3 man.... met hun handen misschien?!?!?quote:Op maandag 20 november 2006 10:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja, hij luistert ook gewoon niet, hoe krijgen ze hem anders mee? Het is misschien wat overdreven, maar het is geen Rodney King.
Dan is een taser toch een goede motivatie voor iemand die niet wil meewerken met 3 man?quote:Op maandag 20 november 2006 10:40 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
3 man.... met hun handen misschien?!?!?![]()
lees dit anders eensquote:Op maandag 20 november 2006 10:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan is een taser toch een goede motivatie voor iemand die niet wil meewerken met 3 man?
en ditquote:Neither the video footage nor eyewitness accounts of the events confirmed that Tabatabainejad encouraged resistance, and he repeatedly told the officers he was not fighting and would leave.
Tabatabainejad was walking with his backpack toward the door when he was approached by two UCPD officers, one of whom grabbed the student's arm. In response, Tabatabainejad yelled at the officers to "get off me." Following this demand, Tabatabainejad was stunned with a Taser.
dus zelfs al wou die meewerken, hij kon het niet, en dat was dan weer een reden is om nog een keer te taseren .. absolute waanzin dus, een sisyphus kwellingquote:But according to a study published in the Lancet Medical Journal in 2001, a charge of three to five seconds can result in immobilization for five to 15 minutes, which would mean that Tabatabainejad could have been physically unable to stand when the officers demanded that he do so.
Een arabier met een rugtas...... en dan wild gaan schreeuwen ...quote:Op maandag 20 november 2006 13:11 schreef moussie het volgende:
[..]
lees dit anders eens
http://www.dailybruin.com/news/articles.asp?id=38960
[..]
en dit
[..]
dus zelfs al wou die meewerken, hij kon het niet, en dat was dan weer een reden is om nog een keer te taseren .. absolute waanzin dus, een sisyphus kwelling
Iraniërs zijn geen Arabieren, studenten dragen iha rugtassen en wild schreeuwen noch het bezit van eerdergenoemde rugtas is een reden om iemand te taseren.quote:Op maandag 20 november 2006 14:39 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Een arabier met een rugtas...... en dan wild gaan schreeuwen ...![]()
Welja, of schiet 'em meteen recht in z'n porem, toch?quote:Op maandag 20 november 2006 10:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dan is een taser toch een goede motivatie voor iemand die niet wil meewerken met 3 man?
Uit de getuigenverslagen blijkt dat dus juist niet.quote:Op maandag 20 november 2006 15:36 schreef ioko het volgende:
Het is absoluut geen fijn gezicht om te zien, maar ik kan er niet uit afleiden dat het onterecht is. De persoon wil niet meewerken, en weigerde weg te gaan, nadat hij een regel had overtreden. Ik kan me niet voorstellen dat deze agenten zo dom zouden zijn om deze jongen zonder reden zo te behandelen. Als hij geen gehoor geeft aan hun opdrachten mogen ze hem afvoeren (hij zou illegaal in die bibliotheek kunnen zijn of wat kwaads in de zin kunnen hebben), en als hij daarna gaat liggen, en niet meewerkt, is er op een gegeven moment geen andere manier om hem naar buiten te krijgen.
Ik denk wel dat ze het heel wat slimmer hadden kunnen aanpakken, met 2 man kun je iemand best naar buiten slepen, ook als hij dat niet wilt.
conclusie: excessief geweld.quote:Op maandag 20 november 2006 15:36 schreef ioko het volgende:
Het is absoluut geen fijn gezicht om te zien, maar ik kan er niet uit afleiden dat het onterecht is. De persoon wil niet meewerken, en weigerde weg te gaan, nadat hij een regel had overtreden. Ik kan me niet voorstellen dat deze agenten zo dom zouden zijn om deze jongen zonder reden zo te behandelen. Als hij geen gehoor geeft aan hun opdrachten mogen ze hem afvoeren (hij zou illegaal in die bibliotheek kunnen zijn of wat kwaads in de zin kunnen hebben), en als hij daarna gaat liggen, en niet meewerkt, is er op een gegeven moment geen andere manier om hem naar buiten te krijgen.
Ik denk wel dat ze het heel wat slimmer hadden kunnen aanpakken, met 2 man kun je iemand best naar buiten slepen, ook als hij dat niet wilt.
Ik trek een logische conclusie uit het verhaal van iemand die het tegendeel wil beweren. Vandaar.quote:Op maandag 20 november 2006 15:57 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het blijft LA; daar roepen mensen dat nogal snel (met reden).
Ik moet hier even denken aan een monoloog van Tackleberry, compleet met demonstratie op een toehoorder over hoe snel mensen tegenwoordig aan het zeiken slaan over "excessive force".quote:Op maandag 20 november 2006 15:57 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het blijft LA; daar roepen mensen dat nogal snel (met reden).
Ik wil helemaal niet het tegendeel bewijzen, het is alleen nog al makkelijk om te roepen dat het om een mishandeling gaat. Hoe dom zijn die agenten wel niet als ze dat zouden doen? (ik wil niet zeggen dat het niet kan)quote:Op maandag 20 november 2006 15:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik trek een logische conclusie uit het verhaal van iemand die het tegendeel wil beweren. Vandaar.
Uit het verloop van feiten en het artikel blijkt dat echter wel. Toen hij al mee werd genomen riep hij idd dat hij allang weg wilde, maar hij was er wel nog, terwijl hem was verzocht de plaats te verlaten.quote:Op maandag 20 november 2006 15:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Uit de getuigenverslagen blijkt dat dus juist niet.
Het verloop is beschreven vanuit twee standpunten: dat van de toeschouwers ("hij ging toch al weg en werd getaserd toen hij op weg naar buiten iemand van de beveiliging wegduwde die hem bij de arm meende te moeten vatten") vs. dat van de agenten ("hij ging niet weg en verzette zich").quote:Op maandag 20 november 2006 16:13 schreef ioko het volgende:
[..]
Uit het verloop van feiten en het artikel blijkt dat echter wel. Toen hij al mee werd genomen riep hij idd dat hij allang weg wilde, maar hij was er wel nog, terwijl hem was verzocht de plaats te verlaten.
Kijk, dat hij niets verkeerd deed in eerste instantie geloof ik, ook dat hij wel weg wilde gaan. Maar volgens mij is hij gewoon niet meteen naar buiten gegaan, waardoor de beveiliging de politie heeft laten komen, vervolgens heeft hij vast een grote mond gehad, en verkeerd gereageerd op beveiliging en politie.quote:Op maandag 20 november 2006 16:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het verloop is beschreven vanuit twee standpunten: dat van de toeschouwers ("hij ging toch al weg en werd getaserd toen hij op weg naar buiten iemand van de beveiliging wegduwde die hem bij de arm meende te moeten vatten") vs. dat van de agenten ("hij ging niet weg en verzette zich").
Dus niet doen alsof het verloop voor zich spreekt ("hij werd duidelijk getaserd omdat hij niet wegging"), dat doet het allerminst. Sterker nog, het verloop zoals vastgelegd op de cam laat eerder zien dat er idd onnodig geweld werd gebruikt (5x achter elkaar taseren terwijl hij al geboeid is en ws niet eens meer kán meelopen en op het laatst pas tussen 2 agenten wegvoeren, wat eerder al had kunnen gebeuren).
Ah, net als dat ik iemand die mij aanspreekt met "kuthoer" een ros verkoop. Je begrijpt het wel, maar het mag niet...quote:Op maandag 20 november 2006 16:27 schreef ioko het volgende:
[..]
Kijk, dat hij niets verkeerd deed in eerste instantie geloof ik, ook dat hij wel weg wilde gaan. Maar volgens mij is hij gewoon niet meteen naar buiten gegaan, waardoor de beveiliging de politie heeft laten komen, vervolgens heeft hij vast een grote mond gehad, en verkeerd gereageerd op beveiliging en politie.
Het geweld is dispropotioneel, maar waarschijnlijk niet geheel zonder aanleiding, dat is mijn enige punt.
Ziet eruit als, klinkt als ..... ze halen Nederlanders in het buitenland ook nooit met duitsers door de war....quote:Op maandag 20 november 2006 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Iraniërs zijn geen Arabieren, studenten dragen iha rugtassen en wild schreeuwen noch het bezit van eerdergenoemde rugtas is een reden om iemand te taseren.
Kijk, je kunt hier heel principeel naar kijken, maar niet alle politieagenten zijn zo netjes als in Nederland. Als je in de VS een grote mond geeft, is er een grotere kans op een hardere reactie dan hier, dat is er volgens mij gebeurd, maar dat is idd een mening, die hoef je niet te delen.quote:Op maandag 20 november 2006 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ah, net als dat ik iemand die mij aanspreekt met "kuthoer" een ros verkoop. Je begrijpt het wel, maar het mag niet...
Een punt in deze discussie is ws. ook in hoeverre de paranoïde antiterrorismewetgeving daar dit soort dingen wel weet goed te praten (getuige sommige reacties hier niet eens nodig, zo'n wet...)
Met de vlakke hand nmag dat geloof ik ook nog...quote:Op maandag 20 november 2006 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ah, net als dat ik iemand die mij aanspreekt met "kuthoer" een ros verkoop. Je begrijpt het wel, maar het mag niet...
Een punt in deze discussie is ws. ook in hoeverre de paranoïde antiterrorismewetgeving daar dit soort dingen wel weet goed te praten (getuige sommige reacties hier niet eens nodig, zo'n wet...)
Wát een onzin. Farsi klinkt voor geen ene meter als Arabisch.quote:Op maandag 20 november 2006 16:51 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Ziet eruit als, klinkt als .....
Sorry, een Amerikaan die een "arabisch" uiterlijk plus rugzak reden genoeg vindt om iemand neer te taseren tot 5x toe is zeker niet intelligenter dan ik dacht.quote:ze halen Nederlanders in het buitenland ook nooit met duitsers door de war....
En rugtassen...wel mischien moet je zo'n domme amerikaan het voordeel van de twijfel geven dat ie intelligenter is dan je denkt; en BBC International kijkt
omg, een donkerig persoon met een rugtas in een universiteitsbibliotheek .. wat zullen die arme agenten geen leven meer hebben al heen en weer rennend naar de opladerquote:Op maandag 20 november 2006 16:51 schreef Jack_Pershing het volgende:
[..]
Ziet eruit als, klinkt als ..... ze halen Nederlanders in het buitenland ook nooit met duitsers door de war....
En rugtassen...wel mischien moet je zo'n domme amerikaan het voordeel van de twijfel geven dat ie intelligenter is dan je denkt; en BBC International kijkt
Hij is waarschijnlijk nog nooit in Iran geweest:quote:Op zaterdag 18 november 2006 13:26 schreef moussie het volgende:
pff ..
[..]
en is dat verbazingswekkend .. die student komt uit Iran en heeft denk ik ook van GB en de patriot act gehoord, uiteraard schijt die 7 kleuren stront en doet zijn best om niet stilletjes weggevoerd te worden
Het is niet de eerste keer dat de agent beschuldigd wordt van overmatig geweld:quote:Tabatabainejad is of Iranian descent but is a U.S. citizen by birth and a resident of Los Angeles.
Dit vind ik ook wel interessant:quote:The UCLA police officer videotaped last week using a Taser gun on a student also shot a homeless man at a campus study hall room three years ago and was earlier recommended for dismissal in connection with an alleged assault on fraternity row, authorities said.
[..]
In May 1990, he was accused of using his nightstick to choke someone who was hanging out on a Saturday in front of a UCLA fraternity. Kente S. Scott alleged that Duren confronted him while he was walking on the street outside the Theta Xi fraternity house.
Scott sued the university, and according to court records, UCLA officials moved to have Duren dismissed from the police force. But after an independent administrative hearing, officials overturned the dismissal, suspending him for 90 days.
Duren on Monday disputed the allegations made by Scott.
In October 2003, Duren shot and wounded a homeless man he encountered in Kerckhoff Hall. Duren chased the man into a bathroom, where they struggled and he fired two shots.
The homeless man, Willie Davis Frazier, was later convicted of assaulting an officer. Duren said Frasier had tried to grab his gun during the struggle. But Frazier's attorney, John Raphling, said his client was mentally ill and didn't do anything to provoke the shooting.
Is dit een eufemisme voor "te dom om agent te zijn"? Kan me voorstellen dat het niet de meest geschikte persoon is om op een universiteitscampus te werken.quote:Duren said Monday that he joined the UCLA police force after being fired from the Long Beach Police Department in the late 1980s. He said he was a probationary officer at the time and was let go because of poor report-writing skills and geographical knowledge.
denk ik ook, de term iranian-american zegt het al ..quote:Op dinsdag 21 november 2006 10:45 schreef ThinkTank het volgende:
Hij is waarschijnlijk nog nooit in Iran geweest:
argh, dus een afgekeurde politieagent die dan maar voor een privé beveilingsbedrijf gaat werken ..quote:Het is niet de eerste keer dat de agent beschuldigd wordt van overmatig geweld:
Is dit een eufemisme voor "te dom om agent te zijn"? Kan me voorstellen dat het niet de meest geschikte persoon is om op een universiteitscampus te werken.
Link: LA Times
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |