quote:
Op maandag 27 november 2006 19:02 schreef DrDentz het volgende:Wat een onzin. Ga gewoon lekker spelen en maak er geen huiswerk van met al die getalletjes
Af en toe een getalltje opzoeken is wel handig, maar zo'n hele lijst uit je kop gaan leren is idd een beetje overdreven. Daarnaast leer je die verhoudingen vanzelf wel zodra je het spel langer speelt
![]()
.
quote:
Leuk begin, en ook netjes neergezet allemaal. Zal er ook mooi uit gaan zien met Citizens en Aristocraten (de Merchant huizen vind ik niet zo bijzonder...).
quote:
In de plus kan eigenlijk bij elk beschavings niveau wel, zolang je maar genoeg huizen neerzet
![]()
.
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:27 schreef Jump het volgende:Hoeveel inwoners zitten er in zo'n huisje vn de Aristocras? Betalen ze ook veel belastingen?
![]()
Er kunnen 40 inwoners in een Aristocraten huis (merchant 30, citizen 20, settler 10 en pioneer 5 (laatste twee zijn gokjes)).
En belasting betalen...dat is natuurlijk afhankelijk waarop je belasting-balkje staat
![]()
. Zo betalen bijvoorbeeld 34 Aristocraten totaal 64 goudstukken als je de belasting nog net in het lichtgroene zet (op de rand van lichtgroen en geel).
quote:
Jep, ik houd normaal niet zo van klassiek...maar de soundtrack
cd DVD met zo'n 90 minuten aan geluidtracks in DTS 5.1 zet ik graag op
![]()
.
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:23 schreef Fir3fly het volgende:Ik ben gewoon begonnen met bouwen, en het was af en toe erg krap. Ik heb zelfs 2 huizen moeten slopen om die Senaat te kunnen bouwen
![]()
.
Dat heb ik ook ja, zeker als je een grote kerk of grote opera moet bouwen..dan zullen er wel meer huizen plaats moeten maken
![]()
.
Daarom zet ik de 'refund' bij het slopen ook op maximaal, zodat je daar iig geen verlies op maakt. Soms zet ik ook een gebouw per ongeluk 1 vakje verkeerd ofzo, of niet in je juiste orientatie (je bent perfectionist of niet
![]()
), en dan zou ik best veel verlies maken anders
![]()
.