abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 november 2006 @ 17:04:18 #1
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43580987
Ik kom gisteravond laat thuis, allemaal water met troep over de muur komend van het plafond in de keuken..
lekkage?.. ik hoor de bovenbuurman dus ik er even heen, heb ik het hem laten zien en hij had inderdaad zelf ook problemen, algoed vandaag ik terug van boodschappen doen staat er een busje voor.
riolering e.d. expert iets, en die vent loopt naar zn auto want was net klaar, ik naar mijn keuken zet mijn doos schappen op het aanrecht en zie dat het water als een waterval naar beneden stroomt..
dus ik meteen die man erbij geroepen, hij weer naar boven..

komt hij even later naar beneden en zegt dat er morgen en anders binnenkort timmermannen komen en mensen met cameras want het zit er vol met "asbest"
leuk..asbest... en hij liet het me ook even zien bij de rioleringspijp die in mijn achtertuin staat en in een put loopt "open put" wel te verstaan, .."kijk" zegt hij, "allemaal asbest, daar ook"

ik : "is dat niet verboden in de bouw"
hij zei niks en pakte zn telefoon weer waarop hij weer belde met verschillende diensten.

verteld hij me later dat alle huizen hier met asbest gebouwd zijn en waar wij wonen dus een open asbest probleem is vooral met de riolering, en bedankt arqin.

op de vraag of het direct schadelijk is voor de gezondheid zei de beste man "ja"
juistem, nu zit ik hier dus met een zooi asbest die over mijn keukenmuur naar beneden komt

gezellig, is dit nu wat de politiek op het oog had met jongerenhuisvesting?
dit kan toch niet :S

p.s. wat moet ik nu doen zover ik kan doen?
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  woensdag 15 november 2006 @ 17:08:40 #2
138448 PeZu
Suspended animation
pi_43581052
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik kom gisteravond laat thuis, allemaal water met troep over de muur komend van het plafond in de keuken..
lekkage?.. ik hoor de bovenbuurman dus ik er even heen, heb ik het hem laten zien en hij had inderdaad zelf ook problemen, algoed vandaag ik terug van boodschappen doen staat er een busje voor.
riolering e.d. expert iets, en die vent loopt naar zn auto want was net klaar, ik naar mijn keuken zet mijn doos schappen op het aanrecht en zie dat het water als een waterval naar beneden stroomt..
dus ik meteen die man erbij geroepen, hij weer naar boven..

komt hij even later naar beneden en zegt dat er morgen en anders binnenkort timmermannen komen en mensen met cameras want het zit er vol met "asbest"
leuk..asbest... en hij liet het me ook even zien bij de rioleringspijp die in mijn achtertuin staat en in een put loopt "open put" wel te verstaan, .."kijk" zegt hij, "allemaal asbest, daar ook"

ik : "is dat niet verboden in de bouw"
hij zei niks en pakte zn telefoon weer waarop hij weer belde met verschillende diensten.

verteld hij me later dat alle huizen hier met asbest gebouwd zijn en waar wij wonen dus een open asbest probleem is vooral met de riolering, en bedankt arqin.

op de vraag of het direct schadelijk is voor de gezondheid zei de beste man "ja"
juistem, nu zit ik hier dus met een zooi asbest die over mijn keukenmuur naar beneden komt

gezellig, is dit nu wat de politiek op het oog had met jongerenhuisvesting?
dit kan toch niet :S

p.s. wat moet ik nu doen zover ik kan doen?
asbest is gevaaarlijk als het breekt en de stof in de lucht komt

als je dat in ademt is niet zo best voor je longetjes

heb familie die van die lekkere stoflongetjes hebben en aan de zuurstof zitten en dood zijn gegaan om dat ze in de asbest fabriek hadden gewerkt

ik zou lekker ergens anders gaan 'wonen"
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
pi_43581411
Ik zou mijn huisje uitgaan, maar dat is makkelijk gezegd.
pi_43582023
Juist
  woensdag 15 november 2006 @ 18:03:51 #5
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43582062
ik ga over n jaar ook verhuizen maar tot die tijd heb ik geen keus, even een woning krijgen is een goeie grap hier in nederland.
het stomme is, ik zit hier goddomme net n half jaar + - in....
ook uit nood omdat mijn oude huis een wrak was, arqin is echt geweldig zeg.
pi_43582659
Één voordeel: als je echt teveel asbest tot je neemt heb je nog 30 jaar om je leven af te maken. Mesothelioom is een nogal trage dood namelijk.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  woensdag 15 november 2006 @ 18:38:05 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_43583193
ja leuk, ik wil wel ouder worden dan 70 ofzo... ik aim namelijk voor 79.
vind ik een mooi getal.
en dat wil ik graag halen, en niet door een zootje teringeikels in de huisvestingsbuisiness maar in de 40 worden... ik ben BG godverdomme.
pi_43603035
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:04 schreef BaajGuardian het volgende:
Er stroomt dus water naar beneden met daarin mischien een beetje asbest stof?
Compleet ongevaarlijk, asbest is alleen schadelijk als je het in grote hoeveelheden inademt, als het gewoon hard is, of in water zit, is het prima spul en een goede brandvertrager.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
pi_43607347
zolang asbest-deeltjes niet worden ingeademd is het niet schadelijk hoor, pas wanneer je het gaat zagen / breken kan je er kanker van krijgen.

Misschien dat er wel wat asbestdeeltjes in het huizencomplex rondzwerven nu, maar dat is net zo schadelijk als 2 uur in de file op de snelweg staan en alle uitlaatgassen inademen
  donderdag 16 november 2006 @ 14:09:33 #10
160473 Rossoneri
Daar hoorden zij engelen zinge
pi_43607470
In welke buurt van leeuwarden zit je?
AJAX AJAX AJAX!!
PSN: Rossoneri15
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:05:33 #11
158277 Michellll
Techno junkie
pi_48163777
ik zou ze nou alvast aanklagen en 20 miljoen eisen
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
  dinsdag 10 april 2007 @ 01:45:57 #12
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_48165383
Pfff, ze maken wel een drama van asbest. Mijn hele omgeving is één en al asbest, maar mijn levensverwachting wordt er echt niet merkbaar korter door. Alleen mensen die echt regelmatig stofwolken met asbest ingeademd hebben lopen gevaar.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  dinsdag 10 april 2007 @ 03:12:59 #13
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_48165898
Asbest is overrated
Ik ken mensen die er al jaren mee werken en die geen problemen of iets er mee hebben. Alleen de mensen die constant aan het stof bloot hebben gestaan krijgen er last van.
happen naar de baas
  dinsdag 10 april 2007 @ 06:00:57 #14
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_48166251
quote:
Op donderdag 16 november 2006 14:06 schreef Gurb het volgende:
zolang asbest-deeltjes niet worden ingeademd is het niet schadelijk hoor, pas wanneer je het gaat zagen / breken kan je er kanker van krijgen.
dat dus, asbest is zelfs eetbaar
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_48166338
Ja , lekker laten zitten en als je je huis laat schoonmaken gewoon een 'vriend' inhuren die wel even gaat vegen. Hier hangen de asbest-platen bove me op de veranda. Lekker laten hangen, kan echt geen kwaad verder.
  dinsdag 10 april 2007 @ 17:53:21 #16
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_48184219
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 06:00 schreef buzzer het volgende:

[..]

dat dus, asbest is zelfs eetbaar
Wat niet betekent dat het gezond voor je is. Overigens is het wellicht wat overrated, maar om aansprakelijkheid te ontlopen kun je maar beter zo voorzichtig mogelijk zijn. Er is namelijk een verband aan te tonen tussen de stof en de ziekte waardoor aansprakelijkheid zonder meer vaststaat als je wist van de asbest maar geen aktie ondernam. Dat is niet zo fijn als iemand een rechtzaak tegen je aanspant.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')