Daar gaat het niet om. Ik zou hem altijd 100% origineel weer inleveren puur omdat ik de velgen dan zelf heb betaald en particulier weer verkoop. Maar ik vraag me af of het is toegestaan en hoe het zit met onderhoudskosten van de banden? Die zijn nu namelijk inclusief en als je er een andere wielmaat op zet wat dan?quote:Op zondag 12 november 2006 12:54 schreef livEliveD het volgende:
Vaak moet je hem in de originele staat weer terugbrengen. Maar bv een mooie radio inbouwen als je deze laat zitten bij inleveren zal ze minder boeien omdat ze dan de auto beter kunnen verkopen.
Bel ze eens op![]()
Dan ga je een hele hoop meer betalen voor de banden. Ze hebben vaste (hoge) prijzen voor grotere banden.quote:Op zondag 12 november 2006 12:56 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Ik zou hem altijd 100% origineel weer inleveren puur omdat ik de velgen dan zelf heb betaald en particulier weer verkoop. Maar ik vraag me af of het is toegestaan en hoe het zit met onderhoudskosten van de banden? Die zijn nu namelijk inclusief en als je er een andere wielmaat op zet wat dan?
Ja zal morgen eens bellen dan. Maar niemand hier die ervaring ermee heeft?quote:Op zondag 12 november 2006 12:59 schreef john6 het volgende:
Dat zegt ie, ff bellen
Dat vraag ik me idd af. Of je dan moet bijbetalen met onderhoudskosten van banden. Dan is het niet zo'n probleem. Maar natuurlijk wel als je zelf 4 nieuwe banden moet dokken terwijl dat met de originele wielen niet zou hoeven.quote:Op zondag 12 november 2006 13:08 schreef Five_Horizons het volgende:
Een leasebedrag is o.a. gebaseerd op de originele banden en velgen.
Als jij daar nu andere (duurdere) banden onder zet, dan valt dat uiteraard niet (volledig en daar zul je voor moeten bellen) onder de onderhoudskosten.
Mooi want ik ben van plan onder mijn gloednieuwe auto 18 inch te laten monteren. Maar dit wil ik niet bij de garage laten doen maar bij een adresje om de hoek. Kan dit nog problemen opleveren?quote:Op zondag 12 november 2006 15:34 schreef PeuRac het volgende:
contact opnemen meg de leasemaatschappij, meestal vinden ze het geen probleem, meestal moet je dan wel iets extra betalen ter compensatie van hoger bandenprijzen bij grotere velgen.
Ik denk dat 18"-es je een aardige verhoging gaat geven van je leasebedrag, als je ze zelf dus niet wilt vervangen op eigen kosten.quote:Op zondag 12 november 2006 16:38 schreef Halfgedraaide het volgende:
Mooi want ik ben van plan onder mijn gloednieuwe auto 18 inch te laten monteren. Maar dit wil ik niet bij de garage laten doen maar bij een adresje om de hoek. Kan dit nog problemen opleveren?
dat is vaak wel een van de eisen, dat je het bij een gerenommeerd bedrijf laat doen, dan heb je wel kans dat de leasemaatschappij de banden voor hun rekening neemt.quote:Op zondag 12 november 2006 16:38 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Mooi want ik ben van plan onder mijn gloednieuwe auto 18 inch te laten monteren. Maar dit wil ik niet bij de garage laten doen maar bij een adresje om de hoek. Kan dit nog problemen opleveren?
Ik heb het ooit ook eens aan de hand gehad, en dit is/was het enige goede antwoordquote:Op zondag 12 november 2006 15:34 schreef PeuRac het volgende:
contact opnemen meg de leasemaatschappij, meestal vinden ze het geen probleem, meestal moet je dan wel iets extra betalen ter compensatie van hoger bandenprijzen bij grotere velgen.
Dat valt wel mee, dat geldt alleen als de garage kan aantonen dat het gebrek onstaan is door het bewust aanbrengen van een andere maat banden dan voorgeschreven.quote:Op maandag 13 november 2006 23:12 schreef bolkedebeer het volgende:
Let effe op, bij sommige merken auto's vervalt de garantie als je een ander formaat banden eronder zet.
Waarom heb je die gloednieuwe bak niet laten leveren met 18 inch velgen? Dan heb je ze fabrieksaf en goed erop zitten. Maar goed, de beunhaas om de hoek je leasebak laten verkloten zou ik niet laten doen, vooral als de auto normaal gesproken niet geleverd word met 18 inchquote:Op zondag 12 november 2006 16:38 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Velgen en banden, speciaal bij 18", zijn erg duur, als je deze meeneemt in de lease moet je ook bijtelling betalen over deze velgen en banden, wat je per jaar dus vaak meer geld kost als wanneer je deze achteraf monteerd.quote:Op woensdag 15 november 2006 10:36 schreef optifree het volgende:
[..]
Waarom heb je die gloednieuwe bak niet laten leveren met 18 inch velgen? Dan heb je ze fabrieksaf en goed erop zitten. Maar goed, de beunhaas om de hoek je leasebak laten verkloten zou ik niet laten doen, vooral als de auto normaal gesproken niet geleverd word met 18 inch![]()
Precies. De auto word ook geleverd met 18 inch velgen echter dan is de bijtelling veel meer als ik het achteraf gewoon ergens laat monteren dan bij de dealer. En tevens zijn elders de velgen 2 X zo goedkoop als bij de dealer. Vandaar mijn vraag.quote:Op woensdag 15 november 2006 14:20 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Velgen en banden, speciaal bij 18", zijn erg duur, als je deze meeneemt in de lease moet je ook bijtelling betalen over deze velgen en banden, wat je per jaar dus vaak meer geld kost als wanneer je deze achteraf monteerd.
Om dezelfde reden worden bijvoorbeeld schuif/kantel daken en andere dingen achteraf gemonteerd.
Had je de leasemaatschappij al gebelt?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:02 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Precies. De auto word ook geleverd met 18 inch velgen echter dan is de bijtelling veel meer als ik het achteraf gewoon ergens laat monteren dan bij de dealer. En tevens zijn elders de velgen 2 X zo goedkoop als bij de dealer. Vandaar mijn vraag.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |