die 40 dagen is voor mij vaak prima..quote:Op woensdag 29 november 2006 19:59 schreef gday het volgende:
[..]
Tweaknews werkt prima, en heeft soms zelfs tot bijna 70 dagen retentie de laatste tijd merk ik. Stuk beter dan die 40 dagen van Eweka.
Shameless plug: koopt allen Newsleecher!
als iets meer als 40 dagen oud is , staat het in 90% v/d gevallen ergens op een heel goed geseede torrentquote:Op woensdag 29 november 2006 22:53 schreef gday het volgende:
Mwah, ik heb geregeld dat ik dingen van usenet af trek die al ruim 50 dagen geleden gepost zijn. Afgelopen weekend nog een film eraf gehaald die 73 dagen ervoor gepost was, en daarna niet meer. Had ik met 40 dagen retentie dus absoluut niet gekund.
Maar ok, in veruit de meeste gevallen is 40 dagen retentie ook toereikend.
Met eweka vind ik ook geregeld dingen van meer dan 50 dagen oud.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:53 schreef gday het volgende:
Mwah, ik heb geregeld dat ik dingen van usenet af trek die al ruim 50 dagen geleden gepost zijn. Afgelopen weekend nog een film eraf gehaald die 73 dagen ervoor gepost was, en daarna niet meer. Had ik met 40 dagen retentie dus absoluut niet gekund.
Maar ok, in veruit de meeste gevallen is 40 dagen retentie ook toereikend.
Maar ik wil geen torrents gebruiken.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:54 schreef mschol het volgende:
[..]
als iets meer als 40 dagen oud is , staat het in 90% v/d gevallen ergens op een heel goed geseede torrent
Wat vind jij dan het voordeel van eweka t.o.v. tweaknews, behalve dat het 45 cent goedkoper is en je vooruit betaalt? Ik bedoel dus voordelen op 'technische' gebied, zeg maar.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:55 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Met eweka vind ik ook geregeld dingen van meer dan 50 dagen oud.
Ik snuffel wel eens wat rond, maar ik heb nog nooit een usenetserver gevonden met vergelijkbare prijs/kwaliteitsverhoudingen met eweka. Alleen tweakers komt dan een beetje in de buurt.
ik gebruikt alle mogelijke vormen van p2p en consortenquote:Op woensdag 29 november 2006 22:57 schreef gday het volgende:
[..]
Maar ik wil geen torrents gebruiken.Toen ik het voorheen gebruikte vond ik het knap irritant, en ik vind het wel fijn dat ik niks hoef te uploaden als ik via usenet download.
Ik vond het destijds irritant dat het lang duurde voordat een download op snelheid kwam, en vaak duurde het zelfs dagen voordat ik een simpel divx'je binnen had. Ik werd er ook moe van om overal een .torrent voor te zoeken. Verder vond ik de torrent-clients ook zonder uitzondering amateuristisch opgezet. Dit zal allemaal wellicht verbeterd zijn tegenwoordig.quote:Op woensdag 29 november 2006 22:59 schreef mschol het volgende:
[..]
ik gebruikt alle mogelijke vormen van p2p en consorten
emule, bittorrent en nieuwsgroepen, hierdoor is de kans dat ik iets niet vind gereduceerd tot het minimum
sharing zit ik absoluut niet mee.
zolang ik niet honderden gigabytes per maand up ben ik voorlopig geen grote vis voor brein
waarom vond je torrent irritant btw?
- dat de max. snelheid 2x zo hoog is (niet dat ik dat haal maargoedquote:Op woensdag 29 november 2006 22:58 schreef gday het volgende:
[..]
Wat vind jij dan het voordeel van eweka t.o.v. tweaknews, behalve dat het 45 cent goedkoper is en je vooruit betaalt? Ik bedoel dus voordelen op 'technische' gebied, zeg maar.
tja de public trackers (pirate bay) zijn qua overall snelheid zeer bagger...quote:Op woensdag 29 november 2006 23:04 schreef gday het volgende:
[..]
Ik vond het destijds irritant dat het lang duurde voordat een download op snelheid kwam, en vaak duurde het zelfs dagen voordat ik een simpel divx'je binnen had. Ik werd er ook moe van om overal een .torrent voor te zoeken. Verder vond ik de torrent-clients ook zonder uitzondering amateuristisch opgezet. Dit zal allemaal wellicht verbeterd zijn tegenwoordig.
2 keer zoveel data online? Dat is wel raar, aangezien ze beide volgens mij zowat dezelfde newsgroups aanbieden en tweaknews een langere retentie heeft. Overigens, ik combineer tweaknews met astraweb, waardoor ik op de universiteit met 100mbit kan downloaden. Thuis blijf ik helaas steken op 8mbit.quote:Op woensdag 29 november 2006 23:06 schreef mcDavid het volgende:
[..]
- dat de max. snelheid 2x zo hoog is (niet dat ik dat haal maargoed)
- dat de threads per stuk bij eweka n iet afgeknepen zijn op 2,5 mbit
- dat eweka bijna 2x zoveel data online heeft staan
nadeel is idd 10 dagen minder retentie.
Mjah, dan moet je die private trackers dus weten te vinden...quote:Op woensdag 29 november 2006 23:07 schreef mschol het volgende:
[..]
tja de public trackers (pirate bay) zijn qua overall snelheid zeer bagger...
maar mede door dht (zonder tracker zoeken naar sources) is dit probleem deels opgelost..
en je torrent duurt idd heel even voordat het opgang komt maar afhankelijk van de populariteit van het bestand kan je het zeer snel binnen hebben..
en private trackers zijn de beste
Wellicht heb je een router die niet zoveel verbindngen tegelijk aan kan?quote:Op woensdag 29 november 2006 23:10 schreef mcDavid het volgende:
Overigens is de voornaamste reden dat ik Usenet ben gaan gebruiken, dat op één of andere vage wijze, mijn internet verbinding er altijd uitvlieg als ik P2P programma's aan zet![]()
Ja, allemaal!
en nee, geen idee hoe dat komt!
niet te veel connectie's laten maken???quote:Op woensdag 29 november 2006 23:10 schreef mcDavid het volgende:
Overigens is de voornaamste reden dat ik Usenet ben gaan gebruiken, dat op één of andere vage wijze, mijn internet verbinding er altijd uitvlieg als ik P2P programma's aan zet![]()
Ja, allemaal!
en nee, geen idee hoe dat komt!
Nee, want andere computers op het netwerk doen het prima. En het vage is, dat ik om weer verbinding te krijgen de modem moet resetten.quote:Op woensdag 29 november 2006 23:13 schreef gday het volgende:
[..]
Wellicht heb je een router die niet zoveel verbindngen tegelijk aan kan?
zegt opzich niet zo veel, de alcatels waren ook gratis als je net lid werdquote:Op woensdag 29 november 2006 23:18 schreef mcDavid het volgende:
[..]
overigens heb ik een sagem modem. Wat gratis bij me tiscali abo zat
Ja, maar alles wat op private trackers staat kun je ook van usenet halen zowatquote:Op woensdag 29 november 2006 23:07 schreef mschol het volgende:
[..]
tja de public trackers (pirate bay) zijn qua overall snelheid zeer bagger...
maar mede door dht (zonder tracker zoeken naar sources) is dit probleem deels opgelost..
en je torrent duurt idd heel even voordat het opgang komt maar afhankelijk van de populariteit van het bestand kan je het zeer snel binnen hebben..
en private trackers zijn de beste
dat en meerquote:Op woensdag 29 november 2006 23:33 schreef Bhai het volgende:
[..]
Ja, maar alles wat op private trackers staat kun je ook van usenet halen zowat
ach soms doneer ik ook wat aan de private trackersquote:Op donderdag 30 november 2006 10:21 schreef vdvorst het volgende:
alleen is usenet betaalt, dat is weer een nadeel![]()
Ik zit op Oink dat is een private tracker voor muziek enzo, daar haal ik altijd ik soms wel 1mb per seconde. Is alleen voor muziek en wat mac en windows programma's en invite only, en ze zijn streng. Maar verder perfectquote:Op donderdag 30 november 2006 08:58 schreef vdvorst het volgende:
Dat is waar Bhai, vaak zie je op torrent sites zelfs de code van usenet erbij, zodat je weet waar het vandaan komt en kunt helpen uploaden,
maar ik ben van torrents afgestapt, omdat isohunt enzo vaak langzaam zijn, en prive trackers zijn geweldig snel, maar daar moet je 1-1 uploaden, en met een snelheid van 25 kb/s schiet dat dus nog niet op
Was mijn gedachte eerst ook maar ik deel mn abo met drie man en we betalen voor een heel jaar. Kost met 22,- per jaarquote:Op donderdag 30 november 2006 10:21 schreef vdvorst het volgende:
alleen is usenet betaalt, dat is weer een nadeel![]()
naja, wij delen een verbinding met 2 man, kost dan 15 euro voor 4 maanden, dus 35 per jaar, valt ook wel meequote:Op donderdag 30 november 2006 10:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Was mijn gedachte eerst ook maar ik deel mn abo met drie man en we betalen voor een heel jaar. Kost met 22,- per jaarDe tijd en frustratie die ik er mee uitspaar is groot genoeg om dat te rechtvaardigen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |