abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2002 @ 01:06:03 #1
16156 M_THE_MAN
Last, Best Hope For Mankind
pi_2778130
binnenkort begin ik een webcomic (genaamd: Dude!) en ik heb deel 1 en deel 2 al af.
binnen 1 á 2 maanden krijg ik van keenspace.com m'n webspace en kan het feest beginnen!

deel een:

maar, wat vinden jullie ervan? en dan heb ik het vooral over de tekenstijl, want het verhaal kan je uit twee strips niet opmaken (maar als jullie willen zal ik het later in deze topic posten).

Don't drink and drive, you might spill your drink...
  vrijdag 11 januari 2002 @ 01:09:50 #2
16156 M_THE_MAN
pi_2778159
en deeltje twee:

zoals jullie zien zijn handen nou niet bepaald mijn specialiteit, dus daar moet nog ff aan gewerkt worden.

[Dit bericht is gewijzigd door M_THE_MAN op 11-01-2002 01:15]

pi_2778299
dude.keenspace.com opent bij mij
Mankind has lost it's way. Seperated by color, language, religion, and the many many layers of society. I wonder why, we are all born human.
  vrijdag 11 januari 2002 @ 01:30:05 #4
16156 M_THE_MAN
pi_2778335
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 01:26 schreef The Unforgiven het volgende:
dude.keenspace.com opent bij mij [afbeelding]
doh! toen ik de page aanmaakte (maand geleden) toen was ie er nog niet. was ik net aan te laat... nou ja, dan maar weer een nieuw adres aanvragen

nou ja, tis nu weer allemaal gefixt, dus kom maar op met dat commentaar!

[Dit bericht is gewijzigd door M_THE_MAN op 11-01-2002 01:56]

vrijdag 11 januari 2002 @ 02:10:08 #5
16156 M_THE_MAN
pi_2778589
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 01:26 schreef The Unforgiven het volgende:
dude.keenspace.com opent bij mij [afbeelding]
ja...das een heel erge 'aparte' stijl...zeg maar.
pi_2778619
Ik mis een beetje een verhaal, of een leuke grap ofzo. Waar gaat je comic over ?
  vrijdag 11 januari 2002 @ 10:04:22 #7
16156 M_THE_MAN
pi_2779738
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 02:14 schreef gelly het volgende:
Ik mis een beetje een verhaal, of een leuke grap ofzo. Waar gaat je comic over ?
de eerste +- 10 delen van de comic zijn bedoeld als inleiding, daarna ben ik idd van plan om gewoon om de 2 dagen een kort deeltje van ongeveer 4 plaatjes te maken, waar dan een grap in zit (zeg maar het zelfde als strips in een krant).

en ik heb nu nog ff een beetje weinig tijd om het verhaal te vertellen, dus dat doe ik later nog wel ff.

vrijdag 11 januari 2002 @ 10:11:06 #8
17702 DaMSWer
Stuiterend Door Het Leven
pi_2779797
beetje duf.. maar kan misschien nog wel wat worden ja.
PoGo uitgespeeld LVL 40
Volgens sommige foksters een lieverd :)
Ik neuk je, beuk je, kreuk je, deuk je,ik steek je aan en stamp je uit als een peukje!!
  vrijdag 11 januari 2002 @ 15:42:59 #9
16156 M_THE_MAN
pi_2783897
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 10:11 schreef DaMSWer het volgende:
beetje duf.. maar kan misschien nog wel wat worden ja.
ja, maar WAT vind je er dan zo duf aan?
  zaterdag 12 januari 2002 @ 03:05:24 #10
16156 M_THE_MAN
pi_2791251
hier is deel 3 (vandaag gemaakt)

ik zou toch graag nog wat meer meningen willen horen. wat moet er veranderen aan deze comic?

zaterdag 12 januari 2002 @ 17:32:18 #11
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_2793981
Euhm...
De stijl?

* nietzman denkt bij comics aan die realistische dingen

Ik ga naar huis.
pi_2794491
* Meril vindt het heel knap dat het skateboard precies weer bij de hoofdpersoon terechtkomt, terwijl er getuige plaatje 2 toch een hoek is. Magisch realisme?
Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
pi_2794513
Wow! cool heej! meer meer meer!!
pi_2794516
Laat ze maar zeiken, ik vind het mooi getekend.
Fuck you Jane Austen!
  zaterdag 12 januari 2002 @ 18:38:54 #15
20346 elgringo
Valt uit vliegtuigen
pi_2794544
mooi (getekend)
maar ik snap het verhaal niet
If broken it is, fix it you should.... (en niet eerder ;) )
pi_2794629
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 01:09 schreef M_THE_MAN het volgende:
en deeltje twee:
zoals jullie zien zijn handen nou niet bepaald mijn specialiteit, dus daar moet nog ff aan gewerkt worden.
Je maakt een hand met 4 vingers ipv 5. Das in ieder geval goed, want de beginnersfout bij comics is om een hand met 5 vingers te maken, dat ziet er niet uit. Een detail dat veel mensen niet weten.
Verder vind ik de tekeningen wel leuk, maar nu nog een verhaallijn. Als je hier geen inspiratie genoeg voor hebt moet je misschien contact leggen met een schrijver die niet kan tekenen. Of wordt anders comic leverancier voor Fok! met elke dag/week of zo een nieuw Fok! verhaaltje. Topics genoeg zou ik zeggen. Maar ga vooral door.
pi_2794642
gaaf man..! we verwachten zeker meeer, ziet er in iedergeval gelikt uit

mag ik ook vragen met welke programma je het doet?? teken je het eerst op papier?? lijkt me wel gaaf om ook zoiets te beginnen

zaterdag 12 januari 2002 @ 18:51:51 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_2794679
De effecten zijn wel cool (inderdaad erg geschikt voor een computer). Maak je hoofdpersonen wat minder rood, dat leidt teveel af.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 13 januari 2002 @ 14:19:22 #19
16156 M_THE_MAN
pi_2801257
nietzman:Dit is idd geen realistische comic. en ik ben trouwens van plan om af en toe van stijl te veranderen, maar dat leg ik zo wel ff uit, eerst ff de andere replies beantwoorden.

Meril: hij draait een kwart slag in de lucht, doordat er een windvlaag tegenaan komt...ofzo.

Juss: ik post alle delen die ik af heb hiero op dit topic en ik denk dat ik er zo 2 per week ga maken en later 1 per dag (wanneer ik die website eindelijk heb)

Boondock_Saint:Thanx maar een beetje gezeik vind ik niet erg hoor, zo word de comic alleen maar beter.

elgringo: dat verhaal ga ik zo vertellen en dat begint eigenlijk pas na de eerste 10 delen of zo.

plok: ja, handen met 5 vingers in strips is idd zeer fout.
maar ik heb inspiratie zat! er zitten nu al een paar Manga invloeden in (zie plaatje 2 ) en zodra ik de inleiding gehad heb dan begin ik echt met elke dag een klein verhaaltje per strip te vertellen zeg maar.

SYCO: ik teken ze eerst met potlood en trek ze dan over met een inktpen en omlijn ze met een zwarte stift. daarna scan ik ze in en kleur ze in in Adobe Photoshop. met dat programma maak ik ook de effecten.

speknek: das een goeie ja! zal ik ff aan denken de volgende keer.

zondag 13 januari 2002 @ 14:29:52 #20
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_2801318
Ik vind zwart/wit comics op de een of andere manier vaak leuker. (voorbeeld: SinFest ueber grappig, of UserFriendly nerd humor)

verder moet het uiteraard grappig zijn en elke individuele strip moet grappig zijn, dus niet 5 strips en dan komt de clue pas.

De storyline over die date gaat nog een hele tijd door, maar elke afzonderlijke strip is wel 'af'

[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 13-01-2002 14:37]

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 13 januari 2002 @ 14:33:28 #21
16156 M_THE_MAN
pi_2801333
ok, het verhaal:

Jake (die gast in het blauw) en Matt (de dikke) zijn twee figuren die eigenlijk gewoon te veel vrije tijd hebben. die vullen ze op met skaten in hun zelfgemaakt superhelden costuums, luisteren naar Metal muziek, het spelen van videogames en het kijken naar tekenfilms en comics.

wanneer ze op een dag aan het skaten zijn, raken ze verzeild in een ongeluk. ze botsen tegen een truck op die een soort van 'Interdimensional Timeportal' vervoert en komen zo terecht in een andere wereld. op een gegeven moment komen ze erachter hoe ze van de ene naar de andere wereld kunnen springen om zo hun weg terug naar huis te vinden (*cough*Sliders*cough*)

zo komen ze in: een Dungeons And Dragons-, Japanse Anime- en een cliché film - wereld terecht. en wanneer ze dus in een nieuwe wereld aankomen, veranderen de spullen die ze bij zich hebben in het gene wat in die wereld gebruikelijk is (b.v. hun kleren veranderen wanneer de mode van een wereld anders is) en ook verander ik in elke wereld van tekenstijl en pas ik een stijl toe, die goed bij die plaats past.

zo, das mijn idee.

zondag 13 januari 2002 @ 14:36:32 #22
16156 M_THE_MAN
pi_2801352
quote:
Op zondag 13 januari 2002 14:29 schreef Aaargh! het volgende:
Ik vind kleuren zwart/wit comics op de een of andere manier vaak leuker. (voorbeeld: SinFest ueber grappig, of UserFriendly nerd humor)

verder moet het uiteraard grappig zijn en elke individuele strip moet grappig zijn, dus niet 5 strips en dan komt de clue pas.

[afbeelding]

sinfest is idd wel tof ja, en ik dacht er eerst ook aan om alles in zwart wit te doen, maar kleur past toch beter (maar misschien dat wanneer het een dagelijkse comic word, dat ik dan wel aan zwart-wit ga beginnen).

en je hebt gelijk dat individuele strips grappig moeten zijn, maar dit is pas mijn inleiding en hierna ga ik wel echt individuele grappige strips maken.

PS, kijk ook eens op http://fogclub.keenspace.com of http://www.nuklearpower.com/comic , twee van de tofste comic op het net! (en ik denk dat wanneer je naar mijn strip kijkt en naar die van Nuklearpower, dat je dan opvalt dat het T-Shirt van Matt verdomd bekent voorkomt!)

[Dit bericht is gewijzigd door M_THE_MAN op 13-01-2002 14:47]

pi_2801803
Stijl is iig veelbelovend, punchlinetechnisch mag er nog wel wat aan verbeterd worden. Verhaallijn is wel leuk, goeie kapstok.

(Meril zat vroeger erg into strips, nu veel minder; huidige favorieten Typex, Hanco Kolk (Meccano deel 1 en 2!)...en Calvin & Hobbes, maar ja, van wie niet?!)

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  zondag 13 januari 2002 @ 16:05:25 #24
9325 KOE
Eat my pig!
pi_2802020
- Maak wat meer gebruik van perspectief
- Die fotosoep effectjes zijn leuk, maar in sommige plaatjes waar bedoeld is om iets/iemand snel te laten bewegen oid ziet het er helemaal niet zo uit of die iets/iemand ook daadwerkelijk snel beweegt (gebruik bv wat stofwolkjes ofzo)
- Met een strip van 3 of 4 plaatjes verwacht ik ook een grap
- Teken de schaduw nooit recht onder een karakter (iets wat ik in al jouw plaatjes zie), de zon staat nooit helemaal recht bovenaan de hemel
- Gebruik nooit een lineaal om rechte lijnen te tekenen, maar teken ze gewoon zonder hulpmiddelen (teken met je hele arm en niet vanuit je pols)
- Laat je karakters er wat minder stijf uitzien
- En het belangrijkste, en tevens de basisregel van strips en animatie: overdrijf veel

(is verder wel leuk hoor )

Maar ik nuek niet!
pi_2802053
hier zijn mijn twee eurocent

Je tekenstijl is statisch, je gebruikt dan wel effecten om beweging aan te tonen, de houdingen komen nog steeds erg statisch over. Daar moet je kijken of er ruimte is voor verbetering, want als je figuren dynamisch zijn is het geheel een stuk leesbaarder, maar ziet het er ook beter uit.

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')