abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43607022
Hai all,

De volgende vraag: ik begreep dat je gipsplaten met diepgrond of voorstrijk moet behandelen voordat je deze kunt behangen...ik heb nu diepgrond gebruikt, maar is dat net zo goed als voorstrijk? Ik begreep dat diepgrond zich wat dieper in het materiaal zette, maar dat voorstrijk meer voor de hand liggend is... Moet ik stucwerk dat ik wil behangen ook voorbehandelen? Ook met diepgrond?

Thnx!
pi_43607547
Diepgrond is een voorstrijkmiddel.
pi_43609062
bedankt voor je (zeer beknopte) antwoord , dus wat jou betreft is diepgrond prima...en moet dat dan ook op stucwerk?
pi_43614367
quote:
Op donderdag 16 november 2006 15:00 schreef jorman het volgende:
bedankt voor je (zeer beknopte) antwoord , dus wat jou betreft is diepgrond prima...en moet dat dan ook op stucwerk?
Nu draaien we het weer om!
Voor stuckwerk kun je een voorstrijkmiddel gebruiken. En dat is dus wat je hebt Diepgrond
OP stuckwerk of gipsplaten kun je dus met diepgrong/voorstrijkmiddel Texen - behangen

Ga je nu over bestaand stuckwerk of beton of stenen stucadoren dan dien je een ander hechtmiddel te gebruiken maar

BETOKONTAKT van Knauf bijv. of ander merk (dit is ook een hechtmiddel maar dan voor het gips)Deze zorgt nl voor een betere hechting van gips,.o.a door de grovve korrel die hier in verwerkt zit.

Kijk maar is op onderstaande site
http://www.knauf.nl/downloads/brochures/dhz/Dhz_stucadoren.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')