abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:11:43 #101
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_43884809
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:11 schreef slindenau het volgende:
Honing kan je wel degelijk vervoeren. Zolang je een gebouw met de straat verbind kan het warenhuis zowel de half- als de eindproducten ophalen.

En ik had met mn eerste trading route precies hetzelfde...inladen ging prima, maar uitladen ho maar? Gelukkig kwam ik er zelf ook snel achter dat unload op 0 moest staan.
Hm oke, toch even nakijken, dankjwel.
pi_43884951
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:11 schreef slindenau het volgende:En ik had met mn eerste trading route precies hetzelfde...inladen ging prima, maar uitladen ho maar? Gelukkig kwam ik er zelf ook snel achter dat unload op 0 moest staan.
Argh, stom. Bedankt. Erg vaag wel, hoop dat ze snel met een patch komen waarin dat wordt aangepast
Amen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:19:04 #103
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_43884973
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:18 schreef Jivis het volgende:

[..]

Argh, stom. Bedankt. Erg vaag wel, hoop dat ze snel met een patch komen waarin dat wordt aangepast
'T is vrij logisch, bij unloading wordt je schip leeg,dus 0.
pi_43885060
Het is wel logisch ja, maar niet consistent met de vorige Anno's .
pi_43897291
Net eindelijk weer 'even' kunnen spelen (nachtdienst is niet bevorderlijk voor je game-mood).
Heb niet echt veel gedaan, alleen mn productie op orde gebracht en daarnaast nog 3 huisjes naar Aristocraten gebracht (voor de bouw opties).
En die koningin heeft gvd al meer dan 100.000 aan tributes opgeeist...gaat ze hier net zolang mee door totdat je de gebouwen hebt die nodig zijn voor onafhankelijkheid? Want dan ben ik zo falliet. Ik dacht dat ze enkel je beginkapitaal (50k toch?) en eventueel geaccepteerde leningen (2k in mijn geval) weer terug wilde .

Nouja, stats:
Inwoners: 6000 => 6400
Balans: +3100 => +2500
Productie: Alcohol is maar net genoeg, stijgt niet echt meer.


Eerste deel na mn haven even wat opgeschoond en versierd


Voorraden


Ruimte voor mn Kasteel, en wat ik kan maken alvast gemaakt

[ Bericht 1% gewijzigd door slindenau op 26-11-2006 04:22:21 ]
pi_43898431
Ziet er gaaf uit man
En kun je niet oorlog voeren met de koningin?
Amen.
  zondag 26 november 2006 @ 11:40:51 #107
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_43899488
De koningin vraagt net zo lang belasting tot je independence op 100% zit (in het diplomatiemenu, een kolom naast de koningin). Als je dan een paleis en een vuurtoren hebt gebouwd, dan komt ze naar je stad en geeft je onafhankelijkheid

Je kunt natuurlijk ook gewoon haar vloot zinken, heb je niet echt veel voor nodig, paar grote oorloggschepen, en dan krijg je ook onafhankelijkheid. Deze optie is moeilijker qua vechten, maar stukken goedkoper. (niet dat dat veel uitmaakt, de geld-teller stopt bij 999999 goud)
pi_43901254
Hmm, dus als ik het goed begrijp: ze blijft regelmatig 20-25k vragen totdat je een Kasteel (helemaal uitgebouwd toch niet? Enkel main building en balkon mag ik hopen...) en vuurtoren hebt?

Bah. Dan moet ik weer geld uit gaan geven aan 10-20 warships . Minimaal 10, voor elke trading route een escort .

@Jivis: dankje . Zodra jij ook van die Pioneers afbent gaat je stad er gelijk een stuk leuker en mooier uitzien . Zeker omdat die van jou al behoorlijk groot is .

En ik heb trouwens even rond mijn Ornamentals gekeken..en jawel hoor, daar liep er eentje....

een Pauw .

Helaas hield ik de muis net boven die obelisk...en bij een volgend screenshot zat ie half verstopt in een struik...waar 'ie verder ook niet meer uit wilde komen .

[ Bericht 17% gewijzigd door slindenau op 26-11-2006 13:15:01 ]
pi_43915832
Dit is trouwens wel een erg handig overzichtje:
quote:
Sunflowers forum
How many good are produced each minute? How many building does an efficient production chain consist of?

Lumberjack (Wood) 3t
Fisherman's hut (Food) 1t
Hunting lodge (Food) 1t
Stud farm (Horses) ???
Cloth production chain (Cloth) 2t (2 Sheep farms, 1 Weaver's hut)
Bricks production chain (Bricks) 3t (1 Clay pit, 2 Brick factories)
Alcohol production chain (Alcohol) 2t (2 Hop plantations / 2 Sugar cane plantations, 1 Brewery / 1 Distillery)
Meat production chain (Food) 3t (2 Cattle farms, 1 Butcher's shop)
Tobacco products production chain (Tobacco products) 2t (2 Tobacco plantations, 1 Tobacco processing plant)
Tool production chain (Tools) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Tool makers)
Lamp oil production chain (Lamp oil) 6t (1 Whaler, 3 Whale oil manufactories)
Bread production chain (Food) 6t (4 Grain farms, 2 Mills, 1 Bakery)
Marble production chain (Marble) 3t (1 Marble quarry, 2 Marble stonemasons)
Chocolate production chain (Chocolates) 2t (2 Apiaries, 2 Cocoa plantations, 1 Confectionary)
Perfume production chain (Perfume) 6t (1 Whaler, 3 Ambergris productions, 6 Greenhouses, 3 Perfumeries)
Jewelry production chain (Jewelry) 4t (1 Gold mine, 1 Gem mine, 2 Goldsmiths)
Weapon production chain (Weapons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Weapon smithies)
Cannon production chain (Cannons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Cannon foundries)

How many good are consumed by your inhabitants (100) each minute?

Food 0,800t
Cloth 0,500t (till Citizens)
0,450t (Merchants)
0,400t (Aristocrats)
Alcohol 0,500t (till Citizens)
0,425t (Merchants)
0,375t (Aristocrats)
Tobacco products 0,300t
Lamp oil 0,200t
Chocolates 0,200t
Perfume 0,200t
Jewelry 0,145t
Colonial goods 0,160t

How many inhabitants can be satisfied by 1 production facility?

Fisherman's hut / Hunting Lodge (Food) 125
Butcher's shop (Food) 375
Bakery (Food) 750
Weaver's hut (Cloth) 400 / 450 / 500 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
Brewery / Distillery (Alcohol) 400 / 470 / 530 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
Tobacco processing plant (Tobacco products) 665
Confectionary (Chocolates) 1000
Whale oil manufactory (Lamp oil) 1000
Perfumery (Perfume) 1000
Goldsmith (Jewelry) 1380

Required building space
Village center 9x9
House 3x3
Market 4x4
School 3x5
Firestation 3x5
Chapel 3x5
Surgeon 3x4
Church 6x6
Theatre 4x4
University 4x6
Opera 5x6
Senate 6x6


Sidenotes
-There might be some overproduction (Numbers are topped off, i.e. 1,6 = 2)
-You supposedly have researched the Weavingmachine
-These data have been tested in game but nonetheless aren't 100% fit, feel free to add comments!
  Lieve Belg zondag 26 november 2006 @ 22:22:07 #110
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_43916227
Hm, handig om te weten
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_43916397
Da's idd handig. Hoef ik niet meer te raden hoeveel ze nodig zullen hebben waardoor ik altijd weer teveel produceer .
pi_43918531
Te veel produceren is niet altijd vervelend hoor . Lekker wat extra inkomen via de Free Trader .
pi_43918686
Crasht het spel bij jullie ook weleens? Zo kut, was net lekker op gang
pi_43918813
Met 15 uur speeltijd op de teller precies een keer spontaan naar windows gegaan...verder nog geen enkele bug tegengekomen.
pi_43918899
Spontaan naar Windows ja.. toen ik met m'n muis over de eisen van de aristocraten ging.. was bij Anno 1602 altijd als ik met m'n muis over de eis Stof heen ging
pi_43918946
Als het een reproduceerbare bug is kan je deze het beste melden op het engelstalige Anno forum.

Maar als het zoals bij mij eenmalig was (ik weet niet eens meer wat ik toen deed eigenlijk) zal het wel niks zijn.
pi_43921451
M'n CPU maakt echt een teringherrie als ik boven m'n eiland met 100 huisjes hang
Wordt toch weer eens tijd voor een nieuwe pc
Amen.
  maandag 27 november 2006 @ 15:40:16 #118
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_43936176
quote:
Sommige mensen hebben echt geen leven
Ik wil die lijstjes helemaal niet onderzoeken btw, ik wil het allemaal zelf voor elkaar krijgen met het geld enzo
Amen.
pi_43936802
Wat een onzin. Ga gewoon lekker spelen en maak er geen huiswerk van met al die getalletjes
pi_43938212
Leuk spel!
Momenteel aan het klooien met het scenario waar ik 4 papieren terug moet halen, op dit moment ben ik op het punt waar alles lekker loopt, ik winst maak en dus niet aldoor die stomme kratjes op moet vissen.

Nu nog wat meer belasting innen, paar huisjes bouwen en dan een grote oorlogsvloot
  Lieve Belg maandag 27 november 2006 @ 20:41:36 #122
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_43941011
Stukje van mijn stad waar ik dit weekend aan begonnen was. Het vervolg zal voor volgend weekend zijn.





Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 27 november 2006 @ 21:26:38 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43943416
Hier een screen van mijn stad nu, dankzij die Aristocrats zit ik eindelijk in de + .

And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Lieve Belg maandag 27 november 2006 @ 21:27:27 #124
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_43943462
Hoeveel inwoners zitten er in zo'n huisje vn de Aristocras? Betalen ze ook veel belastingen?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 27 november 2006 @ 21:28:57 #125
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43943527
Ik heb nu zo'n 900 Aristocrats, en ik ging van -80 naar +890, dus ze betalen vast wel het een en ander .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')