quote:
Aanhoudingen voor illegale handel in stookgeitenvlees
Uitgegeven: 13 november 2006 19:11
DEN HAAG - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft zaterdag in de provincie Utrecht vier mensen laten aanhouden in verband met illegale handel van vlees van zogeheten stookgeiten. Zij zijn inmiddels weer vrij.
(...)
bron:
http://www.nu.nl/news/884(...)kgeitenvlees%27.html Waarom moeten overheiden zich toch altijd bemoeien met tradities die al generaties lang onder de bevolking bestaan?
Wie kent het niet? Op zaterdagochtenden voor dag en dauw opstaan en door natte en modderige weilanden te baggeren om een geitje te 'tikken'? Dat geitje vervolgens achterin de kofferbak van de Opel naar een afgelegen sloperij te rijden, en daar in een hoekje tussen de autowrakken te stoken.
Als we dan moe maar voldaan weer huiswaarts keerden, en de 'buit' bij ons mam inleverden, dan wist ik wel wat ik de komende maanden op mijn boterhammen kon verwachten: illegaal stookgeitenvlees!
Helaas wordt dit nu ook al door Brusselse bureaucraten onmogelijk gemaakt. Nog iets écht Nederlands opgeofferd aan de baantjesmachine die Brussel heet.
Zijn er hier misschien mensen die mee willen doen aan een online-petitie om stookgeitenvlees te behouden?
![]()
Wie is hier niet groot mee geworden?