deel een:
maar, wat vinden jullie ervan? en dan heb ik het vooral over de tekenstijl, want het verhaal kan je uit twee strips niet opmaken (maar als jullie willen zal ik het later in deze topic posten).
zoals jullie zien zijn handen nou niet bepaald mijn specialiteit, dus daar moet nog ff aan gewerkt worden.
[Dit bericht is gewijzigd door M_THE_MAN op 11-01-2002 01:15]
quote:doh! toen ik de page aanmaakte (maand geleden) toen was ie er nog niet. was ik net aan te laat... nou ja, dan maar weer een nieuw adres aanvragen
Op vrijdag 11 januari 2002 01:26 schreef The Unforgiven het volgende:
dude.keenspace.com opent bij mij [afbeelding]
nou ja, tis nu weer allemaal gefixt, dus kom maar op met dat commentaar!
[Dit bericht is gewijzigd door M_THE_MAN op 11-01-2002 01:56]
quote:ja...das een heel erge 'aparte' stijl...zeg maar.
Op vrijdag 11 januari 2002 01:26 schreef The Unforgiven het volgende:
dude.keenspace.com opent bij mij [afbeelding]
quote:de eerste +- 10 delen van de comic zijn bedoeld als inleiding, daarna ben ik idd van plan om gewoon om de 2 dagen een kort deeltje van ongeveer 4 plaatjes te maken, waar dan een grap in zit (zeg maar het zelfde als strips in een krant).
Op vrijdag 11 januari 2002 02:14 schreef gelly het volgende:
Ik mis een beetje een verhaal, of een leuke grap ofzo. Waar gaat je comic over ?
en ik heb nu nog ff een beetje weinig tijd om het verhaal te vertellen, dus dat doe ik later nog wel ff.
quote:ja, maar WAT vind je er dan zo duf aan?
Op vrijdag 11 januari 2002 10:11 schreef DaMSWer het volgende:
beetje duf.. maar kan misschien nog wel wat worden ja.
ik zou toch graag nog wat meer meningen willen horen. wat moet er veranderen aan deze comic?
quote:Je maakt een hand met 4 vingers ipv 5. Das in ieder geval goed, want de beginnersfout bij comics is om een hand met 5 vingers te maken, dat ziet er niet uit. Een detail dat veel mensen niet weten.
Op vrijdag 11 januari 2002 01:09 schreef M_THE_MAN het volgende:
en deeltje twee:
zoals jullie zien zijn handen nou niet bepaald mijn specialiteit, dus daar moet nog ff aan gewerkt worden.
mag ik ook vragen met welke programma je het doet?? teken je het eerst op papier?? lijkt me wel gaaf om ook zoiets te beginnen
Meril: hij draait een kwart slag in de lucht, doordat er een windvlaag tegenaan komt...ofzo.
Juss: ik post alle delen die ik af heb hiero op dit topic en ik denk dat ik er zo 2 per week ga maken en later 1 per dag (wanneer ik die website eindelijk heb)
Boondock_Saint:Thanx maar een beetje gezeik vind ik niet erg hoor, zo word de comic alleen maar beter.
elgringo: dat verhaal ga ik zo vertellen en dat begint eigenlijk pas na de eerste 10 delen of zo.
plok: ja, handen met 5 vingers in strips is idd zeer fout.
maar ik heb inspiratie zat! er zitten nu al een paar Manga invloeden in (zie plaatje 2 ) en zodra ik de inleiding gehad heb dan begin ik echt met elke dag een klein verhaaltje per strip te vertellen zeg maar.
SYCO: ik teken ze eerst met potlood en trek ze dan over met een inktpen en omlijn ze met een zwarte stift. daarna scan ik ze in en kleur ze in in Adobe Photoshop. met dat programma maak ik ook de effecten.
speknek: das een goeie ja! zal ik ff aan denken de volgende keer.
verder moet het uiteraard grappig zijn en elke individuele strip moet grappig zijn, dus niet 5 strips en dan komt de clue pas.
De storyline over die date gaat nog een hele tijd door, maar elke afzonderlijke strip is wel 'af'
[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 13-01-2002 14:37]
Jake (die gast in het blauw) en Matt (de dikke) zijn twee figuren die eigenlijk gewoon te veel vrije tijd hebben. die vullen ze op met skaten in hun zelfgemaakt superhelden costuums, luisteren naar Metal muziek, het spelen van videogames en het kijken naar tekenfilms en comics.
wanneer ze op een dag aan het skaten zijn, raken ze verzeild in een ongeluk. ze botsen tegen een truck op die een soort van 'Interdimensional Timeportal' vervoert en komen zo terecht in een andere wereld. op een gegeven moment komen ze erachter hoe ze van de ene naar de andere wereld kunnen springen om zo hun weg terug naar huis te vinden (*cough*Sliders*cough*)
zo komen ze in: een Dungeons And Dragons-, Japanse Anime- en een cliché film - wereld terecht. en wanneer ze dus in een nieuwe wereld aankomen, veranderen de spullen die ze bij zich hebben in het gene wat in die wereld gebruikelijk is (b.v. hun kleren veranderen wanneer de mode van een wereld anders is) en ook verander ik in elke wereld van tekenstijl en pas ik een stijl toe, die goed bij die plaats past.
zo, das mijn idee.
quote:sinfest is idd wel tof ja, en ik dacht er eerst ook aan om alles in zwart wit te doen, maar kleur past toch beter (maar misschien dat wanneer het een dagelijkse comic word, dat ik dan wel aan zwart-wit ga beginnen).
Op zondag 13 januari 2002 14:29 schreef Aaargh! het volgende:
Ik vind kleuren zwart/wit comics op de een of andere manier vaak leuker. (voorbeeld: SinFest ueber grappig, of UserFriendly nerd humor)verder moet het uiteraard grappig zijn en elke individuele strip moet grappig zijn, dus niet 5 strips en dan komt de clue pas.
en je hebt gelijk dat individuele strips grappig moeten zijn, maar dit is pas mijn inleiding en hierna ga ik wel echt individuele grappige strips maken.
PS, kijk ook eens op http://fogclub.keenspace.com of http://www.nuklearpower.com/comic , twee van de tofste comic op het net! (en ik denk dat wanneer je naar mijn strip kijkt en naar die van Nuklearpower, dat je dan opvalt dat het T-Shirt van Matt verdomd bekent voorkomt!)
[Dit bericht is gewijzigd door M_THE_MAN op 13-01-2002 14:47]
(Meril zat vroeger erg into strips, nu veel minder; huidige favorieten Typex, Hanco Kolk (Meccano deel 1 en 2!)...en Calvin & Hobbes, maar ja, van wie niet?!)
(is verder wel leuk hoor )
Je tekenstijl is statisch, je gebruikt dan wel effecten om beweging aan te tonen, de houdingen komen nog steeds erg statisch over. Daar moet je kijken of er ruimte is voor verbetering, want als je figuren dynamisch zijn is het geheel een stuk leesbaarder, maar ziet het er ook beter uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |