abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43589429
Ik had zojuist een gesprekje met mijn moeder en ze was op internet aan het zoeken naar tips om zichzelf op te maken, ivm haar bril. Ik dacht: 'Huh?, daar staan die vrouwenbladen toch vol mee?'

Maar wat blijkt, ze kan dus niet zien wat ze doet, als ze zichzelf opmaakt zonder bril (is nogal onmogelijk als je die dus ophoudt als je make-up aanbrengt).

Oplossing: spiegel met vergrotende mogelijkheid?
Helpt dus niet!!! dan ziet ze het dus nog niet.

De vraag is dus, hoe maken andere brildragenvrouwen zich op waarbij de visus voor dichtbij slecht is, die daar geen lenzen voor gebruiken?

Tips zijn van harte welkom!
pi_43590212
Mijn hoofd heeeeeeel dicht bij de spiegel houden.
Maar ja, ik heb ook niet zo'n enorme sterkte.

Wellicht helpt het ook om je bril naar voren te schuiven (richting het puntje van je neus). Met oogschaduw kun je dan nog een heel eindje komen. Mascara en oogpotlood wordt lastiger.
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_43590309
Je hebt speciale make-up brillen met klapglazen. Als je dan je linkeroog doet, klap je het linkerglas naar beneden, maar kan je door het rechterglas nog steeds scherp zien. Of andersom. Zal even kijken of ik een voorbeeldje kan vinden
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_43590658

met een glas dat je van de ene naar de andere kant kunt draaien

glazen die je naar beneden kunt klappen

met genoeg ruimte achter de glazen om te kunnen make-uppen

Geen idee waar je zulke dingen in NL kunt kopen, maar misschien kan een opticien je verder helpen als je met deze voorbeelden komt

[ Bericht 9% gewijzigd door imago op 15-11-2006 21:49:38 ]
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_43591860
Die met maar 1 glas lijkt me een btje onhandig. Zie je namelijk geen diepte en dan prik je zo in je eigen oog ofzo.
pi_43592443
nou wellicht is dat de oplossing, je doet tenslotte maar 1 oog per x.... gebruiken jullie die ook???
pi_43592469
thanx trouwens imago, voor je veldwerk!
pi_43592821
Lijkt me erg vervelend inderdaad
pi_43599690
Ik las kortgeleden in "Visagie" dat er sinds kort speciale spiegels zijn voor verziende ogen (dan kun je dus niet goed dichtbij zien).
Wanneer je in die spiegel (twee verschillende sterktes) kijkt wordt dat slecht zien blijkbaar gecorrigeerd.
Ik heb het (nog) niet nodig dus ik heb me er verder niet in verdiept, maar ik kan het wel weer eens opzoeken, er stond een internetadres bij.
**ALLES IS RELATIEF!**
pi_43601066
Ik heb -6,5 aan beide ogen, en als ik mijn lenzen niet in heb is inderdaad een oplossing om heeeeeeeel dicht bij de spiegel je make up op te doen, met een beetje oefening gaat dat prima.
Zo'n spiegel lijkt mij onhandig.. maar ja misschien ook gewoon ff wennen
pi_43604642
quote:
Op donderdag 16 november 2006 10:39 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik heb -6,5 aan beide ogen, en als ik mijn lenzen niet in heb is inderdaad een oplossing om heeeeeeeel dicht bij de spiegel je make up op te doen, met een beetje oefening gaat dat prima.
Zo'n spiegel lijkt mij onhandig.. maar ja misschien ook gewoon ff wennen
-6,5 is bijziend, niet verziend, dus die speciale spiegel is daar niet voor bedoeld.
Die spiegel is voor mensen die een leesbril nodig hebben. Die hebben er niets aan om heel dicht op de spiegel te gaan staan want dan zien ze helemáál niks!

Bijziend = je kunt alleen dichtbij goed zien
Verziend = je kunt alleen ver weg goed zien (leesbril nodig)
**ALLES IS RELATIEF!**
pi_43604702
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:41 schreef Joky het volgende:

[..]

-6,5 is bijziend, niet verziend, dus die speciale spiegel is daar niet voor bedoeld.
Die spiegel is voor mensen die een leesbril nodig hebben. Die hebben er niets aan om heel dicht op de spiegel te gaan staan want dan zien ze helemáál niks!

Bijziend = je kunt alleen dichtbij goed zien
Verziend = je kunt alleen ver weg goed zien (leesbril nodig)
Ik weet het verschil tussen bijziend en verziend, had jouw stukje over die spiegel niet goed gelezen dus Dacht dat je het over een vergrotende spiegel had die weer wèl voor bijziende mensen is bedoeld.
pi_43616500
Geweldig die brillen, heb er echt nog nooit van gehoord maar klinkt praktisch.
Die voorbeelden doen trouwens wel erg Amerikaans aan..
Veni vidi vici
pi_43655932
Joky, heb je het internetadres nog gevonden?
pi_59387097
Ik denk dat dat artikel over de Magic Eye ging:
quote:
magic eye is een speciaal ontwikkelde spiegel voor mensen, in het bijzonder voor vrouwen, die aan ouderdomsverziendheid lijden, ook Presbyopie genoemd, en zodoende van een leesbril afhankelijk zijn. Bij verziendheid of prespyopie (ouderdomsverziendheid) is de elasticiteit van de ooglens zo beperkt, dat ze het voorwerp in een bepaalde nabijheid niet kan bereiken.

Deze vrouwen kunnen zich in een gewone spiegel, voor zover ze geen contactlenzen dragen, niet meer contourscherp zien. Het opmaken rondom het oog wordt voor deze mensen, die een bril dragen, zodoende tot een haast onoplosbaar probleem.

De hiervoor in het leven geroepen gebruikelijke hulpmiddelen zijn bekend: make-up brillen met neerklapbare glazen, die eenzelfde compromis vormen als de vergrootspiegels, die het op te maken oog weliswaar vergroten maar de zichtscherpte niet verbeteren. Feit is bovendien dat vrouwen, zoals wordt veronderstelt, zich niet eenogig opmaken, maar tijdens de decoratieve oogcosmetica (of het epileren van wenkbrauwen en het inzetten van contactlenzen) juist met beide ogen hun werk willen aanschouwen.

Ook een vergrootspiegel brengt tot een bepaalde dioptriensterkte een beperkt succes, maar daarna is het volledig onvoldoende. De reden is eenvoudig: een verziend oog, dat op een vergrootspiegel kijkt, kan zich weliswaar groter zien, maar de spiegel kan niet de juiste scherpte voor het verziende oog teweegbrengen en zo is het evenbeeld weliswaar groter te herkennen, maar blijft onscherp.

Dit wordt door magic eye juist wel gegarandeerd.

Uiteraard is deze spiegel voor alle mensen die aan verziendheid lijden, een buitengewoon nuttig product. Behalve voor oogopmaak of wenkbrauw epileren is deze spiegel uitermate geschikt voor het inzetten of vervangen van contactlenzen en bovendien als scheerspiegel bruikbaar. Ook in de contactlensmeet- en paskamer van een opticien is deze spiegel geen overbodige luxe maar een uitstekend hulpmiddel voor de desbetreffende klanten.

magic eye de multifunctionele spiegel vervult door het speciaal hiervoor ontwikkeld principe de wens naar onbeperkt goed zien zonder hulp van een bril.

magic eye mag daarom in geen enkel cosmetica interieur, contactlenskamer of in de handtas van elke zelfbewuste hedendaagse vrouw ontbreken.

magic eye is momenteel verkrijgbaar in twee uitvoeringen:

magic eye 2 (voor mensen die een leesbril van +1,25 tot +2,00 gebruiken)
magic eye 3 (voor mensen die een leesbril van +2,25 tot +3,75 gebruiken)
http://www.bonginvention.com/html/bestellingen.html

Niet de goedkoopste spiegeltjes maar voor "de" oplossing valt het mee. Zo'n ding schaf je niet vaker dan een keer aan gok ik.
pi_59387267
Dus daarom had mijn moeder altijd van die dikke kohlpotloodlijnen onder haar ogen nooit bij stilgestaan dat die helemaal niets ziet in de spiegel.

Geniale uitvinding die make-up bril.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_59391220
Ik heb dan mijn bril op de punt van m'n neus en kijk er dan zo schuin doorheen.
  Vis een optie? zaterdag 14 juni 2008 @ 20:23:51 #18
70532 loveli
N
pi_59393396
Claudia Schiffer kon mascara opdoen terwijl ze naar de bus liep. Dan moet het toch voor ons met een beetje oefenen mogelijk zijn om het zonder spiegel te kunnen?
crap in = crap out
pi_86459985
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 85% gewijzigd door Mylene op 15-09-2010 17:39:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')