Tip om meer koloniale goederen te krijgen via de Free Trader: maak gebruik van passive trading bij ELK eiland dat van jou is (de Free Trader heeft op magische wijze altijd genoeg per eiland
![]()
).
En gefeliciteerd met je onafhankelijkheid
![]()
...mij wacht nog een game met of bergen contributies, of een flinke oorlog. Moet nog ff kijken wat ik ga doen
![]()
.
KERST in AnnoJaja, het is weer bijna kerst tijd...en heel December zullen er kleine 'presentjes' op de Anno site (
www.anno1701.com) te vinden zijn.
Wat moet je doen ![]()
In de header van de Anno site (dat grote plaatje bovenaan de site) zoeken naar de huidige datum in getal vorm (dus vandaag moet je zoeken naar een
'2').
Wat krijg je? Screenshots (hi-res), artwork en nog wat andere onbekende (grotere) dingen.
Ik kan geen '2' (etc) vinden ![]()
Ten eerste: Javascript en cookies moeten aanstaan, ten tweede: IE6 werkt niet, ten derde: het is een heel klein getal, in de vorm van een plaatje...en niet selecteerbaar oid! Dus echt goed zoeken
![]()
.
Help, na het downloaden kan ik het nummer opeens niet meer vinden op dezelfde plek ![]()
Dat klopt, er wordt een cookie geplaatst met een ID, waardoor ze uit kunnen lezen of je op die dag het presentje al hebt gedownload. En zodra je deze verwijderd wordt 'ie automatisch teruggeplaatst (bij een volgend bezoek aan de Anno site)...en cookies uitzetten zorgt ervoor dat het cijfer onzichtbaar wordt (maar wel aanwezig).
Daarom moeten dus cookies aan
![]()
.
Om een voorbeeld te geven van het 'presentje' van vandaag (zal ik niet elke dag doen
![]()
):
![]()
(Het origineel is 2 mb groot. Zelf zoeken dus voor de 2520*3898 versie
![]()
. )
Het plaatje van 1 December, wat jullie nu gemist hebben
![]()
, is trouwens bizar breed...3840*1024
![]()
. Dat gaat niet volledig passen op een 16:9 monitor
![]()