abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43832328
Honing (en cacao voor Chocolade) kan je maken met Citizens (3e niveau van beschaving). Wanneer deze gebouwen nog grijs zijn kan je met je muis erop gaan staan om te zien hoeveel Citizens je nodig hebt voor dat gebouw.
  donderdag 23 november 2006 @ 20:59:10 #77
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_43832437
quote:
Op donderdag 23 november 2006 20:55 schreef slindenau het volgende:
Honing (en cacao voor Chocolade) kan je maken met Citizens (3e niveau van beschaving). Wanneer deze gebouwen nog grijs zijn kan je met je muis erop gaan staan om te zien hoeveel Citizens je nodig hebt voor dat gebouw.
Ja ik heb er nog 70 nodig.

Dat kan ook over 3 eilanden toch/
pi_43842504
Dat weet ik zo niet, heb slechts huizen op een enkel eiland.

Heeft iemand al eens een Pauw gezien trouwens?
quote:
In the ANNO world, peacocks are mainly found near parks and ornamental objects or in the grounds around Castles, where they strut over or around buildings. If you watch them closely, you may have the thrill of seeing them spread their train out to form a spectacular fan.
De details qua dieren zijn trouwens echt super uitgebreid nu .
etc. etc.

Zie http://anno1701.com/launch/index.php?lg=en&l1=entdecken&l2=tiere
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:10:12 #79
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_43843890
kheb nu 2 eilanden gesetteled en 1 werkkolonie, ik denk dat ik nog een werkkolonie aan moet schaffen om ze allebei voluit te laten groeien

welke moeilijkheidsgraad is de game die jullie nu spelen?
van mij is easy ik moet tog ergens mee beginnen (ook al heb ik 1602 gespeeld)
pi_43848902
meldt zich als bezitter van de game
NWC: 3445 7628 8614 7793
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:26:09 #81
142185 kcin22
Koekje derbij?
pi_43848985
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 10:10 schreef RickoKun het volgende:
kheb nu 2 eilanden gesetteled en 1 werkkolonie, ik denk dat ik nog een werkkolonie aan moet schaffen om ze allebei voluit te laten groeien

welke moeilijkheidsgraad is de game die jullie nu spelen?
van mij is easy ik moet tog ergens mee beginnen (ook al heb ik 1602 gespeeld)
Ik speel ook op easy en zelfs zonder tegenstanders. Ik vind het leuker om een economie op te bouwen en die draaiende te houden dan een leger uit de grond te stampen en elkaar te vernietigen.
Zo vind ik het leuker en zo speel ik het
pi_43857609
Eens met Kcin, economie opbouwen vind ik het leukste aan de Anno reeks.
En ik ben ook op Easy begonnen, maar als ik hier klaar mee ben na uuuren speelplezier kan ik altijd nog moeilijker gaan spelen.
Ik spel met met medespelers, vind ik wel zo leuk. Kan je altijd nog een beetje rellen om kleine eilandjes.
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:26:16 #83
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_43859898
maarreee gasten, als je andere spelers hebt hoef je nog niet elkaar af te maken. Heb je tenminste wat competitie waar je je mee meten kan.

maar wat de fok, ik had dus 1 computer op normal en 2 op easy,

nou hebben die 2 op easy staan de meeste punten, ik daarna, en daarna die op normal
pi_43860010
Mja, ik sta ook 3e of 2e qua punten . Dat maakt ook niet zoveel uit .
  vrijdag 24 november 2006 @ 20:41:06 #85
108558 Messenga
pi_43862027
Wat zijn Whales?
  vrijdag 24 november 2006 @ 21:16:04 #86
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_43863166
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 20:41 schreef Messenga het volgende:
Wat zijn Whales?

Oneindig te vermoorden.
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
pi_43863732
Whale Oil, Lamp Oil, Ambergis en uiteindelijk Parfum...nuttige beestjes hoor. Maar iid om oneindig te vermoorden ja . Best vreemd opzich, dat oneindige aspect .

Walvissen dus .
  vrijdag 24 november 2006 @ 22:12:25 #88
108558 Messenga
pi_43865032
Ah, die dingen.
pi_43874071
Wat een gaaf spel is dit
Vind het alleen wel moeilijk om uit de min te blijven. Tot nu toe lukt het wel aardig, maar ik maak niet echt woekerwinsten ofzo, schommel meestal tussen de 50-80. Als je echt veel wilt verdienen moet je zeker wat geduld hebben.

Ook wel kut zijn die natuurrampen Ik was gesettled op een vulkanisch eiland en net toen ik het level Citizens had bereikt vond er een vulkaanuitbarsting plaats Overal branden...

De game ziet er grafisch echt fantastisch uit, maar ik vind de verhoudingen een beetje jammer... de mensen lijken net wat groter dan de gebouwen. Was bij bijvoorbeeld Age of Empires ook altijd zo
Maar goed, dat mag de pret niet drukken.
Amen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 14:12:05 #90
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_43877936
Mja, ik heb die natuurrampen uitgezet (plagen en branden wel aan though) want dat lijkt me zeer frustrerend, ik vind t ook heel erg fijn dat die whales oneindig zijn, maar goed, er is geen ander alternatief.... Je vind die whales altijd rond de noordelijke eilanden (voor diegene die t niet wisten )

Maar elke keer als ik denk dat ik nu de perfecte stad heb, gebeurd dr weer iets... Blijkt bijv dat ik geen eiland heb met gems, of dat dr te weinig bouwruimte is... Hmm ik denk dat ik vanmiddag weer ff overnieuw ga
pi_43879263
Ik ben inmiddels verder gevorderd en het is inderdaad zo dat je zoveel mogelijk huizen moet neerplanten en zo lang mogelijk in de pioneer modus moet bljiven, zodat je flink winst kunt maken door middel van taxes. Met genoeg geld even wat eilanden koloniseren en daarna is het wel safe om aan het Settler-niveau te beginnen. Als je dit te vroeg doet kom je zwaar in de min terecht (ik dan).

Wat screens van m'n stad:

Amen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 16:04:26 #92
82589 S-Two
barba macacu
pi_43880403
Heb net de tutorials gespeelt, morgen wel ff wat kloten met de demo. Ziet er tof uit!
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  Lieve Belg zaterdag 25 november 2006 @ 16:21:31 #93
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_43880855
Zo, dit spel ga ik ook eens moeten spelen. Ziet er echt tof uit
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_43882678
@Jivis: zo kan je inderdaad beginnen, maar als je sowieso veel huizen maakt (en deze toch laat upgraden) kan je ook altijd in de plus blijven. Ik zit nu bijvoorbeeld met 6k inwoners totaal (Citizens en Merchants gemend) met een balans van 3000 in de plus .

Verder een mooi gestructureerd begin van je dorp...maar ik hoop wel dat je Fire uit hebt staan als je in blokjes van 3x3 gaat bouwen. Want een brandweer heeft road acces nodig om te kunnen blussen .

Zelf houd ik er niet zo van om een prachtwerk geheel vernietigd zien te worden, dus heb ik alle 'zware' rampen (vulkaan, tornado, aardbeving) uitgezet. Fire heb ik wel aan staan, en ook 2 a 3x last van gehad. En zo af en toe komen er ook ratten in mn warenhuis...maar dat komt gewoon omdat alles te vol is daar .

En als het goed is heb ik Plague ook aanstaan, maar daar nog geen last van gehad .
pi_43884571
Hm, goed punt over die brand

Maar goed, ik had een vraagje. Aangezien ik drie productieeilanden in m'n bezit heb, heb ik een paar tradeschepen gebouwd. Als ik echter een traderoute op zet met een van de schepen, laad die alleen goederen in op het desbetreffende productie-eiland, maar laad de goederen niet uit als ik eenmaal terug ben op m'n hoofdeiland. Dit terwijl ik toch wel het goede warenhuis heb geselecteerd en ook unload heb aanstaan. Doe ik iets fout?
Amen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:03:04 #96
108558 Messenga
pi_43884605
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:01 schreef Jivis het volgende:
Hm, goed punt over die brand

Maar goed, ik had een vraagje. Aangezien ik drie productieeilanden in m'n bezit heb, heb ik een paar tradeschepen gebouwd. Als ik echter een traderoute op zet met een van de schepen, laad die alle en goederen in op het desbetreffende productie-eiland, maar laad de goederen niet uit als ik eenmaal terug ben bij m'n hoofdeiland. Dit terwijl ik toch wel het goede warenhuis heb geselecteerd en ook unload heb aanstaan. Doe ik iets fout?
Bij het uitladen moet je de uitlading altijd op 0 zetten.
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:05:17 #97
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_43884653
misschien doe je die schuif bij UNLOAD op 40 ofzo?

die moet je op 0 houden! (bij unload)
pi_43884704
Hehe, we hebben er weer eentje .

Geweldig, dat bijna iedereen die fout maakt (inc. mijzelf ) in het begin.

Toch vreemd dat dit niet aan het licht is gekomen tijdens het betatesten? Want als je de oude Anno's gewend bent, en denkt: "och ik weet toch wel hoe alles werkt", doe je dit vast en zeker fout .
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:09:13 #99
108558 Messenga
pi_43884754
Haha, ik moest ook even nadenken.

Hoe zit dat trouwens, in mijn spel is er geen eiland waarbij je tegelijk honing en cacou kan verbouwen, dus moet je het verdelen lijkt me, maar honing vervoeren gaat niet
pi_43884798
Honing kan je wel degelijk vervoeren. Zolang je een gebouw met de straat verbind kan het warenhuis zowel de half- als de eindproducten ophalen. Dus waarschijnlijk heb je geen straatje aan je Imker gezet.

En alles wat in je warenhuis zit kan je vervoeren met een schip/trading route .

Zie bijvoorbeeld mn laatste stock-overzicht: die honing is het overschot van mn Chocolade eiland . En de bloemen van mn Parfum eiland bijv. .

En ik had met mn eerste trading route precies hetzelfde...inladen ging prima, maar uitladen ho maar? Gelukkig kwam ik er zelf ook snel achter dat unload op 0 moest staan.

[ Bericht 20% gewijzigd door slindenau op 25-11-2006 19:18:57 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')