abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 februari 2007 @ 13:56:39 #101
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46330397
Rottdog, thanx voor de tip. Ik ga zeker kijken. (En opnemen voor 'later' of zouden ze tegen die tijd mij vierkant uitlachen met mijn antieke dvd-recorder ) Ik weet wel dat er sprake was van een hoop aktie <-> reaktie, dat was goed te zien op het ctg aan het eind. Begon er 1 te schurken, verhoogde de hartslag van een ander.
Ik hoorde van de week een verhaal van een moeder, wie de voetjes van haar kinderen in de duokinderwagen met de veters aan een stang vastknoopte omdat ze anders niet ophielden elkaar te trappen en te beuken. Ze zijn ongeveer even oud als Cas en Liz, twee dus. Ik stond er wel van te kijken. Ging helemaal uit van mijn eigen ervaring, dat ze dol zijn op elkaar. Dat gebeuk komt straks nog wel, vermoed ik.

K_P; Bedoel je elegant van de bank afrollen-komen? Forget it. Dat gaat voorlopig niet meer lukken . Rollen is idd een betere benaming. En veel handjes te hulp vragen.
En ik lag zelf altijd graag op mijn rug. In het ziekenhuis kreeg ik daar veel commentaar over. Want met een rugligging zou je de grote ader in de verdrukking kunnen brengen. Dat is zo, als er maar 1 beeb op drukt. De mijne lagen er beiden langs en lieten daardoor die ader ongemoeid. Het zag er overigens niet uit, hoor.
Ik kon niet meer op mijn zij liggen, omdat er dan veel protest kwam in de vorm van geschurk en gedraai. En aangezien ik me wel iets kon voostellen dat beeb het benauwd kreeg onder zoveel gewicht, draaide ik me dan maar gauw weer op mijn rug. Alles voor de innerlijke vrede. De vrede buitenbuiks was wat minder, want zo'n ligging levert veel gezaag en gesnurk op. Manlief was minder enthousiast, om het zo maar eens te zeggen.
pi_46331909
Hahahhaa, wat een verhaal, Elegant bedoelde ik zeker niet, inderdaad.
Ik heb tot zover nog geen klachten over genurk en gezaag gehoord, maar ja, wat niet is kan nog komen.

Veters vastbinden, oh jee...ik ga er ook vanuit dat ze dol op elkaar zijn. Aan de andere kant kan ik de irritatie ook goed voorstellen. Altijd met 2 enzo. Eventjes alleen kan natuurlijk wel lekker zijn.
pi_46340405
Lekker in bed liggen.....mmmm Eigenlijk niet. Ik zat eigenlijk meer in bed op het laatst (lees 2 maanden voor de bevalling). Extra kussens en dekens onder het matras gefrot zodat ik min of meer schuin in bed lag. Op het laatst zelfs zittend geslapen. Mijn maag kreeg de grootste klap bij de zwangerschap, MAAGZUUR in het kwadraat zeg maar. Ik heb liters melk, vla ed gegeten om de zuuraanvallen te neutraliseren. Ook een spulletje van de arts gehad om maagzuur tegen te gaan. Liggend had ik er meer last van dan zittend. Alles went, zittend slapen ook.
Van de bank komen was niet zo'n probleem mits er maar steeds een kussen in mijn rug lag zodat ik me goed kon oprichten. Uit bed was een ander verhaal. Dat ging dus echt rollend tot op de knieen naast het bed en dan leunend op het bed omhoog klauteren. Mijn schoenen moesten of gestrikt worden door manlief (na 6 maanden , toen ik afscheid van mijn voeten nam zeg maar) of instappers en een maand voor de bevalling gingen de veterschoenen niet eens meer dicht (vocht)
  donderdag 15 februari 2007 @ 18:58:08 #104
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_46340574
Mijn tweeling is bijna jarig,op 16 maart worden ze alweer 10!
Mijn dochter vraagt skeelers maar mijnzoon weet niks...mooi zegt Romy,dan ben ik deze keer alleen jarig en mag jij jarig zijn als je een kado weet...tja,ze vindt het duidelijk NIET leuk om een 2ling te zijn,ze vroeg vorig jaar al of ze niet apart jarig mochten zijn

Ik sliep altijd met een kussen onder mijn buik,om de boel een beetje te ondersteunen,ik hield trouwens op een gegeven moment ook mijn heupband om `s nachts anders kon ik echt niet uit bed komen en ik moest wel 4x per nacht eruit voor mijn andere kinderen en om te plassen
  vrijdag 16 februari 2007 @ 00:09:11 #105
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46352960
AnnaStesia; Hoe reageer je daar dan op, op je dochter die graag op een andere dag als haar broer jarig wil zijn? Ik heb daar ook al wel eens over nagedacht. Om er straks 2 verschillende dagen van te maken. Om het jaar jarig op je geboortedag of zoiets. Maar dat uiteraard in overleg met henzelf.
Voorlopig overleg ik niets hier. Ik krijg toch als antwoord NEE !! en dan in het kwadraat.
pi_46354151
Wat een verschil met mijn tweeling. Die zijn het liefste samen, elkaars beste vriendinnen en totaal op elkaar ingespeeld. Vanavond bracht ik ze naar bed, lagen ze er al in. We hebben een stapelbed voor ze gekocht maar het liefst slapen ze samen in bed. Dus aan 1 bed hadden we ook genoeg.
Ze hebben nog een zusje, 4 jaar jonger en die mag best meedoen met dingen, maar een 3-eenheid is het niet. Ze zijn gewoon een echte tweeling. Af en toe dragen ze nog hetzelfde omdat ze dat zelf willen, maar toch vaak verschillend.
Ze zijn 20 maart jarig, dan worden ze acht, maar samen een feestje en samen vriendinnen kiezen. Toch grappig dat ik hier lees dat er toch verschil in zit.

Heb nog een fotootje gevonden van van 't zomer, toen sliepen ze in ons bed. Maar zo liggen ze het liefst. Bij elkaar

Leuk Kapitein Pannekoek, 2 meiden! Dan liggen die van jou er over een paar jaar ook zo bij

Screw them.
We're going home.
pi_46358817
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 00:58 schreef CarOnline het volgende:
Wat een verschil met mijn tweeling. Die zijn het liefste samen, elkaars beste vriendinnen en totaal op elkaar ingespeeld. Vanavond bracht ik ze naar bed, lagen ze er al in. We hebben een stapelbed voor ze gekocht maar het liefst slapen ze samen in bed. Dus aan 1 bed hadden we ook genoeg.
Ze hebben nog een zusje, 4 jaar jonger en die mag best meedoen met dingen, maar een 3-eenheid is het niet. Ze zijn gewoon een echte tweeling. Af en toe dragen ze nog hetzelfde omdat ze dat zelf willen, maar toch vaak verschillend.
Ze zijn 20 maart jarig, dan worden ze acht, maar samen een feestje en samen vriendinnen kiezen. Toch grappig dat ik hier lees dat er toch verschil in zit.

Heb nog een fotootje gevonden van van 't zomer, toen sliepen ze in ons bed. Maar zo liggen ze het liefst. Bij elkaar

Leuk Kapitein Pannekoek, 2 meiden! Dan liggen die van jou er over een paar jaar ook zo bij

[afbeelding]
  vrijdag 16 februari 2007 @ 11:37:49 #108
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_46362171
Leuke foto CarOnline!!

@Smirre:
Ze zijn gewoon alletwee tegelijk jarig voor de familie maar hun kinderfeestje vieren ze apart
pi_46368838
Mijn broer en ik hebben er nooit problemen mee gehad dat we op dezelfde dag jarig waren, we vonden het zelfs leuk. Binnenkort ga ik op mezelf wonen en mijn moeder zegt nu al dat we de verjaardagen dan op verschillende datums moeten gaan vieren omdat ze dan op 1 dag 2x op visite moet. Dacht het niet dus, dat is de consequentie van een tweeling
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 00:09 schreef Smirre het volgende:
Ik heb daar ook al wel eens over nagedacht. Om er straks 2 verschillende dagen van te maken. Om het jaar jarig op je geboortedag of zoiets.
Ik neem aan dat de ander dan wel een alternatieve datum krijgt anders is het wel erg zielig

Ik vind niet dat je het op een andere dag moet gaan vieren als 1 dat niet wil het is tenslotte ook zijn/haar verjaardag, dat is helaas een nadeel als tweeling, moet je mee om leren gaan. Er zijn ook genoeg voordelen, maar uiteindelijk is het per tweeling verschillend denk ik.
  vrijdag 16 februari 2007 @ 22:47:07 #110
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46384204
Ach CarOnline, wat een schetige foto! Hoe denk je dat het is voor Lara als zusje van zo'n hecht gezelschap? Ik rammel aan alle kanten, maar vriend is verre van toeschietelijk. Dit zou mogelijkerwijs iets kunnen bijdragen aan acceptatie mijnerzijds.

KoningsCobra, tuurlijk krijgt de ander geen alternatieve datum, ben je mal? Ze slaan om het jaar hun verjaardag maar een keer over. Moet kunnen, toch? Nee, daarom schreef ik ook 'uiteraard in overleg met henzelf'.
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 11:37 schreef AnnaStesia het volgende:
@Smirre:
Ze zijn gewoon alletwee tegelijk jarig voor de familie maar hun kinderfeestje vieren ze apart
Oké, klinkt goed. Maar ze zijn bijna 10 schreef je, heh? Dan is het natuurlijk ook not done om met een gemengd (jongens+meisjes) gezelschap je verjaardag te vieren.
pi_46385216
Voor Lara is het denk ik heel normaal, ze weet niet anders. Ze is wel heel dui-de-lijk aanwezig
Vooral als baby kon je echt merken dat ze aandacht wilde, ik heb wel eens gezegd dat ik van haar alléén meer herrie had dan van B&R samen! En dat was ook echt zo. Harde geluiden, en haar eerste woordjes waren niet papa of mama, maar 'kijkes!' en dan zo vaak en hard mogelijk

Ze krijgt haar aandacht echt wel hoor. En door de zussen wordt ze op handen gedragen, alleen zijn de zussen ouder en mogen ze dus meer. Alleen de poort uit, en Lara niet. Maar dat is eigenlijk niet echt iets 'typisch' tweeling maar gewoon, omdat ze vier jaar schelen. Vandaar dat ik denk dat het voor haar niet echt een probleem is. Wat ik zelf wel merk is dat als ze dus in bed liggen, samen in een bed liggen en als de ene huilt omdat er echt iets is, de ander het ook niet droog houdt! (echt waar, we hebben er met zn allen wel eens heel hard om gelachen omdat ze zelf ook wel zagen dat het best komisch was )

En dat hebben ze bij Lara dus niet. Dat maakt het zo 'tweelingig'. Denk ik...
Screw them.
We're going home.
pi_46385578
De feestjes kun je idd apart vieren maar meestal hebben ze ook dezelfde vrienden zoals bij mij. De verjaardag zelf gaat een beetje moeilijk lijkt me, ga je dan eerst de hele familie rond bellen om te vermelden dat er maar 1 jarig is? Ik zal dan gewoon 2 kado's meenemen als familielid zijnde.

Naast mijn tweelingbroer heb ik nog een broer die ruim 5 jaar ouder is, met hem gaan we minder om dan met elkaar. We hebben eigenlijk niet zo veel gespeeld omdat het leeftijdsverschil te groot was.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 01:39:05 #113
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46389085
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 23:32 schreef KoningsCobra het volgende:
De feestjes kun je idd apart vieren maar meestal hebben ze ook dezelfde vrienden zoals bij mij. De verjaardag zelf gaat een beetje moeilijk lijkt me, ga je dan eerst de hele familie rond bellen om te vermelden dat er maar 1 jarig is? Ik zal dan gewoon 2 kado's meenemen als familielid zijnde.
Ik bedoelde het eigenlijk ironisch, KoningsCobra.

CarOnline, hmmmm.... ik blijf toch nog wel een beetje rammelen. Misschien rammelt vrienlief wat meer als de kinderen wat ouder zijn. Bij jou zit er 4 jaar tussen. Is misschien ook wel 'beter', maarja die biologische klok tikt ook maar door.

En for the record, K_P; ik zou geen bezwaar hebben tegen nòg een tweeling. Dus.... zo kun je er 2 jaar na dato ook op terug kijken -> zwangerschap en bevalling. En beiden waren beslist niet volgens het hiephiephoera-principe.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 11:49:43 #114
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_46394000
Ik heb ook nog een aantal jaren rammelend rondgelopen.
Ik was 25 jaar toen ik allevier mijn kinderen had,en had het heerlijk gevonden als er nog meer kinderen waren gekomen,maar mijn man vond 4 toch wel genoeg.
Ook nog een tweeling leek me heerlijk.
Ik ben nu 36 en af en toe rammelt het nog wel hoor,maar ik ben nu realistisch,4 is goed!!
Op mijn 30ste is de knoop doorgehakt(en bij manlief gezet) dat mijn gezin nu compleet is...maar toch,als ik om me heen kijk lijkt het wel of iedereen zwanger is,en dat zorgt af en toe voor rammelende eierstokken
pi_46400057
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 11:49 schreef AnnaStesia het volgende:
Ook nog een tweeling leek me heerlijk.
De kans dat je een tweeling kijgt is 1 op 500, je hebt er al eentje dus de kans op een tweede is wel heel erg klein hoewel het vaak wel in de familie zit en dus erfelijk is.
pi_46400920
gewoon nog een 2e tweeling...eerst deze maar even
  zaterdag 17 februari 2007 @ 20:45:16 #117
545 dop
:copyright: dop
pi_46408564
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 15:42 schreef KoningsCobra het volgende:

[..]

De kans dat je een tweeling kijgt is 1 op 500, je hebt er al eentje dus de kans op een tweede is wel heel erg klein hoewel het vaak wel in de familie zit en dus erfelijk is.
bij een tweede keer is de kans gewoon weer 1 op 500
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_46408836
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:45 schreef dop het volgende:

[..]

Meer dan he, vermits het erfelijk is.
pi_46412317
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:45 schreef dop het volgende:

[..]

De kans dat je twee keer 6 gooit met een dobbelsteen is ook kleiner.

De kans dat je twee tweelingen krijgt is statistisch gezien dus 1 op 1000, maar het is erfelijk dus heeft het rekenen eigenlijk weinig zin.
pi_46412500
Niet alle tweelingen zijn erfelijk natuurlijk

En ik ken 2 moeders die 2 tweelingen hebben, dus het is absoluut niet onmogelijk!
Zelfs een met een twee-eiige tweeling en een een-eiige tweeling!
Screw them.
We're going home.
  zondag 18 februari 2007 @ 00:41:58 #121
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46415391
Jullie helpen me niet bepaald, zei ze al rammelend.
  zondag 18 februari 2007 @ 08:07:26 #122
545 dop
pi_46418324
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 22:41 schreef KoningsCobra het volgende:

[..]

De kans dat je twee keer 6 gooit met een dobbelsteen is ook kleiner.

De kans dat je twee tweelingen krijgt is statistisch gezien dus 1 op 1000, maar het is erfelijk dus heeft het rekenen eigenlijk weinig zin.
de kans dat je een tweede keer 6 gooit is net zo groot als de eerste keer, een dobbelsteen heeft geen hersens of geheugen, elke keer dat je gooit is het als of het weer voor de eerste keer is

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 18-02-2007 17:01:37 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  zondag 18 februari 2007 @ 08:14:06 #123
545 dop
pi_46418332
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 20:53 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Meer dan he, vermits het erfelijk is.
daar heb je gelijk in ik zou alleen niet weten hoeveel groter de kans is.
er zijn vrouwen die veel vaker dan gemiddeld een dubbele eisprong hebben, dus die hebben zeker meer kans.
pi_46419255
quote:
Op zondag 18 februari 2007 08:07 schreef dop het volgende:

[..]

de kans dat je een tweede keer 6 gooid is net zo groot als de eerste keer, een dobbelsteen heeft geen hersens of geheugen, elke keer dat je gooid is het als of het weer voor de eerste keer is
Ik ben het hiermee eens.
Alleen moet je gooit met een T schrijven
pi_46425800
Maar buiten dat is het maar 'gedeeltelijk' erfelijk.
Mijn lover is er 1 van een tweeling.
Maar het het is niet zijn zaadje wat bepaald dat het een tweeling wordt.
Ik moet 2 eitjes hebben of het ene eitje gaat zich delen, maar dat zit bij de moeder, niet bij de vader.
Mocht ik een dochter krijgen, die kan het erfelijke wel van haar vader meekrijgen.
Daardoor zie je vaak dat het een generatie overslaat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')