Leuk dat je dat stukje van de website quotequote:Op vrijdag 10 november 2006 14:07 schreef Razor21 het volgende:
Tjolk was een drankje in een klein pakje bedoeld voor kinderen. Ik vermoed dat het vanaf de late jaren '70 tot ergens eind jaren '80 in de markt is geweest. Bij de meeste mensen 'van die generatie' borrelen spontaan herinneringen aan schoolreisje en uitstapjes naar de Efteling, een dierenpark, enz. als je de naam alleen al noemt. Alhoewel men het er niet over eens is of het chemische, niet-te-zuipen troep was of juist een heerlijke verwenning. Nostalgie verkleurt en overdrijft waarschijnlijk het smaakgeheugen. Tjolk was er in 4 smaken: aarbei (konijn), banaan (aap), chocolade (beer) en melk (koe). Die laatste is nieuw voor mij. Ik kan me in ieder geval niet herinneren die ooit gedronken te hebben. En laten we eerlijks zijn, dat konijn, die beer en die aap. Daar ging het om. als je die zag, dan was alles goed.
Okee, Tjolk is de bom. Maar bestaat niet meer helaas.
Er was een jaartje terug wel een actiegroepje. Ze zijn eens naar Friese Vlag gegaan (neem ik aan de eigenaar van de merknaam Tjolk) om te lobbyen voor The Return of Tjolk. Zonder succes, maar ik steunde de actie van harte. Maar! Voor de echte fijnproever: koop eens voor de lol een pak Campina fruitmelk en dan vooral de bananensmaak. De aarbeien-variant smaakt naar een gesmolten milkshake, maar de bananenversie ... dat lijkt verdacht veel op Tjolk! Oordeel zelf.
Dat is al oud, wat ik er nog van weet is dat ik de aardbeien en bananen smaak het lekkerst vondquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:04 schreef jpg97 het volgende:
Wie kent de melkdrankjes TJOLK nog?
Je weet wel; die pakjes die je samen met een liga mee naar school kreeg op de basisschool!
[afbeelding]
Als ik die pakjes alleen al zie krijg ik een gevoel van nostalgie.
Wie weet of dit merk overgenomen is, of dat het gewoon is verdwenen van de aardbodem?
Dat kun jij heul niet weten, toen was jij nog vloeibaarquote:
Say what?! Als jouw geboortedatum in je profiel klopt, zijn wij van hetzelfde bouwjaar hoor.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:12 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Dat kun jij heul niet weten, toen was jij nog vloeibaar
Oh, dat kon ik in jouw profiel niet terugvindenquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:13 schreef Jarno het volgende:
[..]
Say what?! Als jouw geboortedatum in je profiel klopt, zijn wij van hetzelfde bouwjaar hoor.
eikel, in de jaren 90 hadden we Tjolk al niet meerquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:33 schreef Muck het volgende:
Welke etenswaren mis jij uit de jaren '90? Deel 2
Ben blij te zien dat het ook voor jou veel herinneringen naar boven haaltquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:38 schreef FB-aight het volgende:
doet me denken aan het seksuele misbruik
wel joh!quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:36 schreef jpg97 het volgende:
[..]
eikel, in de jaren 90 hadden we Tjolk al niet meer
Herkenbaarquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:41 schreef Everett het volgende:
Tjolk banaan![]()
Wat een verwennerij was dat. Ik kreeg het eigenlijk nooit mee naar school, alleen bij schoolreisjes. Daardoor bleef het ook bijzonder.
quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:41 schreef Muck het volgende:
[..]
wel joh!
Ik ben van 86, en ik kan me nog herinneren dat ik het dronk toen ik een jaar of 5, 6 was..
das dan toch al jaren 90 geweest
Bijzonderquote:De grondstof voor het product werd in 1984 verboden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |