quote:Diploma's zeggen dus helemaal nix..
Op donderdag 10 januari 2002 13:49 schreef Bierie het volgende:
Ik heb dus mijn MAVO diploma afgerond maar om de een of andere reden hebben ze nooit aandacht geschonken aan dat stukje grammatica.![]()
![]()
(armoedig zootje op scholen tegenwoordig)
Het is bij de verenging van Dyslectie juist opvallend dat er bijvoorbeeld zeer veel mensen van o.a de TU dyslectisch zijn, zij komen vaak tijdens symposium's vertellen over zichzelf.
Op een groot projectiescherm beginnen ze dan met een brief, vol spelfouten waar het publiek vaak direct op magreageren...later blijkt dat die brieven zijn geschreven door mensen met een afgeronde univesitaire opleiding..
quote:Ik vind lappen tekst zonder enig leesteken of zonder hoofdletters erg slecht leesbaar. Als daarnaast woorden ook nog bijna fonetisch geschreven worden, haak ik af.
Op donderdag 10 januari 2002 13:21 schreef Joz het volgende:
ik kan me er idd zo nu en dan ook ontzettend aan ergeren, net alsof t uitmaakt of een bericht goed of slecht gespeld is zolang je t maar kan lezen. En al helemaal op fok!, het is hier toch niet een of ander officieel gedoe ofzo, have fun, enzo.
Een foutje hier en daar moet kunnen. Tijdens het nationaal dictee blijkt elk jaar weer dat er geen enkele nederlander het nederlands volledig beheerst.
Het doel van iets posten hier is mensen iets duidelijk maken. Als het te veel moeite kost om te begrijpen wat er nou eigenlijk staat (vaak door het maar voor te lezen), haken mensen af en bereik je je doel niet.
Zelf had ik ook grote problemen met correct spellen en al helemaal met grammatica. Tot ik ging chatten. Mensen wezen me steeds op mijn fouten en in plaats van me daar aan irriteren heb ik ervan geleerd.
Als de mensen die proberen te corrigeren dat wat minder bot doen, en de mensen die de fouten maken wat doen met de correcties of ze negeren, dan wordt het hier weer een stukje gezelliger.
quote:Neen, je bent een watje
Op donderdag 10 januari 2002 13:30 schreef crackmonkey het volgende:
of ben ik nu te sarcastisch?
quote:Nee je hebt gelijk.
Op donderdag 10 januari 2002 13:30 schreef crackmonkey het volgende:
of ben ik nu te sarcastisch?
Echt spelfoutmierenneuken gebeurt alleen door Nederlands-studenten die geen werk hebben gevonden na hun studie.
(Zijn er uberhaupt (ja ik weet dat daar puntjes op moeten) studenten Nederlands die wel werk hebben gevonden na hun studie?)
Disclaimer: bovenstaande geldt ook voor geschiedenis-studenten
quote:Die docenten Nederlands en geschiedenis/staatsinrichting moeten toch ergens vandaan komen?
Op donderdag 10 januari 2002 14:31 schreef Ron_Jeremy het volgende:
(Zijn er uberhaupt (ja ik weet dat daar puntjes op moeten) studenten Nederlands die wel werk hebben gevonden na hun studie?)Disclaimer: bovenstaande geldt ook voor geschiedenis-studenten
Maar ik voel me niet geroepen anderen daarop te wijzen, dat is onnodig. Net zoals de gevoelige tenen van de gecorrigeerden overdreven zijn.
En het summum is natuurlijk een blijk van gevoelige tenen die aan jou persoonlijk is gericht in een topic te plaatsen... Dat is kinderachtig, hou het in algemene termen, dan wordt je punt ook wel duidelijk!
quote:Klopt.
Op donderdag 10 januari 2002 14:37 schreef weerdo het volgende:[..]
Die docenten Nederlands en geschiedenis/staatsinrichting moeten toch ergens vandaan komen?
quote:Het grappigste vind ik nog altijd dat men denkt dat de persoon die wel eens een spelfoutje maakt minder intelligent is. LOL
Op donderdag 10 januari 2002 14:27 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het stomste van die spelfoutmiereneukers vind ik nog wel dat ze lijken te denken dat wij minder begaafden het niet zullen snappen zonder hun mierenneukergeverbeter
Alsof een spelfoutje op een snel getypt internetforumpje iets over mijn geestelijke vermogens zou ontrafelen.
Buiten dat, ik was een Beta-student he... ik concentreerde me meer op de concrete kant van het geheel, ipv de spelling. ![]()
Einstein scheen trouwens ook een beroerde schrijver te zijn...
quote:Tuurlijk niet, het blijft een universitaire studie waarmee je bijna bij elk bedrijf mee kan komen aanzetten hoor.
Op donderdag 10 januari 2002 14:52 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Klopt.
En dat zijn dan ook de enige baantjes waar je wat aan die studie hebt.
quote:mijn baas heeft geen werk voor me...
Op donderdag 10 januari 2002 14:55 schreef Tijn het volgende:
Tuurlijk niet, het blijft een universitaire studie waarmee je bijna bij elk bedrijf mee kan komen aanzetten hoor.
Succes!
quote:Evenals dat Einstein bekend staat als een Beroemde ADHD-er
Op donderdag 10 januari 2002 14:54 schreef X-Ray het volgende:Einstein scheen trouwens ook een beroerde schrijver te zijn...
quote:Je hebt dan tenminste ook kans aangenomen te worden, al was het maar door je correct gespelde sollicitatiebrief...
Op donderdag 10 januari 2002 14:55 schreef Tijn het volgende:[..]
Tuurlijk niet, het blijft een universitaire studie waarmee je bijna bij elk bedrijf mee kan komen aanzetten hoor.
Ik geef zelf Engels op een VMBO-school. Dan is het vaak best moeilijk een foutief gespeld woord ook daadwerkelijk fout te rekenen, wanneer het bijvoorbeeld een vertaling betreft. De opdracht is dan een Engelse zin (of een woord) te vertalen, maar die vertaling is dan niet goed gespeld. Om dit probleem op te lossen krijgen mijn leerlingen twee kolommen met 'fouten'; een voor de fouten tegen het Engels, en een voor de 'schrijffouten' ofwel de afbreuk aan het Nederlands. Ik heb overigens niet de illusie dat het ooit beter zal worden dan het nu is...helaas. Maar alle kleine beetjes helpen, nietwaar?
Vaak zat gezien: "jij moet cursus nederlands..." of "ga eerst een cursus nederlands volgen..."
Tja, sommige discussies zijn moeilijk....
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 10-01-2002 15:17]
quote:Ja ik moet zeggen dat ik ook met kromme tenen zit te lezen af en toe...
Op donderdag 10 januari 2002 13:27 schreef Herald het volgende:
het is gewoon irritant dat de 'ik doe niet mee met de massa' Fok!kertjes en masse nieuwsschierig, enigste en stiekum schrijven. Jemig dan kun je net zo goed een Britney CD kopen hoor.
Het is niet zo dat je je beter probeert te voelen door andere mensen op hun fouten te wijzen, maar het is gewoon pure frustratie... sowieso (wie kan dat nog goed spellen tegenwoordig
) kan men vandaag de dag bar slecht spellen maar sommige simpele woorden....
Je krijgt gewoon de neiging om te verbeteren, en ik hou me in bijna alle gevallen ook in moet ik zeggen. En als ik het noodzakelijk vind doe ik het netjes, dus niet zo asociaal als Oxazepam in dat topic of zo, dat is echt niet leuk meer.
Just my $0.02
quote:Ik vind het ontzettend leuk!!
Op donderdag 10 januari 2002 15:58 schreef MadScientist het volgende:
zo asociaal als Oxazepam in dat topic of zo, dat is echt niet leuk
quote:Huh? Op welk topic doel je nu? En welke asociale opmerking heb ik dan gemaakt?
Op donderdag 10 januari 2002 15:58 schreef MadScientist het volgende:
dus niet zo asociaal als Oxazepam in dat topic of zo, dat is echt niet leuk meer.
quote:Waarmee je, mijns insziens, aangeeft dat het wel degelijk het aan het aan het onvermogen van sommige lezers ligt en niet aan de mensen die die foutjes maken.
Op donderdag 10 januari 2002 15:58 schreef MadScientist het volgende:[..]
Ja ik moet zeggen dat ik ook met kromme tenen zit te lezen af en toe...
Kijk als je af en toe een spelfout maakt vooruit, maar mensen die 3 regels voltypen zonder 1 leesteken te gebruiken... aarghHet is niet zo dat je je beter probeert te voelen door andere mensen op hun fouten te wijzen, maar het is gewoon pure frustratie... sowieso (wie kan dat nog goed spellen tegenwoordig
) kan men vandaag de dag bar slecht spellen maar sommige simpele woorden....
Je krijgt gewoon de neiging om te verbeteren, en ik hou me in bijna alle gevallen ook in moet ik zeggen. En als ik het noodzakelijk vind doe ik het netjes, dus niet zo asociaal als Oxazepam in dat topic of zo, dat is echt niet leuk meer.Just my $0.02
Je kunt er toch ook gewoon overheen lezen zonder er een hatelijke opmerking bij te plaatsen die buitengewoon pijnlijk kan zijn? (en volkomen overbodig is )
quote:Ik voel mezelf totaal niet minder begaafd
Op donderdag 10 januari 2002 14:27 schreef ALTER-EGO het volgende:
Het stomste van die spelfoutmiereneukers vind ik nog wel dat ze lijken te denken dat wij minder begaafden het niet zullen snappen zonder hun mierenneukergeverbeter
quote:Dat eerste topic dat je bovenaan noemt, waar Berney op haar komma-techniek mag oefenen... tsja het is onzin forum, maar zoiets vind ik te ver gaan
Op donderdag 10 januari 2002 16:04 schreef Oxazepam het volgende:[..]
Huh? Op welk topic doel je nu? En welke asociale opmerking heb ik dan gemaakt?
quote:Ik merk ook op dat ik nooit mensen ga uitzeiken, en als ik ze verbeter dan iig geen hatelijke opmerking of ze aan de schandpaal nagelen in een 'oefen'-topic.
Op donderdag 10 januari 2002 16:04 schreef Quenda® het volgende:[..]
Waarmee je, mijns insziens, aangeeft dat het wel degelijk het aan het aan het onvermogen van sommige lezers ligt en niet aan de mensen die die foutjes maken.
Je kunt er toch ook gewoon overheen lezen zonder er een hatelijke opmerking bij te plaatsen die buitengewoon pijnlijk kan zijn? (en volkomen overbodig is )
quote:Als jij een topic over komma's al te ver vindt gaan, dan zul jij het nog knap lastig krijgen in je leven.
Op donderdag 10 januari 2002 16:10 schreef MadScientist het volgende:
Dat eerste topic dat je bovenaan noemt, waar Berney op haar komma-techniek mag oefenen... tsja het is onzin forum, maar zoiets vind ik te ver gaan
Veel succes en sterkte alvast!
quote:Aha.
Op donderdag 10 januari 2002 14:55 schreef Tijn het volgende:[..]
quote:Gelukkig maar!
Op donderdag 10 januari 2002 16:07 schreef Juup© het volgende:[..]
Ik voel mezelf totaal niet minder begaafd
Ik ga niet in op spelfouten, iedereen maakt er wel eens een, vooral als je haast hebt met posten of niet precies weet hoe iets geschreven moet worden. Aan dit soort spelfouten stoor ik mij ook niet. Niet iedereen is zo begaafd dat hij of zij alle grammaticaregels uit zijn of haar hoofd kent.
Waar ik me vreselijk aan stoor zijn opzettelijk gemaakte spelfouten, zoals 'mun' en 'drinkuh'. Nu heb ik begrepen dat dat 'in' is onder de zestien- en zeventienjarigen, een soort nieuwe internettaal die zich aan het ontwikkelen is. Mij zul je er niet aan mee zien doen en ik zal er ook geen commentaar op geven. Nadeel is wel, dat ik er moeite mee heb om mensen die constant zo schrijven serieus te nemen. Ik vind het wat kinderachtig overkomen. Misschien moet ik er nog aan wennen? ![]()
Waarschijnlijk ligt het aan de generatiekloof en word ik gewoon een ouwe doos.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |