abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 november 2006 @ 10:40:58 #226
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_43710794
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja, hij luistert ook gewoon niet, hoe krijgen ze hem anders mee? Het is misschien wat overdreven, maar het is geen Rodney King.
3 man.... met hun handen misschien?!?!?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_43710855
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:40 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

3 man.... met hun handen misschien?!?!?
Dan is een taser toch een goede motivatie voor iemand die niet wil meewerken met 3 man?
pi_43714633
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dan is een taser toch een goede motivatie voor iemand die niet wil meewerken met 3 man?
lees dit anders eens
http://www.dailybruin.com/news/articles.asp?id=38960
quote:
Neither the video footage nor eyewitness accounts of the events confirmed that Tabatabainejad encouraged resistance, and he repeatedly told the officers he was not fighting and would leave.

Tabatabainejad was walking with his backpack toward the door when he was approached by two UCPD officers, one of whom grabbed the student's arm. In response, Tabatabainejad yelled at the officers to "get off me." Following this demand, Tabatabainejad was stunned with a Taser.
en dit
quote:
But according to a study published in the Lancet Medical Journal in 2001, a charge of three to five seconds can result in immobilization for five to 15 minutes, which would mean that Tabatabainejad could have been physically unable to stand when the officers demanded that he do so.
dus zelfs al wou die meewerken, hij kon het niet, en dat was dan weer een reden is om nog een keer te taseren .. absolute waanzin dus, een sisyphus kwelling
pleased to meet you
pi_43717185
quote:
Op maandag 20 november 2006 13:11 schreef moussie het volgende:

[..]

lees dit anders eens
http://www.dailybruin.com/news/articles.asp?id=38960
[..]

en dit
[..]

dus zelfs al wou die meewerken, hij kon het niet, en dat was dan weer een reden is om nog een keer te taseren .. absolute waanzin dus, een sisyphus kwelling
Een arabier met een rugtas...... en dan wild gaan schreeuwen ...
Call me black
pi_43717332
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:39 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Een arabier met een rugtas...... en dan wild gaan schreeuwen ...
Iraniërs zijn geen Arabieren, studenten dragen iha rugtassen en wild schreeuwen noch het bezit van eerdergenoemde rugtas is een reden om iemand te taseren.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 20 november 2006 @ 15:36:53 #231
85962 ioko
I Appear Missing
pi_43718746
Het is absoluut geen fijn gezicht om te zien, maar ik kan er niet uit afleiden dat het onterecht is. De persoon wil niet meewerken, en weigerde weg te gaan, nadat hij een regel had overtreden. Ik kan me niet voorstellen dat deze agenten zo dom zouden zijn om deze jongen zonder reden zo te behandelen. Als hij geen gehoor geeft aan hun opdrachten mogen ze hem afvoeren (hij zou illegaal in die bibliotheek kunnen zijn of wat kwaads in de zin kunnen hebben), en als hij daarna gaat liggen, en niet meewerkt, is er op een gegeven moment geen andere manier om hem naar buiten te krijgen.
Ik denk wel dat ze het heel wat slimmer hadden kunnen aanpakken, met 2 man kun je iemand best naar buiten slepen, ook als hij dat niet wilt.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 20 november 2006 @ 15:46:26 #232
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_43718994
quote:
Op maandag 20 november 2006 10:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Welja, of schiet 'em meteen recht in z'n porem, toch?

Jij begrijpt er maar weinig van he?
pi_43719159
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:36 schreef ioko het volgende:
Het is absoluut geen fijn gezicht om te zien, maar ik kan er niet uit afleiden dat het onterecht is. De persoon wil niet meewerken, en weigerde weg te gaan, nadat hij een regel had overtreden. Ik kan me niet voorstellen dat deze agenten zo dom zouden zijn om deze jongen zonder reden zo te behandelen. Als hij geen gehoor geeft aan hun opdrachten mogen ze hem afvoeren (hij zou illegaal in die bibliotheek kunnen zijn of wat kwaads in de zin kunnen hebben), en als hij daarna gaat liggen, en niet meewerkt, is er op een gegeven moment geen andere manier om hem naar buiten te krijgen.
Ik denk wel dat ze het heel wat slimmer hadden kunnen aanpakken, met 2 man kun je iemand best naar buiten slepen, ook als hij dat niet wilt.
Uit de getuigenverslagen blijkt dat dus juist niet.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 20 november 2006 @ 15:55:16 #234
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_43719244
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:36 schreef ioko het volgende:
conclusie: excessief geweld.

pi_43719324
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:55 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

conclusie: excessief geweld.

Het blijft LA; daar roepen mensen dat nogal snel (met reden).
  maandag 20 november 2006 @ 15:58:07 #236
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_43719357
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:57 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik trek een logische conclusie uit het verhaal van iemand die het tegendeel wil beweren. Vandaar.
pi_43719644
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:57 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik moet hier even denken aan een monoloog van Tackleberry, compleet met demonstratie op een toehoorder over hoe snel mensen tegenwoordig aan het zeiken slaan over "excessive force".
  maandag 20 november 2006 @ 16:12:06 #238
85962 ioko
I Appear Missing
pi_43719778
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:58 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik trek een logische conclusie uit het verhaal van iemand die het tegendeel wil beweren. Vandaar.
Ik wil helemaal niet het tegendeel bewijzen, het is alleen nog al makkelijk om te roepen dat het om een mishandeling gaat. Hoe dom zijn die agenten wel niet als ze dat zouden doen? (ik wil niet zeggen dat het niet kan)
De persoon roept wel de hele tijd dat hij wil weggaan, maar als hij dat meteen had gedaan, was er geen beveiliging bij geroepen, en zelfs daarna, toen de politie erbij kwam was hij nog steeds niet vertrokken. Ook aan de bevelen van de politie gaf hij geen gehoor.

Kortom, er wordt wat veel geweld gebruikt, maar als je een reactie uitlokt door je eigen gedrag, moet je ook op de blaren kunnen zitten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 20 november 2006 @ 16:13:33 #239
85962 ioko
I Appear Missing
pi_43719823
quote:
Op maandag 20 november 2006 15:52 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Uit de getuigenverslagen blijkt dat dus juist niet.
Uit het verloop van feiten en het artikel blijkt dat echter wel. Toen hij al mee werd genomen riep hij idd dat hij allang weg wilde, maar hij was er wel nog, terwijl hem was verzocht de plaats te verlaten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_43719990
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:13 schreef ioko het volgende:

[..]

Uit het verloop van feiten en het artikel blijkt dat echter wel. Toen hij al mee werd genomen riep hij idd dat hij allang weg wilde, maar hij was er wel nog, terwijl hem was verzocht de plaats te verlaten.
Het verloop is beschreven vanuit twee standpunten: dat van de toeschouwers ("hij ging toch al weg en werd getaserd toen hij op weg naar buiten iemand van de beveiliging wegduwde die hem bij de arm meende te moeten vatten") vs. dat van de agenten ("hij ging niet weg en verzette zich").
Dus niet doen alsof het verloop voor zich spreekt ("hij werd duidelijk getaserd omdat hij niet wegging"), dat doet het allerminst. Sterker nog, het verloop zoals vastgelegd op de cam laat eerder zien dat er idd onnodig geweld werd gebruikt (5x achter elkaar taseren terwijl hij al geboeid is en ws niet eens meer kán meelopen en op het laatst pas tussen 2 agenten wegvoeren, wat eerder al had kunnen gebeuren).
  maandag 20 november 2006 @ 16:27:35 #241
85962 ioko
I Appear Missing
pi_43720292
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het verloop is beschreven vanuit twee standpunten: dat van de toeschouwers ("hij ging toch al weg en werd getaserd toen hij op weg naar buiten iemand van de beveiliging wegduwde die hem bij de arm meende te moeten vatten") vs. dat van de agenten ("hij ging niet weg en verzette zich").
Dus niet doen alsof het verloop voor zich spreekt ("hij werd duidelijk getaserd omdat hij niet wegging"), dat doet het allerminst. Sterker nog, het verloop zoals vastgelegd op de cam laat eerder zien dat er idd onnodig geweld werd gebruikt (5x achter elkaar taseren terwijl hij al geboeid is en ws niet eens meer kán meelopen en op het laatst pas tussen 2 agenten wegvoeren, wat eerder al had kunnen gebeuren).
Kijk, dat hij niets verkeerd deed in eerste instantie geloof ik, ook dat hij wel weg wilde gaan. Maar volgens mij is hij gewoon niet meteen naar buiten gegaan, waardoor de beveiliging de politie heeft laten komen, vervolgens heeft hij vast een grote mond gehad, en verkeerd gereageerd op beveiliging en politie.
Het geweld is dispropotioneel, maar waarschijnlijk niet geheel zonder aanleiding, dat is mijn enige punt.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_43720375
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:27 schreef ioko het volgende:

[..]

Kijk, dat hij niets verkeerd deed in eerste instantie geloof ik, ook dat hij wel weg wilde gaan. Maar volgens mij is hij gewoon niet meteen naar buiten gegaan, waardoor de beveiliging de politie heeft laten komen, vervolgens heeft hij vast een grote mond gehad, en verkeerd gereageerd op beveiliging en politie.
Het geweld is dispropotioneel, maar waarschijnlijk niet geheel zonder aanleiding, dat is mijn enige punt.
Ah, net als dat ik iemand die mij aanspreekt met "kuthoer" een ros verkoop. Je begrijpt het wel, maar het mag niet...
Een punt in deze discussie is ws. ook in hoeverre de paranoïde antiterrorismewetgeving daar dit soort dingen wel weet goed te praten (getuige sommige reacties hier niet eens nodig, zo'n wet...)
pi_43721032
quote:
Op maandag 20 november 2006 14:44 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Iraniërs zijn geen Arabieren, studenten dragen iha rugtassen en wild schreeuwen noch het bezit van eerdergenoemde rugtas is een reden om iemand te taseren.
Ziet eruit als, klinkt als ..... ze halen Nederlanders in het buitenland ook nooit met duitsers door de war....
En rugtassen...wel mischien moet je zo'n domme amerikaan het voordeel van de twijfel geven dat ie intelligenter is dan je denkt; en BBC International kijkt
Call me black
  maandag 20 november 2006 @ 17:15:38 #244
85962 ioko
I Appear Missing
pi_43721794
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ah, net als dat ik iemand die mij aanspreekt met "kuthoer" een ros verkoop. Je begrijpt het wel, maar het mag niet...
Een punt in deze discussie is ws. ook in hoeverre de paranoïde antiterrorismewetgeving daar dit soort dingen wel weet goed te praten (getuige sommige reacties hier niet eens nodig, zo'n wet...)
Kijk, je kunt hier heel principeel naar kijken, maar niet alle politieagenten zijn zo netjes als in Nederland. Als je in de VS een grote mond geeft, is er een grotere kans op een hardere reactie dan hier, dat is er volgens mij gebeurd, maar dat is idd een mening, die hoef je niet te delen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_43722795
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:30 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Met de vlakke hand nmag dat geloof ik ook nog...
Over 180 draaiend met een volledig gestrekte arm en vlakke hand.....
Gaat ook niet eens tegen de islamitische gewoontes in ook: Als een vrouw haar hand aanbied mag het al bevestig je daarmee waarschijnlijk wel de gemaakte beroepssuggestie
Call me black
pi_43724439
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:51 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Ziet eruit als, klinkt als .....
Wát een onzin. Farsi klinkt voor geen ene meter als Arabisch.
quote:
ze halen Nederlanders in het buitenland ook nooit met duitsers door de war....
En rugtassen...wel mischien moet je zo'n domme amerikaan het voordeel van de twijfel geven dat ie intelligenter is dan je denkt; en BBC International kijkt
Sorry, een Amerikaan die een "arabisch" uiterlijk plus rugzak reden genoeg vindt om iemand neer te taseren tot 5x toe is zeker niet intelligenter dan ik dacht.
pi_43726981
quote:
Op maandag 20 november 2006 16:51 schreef Jack_Pershing het volgende:

[..]

Ziet eruit als, klinkt als ..... ze halen Nederlanders in het buitenland ook nooit met duitsers door de war....
omg, een donkerig persoon met een rugtas in een universiteitsbibliotheek .. wat zullen die arme agenten geen leven meer hebben al heen en weer rennend naar de oplader
pleased to meet you
  dinsdag 21 november 2006 @ 10:45:46 #248
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_43741271
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 13:26 schreef moussie het volgende:
pff ..
[..]

en is dat verbazingswekkend .. die student komt uit Iran en heeft denk ik ook van GB en de patriot act gehoord, uiteraard schijt die 7 kleuren stront en doet zijn best om niet stilletjes weggevoerd te worden
Hij is waarschijnlijk nog nooit in Iran geweest:
quote:
Tabatabainejad is of Iranian descent but is a U.S. citizen by birth and a resident of Los Angeles.
Het is niet de eerste keer dat de agent beschuldigd wordt van overmatig geweld:
quote:
The UCLA police officer videotaped last week using a Taser gun on a student also shot a homeless man at a campus study hall room three years ago and was earlier recommended for dismissal in connection with an alleged assault on fraternity row, authorities said.
[..]
In May 1990, he was accused of using his nightstick to choke someone who was hanging out on a Saturday in front of a UCLA fraternity. Kente S. Scott alleged that Duren confronted him while he was walking on the street outside the Theta Xi fraternity house.

Scott sued the university, and according to court records, UCLA officials moved to have Duren dismissed from the police force. But after an independent administrative hearing, officials overturned the dismissal, suspending him for 90 days.

Duren on Monday disputed the allegations made by Scott.

In October 2003, Duren shot and wounded a homeless man he encountered in Kerckhoff Hall. Duren chased the man into a bathroom, where they struggled and he fired two shots.

The homeless man, Willie Davis Frazier, was later convicted of assaulting an officer. Duren said Frasier had tried to grab his gun during the struggle. But Frazier's attorney, John Raphling, said his client was mentally ill and didn't do anything to provoke the shooting.
Dit vind ik ook wel interessant:
quote:
Duren said Monday that he joined the UCLA police force after being fired from the Long Beach Police Department in the late 1980s. He said he was a probationary officer at the time and was let go because of poor report-writing skills and geographical knowledge.
Is dit een eufemisme voor "te dom om agent te zijn"? Kan me voorstellen dat het niet de meest geschikte persoon is om op een universiteitscampus te werken.

Link: LA Times
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
pi_43747291
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 10:45 schreef ThinkTank het volgende:
Hij is waarschijnlijk nog nooit in Iran geweest:
denk ik ook, de term iranian-american zegt het al ..
nou weten we natuurlijk niet wanneer en waarom zijn ouders naar de states zijn gekomen, wat dat aangaat heb je verschillende redenen voor de verschillende tijdvakken ..
anyway, het is aan te nemen dat die jonge man de krant leest .. en dan zijn verhalen over vliegtuigen die terug worden geroepen, mensen die gevraagd worden een ander t-shirt aan te doen, en dat allemaal op initiatief van "ongerust publiek" toch wel een overduidelijk teken voor het feit dat amerika een beetje in paniek is
en dan heb ik het nog niet eens over de angst dat je alleen maar omdat je een kleurtje hebt in GB zou kunnen verdwijnen en niemand die weet waar je bent
quote:
Het is niet de eerste keer dat de agent beschuldigd wordt van overmatig geweld:

Is dit een eufemisme voor "te dom om agent te zijn"? Kan me voorstellen dat het niet de meest geschikte persoon is om op een universiteitscampus te werken.

Link: LA Times
argh, dus een afgekeurde politieagent die dan maar voor een privé beveilingsbedrijf gaat werken ..
ik zal eens kijken of ik dat artikel terug kan vinden, ik dacht dat het in de panorama was .. inmiddels een riant aantal jaren geleden, toen beveilingsfirma's in europa begonnen aan hun opmars, werdt er al de vraag gesteld hoe die aan hun personeel komen .. ook toen al werdt er gewaarschuwd dat het een vergaarbak zou kunnen worden van afgekeurde voormalige agenten en wanna-be agenten, criminelen en meer van dat soort onduidelijke figuren
pleased to meet you
pi_43852479
ik heb het filmpje een tijdje terug gezien, maar op de video is niet echt duidelijk te zien dat ze hem daadwerkelijk aan het tazeren zijn toch (filmer staat achter een groep mensen, je hoort de tazer wel..)
─_(º.0)_/─
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')