abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43610006
ik wil van al mijn gearchiveerde video's (~400 bestanden, verdeeld over meerdere dvd's)
een makkelijk te doorzoeken database bouwen.
ik wil dus via een programma'tje een directory uitlezen (het liefst gelijk gefilterd op bepaalde bestands typen)
en van de bestanden (waar ik, met het uitlezen van de directory, dan een soort array met bestandsnamen terug krijg)
wil ik het volgende hebben:
1 bestandsnaam (die zou ik al hebben
2 bestandsgrootte
3 lengte van het filmpje (betreft o.a. Divx, Xvid en *.mkv bestanden)
4 de gebruikte codec zou ook wel fijn zijn

vervolgens moeten deze gegevens in een csv bestand komen zodat ik ze handmatig 1x kan controleren en daarna kan importeren in de database
ik ben bijna zeker van het feit dat dit niet bestaat
echter vraag ik me af hoe ik dit het beste aan kan pakken.
ik gok dat ik iets in VB moet gaan bouwen?

ik hoop dat iemand mij tips kan geven
  donderdag 16 november 2006 @ 15:35:41 #2
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_43610304
Mijn keuze zou vallen op Python.

Oh en iemand heeft een module geschreven voor os.path in python:
http://www.jorendorff.com/articles/python/path/

# path has a few read-only properties:

parent
returns this path's parent directory, as determined by os.path.split()[0].
name
returns the name of this file or directory without the full path, as determined by os.path.split()[1].
namebase
returns the name, but with one file extension stripped off, as with os.path.splitext()[0].
ext
returns the file extension, as determined by os.path.splitext()[1]
drive
returns the drive specifier, as determined by os.path.splitdrive()
uncshare (Windows only)
returns the UNC share name, as determined by os.path.splitunc()
ctime, mtime, atime
returns the date the item was created, last modified, and last accessed, respectively
size
returns the size of a file, in bytes
owner
returns the username of the user that owns the file (on Windows, this requires Python for Windows extensions)

En deze is ook leuk:

The method path.walk() returns an iterator which steps recursively through a whole directory tree. path.walkdirs() and path.walkfiles() are the same, but they yield only the directories and only the files, respectively.

Bijna alles wat jij wilt

Hoe het met VBS moet zou ik niet weten
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_43610621
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:35 schreef wdn het volgende:
--lang verhaal --
hmm klinkt leuk, maar ik heb toch liever iets met VB (dat ken ik toch iets beter, al is het nog steeds niet veel)
thnx anyway voor je input
pi_43639801
*kickje*

niemand die een idee heeft?
pi_43682511
*kickje*
ik heb ontdekt dat ik met autoit ook de directory kan uitlezen en per bestand de filesize kan opvragen
maar ik mis nog steeds de mogelijkheid om de speelduur uit te lezen...
  zondag 19 november 2006 @ 14:35:52 #6
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_43684271
als je er een beetje moeite in steekt kun je met een extension(bijv http://ffmpeg-php.sourceforge.net/) je directories doornemen en van alles uitlezen (van lengte, bitrates, groottes tot codecs en specifieke frames voor thumbnails) met php en direct in je database gooien. Gezien het feit dat je php kent zou dat geen problemen moeten opleveren
pi_43686172
quote:
Op zondag 19 november 2006 14:35 schreef ralfie het volgende:
als je er een beetje moeite in steekt kun je met een extension(bijv http://ffmpeg-php.sourceforge.net/) je directories doornemen en van alles uitlezen (van lengte, bitrates, groottes tot codecs en specifieke frames voor thumbnails) met php en direct in je database gooien. Gezien het feit dat je php kent zou dat geen problemen moeten opleveren

na eff zoeken ook neen windows variant gevonden, en zit inmiddels in php
nu eff uitzoeken hoe hij werkt

nice..
tot nu toe leest hij alleen mkv bestanden niet (opzich logisch aangezien dit een container formaat is)

[ Bericht 25% gewijzigd door mschol op 19-11-2006 15:51:58 ]
pi_45587503
nogmaals een kickje, het werkt wel maar ik moet de bestanden 1 voor 1 inlezen, niemand die misschien toch een programma kent wat videobestanden in een database kan inlezen? (desnoods alleen de bestandsnaam en pad in de database opslaan)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')