abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_43517495
Hallo !

Nog geen week geleden dacht ik dat ik zwanger was van 1 kind en dat al voor z'on 12 weken. Ik dacht : "dat schiet lekker op, we kunnen het binnenkort van de daken schreeuwen !". Maar wat bleek na de eerste echo...

9 weken zwanger van een tweeling. Een tweeling ? Hoezo ? Bij wie ? Is dat niet de echo van de vorige mensen ?

Totaal van slag zijn we naar huis gegaan. Met een vaartje van 60 km per uur over de snelweg, hebben we de toekomstige grootouders ingelicht. De lieve mensen vielen prompt van hun stoel, stembanden werden op de proef gesteld, traanbuizen werden gesmeerd en lachspieren functioneren nauwelijks meer...

Zo langzamerhand zijn de 2 kwartjes toch echt gevallen en zijn we nu al enorm aan het genieten

Het leek mij leuk om een topic te starten waarin ouders van een meerling elkaar kunnen ontmoeten. Elkaar vragen stellen, gewoon op de hoogte houden, tips en trucs rondom borstvoeding ( ) en ga zo maar door, want er valt vast veel te vertellen !

Ben erg benieuwd naar de reacties
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 november 2006 @ 19:32:57 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43517919
Dubbel gefeliciteerd dan maar Kan me voorstellen dat het even moest bezinken

Geen tweelingervaring hier, helaas voor jou, maar het lijkt me wel erg leuk om erover te lezen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_43518039
Ik ben de helft van een tweeling, ben inmiddels 21 jaar. Dit lijkt me een interessant topic!
pi_43518388
Een tweeling lijkt me vervelend. Al die verwarrendheid, en de relatie tussen de tweelingen zal niet beter op worden, denk ik.
pi_43518474
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:46 schreef Arneauxxx het volgende:
Een tweeling lijkt me vervelend. Al die verwarrendheid, en de relatie tussen de tweelingen zal niet beter op worden, denk ik.
Ook jij bedankt voor je bijdrage !
pi_43518481
Gefeliciteerd (y)
I'm not the man you think I am!
pi_43518528
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:48 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ook jij bedankt voor je bijdrage !
Graag gedaan .
  maandag 13 november 2006 @ 19:54:19 #8
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_43518649
Hier is een papa van een 2ling, de 6 jaar oude jasper en julia
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_43520166
Gefeliciteerd!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_43520920
quote:
Op maandag 13 november 2006 19:46 schreef Arneauxxx het volgende:
Een tweeling lijkt me vervelend. Al die verwarrendheid, en de relatie tussen de tweelingen zal niet beter op worden, denk ik.
Ja, want elke tweeling is eeneiïg...

Buiten dat zijn er bergen onderzoeken dat tweelingen vaak juist een heel speciale, bijna telepathische band hebben. De tweelingen in mijn omgeving (zowel mijn familie als vriendjes familie, ik berg me voor als wij er ooit voor gaan), hebben een prima band met elkaar. Ook al verschillen ze zowel uiterlijk als innerlijk als dag en nacht...
pi_43521011
Hartstikke gefeliciteerd joh!

Had je Baloetje en CarOnline al gevonden?

Er bestaat een mailinglijst voor moeders van een tweeling (of meerling) die graag borstvoeding willen geven en elkaar daarin willen ondersteunen: http://groups.yahoo.com/group/bv2ling/
Variety is the spice of life
pi_43522862
Kapitein Pannekoek, van harte!
Ik had al ergens gereageerd, weet niet of je het gelezen had. Maar goed, moeder van een meisjes tweeling van zeven. Tis echt echt eeeeeeeecht heel erg leuk!

Double the trouble, twice the fun en zo is het echt
Oh, en laat je niet gek maken!
Screw them.
We're going home.
pi_43523761
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:51 schreef innovative het volgende:

[..]

Ja, want elke tweeling is eeneiïg...

Buiten dat zijn er bergen onderzoeken dat tweelingen vaak juist een heel speciale, bijna telepathische band hebben.
Mijn vader en zijn tweelingzus hebben altijd tegelijkertijd pijn. In spiegelbeeld. Zo zelfs dat als mijn vader onverklaarbare pijn in zijn linkerbeen heeft hij meestal mijn tante opbelt om te checken of ze niet haar enkel heeft verstuikt

Oh en Kapitein Pannekoek, mijn moeder heeft mijn broertje en zusje een jaar lang borstvoeding gegeven zonder kunstvoeding er bij en zelfs zonder dat er een fles aan te pas is gekomen. Je produceert vanzelf genoeg voor beide. Het enige "lastige" was dat het altijd kiezen was tussen wat lastiger aanleggen (beide tegelijk) of er wat langer over doen (een voor een drinken).

Ik heb genetisch gezien een enorme kans op een tweeling (mijn vader is er één van een twee-eiïge tweeling en geeft dus de mogelijkheid tot het produceren van twee eicellen aan zijn dochters mee. En mijn moeder heeft zelf een twee-eiïge tweeling gebaard en geeft vanuit haar kant dus ook die mogelijkheid mee!) en hoewel ik heel blij was ben dat Ronja alleen rondzwom tijdens de echo omdat het me het leukst leek om die babytijd twee keer te hebben inplaats van in een keer klaar te zijn, lijkt het me nu stiekem toch wel heel leuk als het de volgende keer een tweeling zou zijn
pi_43524483
Oh ja, over je vragen. Bij mij in de familie komen veel tweelingen voor. Mijn tante heeft haar tweeling borstvoeding gegeven, ik geloof 3 maanden lang. Is dus zeker mogelijk!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 13 november 2006 @ 22:43:15 #15
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43526006
Er is jaarlijks ook een tweelingen beurs waar je ook voor leuke prijzen spullen kunt aanschaffen omdat bij tweelingen alles in tweevoud gaat.

http://www.meerling.nl/

http://www.nvom.net/nl/ Nederlandse Vereniging voor Ouders van Meerlingen
pi_43526169
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:52 schreef owlet het volgende:
Ik heb genetisch gezien een enorme kans op een tweeling (mijn vader is er één van een twee-eiïge tweeling en geeft dus de mogelijkheid tot het produceren van twee eicellen aan zijn dochters mee. En mijn moeder heeft zelf een twee-eiïge tweeling gebaard en geeft vanuit haar kant dus ook die mogelijkheid mee!) en hoewel ik heel blij was ben dat Ronja alleen rondzwom tijdens de echo omdat het me het leukst leek om die babytijd twee keer te hebben inplaats van in een keer klaar te zijn, lijkt het me nu stiekem toch wel heel leuk als het de volgende keer een tweeling zou zijn
Men zegt dat het vaak een generatie overslaat... Tja, dan berg ik me, want mijn moeders zusjes waren een tweeling en in haar generatie zitten - uit mijn hoofd - drie tweelingen. Vriendlief heeft een oom en tante die tweeling zijn, en volgens mij ook daar meer tweelingen.

Ik zou stiekem ook niet willen dat de eerste meteen ook een tweede mee neemt. Vriendlief wil "er twee als het dan toch moet", en ik vind veel kindjes wel leuk. Dan ben ik dus na één keer klaar Als de tweede een tweeling is...
pi_43533296
quote:
Op maandag 13 november 2006 21:29 schreef CarOnline het volgende:
Kapitein Pannekoek, van harte!
Ik had al ergens gereageerd, weet niet of je het gelezen had. Maar goed, moeder van een meisjes tweeling van zeven. Tis echt echt eeeeeeeecht heel erg leuk!

Double the trouble, twice the fun en zo is het echt
Oh, en laat je niet gek maken!

Wat een mooie meiden !
pi_43533300
quote:
Op maandag 13 november 2006 22:43 schreef Rottdog het volgende:
Er is jaarlijks ook een tweelingen beurs waar je ook voor leuke prijzen spullen kunt aanschaffen omdat bij tweelingen alles in tweevoud gaat.

http://www.meerling.nl/

http://www.nvom.net/nl/ Nederlandse Vereniging voor Ouders van Meerlingen
dank voor de sites !
pi_43533332
Er was gister avond een programma op tv over foetus in fetu, een onvolgroeide baby in een baby, en daarin vertelden ze dat:
- 1 op de 8 zwangerschappen is in het vroegste begin een tweeling
- stechts 10% daarvan wordt ook daadwerkelijk geboren als tweeling.

Erg interessant, vond ik
pi_43533655
Hoi
Ik ben mama van een jongen en meisje van bijna 6. Eigenlijk wist ik van begin of aan al dat ik een tweeling zou krijgen. Teleurstelling was het bij de verloskundige dat zij dacht dat het een beweeglijke eenling zou worden. De pretecho 4 weken later lieten toch mijn vermoeden zien: een tweeling. Zonder noemenswaardige zwangerschapsperikelen geboren met 40weken en 2 dagen. Wel ingeleid (ze vonden het te lekker bij mama?) Borstvoeding geprobeerd maar vanwege mijn onrustige aard en te weinig drinken met een maand overgegaan op flesvoeding. In het begin is het even wennen maar na een paar weken zijn ook de kleintjes gewend dat ze soms even moeten wachten.
Aanleg voor 2-lingen zat bij mij aan mijn moeders/vaders/schoonmoeder's kant, ik was reeds 30 en heb geruime tijd de pil geslikt (de laatste twee hebben ook verhoogd risico op meerlingen)
pi_43533669
Nog een tip bij de aanschaf van een kinderkamer:
Vraag of je tweelingkorting krijgt, soms scheelt het tientjes op de aankoop!
  dinsdag 14 november 2006 @ 10:54:21 #22
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_43536387
Goh wat leuk, gefeliciteerd!!! Ik spam graag met de website van een vriendin van me:

http://mamaroos.web-log.nl

Haar tweelingverhalen zijn heerlijk om te lezen, al schrijft ze ook over alledaagse dingen. Ze heeft zelf ook tweelingsites gemaakt en linkt naar andere tweelingmoeders. (dat zie je wel in het menu van haar log)
pi_43549301
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 10:54 schreef Tan het volgende:
Goh wat leuk, gefeliciteerd!!! Ik spam graag met de website van een vriendin van me:

http://mamaroos.web-log.nl

Haar tweelingverhalen zijn heerlijk om te lezen, al schrijft ze ook over alledaagse dingen. Ze heeft zelf ook tweelingsites gemaakt en linkt naar andere tweelingmoeders. (dat zie je wel in het menu van haar log)
grappig, ik heet ook Roos
pi_43557249
Hallo! ik kreeg deze link doorgestuurd!

GEFELICITEERD!!!

Ik ben net 10 weekjes mama van een tweeling!
Dylan en Sennah (jongen en meisje dus )

En ik kwam er pas na 3,5 maand achter dat ik zwanger was,
En ook pas bij de echo wisten we dat het een tweeling was.

Het is erg druk, maar oohw zo leuk!
Dylan loopt nu te spelen met een auto-tje in zn ledikantje, echt helemaal geweldig, ik heb er heel lang naar zitten kijken.
Wat een leven begint er nu in te zitten.

Sorry als ik er over heen heb gelezen, maar weet je al of het een- of twee- eïige tweeling is?
Ik wist tot mijn bevalling niet wat het zou worden, omdat ik een samengegroeide placenta had. Eerst dachten ze een twee- eïige en daarna ineens een een- eïige.
Dan is het een extra verrassing als je ineens een jongen en een meisje krijgt!

Ik geef ook borstvoeding, maar doordat ze 9 weken te vroeg geboren zijn moest ik eerst afkolven zodat het via de sonde kon gegeven worden. Maar nu kolf ik nogsteeds, zodat ik de een aan de borst kan doen en de ander een flesje kan geven. of bijde, maar vooral Dylan is erg druk en heeft geen geduld dus die is moeilijk aan de borst.
ook is het s'nachts nu lekker, ze krijgen nog 7 voedingen per dag ( hoewel ze zelf al een voeding overslaan ) Dus moet ik er s'nachts vaak 2 x uit, dan is borstvoeding erg onhandig, maar een flesje is heerlijk dan. En voor de troost is de borst altijd handig.
Ik ben steeds bang dat ik niet genoeg heb, maar de vriezer staat hier vol!

Een tweeling is echt helemaal geweldig, maar soms kom je handen te kort. geef je de een te eten begint de ander, ze moeten echt leren wachten ( en helaas is meestal een de gene die moet wachten) Dylan is erg luidruchtig en moet echt meteen drinken als hij honger heeft, maar Sennah kan wel even wachten, en slaapt meestal wel door als ze nog niet krijgt.

Ik denk dat het vooral straks heel makkelijk is, dat ze zelf hun gang kunnen gaan en met elkaar gaan spelen.

Bij mij zit het in de familie en bij hun vader ook, Mijn opa's broers hebben 5 tweelingen ( als het er niet meer waren ) En bij hem zitten er 3 in de familie.

Leuk een aankomende tweeling mam!
Ik ga nu weer even kleintjes naar bed brengen ben hoewel ik dit aan het typen was al 4 x naar boven gerend en nu zijn ze alle twee weer beneden.

Wanneer ben je uitgerekend trouwens?

Zo nu gaan ze echt naar bed!
Trotse mama van Dylan en Sennah!
05-09-2006!
pi_43560387
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 08:11 schreef gargamel het volgende:
Nog een tip bij de aanschaf van een kinderkamer:
Vraag of je tweelingkorting krijgt, soms scheelt het tientjes op de aankoop!
Wij hebben toen alles voor de babies in Kesteren gehaald, babypark. Dat scheelde toendertijd 700 gulden met Prénatal. Je krijgt al korting en met een tweeling nog meer. Voor de prijs van dezelfde kinderkamer bij Prénatal, hadden we er 2 cosi's, 2 taxi's, een box, twee kinderstoelen en een babyphone bij. Dus dat scheelde nogal.
Screw them.
We're going home.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')