Maar er staat niet bij welke behandeling er voor een darmobstructie moet worden toegepast. Moet ik even een paar dagen afwachten of het vanzelf verbeterd?quote:Overgeven kort na, of binnen enkele uren na het eten duidt vaak op een ontsteking van het maagslijmvlies, aanhoudend overgeven van veel vocht zonder dat de kat iets heeft gegeten is kenmerkend voor een darmobstructie.
Als ik niet kan eten en drinken, twee dagen lang, ga ik wel naar een arts hoor, hoewel ik helemaal geen fan van dokters ben.quote:Op zondag 12 november 2006 11:28 schreef ManAtWork het volgende:
(Niet boos bedoeld @Grassiekuik: je gaat met een buikgriepje toch ook niet direct naar de dokter)
klopt, maar zodra er geen vocht meer binnenkomt/blijft moeten er zeker in geval van kleine kinderen en dieren alarmbellen gaan rinkelen.quote:Op zondag 12 november 2006 11:28 schreef ManAtWork het volgende:
Heb zijn buik al gevoeld. Is niets toe voelen en het stoort hem ook niet. Verder gedraagt ie zich ook niet 'ziek'. Viel mij op dat zijn brokjes bleven staan en dat ie na het drinken direct moest overgeven.
(Niet boos bedoeld @Grassiekuik: je gaat met een buikgriepje toch ook niet direct naar de dokter)
Hoe voer je snoepjes aan een kat die niet eet?quote:Op zondag 12 november 2006 11:36 schreef SHE het volgende:
Gewoon afwachten..mijn katten hebben ook perioden dat ze alles uitkotsen en dan geef ik ze meestal whiskas anti haarbal snoepjes. Werkt als een tierelier..na een weekje doen ze weer normaal.
Katten moeten juist wel regelmatig drinken. Ik heb er 3 en zie ze vrij vaak naar de drinkbak gaan, alle 3 zijn ze kern gezond!quote:Op zondag 12 november 2006 11:36 schreef SHE het volgende:
Katten hebben nauwelijks vocht nodig, dus nee je hoeft absoluut nog niet naar een DA.
Gewoon afwachten..mijn katten hebben ook perioden dat ze alles uitkotsen en dan geef ik ze meestal whiskas anti haarbal snoepjes. Werkt als een tierelier..na een weekje doen ze weer normaal.
Ook een haringstaartje of een kuikentje wil nog weleens helpen.
Overgeven hoort een beetje bij katten en ze kunnen het echt om duizenden redenen doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |