omdat de meesten van ons zich met kerst gedwongen voelen samen te kleffen met de hele familie (je weet wel die mensen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen)quote:Op woensdag 15 november 2006 01:26 schreef tong80 het volgende:
Waar is die traditie ontstaan ? Waarom Kalkoen, Konijn en reeënrug en geen boerenkool ?
En dan een toetje van het duurste ijs of exclusieve pudding.
Na een uur komt het gebak op tafel en dan niet met koffie maar expresso uit een apparaat dat ze van de Sint hebben gekregen.
Je kunt toch ook op 21 augustus Reeënrug eten ?
`quote:Op woensdag 15 november 2006 01:26 schreef tong80 het volgende:
30 jaar geleden hadden we nog geen Video's. Maar vraten we wel Kalkoen.quote:Op woensdag 15 november 2006 02:02 schreef SunChaser het volgende:
Omdat alle winkels, viodeotheken en meubelboulevards gesloten zijnen we ons doodvervelen met dertig versies van A Christmass Carol
Het is gewoon een traditie waar iedereen de buik van vol heeft. Vroeger was het 1 keer per jaar een luxe nu is het: we hebben het het hele jaar luxe en we kunnen iedereen uitnodigen desnoods dagelijks maar we willen terug naar vroeger toen alles nog leuk was. Dat wil je horen toch? Nou, zo is het ookquote:Op woensdag 15 november 2006 02:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
30 jaar geleden hadden we nog geen Video's. Maar vraten we wel Kalkoen.
Wel!quote:Op woensdag 15 november 2006 02:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
30 jaar geleden hadden we nog geen Video's.
Bronquote:De eerste VHS-videorecorder werd in 1976 geïntroduceerd door JVC.
Ja mensen gingen massaal naar de videotheekquote:
Ik heb er niks tegenquote:Op woensdag 15 november 2006 02:14 schreef leolinedance het volgende:
Is toch leuk man. Lekker veel en lekker eten en drinken. Niks mis mee, al vraag je het mij
Geen idee. Maar degene die het bedacht heeft verdient van mij een pluimquote:Op woensdag 15 november 2006 02:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb er niks tegen
Heerlijk.
Maar wanneer dachten we massaal 'Kom we gaan ons met Kerst volvreten.'
Inderdaad, lekker eten.quote:Op woensdag 15 november 2006 02:14 schreef leolinedance het volgende:
Is toch leuk man. Lekker veel en lekker eten en drinken. Niks mis mee, al vraag je het mij
Dit is een retorische vraag, neem ik aanquote:Op woensdag 15 november 2006 02:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb er niks tegen
Heerlijk.
Maar wanneer dachten we massaal 'Kom we gaan ons met Kerst volvreten.'
Nee maar volgens traditie hoort het zo. Op elke film zie je dat ook zo wat.quote:Op woensdag 15 november 2006 02:22 schreef Killer_Mom het volgende:
http://kerstmis.jouwpagina.nl
met een muziekje, zeer irri.
niet iedereen vreet zich vol, volgens welke traditie? wij kloten een beetje aan, op de bank liggen, films kijken, en eten wanneer t uitkomt.
quote:Op woensdag 15 november 2006 02:45 schreef tong80 het volgende:
Ik deed vakantiewerk in een magazijn.
Je had dan Paasstollen. Met Kerst lagen dezelfde broden in de schappen met het stikkertje kerststollen
moet er niet aan denken, die mensen bestaan echt? wij slapen er overheen, .tegen half 2 op zondagmorgen eten we gezamelijk, en bespreken onze katers, al dat onbenul laten we voor wat t is,quote:Op woensdag 15 november 2006 02:39 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Het is 1 commerciele kermis. Met kerst zijn veel mensen vrij, dus wordt er veel gewinkeld en buiten de deur gegeten. En daar speelt het bedrijfsleven op in.
De standaard kippenpoten heten ineens kerstkippenpoten. Een krentenbol met een kop koffie bij de lunchroom om de hoek heet ineens een kerstontbijt. En volwassenen gaan massaal aan de kinder suprise die in de vorm van chocolade kerstballen in de kerstboom worden gehangen.
En daarom vreten we ons met de Kerst vol. Het bedrijfsleven maakt gebruik van de gelegenheid om de consument leeg te trekken van zijn 13e maand. Doe je mond wagenwijd open en enjoy the party, vergeet je portemonnee niet mee te nemen.![]()
Ben jarig op 21 augustus, en ook dan krijgen we geen reeënrug.quote:Op woensdag 15 november 2006 01:26 schreef tong80 het volgende:
Waar is die traditie ontstaan ? Waarom Kalkoen, Konijn en reeënrug en geen boerenkool ?
En dan een toetje van het duurste ijs of exclusieve pudding.
Na een uur komt het gebak op tafel en dan niet met koffie maar expresso uit een apparaat dat ze van de Sint hebben gekregen.
Het komt ook vaak geregeld neer op zoveel mogenlijk naar binnen proppen om het gezelllig te houdenquote:Op woensdag 15 november 2006 18:10 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ben jarig op 21 augustus, en ook dan krijgen we geen reeënrug.
Met kerst trouwens ook niet. Meestal gewoon simpel gourmetten met wat kip en andere simpele stukjes vlees. Paar salades erbij. Verder niets bijzonders. We zien het nut er niet zo van in om jezelf vol te proppen. Het erom dat het gezellig is, niet om zoveel mogelijk eten naar binnen te proppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |