(deze update zit vol met speculaties en persoonlijke interpretaties)
Er is vanavond weer een uitbarsting geweest van Natasia richting Nathanael.
(helaas, ik was er niet bij , dus ik weet geen details).
Maar Natasia, Brian en Nena hebben met elkaar afgesproken dat ze zullen proberen Nathanael weg te stemmen. Ze zullen nog even wachten met het bewerken van Bart omdat er in 2 weken nog veel kan gebeuren.
Bart heeft (weer?) een brief gekregen vanavond (onduidelijk of het van familie of de redactie was) waarin gezegd werd dat hij moest ophouden met zijn nare opstelling de laatste tijd.
Bart stopt daarom maar meteen met zijn sapkuur. Het is goor en maakt hem nog chagerijniger.
Nathanael wil met Bart praten en laat weten dat hij "het programma niet meer leuk vindt". Omdat "afspraken met achter niet worden nagekomen".
Waarschijnlijker is dat hij beseft dat hij op de nominatie staat om er uitgestemd te worden en probeert hij zich in te dekken. Oftewel door aan Bart een belofte te ontlokken dat hij nooit tegen hem zal stemmen, oftewel door er vrijwillig uit te gaan voordat hij er uitgegooid wordt.
De toon van het gesprek is niet meer Leerling-Meester. Nathanael is erg aan het puzzelen en Barts mening wordt veelvuldig gevraagd.
Ondertussen is Sylvia de hele avond druk bezig met het schrijven van een gedicht dat ze zal voorlezen op de begrafenis. Het is een prachtig gedicht, vol met anekdotes en grapjes.
Ilona, Natasia en Huub tonen hun belangstelling en medeleven. Brian op het laatste moment ook nog.
Bart daarentegen begrijpt niet dat Ilona de vaat doet terwijl Sylvia keukendienst heeft. Hij vindt het maar stom van Ilona.
Of Bart, Nathanael en Nena nog enig medeleven richting Sylvia hebben getoond is mij ontgaan.
Ilona wil van Nathanael weten waarom hij suggereerde dat zij die brief had geschreven (Nathanael had een brief ontvangen die hij raar vond. Hij kende de persoon niet, die zei een goede vriendin te zijn en zei dat hij niet zo sadistisch moet doen), want
"zo'n brief schrijven zou ik ... vinden"
Nathanael "low level?"
Ilona speelt het heel handig. Ze laat niet merken dat ze weet van het idee om een valse Stephan brief te schrijven, maar laat duidelijk merken dat het schrijven van een nepbrief afkeurenswaardig is.
Huub heeft vanavond met Natasia gesport. Daarna blijft hij bij Sylvia in de buurt hangen.
Hij praat weer veel te veel, terwijl Sylvia bezig is met het gedicht, maar ze schijnt het niet erg te vinden. Misschien is ze zelfs wel blij met de aanspraak.
Huub begint aardig zijn draai te vinden, en vertelt blij en opgewonden over hoe leuk hij het vindt dat Ilona een pesthekel heeft aan Nathanael, dat Nathanael echt zijn vijand aan het worden is, en dat hij er ook wel zin in heeft om "spelletjes te spelen" met Bart en Nena.
"Ik was niet van plan spelletjes te spelen, maar... the house is getting to me"
Sylvia vertelt Huub zonder aarzeling wat haar taktiek is en geeft hem enkele adviezen over hoe zich in het huis te gedragen. Ze is het er mee eens dat Nathanael weg moet. Ze waarschuwt hem zijn sneren en acties goed te timen, "want het moet volgende week ook nog effect hebben" (waarschijnlijk doelt ze op de stemming over 2 weken).
Met name waarschuwt ze hem over hoe om te gaan met informatie.
"Vertel niks door wat je hoort, en vertrouw niets wat je hoort. Je moet mij dus nu eigenlijk ook niet vertrouwen"
Ze hamert het er flink in.
Huub voelt zich zichtbaar goed door Sylvia's gesprekken.
Hij heeft er zin in!
[ Bericht 1% gewijzigd door avonne op 14-12-2006 02:50:35 ]