o.a Berney schreef mij vanmorgen een berichtje dat ze er genoeg van heeft en hier niet meer wil posten vanwege het gezeur op haar postings, Hummerr schreef ook al een aantal maal dat hij weg ging vanwege datzelfde gegeven..
Kan iemand mij uitleggen waarom 'blijkbaar zo "funny"is om elke posting door de spelcontrole te halen en de plaatster van "spelfoutpostings"daarop te attenderen?
De meeste users die ietwat dyslectisch zijn wéten écht wel vanzichzelf dat ze foutjes maken, wat voegt zo'n reply dan nog toe? Gemakkelijk kwetsen?
Speciaal voor morpheus_at_work en berney.
Speciaal voor morpheus_at_work.
Speciaal voor Koekepan en zodiaque.
Kan me daarnaast voorstellen dat als je nou eenmaal niet goed bent in spelling door wat voor reden dan ook het ontzettend vervelend is dat je steeds wordt gecorrigeerd
Zeg eens, mierenneukers/betweters/taalpuristen die steeds corrigeren, waarom doen jullie dat?
(owh ja ik ben zelf ook licht dyslectisch en ja ik weet dat ik zo nu en dan (zeg maar vaak) met spelfouten schrijf)
Wat is er zo moeilijk aan om een beetje correct Nederlands te schrijven?
Het is hier toch geen analfabeten-forum?
(Het is natuurlijk een ander verhaal als iemand gewoon dyslectisch is)
[Dit bericht is gewijzigd door Hawk op 10-01-2002 13:23]
quote:Die heb ik dus nog niet eens gelezen Oxazepam..
Op donderdag 10 januari 2002 13:17 schreef Oxazepam het volgende:
Quenda, bedoel je dit?Speciaal voor morpheus_at_work en berney.
Speciaal voor morpheus_at_work.
Speciaal voor Koekepan en zodiaque.
Dat en nog een aantal dingen die ik weleens zie op Fok als mensen idd niet schrijven volgens het Groene Boekje en "'t kofschip" maakten dat ik (alweer) een poging doe om dit bespreekbaar te maken.
Heb dit (in een grijs verleden) ook al gedaan, dan zie je dat mensen enorm genieten van zelfs fouten als "dt""t""d" en ik vraag me gewoon af wat het nut ervan is...
Ik vind het zelf altijd vervelend als mensen 'per se' verkeerd schrijven, maar da's gewoon een tic.
quote:Dat werkt dus blijkbaar niet zo bij alle mensen Mike..
Op donderdag 10 januari 2002 13:23 schreef Mike het volgende:
Ach, je leert nog eens wat als iemand je posts verbetert...
quote:Mijn tenen krommen ook als ik woorden als vondt en krandt (echt waar!) tegenkom.
Op donderdag 10 januari 2002 13:23 schreef Quenda® het volgende:Heb dit (in een grijs verleden) ook al gedaan, dan zie je dat mensen enorm genieten van zelfs fouten als "dt""t""d" en ik vraag me gewoon af wat het nut ervan is...
[edit] spelfout [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Herald op 10-01-2002 13:45]
quote:Ik ben het met je eens dat het bijzonder vervelend is als een user alleen maar op de spelfouten in je posts gaat letten. Maar dan gaat het ook niet meer om de spelfouten, maar om de relatie tussen de twee die heel slecht geworden is...
Op donderdag 10 januari 2002 13:25 schreef Quenda® het volgende:
Dat werkt dus blijkbaar niet zo bij alle mensen Mike..
En als mensen duidelijk maken dat ze het écht vervelend vinden dat ze een andere user met een rode pen langs hun postings zien gaan, waarom dan doorgaan?
quote:dat komt omdat de spelfoutenmierneuker/ster n-e-u-r-o-t-i-s-c-h is en een (1) van de kenmerken van een neurose is dat je er zo verrekte d-w-a-n-g-m-a-t-i-g van gaat doen.
Op donderdag 10 januari 2002 13:12 schreef Quenda® het volgende:
wat voegt zo'n reply dan nog toe? Gemakkelijk kwetsen?
De spelfoutenmiere(n)neuk(st)er moet, moet MOET (IK MOET IK MOET, dat kan ik niet zo laten staan daar MOET MOET MOET ik wat van zeggen)moet moet wel omdat ie anders lichtelijk van slag raakt.
Als "excuus" posten we er dan meestal een zogenaamd "leuke" smiley (deze schijnt wel te roe(ou)leren onder het neurotisch Dikke van Dale volk en schijnt je mierespelfoutneukpost automagisch grappig te maken). Maar eigenlijk ben je gewone een snueue flikker als je continue de leraar Nederland(sch) uit loopt te hangen.
De neuroot voelt zich een hele peer, terwijl het gros het waarschijnlijk al lang en breed zat (ik wel)
en het is ook zooooooooooooooooooooo goed voor het vertrouwen van de gemidelde persoon met dyslexie om constant op je tekortkomingen te worden gewezen, echt joh, je helpt ze er mee niet normaal meer.
En geloof me ik ben echt de koning der spelfouten hier op Fok!
quote:Enige is goed, hoor.
Op donderdag 10 januari 2002 13:27 schreef Herald het volgende:
het is gewoon irritant dat de 'ik doe niet mee met de massa' Fok!kertjes en masse nieuwsschierig, enige en stiekum schrijven. Jemig dan kun je net zo goed een Britney CD kopen hoor.
quote:gebeurt is dus met een t.
Op donderdag 10 januari 2002 13:39 schreef Bierie het volgende:
Ik vraag me nu trouwens wel serieus af of ik in mijn vorige posting ook spelfouten heb gemaakt?
Ik probeer er echt aan te werken vandaar.
(nee dit is geen grap)
En 'me fouten' is 'mijn fouten' of 'm'n fouten'.
In de laatste zin mag achter 'En geloof me' een komma.
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 10-01-2002 13:42]
quote:
Op donderdag 10 januari 2002 13:40 schreef Bazyx het volgende:
Enige is goed, hoor.
quote:[Hoe maak je jezelf een jackass deel2]
Op donderdag 10 januari 2002 13:41 schreef Mike het volgende:
[..]
gebeurt is dus met een t.
En 'me fouten' is 'mijn fouten' of 'm'n fouten'.
In de laatste zin mag achter 'En geloof me' een komma.
Okee dat van "mijn" fouten zie ik nu ook, dat van die komma ook.
Maar ik kan echt nooit dat hele gedoe volgen rond d-t regels.
Kan iemand mij hier een link op internet over geven of een korte uitleg?
Ik heb dus mijn MAVO diploma afgerond maar om de een of andere reden hebben ze nooit aandacht geschonken aan dat stukje grammatica.
(armoedig zootje op scholen tegenwoordig)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |