ik heb er tweequote:Op vrijdag 15 december 2006 08:22 schreef slindenau het volgende:
Dat gaat nog best, maar heb je slechts 1 Dorps Centrum? Dat kan natuurlijk echt niet
.
En half 3 is nog een redelijk tijd, ik kwam er een keertje om 4 uur achter dat het eigenlijk al best laat was.
Anno
Je hebt een pier en een dock aan dezelfde kan tliggen. Het is veel makkelijker om je pier aan de andere kant te bouwen, dan is het korter voor schepen die langs daar komenquote:Op vrijdag 15 december 2006 02:33 schreef bonke het volgende:
[afbeelding]
kijk es wat een zooitje
en tis al half drie
verslavend rotspel
morgen ga ik die slappe es ff een lesje leren
Ziet er goed uit. Had je alleen niet een andere naam voor je stad kunnen verzinnen ipv Ranzingen? Ik vind namen als Batavia, Oranjestad, Willemstad altijd wel aardigquote:Op zaterdag 16 december 2006 00:07 schreef slindenau het volgende:
Yeah! Vandaag mn laptop (Dell Inspiron 9400) ontvangen...en Anno loopt nu als een zonnetje, oh wat geil.
Waar ik het voorheen op 800*600 moest doen, zonder ook maar een leeg scherm vloeiend weer te kunnen geven, draai ik nu op 1400*900, alles aan & maximaal (op AA en AF na).
En....wow...soepel, ik heb er geen woorden voor over zo mooi.
Zie pagina 11 van mijn screenshot overzicht, en hier een paar plaatjes er uitgelicht:
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0118.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0122.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0128.jpg]afbeelding][/URL]
Wat lelijk zeg, zo zonder die AA en AF op max...quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:07 schreef slindenau het volgende:
Yeah! Vandaag mn laptop (Dell Inspiron 9400) ontvangen...en Anno loopt nu als een zonnetje, oh wat geil.
Waar ik het voorheen op 800*600 moest doen, zonder ook maar een leeg scherm vloeiend weer te kunnen geven, draai ik nu op 1400*900, alles aan & maximaal (op AA en AF na).
En....wow...soepel, ik heb er geen woorden voor over zo mooi.
Zie pagina 11 van mijn screenshot overzicht, en hier een paar plaatjes er uitgelicht:
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0118.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0122.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0128.jpg]afbeelding][/URL]
Ja ik heb het spel dus nog niet, omdat ik nog even wacht op de Nederlandse versie. Maar ik kan 'm zeker niet op mijn 1 jaar oude laptop spelen zonder schokken? (1,8 GHz, 512 Mb Ram en 64Mb Radeon-kaart). Demo doet 't overigens wel goed, maar daar heb ik natuurlijk nog geen metropool mee gebouwd.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:51 schreef slindenau het volgende:
Ja dat komt later nog wel, was nu zo overdonderd door de pracht van Anno zonder schokken...damn dat zoomen was opeens heel aantrekkelijk.
Ja de screenshots vallen me zo achteraf ook een beetje tegen, maar vergeleken bij mijn vorige 15 speeluren is dit > Godquote:Op zaterdag 16 december 2006 09:02 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat lelijk zeg, zo zonder die AA en AF op max...
Mijn vorige (desktop) pc waar ik Anno op heb gespeeld is slechts marginaal beter dan jouw laptop...en daar draaide een kleine stad tot 1000 inwoners inderdaad redelijk op...maar zodra je een eiland vol hebt gebouwt gaat het echt irriteren.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:51 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Ja ik heb het spel dus nog niet, omdat ik nog even wacht op de Nederlandse versie. Maar ik kan 'm zeker niet op mijn 1 jaar oude laptop spelen zonder schokken? (1,8 GHz, 512 Mb Ram en 64Mb Radeon-kaart). Demo doet 't overigens wel goed, maar daar heb ik natuurlijk nog geen metropool mee gebouwd.
Oke, bedankt. Misschien dan maar een nieuwe laptop kopenquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:57 schreef slindenau het volgende:
[..]
Ja de screenshots vallen me zo achteraf ook een beetje tegen, maar vergeleken bij mijn vorige 15 speeluren is dit > God.
Maar het draait nu nog steeds soepel, dus ik gooi zo even beide vol open.
[..]
Mijn vorige (desktop) pc waar ik Anno op heb gespeeld is slechts marginaal beter dan jouw laptop...en daar draaide een kleine stad tot 1000 inwoners inderdaad redelijk op...maar zodra je een eiland vol hebt gebouwt gaat het echt irriteren.
En als je bedenkt dat je zelfs 200 Mhz (CPU) onder de minimale specs zit...dan mag je ook niet verwachten dat het draait nee.
Oh dat is inderdaad vreemd. Ja het is een AMD 3000+, dus misschien dat hij die 2,2 als zodanig alleen herkent bij Intel-processoren?quote:Op zaterdag 16 december 2006 16:11 schreef slindenau het volgende:
Het verbaasd me dat zelfs de Demo draait, want omdat je systeem onder de 2.2 GHz grens zit zou het spel eigenlijk moeten weigeren bij het opstarten...
Jij hebt bij de graphics alles op max, vsync en bloom e.d. aan, en 8x aa en 16x af en alles draait soepel? Wat voor pc heb jij wel niet? Of is dit weer zon spel dat niet lekker draait op een 8800GTX? Bij mij haal ik maar 15fps ofzo met alles max @ 1280x1024...quote:Op zaterdag 16 december 2006 22:08 schreef slindenau het volgende:
Aha, dat zal het wel verklaren ja. Dan zal je wel bij AMD vanaf 2200+ moeten tellen.
Ditmaal even wat langer gespeeld, en ook de AA en AF beide op maximaal gezet. Toch best knap van Dell, een mooie laptop en Anno draait er 100% op.
Verder heb ik nog even zonder oorlog een deel van mn eiland terug kunnen kapen, zo'n bomber is toch best handig.
Daarnaast nog wat natuur-kiekjes, die me eigenlijk nooit eerder op waren gevallen op mn eiland.
Tenslotte nog even een stock overzicht...food gaat best lekker nu.
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0130.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0132.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0135.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0139.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/Anno%20Screenshots/th_screenshot0144.jpg]afbeelding][/url]
Hmmm das toch wel een stuk minder dan mijn pc, dan zal het wel weer aan de drivers liggen ofzo... Aantal spellen draaien nog niet helemaal lekker.quote:Op zondag 17 december 2006 21:55 schreef slindenau het volgende:
AA en AF heb ik ingame op maximaal, dat is dus 4x en 16x dacht ik. Verder inderdaad alles aan & maximaal.
Specs (dell inspiron 9400 notebook): 2.0Ghz Intel Centrino Duo, 2 Gb DDR (667Mhz) ram en een 256mb Geforce GO 7900GS. Resolutie is 1400*900.
Wat mn FPS is zou ik niet weten, maar het schokt iig niet. Dus voor het (mijn) menselijk oog vloeiend.
nou 15 fps draait voor mijn ogen niet soepel hoor.... Dan moet ik toch wel in de buurt van de 30 komen.quote:Op zondag 17 december 2006 22:27 schreef slindenau het volgende:
Heb net even FRAPS geinstalleerd en naar mn FPS gekeken, en die is niet veel hoger dan wat jij noemt (15 fps). Van geheel in tot geheel uitgezoomd op een volle stad (7k inwoners) ligt het tussen de 15 en 20 fps, open zee (met schepen eventueel) is 30 fps.
Maar zelfs die 15 ervaar ik als soepel, en ik zie het spel ook niet echt 'schokken' (dat zal wel bij <5 fps zijn ofzo). Nu weet ik niet hoe 15 fps er bij jou uitziet, maar zolang het voor het oog soepel draait maakt dat getalletje toch niks uit?
dat vond ik idd ook onduidelijk maar je kan de mijnen upgradenquote:Op dinsdag 19 december 2006 21:31 schreef IedeK. het volgende:
Hey,
Ik heb een vraag over anno 1701.
Ik heb nu de researches: Open pit mining en Mining al een tijdje afgerond, maar dan staat er in het research menu: Available in the Construction Menu.
Maar waar vind ik dat? Mijn ore mijnen beginnen een beetje leeg te raken, dus ik zou dat wel graag willen weten.
Alvast bedankt
Ziet er best netjes uit voor 800*640 (640quote:Op dinsdag 19 december 2006 21:44 schreef IedeK. het volgende:
Bedankt!
Screenshot van mij op dit moment:
http://i146.photobucket.com/albums/r251/IedeK/screenshot0005.jpg
En het officiele changelog:quote:Anno website
2006/12/19
Patch 1.01 for ANNO 1701
Patch 1.01 is now available to download for the German and English versions of ANNO 1701. The patch includes, among others, more improvements to the game balance and gameplay and contains some small, general new features too!
Patch 1.01 itself is around 30 MB and is now available to download
Fans can read more about the actual content of the patch in the news section of the forum. Anyone who wants to chat about the content with fellow ANNO 1701 players would be really welcome too.
quote:Anno forums
Third announcement (15.12.2006)
Hi there.
The following list is the complete overview of what the patch contains.
Errors corrected
- A ship following a trade route and stopping in front of the warehouse, failing to continue along that trade route.
- A team win in multi-player was sometimes impossible to achieve.
- Ships belonging to an AI (which had given up) could get stuck at the edge of the map.
- The AI failing to react to the destruction of a foreign culture.
- A display problem which occurred in multi-player save games.
- Possible Blood brotherhood with more than one culture.
- Errors in the balance sheet when a save game had been saved and then re-loaded.
- Computer opponents could erect a warehouse on a location unsuitable for construction.
- Construction could be carried out „free of charge” during lags in multi-player matches.
- Existing fraternizations are now terminated when a foreign culture is destroyed.
- Occasionally an escort’s companions stayed in one place as soon as the escort target was sent on patrol.
- Patrol points “jumping” after a battle.
- Escort ships leaving the escort after a battle.
- A foreign culture’s special action still being carried out after that culture had been destroyed.
- Bonus coins can no longer be redeemed in multi-player matches.
- Occasionally a so-called “Freeze” in the "The Legacy of the Ancestors" scenario.
- Sometimes the “Eichendorff” AI stopping production.
- Problems with the AI portraits once an AI had been destroyed.
- Setting the video settings to "very high" on an ATI video card, does not result in the statue on the village center not being displayed.
- Players spying upon an opponent’s ships.
- Damaged trade routes after a saved game was loaded.
- Damaged trade routes whenever a warehouse was renamed.
- Ships appearing to be floating inside one another upon completion.
Balancing
- The AI ships now react more intelligently when faced outnumbered by the enemy.
- Storm strength now adjusts to fit island size.
- The Queen’s fleets are now somewhat more powerful.
- Die Queen now demands two additional tribute payments or sends one additional fleet.
- The normal AI no longer adjusts to suit the player but instead advances on its own.
- The foreign cultures’ landmarks are now immune to catastrophes.
- The Revolutionary doesn’t stay in the city as long as before.
- The AI no longer advances right after the player does, but instead waits a short while.
New
- Players can now choose whether they must fulfil all of the conditions for win just one.
- A tool tip was added for the time limit for reaching independence.
- A multi-player game no longer pauses when Escape is pressed.
- The delay in saving has been removed from the multi-player game.
- The interface can now be hidden to allow better screenshots.
- Clouds can now also be hidden to allow better screenshots.
- Inhabitant message no longer come as often as before.
- Trees can now be planted both over the menu and using the pipette. It is no longer necessary to enter a cheat to do so.
- In multi-player the clients now also show both the game name and the password.
- Pirate ships are now likely to leave some flotsam floating on the water when sunk.
Graphics
- A number of adjustments have been made for the new G80 graphics chip from Nvidia in order to take full advantage of its potential, e.g. 8x & 16x CSAA support (Coverage Sampling Aliasing).
As soon as we can say anything about a concrete release date we'll let you know - stay tuned!
Cheers,
Nadine
Hmm ik heb mijn resolutie gewoon op 1280*1024 staan.quote:Op woensdag 20 december 2006 00:13 schreef slindenau het volgende:
[..]
Ziet er best netjes uit voor 800*640 (640) Of heb je gesneden uit een groter plaatje
?
quote:- A number of adjustments have been made for the new G80 graphics chip from Nvidia in order to take full advantage of its potential, e.g. 8x & 16x CSAA support (Coverage Sampling Aliasing).
dit vind ik ook beter, die wolken zitten altijd in de weg.quote:- Clouds can now also be hidden to allow better screenshots.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |