abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 november 2006 @ 21:27:55 #1
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_43589912
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:56 schreef UIO_AMS het volgende:
RAOK nr 84:
Help foreign school kids learn English!
Whenever I've finished a book or a load of magazines, I send them to a load of kids in the Chinese countryside who are desperate to learn English.
Dawn Newman, Coventry
NB - You can send your stuff to random chinese kids too! Send them to: The English Students, LingLing Xue Yuan, Yongzhou, Hunan, 425000, China

En nu proberen zoveel mogelijk boeken daar heen te krijgen.
Sure, kids love to learn English. Maar wat dan met al die kinderen hier, in ons koude kikkerland met die moeilijke taal. Het is algemeen bekend dat kinderen van buitenlandse ouders vaak problemen hebben met de Nederlandse taal en lidwoorden of werkwoorden veelal verkeerd toepassen wat in hun toekomst vaak problemen op kan leveren (een sollicitatiebrief waarin gerefereerd wordt aan 'de werk' of waarin iemand noemt dat hij of zij 'het oplijding' heeft gevolgd belandt meteen in de papiermand (mits men recycled, maar dat is weer een heel andere act of kindness wellicht) en het kind of de jongere heeft geen idee wat er nu misgaat).

Daarom wil ik graag vermakelijk leesvoer verzamelen om deze jongeren te stimuleren zich zo vroeg mogelijk in hun leven de Nederlandse taal spelenderwijs machtig te maken. Geen stoffige oude troep maar dingen die een kind uitdagen en nieuwsgierig maken. Wat ik vroeger erg leuk vond waren strips van Lucky Luke, Suske en Wiske of de Rode Ridder, bijvoorbeeld. Daar hebben mijn ouders nog dozen vol van op zolder en die mogen allemaal mee. Boekjes van de vroege vogels hebben mij helaas niet overleefd dus mocht iemand zulke schrijfsels nog in bezit hebben, aarzel niet! Je weet hoeveel plezier je er zelf aan hebt beleefd. Gun dat ook een ander.

Daarbij zijn tijdschriften ook van harte welkom maar bij voorkeur geen Yes, Flair, Playboy of Power Unlimited. Ik denk niet dat er iemand is die zich serieus beter voelt na het lezen van dit soort rommel, zeker geen kind wat komt van buiten de Westerse wereld.

Ik heb een auto dus ik kan de goodies bij je op komen halen, maar om het experiment zo effectief mogelijk te maken zou het heel fijn zijn als er per regio minstens 1 persoon zijn schuur, garage of logeerkamer tijdelijk opoffert als opslagruimte, zodat ik zoveel mogelijk strips en boekjes in 1 keer op kan komen halen en bij de ontvanger af kan leveren.

Meld je aan via mijn PM of via beestjuh@hotmail.com!

Natuurlijk weet ik ook wel enkele afleveradressen, asielzoekerscentra danwel opvangtehuizen, maar ik ben ervan overtuigd dat jullie nog veel meer leergierige kinders weten te vinden. Laat het mij alsjeblieft weten!!

Jullie zijn allemaal engeltjes.
power to the people
  Moderator donderdag 16 november 2006 @ 10:29:22 #2
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_43600835
Goede vrije invulling van de RAOK. Mijn oude strips liggen bij m'n ouders thuis en die worden door mijn kleine neefjes gekoesterd als ze weer eens bij opa en oma verblijven. Maar ik zal eens rondsnuffelen in tweedehands boeken winkels.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_43757903
Ik ga ook zoeken...

is er al een centrale opslag in zuid holland?
◢◤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')