Hm oke, toch even nakijken, dankjwel.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:11 schreef slindenau het volgende:
Honing kan je wel degelijk vervoeren. Zolang je een gebouw met de straat verbind kan het warenhuis zowel de half- als de eindproducten ophalen.
En ik had met mn eerste trading route precies hetzelfde...inladen ging prima, maar uitladen ho maar? Gelukkig kwam ik er zelf ook snel achter dat unload op 0 moest staan.
Argh, stom. Bedankt. Erg vaag wel, hoop dat ze snel met een patch komen waarin dat wordt aangepastquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:11 schreef slindenau het volgende:En ik had met mn eerste trading route precies hetzelfde...inladen ging prima, maar uitladen ho maar? Gelukkig kwam ik er zelf ook snel achter dat unload op 0 moest staan.
'T is vrij logisch, bij unloading wordt je schip leeg,dus 0.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:18 schreef Jivis het volgende:
[..]
Argh, stom. Bedankt. Erg vaag wel, hoop dat ze snel met een patch komen waarin dat wordt aangepast
quote:Sunflowers forum
How many good are produced each minute? How many building does an efficient production chain consist of?
Lumberjack (Wood) 3t
Fisherman's hut (Food) 1t
Hunting lodge (Food) 1t
Stud farm (Horses) ???
Cloth production chain (Cloth) 2t (2 Sheep farms, 1 Weaver's hut)
Bricks production chain (Bricks) 3t (1 Clay pit, 2 Brick factories)
Alcohol production chain (Alcohol) 2t (2 Hop plantations / 2 Sugar cane plantations, 1 Brewery / 1 Distillery)
Meat production chain (Food) 3t (2 Cattle farms, 1 Butcher's shop)
Tobacco products production chain (Tobacco products) 2t (2 Tobacco plantations, 1 Tobacco processing plant)
Tool production chain (Tools) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Tool makers)
Lamp oil production chain (Lamp oil) 6t (1 Whaler, 3 Whale oil manufactories)
Bread production chain (Food) 6t (4 Grain farms, 2 Mills, 1 Bakery)
Marble production chain (Marble) 3t (1 Marble quarry, 2 Marble stonemasons)
Chocolate production chain (Chocolates) 2t (2 Apiaries, 2 Cocoa plantations, 1 Confectionary)
Perfume production chain (Perfume) 6t (1 Whaler, 3 Ambergris productions, 6 Greenhouses, 3 Perfumeries)
Jewelry production chain (Jewelry) 4t (1 Gold mine, 1 Gem mine, 2 Goldsmiths)
Weapon production chain (Weapons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Weapon smithies)
Cannon production chain (Cannons) 3t (1 Lumberjack, 1 Ore mine, 1 Ore smelter, 2 Cannon foundries)
How many good are consumed by your inhabitants (100) each minute?
Food 0,800t
Cloth 0,500t (till Citizens)
0,450t (Merchants)
0,400t (Aristocrats)
Alcohol 0,500t (till Citizens)
0,425t (Merchants)
0,375t (Aristocrats)
Tobacco products 0,300t
Lamp oil 0,200t
Chocolates 0,200t
Perfume 0,200t
Jewelry 0,145t
Colonial goods 0,160t
How many inhabitants can be satisfied by 1 production facility?
Fisherman's hut / Hunting Lodge (Food) 125
Butcher's shop (Food) 375
Bakery (Food) 750
Weaver's hut (Cloth) 400 / 450 / 500 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
Brewery / Distillery (Alcohol) 400 / 470 / 530 (till Citizens / Merchants / Aristocrats)
Tobacco processing plant (Tobacco products) 665
Confectionary (Chocolates) 1000
Whale oil manufactory (Lamp oil) 1000
Perfumery (Perfume) 1000
Goldsmith (Jewelry) 1380
Required building space
Village center 9x9
House 3x3
Market 4x4
School 3x5
Firestation 3x5
Chapel 3x5
Surgeon 3x4
Church 6x6
Theatre 4x4
University 4x6
Opera 5x6
Senate 6x6
Sidenotes
-There might be some overproduction (Numbers are topped off, i.e. 1,6 = 2)
-You supposedly have researched the Weavingmachine
-These data have been tested in game but nonetheless aren't 100% fit, feel free to add comments!
Sommige mensen hebben echt geen levenquote:Op maandag 27 november 2006 15:40 schreef ralfie het volgende:
http://www.student.ru.nl/rvanhoorn/files/Baukosten.htm
nog beter![]()
Af en toe een getalltje opzoeken is wel handig, maar zo'n hele lijst uit je kop gaan leren is idd een beetje overdreven. Daarnaast leer je die verhoudingen vanzelf wel zodra je het spel langer speeltquote:Op maandag 27 november 2006 19:02 schreef DrDentz het volgende:
Wat een onzin. Ga gewoon lekker spelen en maak er geen huiswerk van met al die getalletjes![]()
Leuk begin, en ook netjes neergezet allemaal. Zal er ook mooi uit gaan zien met Citizens en Aristocraten (de Merchant huizen vind ik niet zo bijzonder...).quote:Op maandag 27 november 2006 20:41 schreef Jump het volgende:
Stukje van mijn stad waar ik dit weekend aan begonnen was. Het vervolg zal voor volgend weekend zijn.
[[url=http://users.pandora.be/monkeytail/anno1701/screenshot0000_.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://users.pandora.be/monkeytail/anno1701/screenshot0001_.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://users.pandora.be/monkeytail/anno1701/screenshot0002_.jpg]afbeelding][/url]
In de plus kan eigenlijk bij elk beschavings niveau wel, zolang je maar genoeg huizen neerzetquote:Op maandag 27 november 2006 21:26 schreef Fir3fly het volgende:
Hier een screen van mijn stad nu, dankzij die Aristocrats zit ik eindelijk in de +.
[afbeelding]
Er kunnen 40 inwoners in een Aristocraten huis (merchant 30, citizen 20, settler 10 en pioneer 5 (laatste twee zijn gokjes)).quote:Op maandag 27 november 2006 21:27 schreef Jump het volgende:
Hoeveel inwoners zitten er in zo'n huisje vn de Aristocras? Betalen ze ook veel belastingen?
Jep, ik houd normaal niet zo van klassiek...maar de soundtrack cd DVD met zo'n 90 minuten aan geluidtracks in DTS 5.1 zet ik graag opquote:Op maandag 27 november 2006 22:03 schreef Jump het volgende:
De muziek in het spel is wel zeer goed. Echt een ontspannen sfeertje
Dat heb ik ook ja, zeker als je een grote kerk of grote opera moet bouwen..dan zullen er wel meer huizen plaats moeten makenquote:Op maandag 27 november 2006 22:23 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben gewoon begonnen met bouwen, en het was af en toe erg krap. Ik heb zelfs 2 huizen moeten slopen om die Senaat te kunnen bouwen.
quote:Hi all!
As we have not yet issued any info on the patch, we want to start right here!
We are working on the patch now. The feedback from the forum is very important to Related Designs in this respect; the posts on the forum are studied carefully by RD and all reproducible problems are addressed.
Besides the fixes and improvements, there could even be a goodie in store for you.
We’ll keep you updated and let you have more details ASAP regarding content and also later the release of the patch.
Please bear with us; before we publish any info, we want to make sure we can keep our promises first! The same applies to the patch as to the main program: whatever we do, we want to get it right and test it thoroughly prior to release!
Stay tuned!
Cheers,
Betty
Mwa, hier zijn de mensen reuzen tov de gebouwen...daar leken het net dwergenquote:Op woensdag 29 november 2006 16:16 schreef Cubewoods het volgende:
Vind dat juist wel hip. Had nog wel wat erger gemogen van mij, zoals bij de oude Settlers games
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |