abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43478727
quote:
De milieuactiegroep GroenFront! heeft zondagochtend in het Limburgse Schinveld een blokkade opgeworpen tegen opstijgende vliegtuigen van de NAVO-basis Geilenkirchen in Duitsland, net over de Nederlandse grens. De groep protesteert tegen stank- en geluidsoverlast van de NAVO-vliegtuigen in het zuiden van Limburg.

Activisten hebben op ongeveer twintig meter hoog honderden heliumballonnen opgehangen vlakbij de startbaan van de NAVO-basis. Hierdoor kunnen de vliegtuigen niet meer opstijgen. GroenFront! stelt dat de Nederlandse regering beloofd heeft dat het de stank- en geluidsoverlast zou verminderen. In de basis zitten voornamelijk Amerikaanse piloten, die NAVO-militairen in Afghanistan bevoorraden.

Ook verzet de actiegroep zich tegen het kappen van bomen in Schinveld. In het begin van het jaar gingen de activisten in samenwerking met buurtbewoners in het bos zitten, om te protesteren tegen het kappen van bomen in het bos. Het kappen van bomen was volgens de regering nodig, zodat NAVO-vliegtuigen beter op kunnen stijgen.

Update 15.49 uur
Een woordvoerder van GroenFront! heeft gemeld dat de blokkade totaal mislukt is. Door regen en wind kwamen de ballonnen niet hoog genoeg om de NAVO-vliegtuigen te kunnen blokkeren.
Bron Fok frontpage.

Ik hoop dat deze personen opgepakt worden wegens het in gevaar brengen van de vliegtuigen en piloten. Gevaarlijke actie!
pi_43478825
Aanpakken die handel. Iedereen mag zijn stem laten horen, maar wel op een normale wijze. Zij staan ook niet boven de wet. Vaak hebben zij alleen een boodschap aan de wet als de wet hun van pas komt.
pi_43478911
Zijn die relschoppers weer bezig??
Begin dit jaar ook toen er diverse activisten zich hadden verstopt in het bos (volgens mij Groen Front). Je had eens moeten zien wat voor puin ze zelf maken in de bossen tijdens die acties.
En een hoop ophef over de gekapte bomen, jongens rij er eens langs en je ziet het amper. daarbij blijft het stuk wat gekapt is een groenstrook wat alweer behoorlijk dicht gegroeid is
pi_43479102
Note++ (doodsverwensing)

[ Bericht 89% gewijzigd door Drugshond op 12-11-2006 23:51:16 ]
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  zondag 12 november 2006 @ 16:10:26 #5
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43479118
Het omhakken van de bomen zorgde juist dat de vliegtuigen rustiger konden stijgen en landen en daarmee verminderde de geluidsoverlast (motoren maken veel herrie als ze hard moeten werken)..
Tevens vind ik vliegtuigen nu niet opvallend stinken dus ook dat is gelul.

Klagen om het klagen dus.

Verder lijkt het mij inderdaad het doelbewust ingevaar brengen van de luchtvaart, een actie waar toch minstens 10 jaar gevangenisstraf op dient te staan..

Als ik de baas was in NL had ik zo een airstrike bevolen. Scoort een 10 op de schaal van afschrikking.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43479494
Deze extreem-linkse gasten zijn een gevaar voor de samenleving
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_43479699
Zullen onze bondgenoten ook leuk vinden, deze actie.
pi_43479848
Waarom is dit nu geen stormloop topque?
Die over kaalkoppies wel
  zondag 12 november 2006 @ 16:41:05 #9
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43479902
Actiegroepen, verschrikkelijk.

Maar behalve dat, we mogen wel eens nadenken over de toekomst en richting van de NAVO.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43481009
Gevaarlijk, dom en compleet nutteloos.

Ik heb 10 jaar in dat dorp gewoond en nauwelijks last gehad van lawaai of iets dergelijks.
pi_43481614
Note++ (doodsverwensing)

[ Bericht 89% gewijzigd door Drugshond op 12-11-2006 23:52:18 ]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_43481869
Note++

[ Bericht 95% gewijzigd door Drugshond op 12-11-2006 23:56:13 ]
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 12 november 2006 @ 18:03:48 #13
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_43482366
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:49 schreef Hathor het volgende:
HE-LE-MAAL de tyfus trappen die mongolen.
Ik wou bijna zeggen aan het werk zetten, maar dat willen die werkschuwe milieu kikkers ook niet
pi_43483125
Wtf....wat een dwazen, het leven in gevaar brengen van die piloten en bemanning.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_43485134
Heerlijk weer die Saddam Huissein tegenreacties van mensen hier
pi_43486535
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:19 schreef Evil_Jur het volgende:
Gevaarlijk, dom en compleet nutteloos.

Ik heb 10 jaar in dat dorp gewoond en nauwelijks last gehad van lawaai of iets dergelijks.
en hoe lang is dat geleden ?
wat ik erover heb gehoord/gelezen is dat het sinds het MO en afghanistan minstens verviervoudigd is .. dus van "nauwelijks" is al een tijdje geen sprake meer
pleased to meet you
pi_43486569
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:03 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ik wou bijna zeggen aan het werk zetten, maar dat willen die werkschuwe milieu kikkers ook niet
slimmerik, waarom denk je dat het op een zondag gebeurt .. al die mensen gaan morgen gewoon weer aan het werk hoor
pleased to meet you
pi_43486696
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:55 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Bron Fok frontpage.

Ik hoop dat deze personen opgepakt worden wegens het in gevaar brengen van de vliegtuigen en piloten. Gevaarlijke actie!
er wordt helemaal niets in gevaar gebracht, er wordt iets verhindert .. als er ondanks de ballonen wordt opgestegen brengen ze zich toch echt zelf in gevaar ..

en tja, dat gewoon vragen of een briefje schrijven oid niet helpt weten we inmiddels wel .. dus je moet wel iets bedenken als omwonende daar
pleased to meet you
pi_43486713
Onmogelijk, want mensen die werken zijn allemaal de burgerlijk ingekakte mensen zoals hier in dit topic! Mensen die iets spontaans doen kunnnen nooit een baan hebben!
  zondag 12 november 2006 @ 20:20:06 #20
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43486735
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:14 schreef moussie het volgende:
wat ik erover heb gehoord/gelezen is dat het sinds het MO en afghanistan minstens verviervoudigd is .. dus van "nauwelijks" is al een tijdje geen sprake meer
Zal zeker niet voor de awacs gelden.
Trouwens, jouw leeswerk is niet al te betrouwbaar:
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:15 schreef moussie het volgende:
slimmerik, waarom denk je dat het op een zondag gebeurt .. al die mensen gaan morgen gewoon weer aan het werk hoor
Volgens het bericht zou de actie tm dinsdag duren... Niks hard werkende mensen.. (edit: bericht op de eigen boomknuffelsite)

[ Bericht 4% gewijzigd door Napalm op 12-11-2006 20:26:56 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43487355
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:20 schreef Napalm het volgende:
Zal zeker niet voor de awacs gelden.
Trouwens, jouw leeswerk is niet al te betrouwbaar:
uhm, mijn leeswerk of mijn interpretatie ?
dat mijn interpretatie niet bevalt kan ik inkomen, meningen kunnen nu eenmaal verschillen, maar wtf heeft dat met mijn leeswerk te maken .. of is er tegenwoordig een of andere ongeschreven wet dat de mensen die er direct mee te maken hebben geen geldige mening kunnen hebben .. onbetrouwbaar ?
alsof de eerste beste politicus er niet ook belang bij heeft om de banaan recht te praten als het nodig is .. dus wat is nou eigenlijk echt betrouwbaar .. is iemand die er weet-ik-hoelang-geleden heeft gewoond wel betrouwbaar, is die informatie nog wel actueel ?
quote:
Volgens het bericht zou de actie tm dinsdag duren...
ooh, en linkse mensen hebben geen vrije dagen oid zeker .. allemaal werkloos tuig natuurlijkk dat de hardwerkende mens dwars wil gaan zitten omdat ze nu eenmaal niets beters te doen hebben .. poeh poeh, en dat allemaal van jouw belastingscentjes
pleased to meet you
pi_43487450
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad al weer wat jaren geleden, maar toen was er ook dagelijks veel activiteit hoor, vooral AWACS'en. Ik woonde precies aan de grens van het dorp richting het vliegveld. Echter zou ik liegen als ik zei dat ik er ooit echt last van heb gehad, anders waren we er natuurlijk ook niet gaan wonen.
pi_43487550
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:19 schreef moussie het volgende:

[..]

er wordt helemaal niets in gevaar gebracht, er wordt iets verhindert .. als er ondanks de ballonen wordt opgestegen brengen ze zich toch echt zelf in gevaar ..

en tja, dat gewoon vragen of een briefje schrijven oid niet helpt weten we inmiddels wel .. dus je moet wel iets bedenken als omwonende daar
En dat zijn het dus niet, het zijn vooral relschoppertjes her en der uit het land die niks beters te doen hebben. Je zult weinig mensen die er daadwerkelijk wonen tussen deze activistjes vinden.
pi_43487797
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:43 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En dat zijn het dus niet, het zijn vooral relschoppertjes her en der uit het land die niks beters te doen hebben. Je zult weinig mensen die er daadwerkelijk wonen tussen deze activistjes vinden.
uhm
quote:
Protest tegen de boskap
Het verzet van het dorp Schinveld en de gemeente Onderbanken, waar het dorp onder valt, bestaat lang. Tot voor kort weigerde de gemeente Onderbanken het ministerie van Defensie een kapvergunning te verlenen. In Schinveld en omliggende dorpen zelf is de actiegroep Stop AWACS Overlast al jaren actief met ludiek protest, informatieavonden en juridische procedures. Het dorp is in grote meerderheid tegen de kap van het bos en voelt zich niet serieus genomen door de politiek in Den Haag. Al decennia klaagt men over vooral de extreme geluidsoverlast in het dorp. De GGZ Zuid Limburg constateerde in 2004 geluidswaarden van rond de 100 decibel, en stelde droog vast dat dit ‘ schade aan de volksgezondheid veroorzaakt, bijvoorbeeld gehoorschade en concentratiestoornissen bij jonge kinderen’.
Door de boskap zullen de radarvliegtuigen ca. 20m lager over het dorp vliegen. Volgens een onderzoek van Schiphol Projects Group neemt de geluidsoverlast niet waarneembaar toe. Natuurorganisaties tekenden bezwaar aan tegen de kap van een deel van de Schinveldse Bossen. Het natuurgebied is zeer waardevol voor wat betreft zeldzame flora en fauna. Volgens de minister neemt de biodiversiteit door het zaagwerk toe omdat er dan meer licht de bodem bereikt.
http://www.indymedia.nl/nl/2005/08/29763.shtml
pleased to meet you
pi_43488207
We hebben het toch over Groenfront? Ik weet dat de inwoners er ook mee bezig zijn, maar niet zoals Groenfront.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')