abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43859794
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 13:29 schreef PM-girl het volgende:
Als je zwanger bent van een tweeling, en je weet niet of het jongens of meisjes worden, dan moet je dus 4 namen bedenken of niet? Baloetjuh, wisten jullie het of niet?
Nee ik wilde niet weten wat ze gingen worden. Dan is de verrassing nog groter!
Helemaal als t ZH een eeneïge tweeling verwacht en dan de 1e een jongen is, dan verwacht je dat de tweede ook een jongen is, en blijkt t toch een meisje te zijn. whahahahaha

4 namen bedenken is leuk, maar erg moeilijk! Vooral voor twee meisjes. (vond ik zelf)
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
  Moderator vrijdag 24 november 2006 @ 21:03:16 #52
45833 crew  Fogel
pi_43862747
Op dit moment geen zin om heel het topic door te lezen, maar ik meld me als tweelingvader. Ik heb een jongen en een meisje van bijna 17 maanden oud.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_43952684
Wij wilden toendertijd wel weten of het een of tweeeiig zou worden en welke combinatie. Helaas bij de tweede echo met 24 weken werden wij alleen wijzer dat er een jongetje bij zou zitten. De tweede baby hield zijn geslacht verborgen (knieeen stijf tegenelkaar) Wij moesten dus 2 jongensnamen en 1 meisjesnaam verzinnen. Pas een maand voor de geboorte kwamen we erachter dat baby 2 een meisje werd. Wel hebben we het voor de familie verborgen kunnen houden wat het worden ging.
pi_44097119
iemand een idee wat betreft de kinderwagen ? Ben me een beetje aan het orienteren..Handige tips, altijd welkom !
  zondag 3 december 2006 @ 10:42:47 #55
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44097726
Kraamuitzet tweelingen kwam deze lijst toevallig tegen

1 Kraampakket

De kleding:
8 paar sokjes
12 rompertjes (6 x maat 50/56, 6 x maat 62/68)
8 setjes kleding (4 x maat 50/56, 4 x maat 62/68)
4 mutsjes

Voor de hygiëne en het bad:
1 bad met standaard of Tummy Tub met standaard
1 badthermometer
4 badcapes
Verzorgingsproducten
1 nagelschaartje met afgeronde punten
1 haarborsteltje
2 waskussenhoezen
10 spuugdoekjes
6 navelbandjes
10 hydrofiel washandjes

Bij borstvoeding:
2 voedings-bh's
Zoogkompressen
2 flessenwarmers
Voedingskussen
Tepelhoedjes

Als je af wilt kolven:
1 kolfapparaat Melkcontainertjes
4 flessen met dop 2 extra brede kersspenen
Flessenwarmer
Flessen- en spenenreiniger
Flessensterilisator

Bij flesvoeding:
6 zuigflesjes
2 maatkannen met deksel
1 Flessen- en spenenreiniger
1 magnetronsterilisator
Voeding

Voor het verschonen:
1 commode
1 aankleedkussen
1 waskom
1 luieremmer
20 hydrofielluiers
2 pakken new born-wegwerpluiers
10 flanellen luiers

Als je geen wegwerpluiers gaat gebruiken:
40 hydrofielluiers
1 doos strikslips
Snaplock veiligheidsspelden, groot
Rol leukopor of leukosilk

Voor de babybedjes:
2 ledikantjes of 2 wiegjes
2 matrasjes
2 matrasbeschermers
4 bedzeiltjes
4 dekentjes of 2 duodekens
6 molton onderleggers (of molton bedzeiltjes)
4 lakensets of 4 overtrekken voor een ledikant
4 dekens of 2 duodekens voor een ledikant
4 dekbedovertrekken
4 verchroomde kruiken of 2 Belly Warmers
4 kruikzakken

Praktisch met een tweeling is:
1 box
2 boxkleden
1 extra wipstoel naast de commode (daar kan een van je baby's in zitten als je de ander verschoont)
1 duowagen
  zondag 3 december 2006 @ 10:47:33 #56
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44097770
quote:
Op zondag 3 december 2006 08:08 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
iemand een idee wat betreft de kinderwagen ? Ben me een beetje aan het orienteren..Handige tips, altijd welkom !
Zou is gaan kijken in het topic wat voor soort kinderwagen, er staan genoeg duo's tussen.
pi_44097903
Ik ben er ook een van een eeneiige tweeling. En ik wil ook nog even benadrukken dat het echt het beste is om de kids zoveel mogelijk apart te houden en het individuele aspect benadrukken. Dus: verschillende klassen op school, verschillende kleding etc. Wij ervoeren het van jongs af aan als heel grievend om bijv. voor samen 1 uitnodiging te krijgen voor een feestje. Of om aangesproken worden met: 'de tweeling', 'die twee'.
Een keer kregen we zelfs 1 cadeautje: een zak snoep, die 'konden we wel samen delen'...

Wij hebben overigens wel veel gezamenlijke vrienden en kennissen.
En het is soms wel zo: als je de een hebt, krijg je de ander erbij, zeker m.b.t. liefdesrelaties.
Als wij elkaars lovers niet zien zitten, of zij elkaar niet of een van ons niet, dan is er toch echt een groot probleem. Want ik trek gewoon veel met mijn zus op.
pi_44097930
Ik kan trouwens het volgende boek echt aanraden, het is al jaren een klassieker voor ouders maar ook de tweelingen zelf:

Het Tweelingenboek van Lenny Duijvelaar en Anjo geluk.
pi_44163734
Probeer gewoon eens een paar wagens uit in de winkel. Mijn ouders hadden twee mandjes naast elkaar gekocht en vonden deze niet practisch achteraf. De wagen paste niet door de voordeur van de woning. Ik had zelf een achterelkaar wagen waarbij de kinderen in eerste instantie met de beentjes naar elkaar toelagen. Deze wagen is smal en redelijk goed te manouvreren in winkels. Je hebt ook een soort etage wagen waarbij een mandje hoger bevestigd zit dan de andere. Hier heb ik geen ervaring mee.
pi_44257278
Volgende week voor het eerst naar de gyn. Zijn er nog vragen die van belang kunnen zijn ?
pi_44280797
Vraag alles wat je weten wilt. Je kunt bij elke test informeren waar hij voor is bijvoorbeeld.
Ook als je ergens niet op gerust bent, kan je dat hem/haar voorleggen.
Als straks duidelijk is hoe de bevallig wordt gedaan, spontaan/na inleiden/keizersnede zou je kunnen vragen hoe de nazorg is bijv.
Het boek wat door cinnamongirl wordt aangeprezen had ik ook aangeschaft, daarin staan ook al heel veel antwoorden op eventuele vragen.

Mijn gyneacoloog was bij mij vergeten mijn Hb te blijven testen (alleen bij het eerste bezoek gedaan) wat resulteerde in een 'blackout' na de bevallig door een laag Hb(waarvoor ik 2 zakken bloed heb gekregen om hem weer op te krikken). Ik had wel ijzerpillen gehad, maar na het lezen van de bijsluiter heb ik ze niet meer ingenomen. Ik voelde mij goed buiten wat vermoeidheid dus ik dacht dat ik die extra ijzer niet nodig had.
pi_44294776
Dat boek heb ik gekocht en is inderdaad ok ! Ik denk dat ik maar eens wat vragen op een lijstje ga zetten.

Afgelopen donderdag de 2e echo gehad. Vind het nog steeds niet te geloven dat er 2 zijn. Ze zijn al 6,5 cm en waarschijnlijk 2 eiig. Het was echt ontzettend leuk om te zien.
  zondag 10 december 2006 @ 13:46:12 #63
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_44300325
Kapitein Pannekoekie ! Flensjes, flensjessss !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_44471358
quote:
Op zondag 3 december 2006 08:08 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik heb een lime groene firstwheels.
Heerlijke wagen! Rijd heerlijk!
En ze liggen er heerlijk in te slapen!

Als je een wagen koopt, kijk of ie goed wendbaar is,
want met een tweeling-wagen heb je niet alle ruimte.
05-09-2006!
pi_44471594
quote:
Op zondag 10 december 2006 08:42 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Dat boek heb ik gekocht en is inderdaad ok ! Ik denk dat ik maar eens wat vragen op een lijstje ga zetten.

Afgelopen donderdag de 2e echo gehad. Vind het nog steeds niet te geloven dat er 2 zijn. Ze zijn al 6,5 cm en waarschijnlijk 2 eiig. Het was echt ontzettend leuk om te zien.
Dat je het nog steeds niet te geloven vind, heb ik ook gehad.
Tot het moment dat ze er eenmaal waren!
Nu weet ik niet anders dan dat ik er twee heb.
Ik denk zelfs dat als er ooit nog een kindje bijkomt,
dat ik het raar zou vinden als t geen tweeling is.
T zal wel rustiger zijn, maar het is nu zo normaal.
Mensen zeggen wel "het zal wel druk zijn he een tweeling"
dan denk ik steeds, ik zou het niet anders weten ik heb nog nooit een eenling gehad...

En de echo's vond ik ook zo geweldig!
Een aanrader, plak ze in een boekje met dingen er bij die je wilt onthouden ( wat je toen dacht, wat je gevraagd hebt en het antwoord etc) Ik was daar heel erg blij mee, heb het de laatste echo niet gedaan, en weet nu niet meer wat er toen gezien was etc...

Maar tis zo lief om te zien! Twee kleine frummeltjes die gewoon in jou buik zitten, en bij jou horen....
heel onwerkelijk, maar o zo mooi om mee te maken!
Geniet van je echo's! Zo komen ze al dichter bij je!
05-09-2006!
pi_44477532
Ik heb de echo foto's bij " zwangerschap en geboorte " gezet, dus degene die het leuk vinden...Ik heb een goede 2e hands wagen gezien en kan deze eigenlijk zo kopen, maar huistechnisch gezien is een wagen achter elkaar veel handiger. Maar niet zo gezellig als ze ouder zijn. Ga vandaag naar zo'n mega winkel "babypark " in Gouda om ff te kijken wat er te koop is.

Ja, een soort dagboek. Ben wel begonnen, maar voel me eigenlijk te beroerd om er regelmatig in te schrijven. Volgens de gyn ga ik me over 2 tot 4 wk oke voelen, nou I HOPE SO !

Tot hoeveel weken kan je eigenlijk autorijden ? Hoorde laatst van een mevr. (24 wk zwanger van een 2 ling), dat de stoelen niet meer verder naar achter kunnen, anders kan ze niet meer bij de pedalen
  zaterdag 16 december 2006 @ 11:54:38 #67
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_44478742
Heb je de hartjes ook gehoord, KP?
Omdat we telkens een echo kregen, werd het uiteindelijk heel bijzonder om ze ook eens te horen! (Omgekeerde wereld, heh.)
Autorijden heb ik gedaan tot week 34, qua buik geen probleem en ik had echt een hele dikke buik , wèl om uit de auto te komen. Dat was echt filmenswaardig, dat gestuntel.
Ik hoop voor je dat je je snel minder misselijk voelt. Misselijk zijn .
pi_44500940
Ik heb nog iedere x de hartjes gehoord. Heb inmiddels al 3x een echo gehad De laatste x duurde de echo slechts 30 sec. of zoiets, want de co assistent kon de hartslagen niet vinden met zo'n soort microfoon ( naam ???), dus de gyn deed het ff via de echo.
pi_44544650
Ik heb nog afgereden met 7,5 maanden (gezakt....)
pi_44546836
concentratie kwestie ? Of was het geduld op bij het oversteken ?
  maandag 18 december 2006 @ 22:30:08 #71
128046 AnnaStesia
Superfunkycalifragisexy
pi_44554726
Ik was 5 maanden "heen"van mijn tweeling toen ik moest afrijden...mocht dus niet meer van de examinator,ik was al te dik (??)
Ik was ook enorm moet ik zeggen hoor,het was ook mijn derde zwangerschap en bij de eerste twee was ik ook al zo dik.
(gelukkig maar 11 kilo aangekomen tijdens de 2lingzwangerschap)Ik heb na de geboorte afgereden
pi_44572239
weten jullie nog vanaf welke week je de tweeling ging voelen ? Gisteravond voelde ik een soort luchtbel of zoiets ?

Kan je het eerder voelen, dan bij eentje ???
pi_44909949
1ste bericht van t jaar
Ik voelde de tweeling met 18 weken,
En ze werden met de week actiever!

Dr staat je nog heel wat te wachten
05-09-2006!
pi_44915033
quote:
Op maandag 18 december 2006 19:11 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
concentratie kwestie ? Of was het geduld op bij het oversteken ?
Concentratie: Ik negeerde een voorrangsweg, verder vlekkeloos gereden. De tweede keer afrijden, toen de kids 4 maanden waren heb ik wel gehaald.
pi_44989159
Gefeliciteerd!

Ik heb een twee-eiïge jongenstweeling van 9 jaar. Een tweeling hebben is leuk, het krijgen vond ik een stuk minder. Ze zijn na een vrij heftige zwangerschap met 39weken 2 dagen geboren, behoorlijk gezond allebei.

In eerste instantie hebben we ze op school gescheiden, nu zitten ze door omstandigheden al 2 jaar samen in de klas en dat gaat prima. Ze hebben hun eigen vriendjes, en sommige delen ze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')