Cool. Een opgezette ijsvogel in de kamer. Ik ben oprecht jaloers.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:01 schreef Syd het volgende:
Ohnee, gaat niet om geld hoor haha, maar gewoon omdat het een bedreigd diersoort is, en misschien leuk voor verzamelaars.
Maar ik hoorde trouwens net van me vader dat ze hem vanmiddag naar zo'n kerel brengen om hem op te zetten althans dat proberen ze.
Maar hij zag er echt mooi uit :p
Ohzo, dan zetten we hem waarschijnelijk op :pquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:01 schreef Lienekien het volgende:
Nee, met kostbaar bedoelde ik ook niet dat je er geld voor zou krijgen. Meer dat een museum o.i.d. er waarschijnlijk niet om zit te springen.
niet midden in woonwijk, voor mijn huis is allemaal nieuwbouw, maar achter me huis zit stuk bos en weilanden etc, maar daar wordt nu ook begonnen met nieuwbouwquote:Op zaterdag 18 november 2006 13:03 schreef -skippybal- het volgende:
Was dit trouwens midden in een woonwijk of woon je bij een natuurgebiedje ofzo?
Ja het past wel in ons huis:), maarverder hebben wij geen andere opgezette dieren.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:06 schreef Adeline het volgende:
[..]
Cool. Een opgezette ijsvogel in de kamer. Ik ben oprecht jaloers.
Ik heb een roerdomp, steenuil en een hermelijn. Het ziet er altijd puik uit, vind ik.quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:19 schreef Syd het volgende:
Ja het past wel in ons huis:), maarverder hebben wij geen andere opgezette dieren.
Hij is al een paar dagen dood en jij hebt het lijk nog?quote:Op zaterdag 18 november 2006 12:41 schreef Syd het volgende:
Paar dagen geleden is er bij ons een ijsvogel tegen de raam gevlogen.
Nu zegt mijn moeder dat deze zeldzaam zijn, en bedreigde diersoort is.
Wat zouden we er mee kunnen doen? Naar een natuurmuseum brengen, of gewoon de prullenbak in?
[afbeelding]
om zo 1 gaat het, alleen zijn de kleuren veel veller.
Kan eventueel vanavond wel een foto van het doode beestje maken.
Dat is wat ik dacht. Bovendien, je kan zelf toch ff bellen naar 1 of ander instituut wat erover gaat?quote:Op zaterdag 18 november 2006 16:27 schreef NJ het volgende:
[..]
Hij is al een paar dagen dood en jij hebt het lijk nog?
Nou me ma had hem bewaardquote:Op zaterdag 18 november 2006 16:27 schreef NJ het volgende:
[..]
Hij is al een paar dagen dood en jij hebt het lijk nog?
En we mochten geen CO2 meer produceren van al die milieu huiliesquote:Op woensdag 22 november 2006 13:19 schreef Syd het volgende:
Yupz hij ligt al in de vriezer, alleen me moeder had naar euh ik dacht...vogelbeschermings nog wat gemailed, en daar zeiden ze dat dit opzich niet zo zeldzaam meer is, ivm met warme tijden en dus meer gesignaleerd zijn, het zou beter gaan met de ijsvogel.
Dus...de jacht is geopend?quote:Op woensdag 22 november 2006 13:19 schreef Syd het volgende:
Yupz hij ligt al in de vriezer, alleen me moeder had naar euh ik dacht...vogelbeschermings nog wat gemailed, en daar zeiden ze dat dit opzich niet zo zeldzaam meer is, ivm met warme tijden en dus meer gesignaleerd zijn, het zou beter gaan met de ijsvogel.
Voorheen kwamen ze alleen in uithoeken van Limburg en Brabant voor..dat is nu iets opgeschoven.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:41 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb er hier een paar zien vliegen, in het park midden in de stad. En bij de vijver voor mijn huis zat er ook een keer een. Mooie vogels idd en ik wist eerst helemaal niet dat ze in Nederland voorkwamen..
Dat voorheen klopt niet echt...het waren er gewoon heel weinig na een paar strenge winters en de aantallen zijn de laatste jaren aardig toegenomen door de zachte winters. Maar midden in het land komen ze ook al tijden voor.quote:Op woensdag 22 november 2006 13:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Voorheen kwamen ze alleen in uithoeken van Limburg en Brabant voor..dat is nu iets opgeschoven.
-edit- wacht maar tot je opeens een kolibri ziet vliegen. Dát is pas een raar gezicht
Ik heb zelf nog even rond gekeken bij mij achter of er misschien meerderen zijn, maar volgens mij was dit echt enigste Ijsvogel uit mijn buurt (hengelo ov) Maar leven deze beesten in groepen/paren? of alleen?quote:Op woensdag 22 november 2006 13:51 schreef wonko het volgende:
[..]
Dat voorheen klopt niet echt...het waren er gewoon heel weinig na een paar strenge winters en de aantallen zijn de laatste jaren aardig toegenomen door de zachte winters. Maar midden in het land komen ze ook al tijden voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |