abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 november 2006 @ 11:14:11 #1
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_43471220
Mijn kat geeft sinds twee dagen regelmatig over. Meestal een paar minuten nadat hij heeft gedronken.
Nu ben ik gaan zoeken en kwam ik de volgende 'diagnose' tegen op internet. Eten doet ie niet, drinken wel maar, zoals gezegd, dat spuugt ie weer uit.
quote:
Overgeven kort na, of binnen enkele uren na het eten duidt vaak op een ontsteking van het maagslijmvlies, aanhoudend overgeven van veel vocht zonder dat de kat iets heeft gegeten is kenmerkend voor een darmobstructie.
Maar er staat niet bij welke behandeling er voor een darmobstructie moet worden toegepast. Moet ik even een paar dagen afwachten of het vanzelf verbeterd?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_43471319
Als je aan darmobstructie denk lijkt het mij verstandig wel meteen een dierenarts te bellen.

Voel eens zachtjes aan zijn buikje... is het hard ?
Voel je " iets" in zijn buik zitten ?
Of is het lekker beweeg/rol/kneedbaar ?

(wel zachtjes doen !)
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_43471335
Of zou je niet eens rap naar de dierenarts gaan

* grassiekuik die zich afvraagt waarom mensen te lang wachten
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 11:27:59 #4
43556 miss_dynastie
pi_43471417
Gelijk naar de dierenarts!
  zondag 12 november 2006 @ 11:28:35 #5
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_43471421
Heb zijn buik al gevoeld. Is niets toe voelen en het stoort hem ook niet. Verder gedraagt ie zich ook niet 'ziek'. Viel mij op dat zijn brokjes bleven staan en dat ie na het drinken direct moest overgeven.
(Niet boos bedoeld @Grassiekuik: je gaat met een buikgriepje toch ook niet direct naar de dokter )
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 11:30:04 #6
43556 miss_dynastie
pi_43471438
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:28 schreef ManAtWork het volgende:
(Niet boos bedoeld @Grassiekuik: je gaat met een buikgriepje toch ook niet direct naar de dokter )
Als ik niet kan eten en drinken, twee dagen lang, ga ik wel naar een arts hoor, hoewel ik helemaal geen fan van dokters ben.
pi_43471458
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:28 schreef ManAtWork het volgende:
Heb zijn buik al gevoeld. Is niets toe voelen en het stoort hem ook niet. Verder gedraagt ie zich ook niet 'ziek'. Viel mij op dat zijn brokjes bleven staan en dat ie na het drinken direct moest overgeven.
klopt, maar zodra er geen vocht meer binnenkomt/blijft moeten er zeker in geval van kleine kinderen en dieren alarmbellen gaan rinkelen.

Ik hoop dat het in orde komt
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 12 november 2006 @ 11:36:06 #8
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43471531
Katten hebben nauwelijks vocht nodig, dus nee je hoeft absoluut nog niet naar een DA.
Gewoon afwachten..mijn katten hebben ook perioden dat ze alles uitkotsen en dan geef ik ze meestal whiskas anti haarbal snoepjes. Werkt als een tierelier..na een weekje doen ze weer normaal.
Ook een haringstaartje of een kuikentje wil nog weleens helpen.
Overgeven hoort een beetje bij katten en ze kunnen het echt om duizenden redenen doen.
  zondag 12 november 2006 @ 11:39:52 #9
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_43471585
Dat van SHE dacht ik dus ook. Hij heeft wel vaker dat ie iets uitspuugt maar meestal heeft ie dan iets nieuws of anders gegeten.
Heb toch maar even gebeld. Straks naar de dierenarts en kijken wat die ervan denkt.
pi_43471589
Het zou best een ileus (=darmobstructie) kunnen zijn met dat veelvuldig braken. Afwachten kan snel tot de dood leiden. Bij uitdroging geven de nieren van katten het snel op, als je kat al enkele dagen geen water meer binnen heeft gehad, zou ik echt morgen even naar de dierenarts gaan.. Je kan proberen de kat te laxeren met anti-haarbal pasta. De poes van mijn moeder is overleden door een ileus, vandaar mijn alertheid
  zondag 12 november 2006 @ 11:42:18 #11
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43471636
Tja..ik durf te wedden dat ie een vaag spuitje of antibioticakuurtje krijgt, jij 50 euro lichter bent en het beest niets mankeert
Althans, dat hoop ik dan maar voor je.
Als een kat ziek is dan merk je dat meteen; de vacht ziet er niet uit, de neus is droog, de kat eet niet meer en komt het huis niet meer uit.
DAN is het altijd mijn cue voor een DA...eerder echt niet.
pi_43471669
Een ileus is ook verdomd pijnlijk. Als het gedrag ook anders is, lijkt me een gang naar de dierenarts obligaat.
  † In Memoriam † zondag 12 november 2006 @ 11:44:53 #13
43556 miss_dynastie
pi_43471683
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:36 schreef SHE het volgende:
Gewoon afwachten..mijn katten hebben ook perioden dat ze alles uitkotsen en dan geef ik ze meestal whiskas anti haarbal snoepjes. Werkt als een tierelier..na een weekje doen ze weer normaal.
Hoe voer je snoepjes aan een kat die niet eet? Kotsen doen die van mij ook regelmatig, maar als ze niet willen eten zou ik me (zeker bij mijn kleine bolle ) toch wel zorgen maken hoor.

Heel verstandig dat je naar de dierenarts gaat, TS!
  zondag 12 november 2006 @ 11:47:55 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_43471730
Oh wacht, ik heb er helemaal overheen gelezen dat hij niet meer wil eten!

Mijn excuses, als de kat niet meer wil eten, dan zeker naar DA!
pi_43471756
Dierenarts .. en vlug
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_43471948
quote:
Op zondag 12 november 2006 11:36 schreef SHE het volgende:
Katten hebben nauwelijks vocht nodig, dus nee je hoeft absoluut nog niet naar een DA.
Ook een haringstaartje of een kuikentje wil nog weleens helpen.
Overgeven hoort een beetje bij katten en ze kunnen het echt om duizenden redenen doen.
Katten moeten juist wel regelmatig drinken. Ik heb er 3 en zie ze vrij vaak naar de drinkbak gaan, alle 3 zijn ze kern gezond!
Ik zou morgen met het beestje even naar de dierenarts gaan.
pi_43472645
wij hebben dus ook een kat gehad die niet wilde eten en alles uitkotste. Idd even naar de dierenarts om een zgn. vaag spuitje te halen.
  zondag 12 november 2006 @ 14:41:26 #18
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_43476837
Net terug van de dierenarts. Hij heeft een beetje verhoging en waarschijnlijk een virusje op gelopen. Drie prikjes gehad en een paar pilletjes meegekregen. Eerste paar dagen een beetje gekookt kipfilet en rijst als menu.
Dan moet volgens mevrouw de dokter allemaal weer goed komen.
pi_43477368
  † In Memoriam † maandag 13 november 2006 @ 10:40:15 #20
43556 miss_dynastie
pi_43500908
En hoe gaat het nu?
  maandag 13 november 2006 @ 11:17:55 #21
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_43501790
Nog niet zo goed als de dokter heeft aangegeven. Hij eet nog niet, drinkt wel maar heeft afgelopen nacht nog een paar keer overgegeven terwijl dit volgens de dokter niet meer zou moeten.
Gelukkig heeft ie zijn pilletjes wel geslikt. Nog even aanzien dus.
pi_43507646
Doctor gebeld en gevraagd wat nu te doen?
  maandag 13 november 2006 @ 15:26:54 #23
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_43509363
Ik ben ook benieuwd.

Harry had een tijd geleden ook dat hij niet wilde eten. Hij wilde ook niet drinken.
Dat bleek achteraf een keelontsteking te zijn. Na een pijnstiller (ketofen) ging hij weer eten. Maar omdat jouw kat wel drinkt denk ik dat het wat anders is. Harry slikte toen ook raar, na het slikken deed hij zijn bekkie even open.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 13 november 2006 @ 17:58:29 #24
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_43514573
Heb net telefoontje van de dierenarts gekregen. Zoals ze nu kan zien heeft ie een irritatie of ontsteking in de darmen gehad waardoor die 'stil zijn gaan staan'. Daardoor neemt hij dus geen voedsel op of spuugt het weer uit.
Ze hebben foto's gemaakt waaruit blijkt dat de dunne darm langzamerhand weer is beginnen te werken. Ze houden hem een nachtje om te kijken of de dikke darm ook 'schoon' is. Ook proberen ze hem straks iets te eten te geven om te kijken of ie het binnen houdt.
Hopen dat ie morgen weer naar huis mag. Kan ie binnenkort weer op de foto.
  † In Memoriam † maandag 13 november 2006 @ 18:10:17 #25
43556 miss_dynastie
pi_43514902
Wat een moppie Ik hoop dat ie zich snel weer beter voelt en lekker naar huis kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')