abonnement Unibet Coolblue
pi_43574737
First of all, call me nuts, maar het is me hobby. Als je er een mening over wilt uiten, ga je gang... Maar doe dat in 'n respect volle manier. Begin dus niet met flamen.

Het kan zo zijn, dat er namen in voorkomen, die je niets zegt... Dat kan zijn omdat ik vrijwel alles copy/paste van het www.hondaperformance.nl forum.

Dit was mijn oude EG:







Die is ondertussen verkocht... De Omnipower Street Set heb ik wel gehouden, die komt op mijn EJ9. De velgen zou ik ook houden, maar die zijn verkocht aan Orphean.

Het doel van de EJ9 is heerlijk, eindelijk eens doen met een auto wat ik altijd wilde doen, compleet bouwen, zoals ik 't wil.... Er komt 'n B16 in, die refreshed wordt, met zuigerveren, pakkingen, klepseals en dat soort dingen. De B16 blijft N/A, het geluid van VTEC kan geen turbo tegen op... En het doel is dan zo'n 190/200 pk's aan de krukas.

Hier 'n foto van de EJ toen ik hem kocht, en daarna de motor er uit haalde:



De EJ heeft 'n flinke klap gehad, denk met zo'n 40/50 tegen een lantaarnpaal, we hoopte op een kwestie van frontje/fenders swappen... maar nee... Hij's goed krom. De vorige eigenaar had 'n slokkie te veel op en vloog dus tegen de paal... En is met z'n hasses tegen 't stuur/dash/raam gevlogen.

Dus... Genoeg te doen, volgend jaar ergens rijden.

Bijdeze wil ik de volgende gasten al bedanken:

- Hontec
- Mike (the old one)
- Niels (ee8)
- Mathieu (orphean)
- Ruud (dionydos)
pi_43574743
Vorige week mijn Rota's dus verkocht aan Mathieu, en gelijk mijn nieuwe besteld:



Volk TE 37 replica's... Rota Grids dus. De kleur is niet standaard en Rota zal mijn velgen moeten maken, special made y0. Nadeel: 2 maanden levertijd, voordeel: Auto is toch niet klaar.
pi_43574748
Progress op de EK:

Nieuw front, thanks to Hontec!



En zo werdt het vervoerd



Het is makkelijker om het front te swappen, dan de auto te richten... En dit kan op de originele lasplekken, dus geen 'zwakker' chassis...



Motor had ik een aantal weken terug er al uit gehaald, front er uit geslepen...
Vandaag remleidingen er uit gehaald, computer en andere zooi van de LPG (gaat compleet er uit) er uit gehaald...



Dash gedeeltelijk er uit, het moet er helemaal uit, en het tapijt moet ook 'n stuk naar achter...



Zondag helemaal kaal maken, dan op naar de hersteller, dan kan het nieuwe front er in...

Dan op naar Hontec, B16 in elkaar zetten en de auto afbouwen...

Hier knutsel ik naast me huisje:



Omdat me EG verkocht is, en ik dus zegmaar niet in de EJ9 kan rijden... had ik de mazzel dat ik 'n zakelijke auto kreeg, wel een beater... maar goed, maakt me niet uit, rijdt gratis

pi_43574760
Vandaag weer verder gegaan...

Things done:

- Dashboard er uit.
- Pedalen er uit.
- Stuurzooi er uit.
- Intrieur er uit.
- Motorruimte verder gedemonteerd.
- Kabelboomzooi er uit.
- Tapijt naar achter getrokken
- Uitlaat foetsie.
- LPG er uit.

Goed, de auto kan nu naar de spuiterij/richter toe. Hij staat weer op 4 wielen, dus kan rollen.

RDW gebeld nog, om te vragen hoe 't zit met chassisnr evt. De één zegt, ja je krijgt 'n tijdelijk nummer, de ander zegt, oh... overzetten en oude/nieuwe chassis nummer meebrengen, klaar. Dat moet ik dus nog even uitzoeken.

Dat LPG er uit halen was best tricky... Er zat niet veel anders op, dan 't gas er te laten lopen. Hij was blijkbaar nog vol.. ding heeft een uur staan te blazen... Daarna zat er nog iets in... Zie filmpje

Gasmetertje er uit, zo kan het gas ontsnappen.

Goed koud..


Hier was het gas er al uit, nu heb ik de meter ook verder gedemonteerd... Dit kon eerder niet, zo'n 20/30Bar op de tank... dan wil je niet echt iets er uit draaien.


Beetje gas over de grond..


Filmpje (17mb)
http://www.streetlegalkhk.nl/pics/album173/DSCF1092.avi

Brought to you by:


Goed, verders nog wat pics van het strippen en de huidige staat..












Op naar de richter.
pi_43574781
Woensdag neem ik mijn B18C3 onderblok in ontvangst. Mijn b16 gaat naar Gerben.
De B18C3 is de japanse Integra Type-R motor.. (195pk)

De B18 is de oude van Bun, deze is meen ik refreshed met rubbers en lagers enzo..

De zuigers gaan er uit, komen hoge compressie zuigers voor terug, zo'n 12,5:1 of ietsjes meer.. iig onder de 13:1.

Mijn B16 kop komt er op, deze combinatie wordt ook wel de poormans ITR genoemt..

Geen idee wat het vermogen zal zjin, zal wel lekker brullen.

Op den duur (als ik weer centen heb...) andere nokkenassen en retainers enzo.

En a.s. weekend gaat de auto naar de richter.
pi_43574789
quote:
RDW gebeld nog, om te vragen hoe 't zit met chassisnr evt. De één zegt, ja je krijgt 'n tijdelijk nummer, de ander zegt, oh... overzetten en oude/nieuwe chassis nummer meebrengen, klaar. Dat moet ik dus nog even uitzoeken.
Zo, net anderhalf uur bezig geweest met de RDW.

Het komt op het volgende neer:

Foto's maken van:

Auto met schade
Motor in auto
Motor uit auto
Motorcode/nummer
Chassisnr in auto
Chassisnr op plaatje
Chassisnr in auto van nieuw front
Chassisnr op plaatje van nieuw front
Geswapt front op schadeauto

Daarna moet ik naar de RDW voor herinslag chassisnr en wordt het nummer van het nieuwe ( paarse ) doorgestreept. Het nieuwe chassisnr komt dan achterin de achterbak ofzo.

Morgen trailer halen, zaterdag ochtend naar de richter.

Hopelijk zondag weer 'n rechte auto.
pi_43575785
tvp y0.
  woensdag 15 november 2006 @ 14:00:47 #8
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_43575916
Nice br0

Waarom zat er geen kop bij je nieuwe motorblok?
pi_43576025
Misschien een hele Nederlandse vraag, maar is zo'n schadeauto oplappen echt goedkoper dan een goede hele?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_43576035
Zat er wel bij, maar bied geen extra waarde, scheelt weer munten.
pi_43576059
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Misschien een hele Nederlandse vraag, maar is zo'n schadeauto oplappen echt goedkoper dan een goede hele?
Geen idee, daar doe ik het niet voor.

Ik geef in één van de posts al aan, dat ik het doe omdat er dan precies gebeurd wat ik wil... (en dat is niet vaak )
pi_43577309
tvp
pi_43577936
Mooi project t0n! Ga het zeker volgen, je vorige was ook al erg mooi .
pi_43583919
Bedankt...

De richter belde net, of ik hem morgen kon brengen...
pi_43586657




Ben er blij mee, wordt weer 'n goede motor!
pi_43590115
Damn, wat een project!!! Ben erg benieuwd wat het gaat worden (verkapte TVP ;-) )
pi_43593676
B18 power

Succes met je project man!
pi_43615583
Dankje BB

Vanmorgen trailer gehaald, zo even de auto naar de richter brengen...
pi_43623771
Net de auto naar de richter gebracht.. morgen ff meekloten...
dan hopelijk zondag klaar.. Dan had de spuiter ook weer tijd... dus gaatie naar de sproeier..
pi_43646549
En toen kon ik ook aan de voorkant instappen...



Vandaag gedaan:

- Raam er uit
- Oude voorkant er af
- Subframe tijdelijk op nieuwe voorkant
- Oudevoorkant klaar gemaakt voor passen en meten

't weekend gaat de richter aan de slag, hij hoopt hem maandag klaar te hebbben...

Daarna kan de spuiter, heb nieuwe kleur gevonden... die ik heel kinky vind... misschien dat die er op komt...

Dus... na 't weekend meer...
pi_43654319
wat voor kleur.... :p
pi_43680646
tvp
pi_43680992
gaaf man.
idd eindelijk helemaal zoals je zelf wilt.

en ik ben zeer benieuwd wat die B18 gaat doen
pi_43684149
De kleur is wél 'n Honda kleur, nog nooit op de weg gezien verder

I'll keep you all posted.
pi_43688292
spoon geel?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')