abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:11:43 #101
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_43884809
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:11 schreef slindenau het volgende:
Honing kan je wel degelijk vervoeren. Zolang je een gebouw met de straat verbind kan het warenhuis zowel de half- als de eindproducten ophalen.

En ik had met mn eerste trading route precies hetzelfde...inladen ging prima, maar uitladen ho maar? Gelukkig kwam ik er zelf ook snel achter dat unload op 0 moest staan.
Hm oke, toch even nakijken, dankjwel.
pi_43884951
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:11 schreef slindenau het volgende:En ik had met mn eerste trading route precies hetzelfde...inladen ging prima, maar uitladen ho maar? Gelukkig kwam ik er zelf ook snel achter dat unload op 0 moest staan.
Argh, stom. Bedankt. Erg vaag wel, hoop dat ze snel met een patch komen waarin dat wordt aangepast
Amen.
  zaterdag 25 november 2006 @ 19:19:04 #103
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_43884973
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 19:18 schreef Jivis het volgende:

[..]

Argh, stom. Bedankt. Erg vaag wel, hoop dat ze snel met een patch komen waarin dat wordt aangepast
'T is vrij logisch, bij unloading wordt je schip leeg,dus 0.
pi_43885060
Het is wel logisch ja, maar niet consistent met de vorige Anno's .
pi_43897291
Net eindelijk weer 'even' kunnen spelen (nachtdienst is niet bevorderlijk voor je game-mood).
Heb niet echt veel gedaan, alleen mn productie op orde gebracht en daarnaast nog 3 huisjes naar Aristocraten gebracht (voor de bouw opties).
En die koningin heeft gvd al meer dan 100.000 aan tributes opgeeist...gaat ze hier net zolang mee door totdat je de gebouwen hebt die nodig zijn voor onafhankelijkheid? Want dan ben ik zo falliet. Ik dacht dat ze enkel je beginkapitaal (50k toch?) en eventueel geaccepteerde leningen (2k in mijn geval) weer terug wilde .

Nouja, stats:
Inwoners: 6000 => 6400
Balans: +3100 => +2500
Productie: Alcohol is maar net genoeg, stijgt niet echt meer.


Eerste deel na mn haven even wat opgeschoond en versierd


Voorraden


Ruimte voor mn Kasteel, en wat ik kan maken alvast gemaakt

[ Bericht 1% gewijzigd door slindenau op 26-11-2006 04:22:21 ]
pi_43898431
Ziet er gaaf uit man
En kun je niet oorlog voeren met de koningin?
Amen.
  zondag 26 november 2006 @ 11:40:51 #107
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_43899488
De koningin vraagt net zo lang belasting tot je independence op 100% zit (in het diplomatiemenu, een kolom naast de koningin). Als je dan een paleis en een vuurtoren hebt gebouwd, dan komt ze naar je stad en geeft je onafhankelijkheid

Je kunt natuurlijk ook gewoon haar vloot zinken, heb je niet echt veel voor nodig, paar grote oorloggschepen, en dan krijg je ook onafhankelijkheid. Deze optie is moeilijker qua vechten, maar stukken goedkoper. (niet dat dat veel uitmaakt, de geld-teller stopt bij 999999 goud)
pi_43901254
Hmm, dus als ik het goed begrijp: ze blijft regelmatig 20-25k vragen totdat je een Kasteel (helemaal uitgebouwd toch niet? Enkel main building en balkon mag ik hopen...) en vuurtoren hebt?

Bah. Dan moet ik weer geld uit gaan geven aan 10-20 warships . Minimaal 10, voor elke trading route een escort .

@Jivis: dankje . Zodra jij ook van die Pioneers afbent gaat je stad er gelijk een stuk leuker en mooier uitzien . Zeker omdat die van jou al behoorlijk groot is .

En ik heb trouwens even rond mijn Ornamentals gekeken..en jawel hoor, daar liep er eentje....

een Pauw .

Helaas hield ik de muis net boven die obelisk...en bij een volgend screenshot zat ie half verstopt in een struik...waar 'ie verder ook niet meer uit wilde komen .

[ Bericht 17% gewijzigd door slindenau op 26-11-2006 13:15:01 ]
pi_43915832
Dit is trouwens wel een erg handig overzichtje:
quote:
Sunflowers forum
How many good are produced each minute? How many building does an efficient production chain consist of?

Lumberjack (Wood) 3t
Fisherman's hut (Food) 1t
Hunting lodge (Food) 1t
Stud farm (Horses) ???
Cloth production chain (Cloth) 2t (2 Sheep farms, 1 Weaver's hut)
Bricks production chain (Bricks) 3t (1 Clay pit, 2 Brick factories)
Alcohol production chain (Alcohol) 2t (2 Hop plantations / 2 Sugar cane plantations, 1 Brewery / 1 Distillery)
Meat production chain (Food) 3t (2 Cattle farms, 1 Butcher's shop)
Tobacco products production chain (Tobacco products) 2t (2 Tobacco plantations, 1 Tobacco processing plant)
Tool production chain (Tools) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Tool makers)
Lamp oil production chain (Lamp oil) 6t (1 Whaler, 3 Whale oil manufactories)
Bread production chain (Food) 6t (4 Grain farms, 2 Mills, 1 Bakery)
Marble production chain (Marble) 3t (1 Marble quarry, 2 Marble stonemasons)
Chocolate production chain (Chocolates) 2t (2 Apiaries, 2 Cocoa plantations, 1 Confectionary)
Perfume production chain (Perfume) 6t (1 Whaler, 3 Ambergris productions, 6 Greenhouses, 3 Perfumeries)
Jewelry production chain (Jewelry) 4t (1 Gold mine, 1 Gem mine, 2 Goldsmiths)
Weapon production chain (Weapons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Weapon smithies)
Cannon production chain (Cannons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Cannon foundries)

How many good are consumed by your inhabitants (100) each minute?

Food 0,800t
Cloth 0,500t (till Citizens)
0,450t (Merchants)
0,400t (Aristocrats)
Alcohol 0,500t (till Citizens)
0,425t (Merchants)
0,375t (Aristocrats)
Tobacco products 0,300t
Lamp oil 0,200t
Chocolates 0,200t
Perfume 0,200t
Jewelry 0,145t
Colonial goods 0,160t

How many inhabitants can be satisfied by 1 production facility?

Fisherman's hut / Hunting Lodge (Food) 125
Butcher's shop (Food) 375
Bakery (Food) 750
Weaver's hut (Cloth) 400 / 450 / 500 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
Brewery / Distillery (Alcohol) 400 / 470 / 530 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
Tobacco processing plant (Tobacco products) 665
Confectionary (Chocolates) 1000
Whale oil manufactory (Lamp oil) 1000
Perfumery (Perfume) 1000
Goldsmith (Jewelry) 1380

Required building space
Village center 9x9
House 3x3
Market 4x4
School 3x5
Firestation 3x5
Chapel 3x5
Surgeon 3x4
Church 6x6
Theatre 4x4
University 4x6
Opera 5x6
Senate 6x6


Sidenotes
-There might be some overproduction (Numbers are topped off, i.e. 1,6 = 2)
-You supposedly have researched the Weavingmachine
-These data have been tested in game but nonetheless aren't 100% fit, feel free to add comments!
  Lieve Belg zondag 26 november 2006 @ 22:22:07 #110
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_43916227
Hm, handig om te weten
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_43916397
Da's idd handig. Hoef ik niet meer te raden hoeveel ze nodig zullen hebben waardoor ik altijd weer teveel produceer .
pi_43918531
Te veel produceren is niet altijd vervelend hoor . Lekker wat extra inkomen via de Free Trader .
pi_43918686
Crasht het spel bij jullie ook weleens? Zo kut, was net lekker op gang
pi_43918813
Met 15 uur speeltijd op de teller precies een keer spontaan naar windows gegaan...verder nog geen enkele bug tegengekomen.
pi_43918899
Spontaan naar Windows ja.. toen ik met m'n muis over de eisen van de aristocraten ging.. was bij Anno 1602 altijd als ik met m'n muis over de eis Stof heen ging
pi_43918946
Als het een reproduceerbare bug is kan je deze het beste melden op het engelstalige Anno forum.

Maar als het zoals bij mij eenmalig was (ik weet niet eens meer wat ik toen deed eigenlijk) zal het wel niks zijn.
pi_43921451
M'n CPU maakt echt een teringherrie als ik boven m'n eiland met 100 huisjes hang
Wordt toch weer eens tijd voor een nieuwe pc
Amen.
  maandag 27 november 2006 @ 15:40:16 #118
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_43936176
quote:
Sommige mensen hebben echt geen leven
Ik wil die lijstjes helemaal niet onderzoeken btw, ik wil het allemaal zelf voor elkaar krijgen met het geld enzo
Amen.
pi_43936802
Wat een onzin. Ga gewoon lekker spelen en maak er geen huiswerk van met al die getalletjes
pi_43938212
Leuk spel!
Momenteel aan het klooien met het scenario waar ik 4 papieren terug moet halen, op dit moment ben ik op het punt waar alles lekker loopt, ik winst maak en dus niet aldoor die stomme kratjes op moet vissen.

Nu nog wat meer belasting innen, paar huisjes bouwen en dan een grote oorlogsvloot
  Lieve Belg maandag 27 november 2006 @ 20:41:36 #122
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_43941011
Stukje van mijn stad waar ik dit weekend aan begonnen was. Het vervolg zal voor volgend weekend zijn.





Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 27 november 2006 @ 21:26:38 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43943416
Hier een screen van mijn stad nu, dankzij die Aristocrats zit ik eindelijk in de + .

And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Lieve Belg maandag 27 november 2006 @ 21:27:27 #124
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_43943462
Hoeveel inwoners zitten er in zo'n huisje vn de Aristocras? Betalen ze ook veel belastingen?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 27 november 2006 @ 21:28:57 #125
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43943527
Ik heb nu zo'n 900 Aristocrats, en ik ging van -80 naar +890, dus ze betalen vast wel het een en ander .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Lieve Belg maandag 27 november 2006 @ 21:30:51 #126
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_43943618
Ook eens moeten verder upgraden dus
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 27 november 2006 @ 21:58:44 #127
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_43945121
Bij mij betalen ze iets van 3800
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
  Lieve Belg maandag 27 november 2006 @ 22:03:00 #128
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_43945343
De muziek in het spel is wel zeer goed. Echt een ontspannen sfeertje
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 27 november 2006 @ 22:11:38 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43945793

Mooi overzicht van mijn stad tot nu toe, zoals je ziet heb ik geen enkele structuur erin .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 27 november 2006 @ 22:20:23 #130
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_43946326
Ja, structuur maken, daarom bouw ik elke week een nieuwe stad.
  maandag 27 november 2006 @ 22:23:04 #131
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_43946449
Ik ben gewoon begonnen met bouwen, en het was af en toe erg krap. Ik heb zelfs 2 huizen moeten slopen om die Senaat te kunnen bouwen .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_43951107
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:02 schreef DrDentz het volgende:
Wat een onzin. Ga gewoon lekker spelen en maak er geen huiswerk van met al die getalletjes
Af en toe een getalltje opzoeken is wel handig, maar zo'n hele lijst uit je kop gaan leren is idd een beetje overdreven. Daarnaast leer je die verhoudingen vanzelf wel zodra je het spel langer speelt .
quote:
Leuk begin, en ook netjes neergezet allemaal. Zal er ook mooi uit gaan zien met Citizens en Aristocraten (de Merchant huizen vind ik niet zo bijzonder...).
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:26 schreef Fir3fly het volgende:
Hier een screen van mijn stad nu, dankzij die Aristocrats zit ik eindelijk in de + .

[afbeelding]
In de plus kan eigenlijk bij elk beschavings niveau wel, zolang je maar genoeg huizen neerzet .
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:27 schreef Jump het volgende:
Hoeveel inwoners zitten er in zo'n huisje vn de Aristocras? Betalen ze ook veel belastingen?
Er kunnen 40 inwoners in een Aristocraten huis (merchant 30, citizen 20, settler 10 en pioneer 5 (laatste twee zijn gokjes)).

En belasting betalen...dat is natuurlijk afhankelijk waarop je belasting-balkje staat . Zo betalen bijvoorbeeld 34 Aristocraten totaal 64 goudstukken als je de belasting nog net in het lichtgroene zet (op de rand van lichtgroen en geel).
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:03 schreef Jump het volgende:
De muziek in het spel is wel zeer goed. Echt een ontspannen sfeertje
Jep, ik houd normaal niet zo van klassiek...maar de soundtrack cd DVD met zo'n 90 minuten aan geluidtracks in DTS 5.1 zet ik graag op .
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben gewoon begonnen met bouwen, en het was af en toe erg krap. Ik heb zelfs 2 huizen moeten slopen om die Senaat te kunnen bouwen .
Dat heb ik ook ja, zeker als je een grote kerk of grote opera moet bouwen..dan zullen er wel meer huizen plaats moeten maken .

Daarom zet ik de 'refund' bij het slopen ook op maximaal, zodat je daar iig geen verlies op maakt. Soms zet ik ook een gebouw per ongeluk 1 vakje verkeerd ofzo, of niet in je juiste orientatie (je bent perfectionist of niet ), en dan zou ik best veel verlies maken anders .
pi_43951456
Nieuws van het Anno forum; Related Designs is inmiddels hard bezig met de eerste patch .
quote:
Hi all!

As we have not yet issued any info on the patch, we want to start right here!

We are working on the patch now. The feedback from the forum is very important to Related Designs in this respect; the posts on the forum are studied carefully by RD and all reproducible problems are addressed.

Besides the fixes and improvements, there could even be a goodie in store for you.

We’ll keep you updated and let you have more details ASAP regarding content and also later the release of the patch.

Please bear with us; before we publish any info, we want to make sure we can keep our promises first! The same applies to the patch as to the main program: whatever we do, we want to get it right and test it thoroughly prior to release!

Stay tuned!

Cheers,
Betty
pi_43989340
Ben wel benieuwd naar die goodie.
Amen.
pi_43990934
Ja ik ook, sowieso zijn er hoop kleine dingen die net iets anders (en dus irritant) zijn in 1701. Maar de algemene pret heeft het nog niet gedrukt bij mij .

Maar gelukkig luisteren ze bij RD erg goed naar hun klanten (via het forum), dus daar heb ik wel vertrouwen in .
pi_43991343
Ik vind het een beetje jammer dat de mensen er te cartoony uitzien (zowel je tegenstanders als de population als je op een huisje klikt). Daar hebben Duitsers wel vaker een handje van (Settlers). Had wel wat realistischer gemogen, maar goed, dat zullen ze toch niet veranderen.
Amen.
  woensdag 29 november 2006 @ 16:16:46 #137
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_43994912
Vind dat juist wel hip. Had nog wel wat erger gemogen van mij, zoals bij de oude Settlers games
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
pi_43996120
Kom maar op met die patch. Hopelijk wordt het spel bij mij dan wat stabieler, ik kom nieteens bij het half-uur autosavepoint
  woensdag 29 november 2006 @ 16:53:10 #139
143940 Cubewoods
Chi-Town's God
pi_43996176
Raar, ik heb al 30 uur gespeeld zonder 1 crash
"so if your message ain't shit, fuck the records you sold, cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck, it just means that a million people are stupid as fuck"
-Revolutionary Immortal Technique
pi_43996237
Het ligt ook mijn computer. Mijn broertje speelt met dezelfde disk ook aan 1 stuk door
  Lieve Belg woensdag 29 november 2006 @ 21:45:26 #141
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_44006039
Wanneer ik een groot trading ship probeer te bouwen kan ik niet. Aks ik erover ga met demuis krijg ik de volgende melding in het rood: "Another type of ship is onder construction." Terwijl er niks anders van boten gemaakt wordt

/edit: laat maar. Iets over het hoofd gezien Ze hadden er dan wel een betere foutmelding voor gemaakt
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_44012163
Dan is ie inderdaad nog niet onderzocht. Maar die foutmelding klopt idd geen schipbreukeling van .
quote:
Op woensdag 29 november 2006 16:16 schreef Cubewoods het volgende:
Vind dat juist wel hip. Had nog wel wat erger gemogen van mij, zoals bij de oude Settlers games
Mwa, hier zijn de mensen reuzen tov de gebouwen...daar leken het net dwergen . Zo vind ik het wel best .
pi_44019642
Is het spel wat?
pi_44020127
Bekijk de screenshots, lees reviews, download de demo & ervaar het zelf zou ik zeggen.

Ik (en menig ander Anno fan vanaf 1602) kan het spel alleen maar aanprijzen .

Al mag het wel wel wat moeilijker volgens de Die hards, want als je 20 uur over een monster stad doet heb je zo ongeveer alles wel gezien. Dus de replaywaarde gaat wellicht wat snel achteruit, maarja...dan speel je het een maandje niet ofzo...en dan is het vast weer leuk om van 0 te beginnen met een stad .
  Lieve Belg donderdag 30 november 2006 @ 12:53:27 #145
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_44020712
Zie hier een enorme hoop screenies: http://users.pandora.be/monkeytail/anno1701/
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_44020822
Mwa, mijn x:/anno1701/screenshots folder is groter . Zit nu aan de 100+ screenshots.

Al zie ik er zo al wel wat tussenzitten op die site die ik zelf ook heb gemaakt (niet exact natuurlijk, maar het idee) .

Alleen van een volle stad met Aristocraten heb ik nog geen plaatje...omdat ik die simpelweg nog niet heb. Ik zal eens kijken of ik mn plaatjes ff kan uploaden allemaal .
(Thank god voor de Flock browser met ingebouwde Photobucket uploader...100+ plaatjes handmatig naar photobucket overzetten is echt een ramp ).

[ Bericht 42% gewijzigd door slindenau op 30-11-2006 13:08:12 ]
pi_44021372
Het vorige deel heb ik kapotgespeeld, dus ik neem aan dat deze me ook wel zal bevallen. Alleen jammer dat het er zo brak uitziet.
pi_44022533
Alweer eentje die dat zegt...je moet niet op mijn screenshots afgaan. Ik speel het met de minimale systeemeisen, daarom ziet het er kut uit. Zoek dit topic maar eens door naar hogere resolutie plaatjes, dan valt je mond open van verbazing .

Ik zal je helpen: Slindenau in Anno 1701


Zie voor al mijn (118 atm), crappy 800*600, screenshots deze pagina .

[ Bericht 10% gewijzigd door slindenau op 01-12-2006 00:27:56 ]
pi_44035400
Ik heb het net 4 uur gespeeld, en ik moet eerlijk zeggen: met alles op max. ziet het er goooeeeed uit.
Ook grappig dat het spel na een paar uur achtereen spelen meldt dat je wel rust kunt gebruiken.
Tevens beter dan het vorige deel. De beste elementen hebben ze behouden en er meer aan toegevoegd.
pi_44037718
Wanneer komt nu eindelijk de Nederlandse versie uit? Ik vind het leuk dat ze de moeite doen om het te vertalen, dus ik ben wel bereid om even te wachten. Maar hoe langer het nog duurt, des te groter de kans is dat mensen toch de Engelse versie gaan kopen. Dan flopt de Nederlandse versie en doen ze t de volgende keer niet meer.
Zijn er hier nog meer die wachten op de Nederlandse versie?
Maak nie regtig saak nie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')