nou, in Kaboel gingen ze anders wel uit hun dak hoor, of moet ik zeggen 'dak'quote:Op zaterdag 11 november 2006 22:09 schreef Aoristus het volgende:
goh, Henk Kamp heeft Bennie Jolink opgehaald van vliegbasis Eindhoven. Kamp heeft speciaal voor deze gelegenheid z'n campagne even opzij gezet... vervolgens zie je een beeld dat Kamp onderaan het trappetje van het vliegtuig staat met 2 microfoons en een camera om hem heen..
Goede nieuwsverstrekking weer, NOS
Zeg, waar was jij ook alweer met Geschiedenis begonnen?quote:Op zondag 12 november 2006 01:39 schreef Godslasteraar het volgende:
* Unknown Artist- Touch me.mp3 [afbeelding]
als ik het me goed herinnerquote:Op zondag 12 november 2006 01:40 schreef Apropos het volgende:
[..]
Zeg, waar was jij ook alweer met Geschiedenis begonnen?
Hoe lang is dat geleden? Je beschrijving van het curriculum is helaas nog altijd geldig.quote:Op zondag 12 november 2006 01:45 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
als ik het me goed herinnerin A'dam, UVA
Ga die wereld uit, één seconde en rij snel door die wereld uit. En vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijtquote:Op zondag 12 november 2006 01:05 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
nou, in Kaboel gingen ze anders wel uit hun dak hoor, of moet ik zeggen 'dak'
http://www.nos.nl/nosjour(...)11/111106_kabul.html
begonnen in september 93, geloof ik. Had college van Blom, die later naar het Niod vertrok, verder F.J. Meijer en ook die malle Van Royen met z'n Asterix en Obelix boekjes. Verder liep er een Belien rond die geen colleges gaf maar een soort van stand-up acts. En vervolgens een paar jaar aangerommeld.quote:Op zondag 12 november 2006 01:46 schreef Apropos het volgende:
[..]
Hoe lang is dat geleden? Je beschrijving van het curriculum is helaas nog altijd geldig.
Meijer voor Oudheid? Hoe was dat?quote:Op zondag 12 november 2006 01:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
begonnen in september 93, geloof ik. Had college van Blom, die later naar het Niod vertrok, verder F.J. Meijer en ook die malle Van Royen met z'n Asterix en Obelix boekjes. Verder liep er een Belien rond die geen colleges gaf maar een soort van stand-up acts. En vervolgens een paar jaar aangerommeld.
Meijer zoals ik hem toen kenden was hét cliché van de historicus, compleet met groene ribbroekquote:
Zijn het stand-up comedian acts geworden van Herman Beliën.quote:Op zondag 12 november 2006 01:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
begonnen in september 93, geloof ik. Had college van Blom, die later naar het Niod vertrok, verder F.J. Meijer en ook die malle Van Royen met z'n Asterix en Obelix boekjes. Verder liep er een Belien rond die geen colleges gaf maar een soort van stand-up acts. En vervolgens een paar jaar aangerommeld.
"De woningmarkt zit potdicht"quote:Zondag in Buitenhof
12.10, Nederland 1
Wonen in Nederland
De woningmarkt zit potdicht. Er worden te weinig nieuwe woningen gebouwd, voor starters is het aanbod vaak onbetaalbaar en huurders stromen nauwelijks door.
In Buitenhof gaat de lijstrekker van de VVD Mark Rutte in debat met Peter Boelhouwer, hoogleraar wonen aan de TU Delft en met Marc-Jan Ahne van de Vereniging Eigen Huis.
Presentatie: Clairy Polak
Column: Désanne van Brederode
Nou, ik heb maar een paar colleges van hem gehad, en die gingen als ik het me goed herinner over de jaren 60/70. Had toch al de indruk dat het fenomeen fenimisme niet erg lekker lag bij de Letteren aan de UVA. Beliën praatte er in ieder geval graag over. Het lollige was nog dat bij één van de eerste colleges een meisje met knalrood geverfd haar (je weet wel, van dat linkse alternatieve tuig dat naar The Cure luistert) helemaal vooraan zat. Op het moment dat Beliën het podium opliep was hij al gefascineerd door dat haar. Hij heeft het zo'n 15 minuten volgehouden haar te negerenquote:Op zondag 12 november 2006 08:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zijn het stand-up comedian acts geworden van Herman Beliën..
dat is ook helemaal niet hét probleem, er moet gewoon veel en veel meer bouwgrond vrijgegeven worden, en vooral ook op zinvolle lokaties.quote:Op zondag 12 november 2006 10:59 schreef pberends het volgende:
[..]
"De woningmarkt zit potdicht"
Goh, en dan gaat Rutte natuurlijk haarfijn de hypotheekrenteaftrek verdedigen. Hypocriete lamzak.
Nee, 14 miljard euro lucht in huizen is helemaal geen probleem.quote:Op zondag 12 november 2006 11:02 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
dat is ook helemaal niet hét probleem, er moet gewoon veel en veel meer bouwgrond vrijgegeven worden, en vooral ook op zinvolle lokaties.
gaat dus niet lukken he:quote:Op zondag 12 november 2006 11:02 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
dat is ook helemaal niet hét probleem, er moet gewoon veel en veel meer bouwgrond vrijgegeven worden, en vooral ook op zinvolle lokaties.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7064166E8F516.htmlquote:12 November 2006
Ondernemers massaal voor Balkenende
Als het aan de ondernemers ligt, wordt CDA-leider Balkenende weer premier. Dat blijkt uit een enquête van het VNO-NCW- opinieblad Forum. Het vertrouwen in hem is fors gegroeid. Van de ondervraagden vindt 61 procent hem het meest geschikt als premier. Een jaar geleden was dat nog maar 9 procent.
Driekwart van de ondernemers wil een coalitie waarin in elk geval het CDA en de VVD zitten. Dat vinden ze het beste voor de economie.
Slecht 11 procent wil een coalitie van CDA en PvdA, eventueel aangevuld met de ChristenUnie of GroenLinks. 45 procent wil VVD stemmen en 30 procent CDA.
de huizenmarkt is uiteindelijk gewoon een markt, vraag en aanbod, en dat aanbod is veels te beperkt, en de grondprijzen veels te hoog. We kunnen wel die HRA afschaffen, maar daardoor neemt de beschikbare hoeveelheid grond met bouwvergunningen niet toe, dus blijft het probleem bestaan. De HRA is uiteindelijk niet meer dan een truc om mensen wat extra bestedingskracht te geven opdat ze op die kunstmatig krap gehouden woonmarkt aan een huis kunnen komen. Schaf die HRA maar af, prima, maar dan ook een liberaal grondbeleid. (en geen bouwgrond vrijgeven in de polders een x-aantal meters onder de zeespiegel).quote:Op zondag 12 november 2006 11:07 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, 14 miljard euro lucht in huizen is helemaal geen probleem.
Mooiemorgen!quote:Op zondag 12 november 2006 11:26 schreef Sidekick het volgende:
Goeiemorgen.
quote:
Rintje Ritsma is stoer!
ANP/Turijn Het schaatsseizoen is begonnen en dus is het schieten op Rintje Ritsma. Ton Broekhuisen bijvoorbeeld toonde deze week opnieuw aan hoe lachwekkend laag het niveau is van de columnisten van de Metro: ‘Varkenskop, Varkenskop, Rintje heeft geheugenverlies, rot nu eindelijk eens op.’ Computers hebben uitgerekend dat Ritsma misschien niet de beste schaatser aller tijden is, maar dan nog… Eerder dit jaar sprak ik met olympisch kampioene Yvonne van Gennip: “Hoe Nederland omgaat met topsporters is soms schandalig.” Nog steeds, dus.
Het was een uiterst boeiende en leuke middag met Van Gennip op haar werk in Haarlem. Met de koningin van de Winterspelen van 1988 sprak ik onder meer over welke Nederlandse sporters op haar het meeste indruk hebben gemaakt. Rintje Ritsma hoort bij dit bijzondere rijtje.
Van Gennip: “Hij verdient erkenning voor alles wat hij heeft gedaan. Door hem is het hele schaatsen veranderd met een succesvolle commerciële ploeg. Hij stond zo lang aan de top en heeft zoveel in beweging gezet. Als je zijn behaalde titels ziet, word je stil van bewondering.”
Wat Ritsma nu overkomt met het niet-eindigende pleidooi om te nokken, zal haar bekend voorkomen. Van Gennip maakte zelf alle negatieve reacties mee na de Olympische Winterspelen van 1988, toen het na drie gouden medailles wat minder ging. Het ene moment was ze de held van het land, het volgende moment de paria.
Niet voor niets zei ze deze week in de Volkskrant: “Laatst las ik dat het tijd werd dat Rintje oprotte. Dat is respectloos. Hij heeft veel voor het schaatsen betekend. Ik vind het stoer dat hij zijn gang gaat en zich niet neerlegt bij alle kritiek die hij krijgt. Dat is karakter.”
En hoe wordt dit goede karakter beantwoord?
‘Varkenskop, Varkenskop, Rintje heeft geheugenverlies, rot nu eindelijk eens op.’
Wat is er mis met een supersporter, die na zijn sportieve hoogtepunten besluit door te gaan, die voor zichzelf nog steeds de uitdaging ziet om persoonlijke grenzen te verleggen? Door zijn deelname aan wedstrijden staat hij niemand in de weg. Hij geeft juist nog steeds zijn supporters de kans speciaal voor hem naar de schaatshal te komen. En is er ergens in dit land één schaatstalent minder doorgebroken, omdat Ritsma nog steeds de lol heeft om aan wedstrijden op het hoogste niveau mee te doen?
Het lijkt me juist precies tegenovergesteld: door als jonge schaatser samen met iemand als Ritsma op de baan te staan, kan de eerste veel leren van de enorme ervaring van de oude rot. Als er ergens een sporter met een sterk gestel is, is het Ritsma wel. Niet alleen, omdat hij zo’n beetje alles heeft gewonnen wat op zijn pad kwam, maar ook omdat door zijn profploeg het schaatsen voor altijd van aanzien is veranderd. Om rijk te worden met schaatsen, is een verdienste van met name Ritsma. Het complete Nederlandse schaatsen is dus enorm ontwikkeld door zijn aanwezigheid. Zo’n schaatser moet je koesteren!
Hij heeft zoveel respect verdiend dat een andere schaatser hem eigenlijk pas na twee wereldtitels niet meer hoeft aan te spreken met Mijnheer Ritsma.
Sportjournalisten uit dit kleine landje, mag ik u daarom een verzoek doen? Kunt u zich misschien richten op het werk waarvoor u betaald wordt: het verslaan van schaatswedstrijden? Als Ritsma daarin twintigste en laatste wordt, schrijft u dat op. Maar ga niet elk weekend opnieuw die vraag stellen, die nu al duizend keer is gesteld. “Rintje, wanneer hou je ermee op?”
Ongetwijfeld zal dat stoppen ervan komen, zoals we allemaal ooit zullen ophouden met roken, maar dat zien we dan wel weer.
O ja, Ton Broekhuisen: wanneer rot je zelf eens op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |