abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43418095
En wordt vervolgd dus...
pi_43418852
TVP
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_43422367
Schop naar WGR, op verzoek van de TS.

Isegrim, succes nog, ook met de nasleep die waarschijnlijk gaat komen.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 10 november 2006 @ 12:15:25 #29
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_43422542
Stoer idee van die briefjes
Vampire Romance O+
pi_43422725
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 05:58 schreef Isegrim het volgende:
Even mijn historisch gebruik (had ik nog niet eens naar gekeken):

2003/2004: 18,60 GigaJoule
2004/2005: 18,80 GJ
2005/2006: 47,94 GJ

wel goed bezig met je briefjes enzo
pi_43423285
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:08 schreef Nosh het volgende:
Schop naar WGR, op verzoek van de TS.

Isegrim, succes nog, ook met de nasleep die waarschijnlijk gaat komen. [afbeelding]
Thanks.

De bellers blijven komen. Het is een algemeen probleem en de mensen zijn erg boos als ik ze vertel wat er aan de hand is. En terecht. Ik heb vanmorgen op mijn werk een brief getypt. Die gaat naar een man bij Essent van wie ik de naam kreeg van die man die er al sinds '99 mee bezig is (laten we hem even Piet noemen, dan hoef ik dat hele verhaal er niet steeds bij te zetten). De brief is nog niet af, want er moet nog een verslag bij komen van wat ik vandaag met de monteur bespreek, maar dit heb ik tot nog toe op papier (met excuus voor de lengte...):
quote:
Essent Retail Energie BV
T.a.v. de heer ***
Troelstraweg
Leeuwarden

Leeuwarden, 10 november 2006

Betreft: verbruiksproblematiek stadsverwarming Camminghaburen

Geachte heer ***,

Op woensdag 8 november jongstleden ontving ik mijn jaarafrekening van Essent. Omdat ik de afgelopen twaalf maanden vrijwel ieder weekend van huis ben geweest, verwachtte ik dat mijn verbruik dit jaar een stuk lager zou uitvallen dan in voorgaande jaren. Niets bleek minder waar. Mijn verbruik was enorm gestegen en ik moest 631,45 bijbetalen. Hier schrok ik behoorlijk van.

Vorig jaar (ik weet niet meer precies wanneer, maar het moet ongeveer een jaar geleden zijn geweest, u kunt dat vast nakijken) is er bij mij een nieuwe boiler geplaatst. Of althans, het werd door Essent een boiler genoemd, maar inmiddels weet ik dat het een doorstroomapparaat is. Ik vertrouwde dit apparaat vanaf het begin al niet. De boiler die ik eerst had, werkte op een tijdklok en stond twee uurtjes per dag aan. Dan had ik voldoende warm water voor de hele dag. Ik kon dit apparaat ook uitschakelen als ik een paar dagen of weken van huis ging. Het nieuwe apparaat staat vierentwintig uur per dag aan en uitzetten is niet mogelijk (bij de installatie is de thermostaatknop van het apparaat vastgezet).

Ik heb op 8 november meteen gebeld met Essent Klantenservice en mijn probleem uitgelegd. De telefoniste was het met mij eens dat het verbruik wel erg hoog was voor een eenpersoonshuishouden. Ze verwees mij door naar Gaswacht Friesland. Bij de Gaswacht heb ik het probleem nogmaals uitgelegd aan de storingsdienst (na overigens op ronduit schofterige wijze te zijn behandeld door degene die de telefoon aannam) en gevraagd om een monteur.

[verslag bezoek monteur]

Ik was nieuwsgierig of andere mensen in mijn buurt ditzelfde probleem hadden en daarom heb ik in de hele Aggemastate en een klein stukje van de Bongastate (ongeveer 300 huishoudens) een briefje rondgebracht met mijn verhaal en de vraag of mensen die ook een erg hoge rekening hadden, contact met me wilden opnemen. Dat heb ik geweten! Mijn telefoon staat sinds het uitdelen van de briefjes roodgloeiend. Zo kwam ik in contact met de heer [Piet] (woonachtig op de Aggemastate **), u als het goed is welbekend. Van hem kreeg ik uw naam. Mijnheer [Piet] heeft mij uitgelegd wat er allemaal aan de hand is. Hij wist me o.a. te vertellen dat het doorstroomapparaat dat ik heb (merk: agpa KVM) niet goed is. Ik heb begrepen dat Essent dit al schriftelijk heeft toegegeven en dat de apparaten niet meer mogen worden geplaatst. Ook vertelde de heer [Piet] dat er problemen zijn met de te hoge druk vanaf het aanjaagstation bij het Kalverdijkje, waardoor er bij mensen thuis kleppen kapot gaan, met als gevolg een veel te hoog verbruik.

Dit alles wordt bevestigd door de verhalen die ik te horen kreeg van de vele buurtbewoners die mij belden. Zo sprak ik een stel dat net als ik in een bovenwoning woont en dat het maandelijkse voorschot zag stijgen van 110,- naar 300,-. En net als bij mij zat de stijging bij hen vrijwel volledig in de warmte. Beiden werken fulltime en zijn dus niet veel thuis. Iemand anders die ik sprak had een nog absurder verhaal: hij had een jaar niet in zijn huis gewoond en moest aan het einde van dat jaar tóch ongeveer 1300,- aan warmtekosten betalen!

Mijn eigen verbruik is sinds de installatie van het doorstroomapparaat explosief gestegen. Mijn verbruiksgeschiedenis:

2003/2004 18,60 GJ
2004/2005 18,80 GJ
2005/2006 47,94 GJ

Ik neem aan dat u het met mij eens bent dat dit een absurde stijging is. Ik ben weinig thuis, ik douche vier tot vijf keer per week vijf minuten, ik was tweemaal in de week af en ik heb de verwarming zelden tot nooit aan. Ik heb via internet uitgezocht wat het verbruik van een gemiddeld huishouden op stadsverwarming is. Uit de verschillende bronnen blijkt dat dit rond de 35 GJ ligt. Mijn verbruik is eenderde hoger dan dat!

Ik ben niet van plan om de kosten voor het extra verbruik die Essent mij in rekening brengt, te betalen. Ook ga ik niet akkoord met de verhoging van mijn termijnbedrag van 97,- (wat ook al erg hoog is voor een eenpersoonshuishouden!) naar 161,-. Als er verkeerde bedragen worden afgeschreven, zal ik ze storneren.

Hier kom nog bij dat mijn huis op dit moment te koop staat. U begrijpt dat mensen niet erg geïnteresseerd zijn in een woning met zulke exorbitant hoge stookkosten. Ook dit kost mij dus geld.

Waarover ik nog het meest verbolgen ben in dit hele verhaal, is dat Essent zijn klanten totaal niet op de hoogte gehouden heeft van de bestaande problemen. Ik heb mensen aan de telefoon gehad die bij navraag over het veel te hoge verbruik het advies kregen 'om maar wat zuiniger aan te doen', terwijl Essent dus gewoon op de hoogte was van de werkelijke oorzaak! Iedereen die me belde had hetzelfde soort probleem en niemand wist wat er nou eigenlijk aan de hand was. Mensen die er achteraan geweest waren, kregen niet de informatie die ik nu wel heb verkregen via mijnheer [Piet]. Ik ben van mening dat u als bedrijf ernstig in gebreke bent gebleven, vooral gezien het feit dat mensen afhankelijk van u zijn. Een andere leverancier kiezen voor stadsverwarming is immers niet mogelijk.

Ik zou graag zien dat u met een oplossing voor dit probleem komt. Niet alleen voor mij, maar ook voor mijn buurtgenoten, die door mij op de hoogte worden gehouden van de voortgang van deze zaak. Ik denk dan ook niet dat het bij mijn brief zal blijven. Misschien kunt u andere boze klanten vóór zijn door met een bevredigende oplossing te komen voor alle mensen die door toedoen van uw bedrijf te kampen hebben met een verbruik dat buiten hun schuld veel te hoog is.

In afwachting van uw antwoord, met vriendelijke groet,

vrijdag 10 november 2006 @ 12:49:10 #32
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_43423461
wtf is stadsverwarming nou weer.
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_43423490
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:49 schreef Henny_Huisman het volgende:
wtf is stadsverwarming nou weer.
Nooit van Google gehoord?

http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=Stadsverwarming
pi_43423749
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:15 schreef MouseOver het volgende:
Stoer idee van die briefjes
Ben blij dat ik die moeite heb genomen, want ik denk niet dat Essent me ooit de juiste informatie had gegeven.
pi_43424689
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ben blij dat ik die moeite heb genomen, want ik denk niet dat Essent me ooit de juiste informatie had gegeven.
Stoere brief
pi_43425310
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:28 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Stoere brief
Ik denk, ik zet hoog in.

Even een vraag aan de juristen hier in WGR: wat is het ergste dat kan gebeuren als ik niet betaal? Ik zal wel gewoon mijn maandbedrag betalen (maar het oude bedrag en niet het nieuwe), maar als ze die extra kosten afboeken, storneer ik. Ik neem aan dat ze me eventueel kunnen afsluiten. Dat vind ik nog niet zo'n probleem. Maar kan ik met ellende als BKR-registraties e.d. komen te zitten als ik wegens een geschil een rekening weiger te betalen?
pi_43425565
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:42 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Thanks.

De bellers blijven komen. Het is een algemeen probleem en de mensen zijn erg boos als ik ze vertel wat er aan de hand is. En terecht. Ik heb vanmorgen op mijn werk een brief getypt. Die gaat naar een man bij Essent van wie ik de naam kreeg van die man die er al sinds '99 mee bezig is (laten we hem even Piet noemen, dan hoef ik dat hele verhaal er niet steeds bij te zetten). De brief is nog niet af, want er moet nog een verslag bij komen van wat ik vandaag met de monteur bespreek, maar dit heb ik tot nog toe op papier (met excuus voor de lengte...):
[..]
Goeie brief . To the point, goed leesbaar, zakelijk en je draait niet om de zaak heen zonder in gescheld te vallen. Ik vind hem (exclusief verslag monteur) ook niet te lang want de paragrafering is verder prima. Hier kunnen ze wel wat mee denk ik .

Misschien is het handig om een soort termijn toe te voegen waarbinnen je een reactie van hen wil?
pi_43425595
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 13:53 schreef Geartsjuh het volgende:

[..]

Goeie brief . To the point, goed leesbaar, zakelijk en je draait niet om de zaak heen zonder in gescheld te vallen. Ik vind hem (exclusief verslag monteur) ook niet te lang want de paragrafering is verder prima. Hier kunnen ze wel wat mee denk ik .

Misschien is het handig om een soort termijn toe te voegen waarbinnen je een reactie van hen wil?
Prima idee, bedankt. E.e.a. hangt ook even af wat ik nog met die monteur kan regelen.
pi_43428061
De monteur is geweest. Hij heeft mij laten zien dat er een heel eenvoudige manier is om het apparaat uit te zetten; namelijk het dichtdraaien van de toevoerkraan (een soort hoofdkraan in de leiding). Dat is iets wat ik eerst altijd deed, omdat ik dat apparaat niet vertrouwde. Maar toen was er hier een keer een vriend van me die installateur is. Die zei dat dat niets zou uitmaken. Needless to say, hij had ongelijk. Het maakt meer dan 600 euro uit. Ik het het rotding nu uitgedraaid en ik word straks gebeld door iemand van ES&T ( soort Essent-kloon ofzo?). Zij hebben tegenwoordig het contract met Essent voor de doorstroomapparaten en boilers. Zij zouden dus eventueel een nieuwe moeten plaatsen, maar dat kunnen ze alleen doen met toestemming van Essent.
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:28:12 #40
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_43428547
Ik houd dit topic even goed in de gaten. Ik woon in Nieuwegein en maak ook gebruik van stadsverwarming. Sinds ik 1 woning ben opgeschoven is onze rekening ook flink verhoogd terwijl er weinig veranderd is aan onze leefwijze. De woning is wel groter geworden, maar de verwarming staat eigenlijk weinig aan.

Het probleem is alleen dat ik te laks ben geweest met het bijhouden van de standen. Ik kan alleen maar afgaan op de rekening.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_43428605
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:28 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik houd dit topic even goed in de gaten. Ik woon in Nieuwegein en maak ook gebruik van stadsverwarming. Sinds ik 1 woning ben opgeschoven is onze rekening ook flink verhoogd terwijl er weinig veranderd is aan onze leefwijze. De woning is wel groter geworden, maar de verwarming staat eigenlijk weinig aan.

Het probleem is alleen dat ik te laks ben geweest met het bijhouden van de standen. Ik kan alleen maar afgaan op de rekening.
Heb je in het huis waar je nu zit misschien ook een andere boiler / doorstroomapparaat / unit / whatever? Vraag na of het kan zijn dat er kleppen zijn gesprongen.
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:33:02 #42
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_43428690
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:29 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Heb je in het huis waar je nu zit misschien ook een andere boiler / doorstroomapparaat / unit / whatever? Vraag na of het kan zijn dat er kleppen zijn gesprongen.
Wij hebben ook nog meters op de verwarming zitten. Deze zijn ook zeer storingsgevoelig. Ik heb zelf het idee dat het daaraan kan liggen. Van die kleppen ga ik ook zeker even navragen.

Sterkte in ieder geval met jouw zaak!
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_43428772
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:33 schreef WaSTeiL het volgende:

[..]

Wij hebben ook nog meters op de verwarming zitten. Deze zijn ook zeer storingsgevoelig. Ik heb zelf het idee dat het daaraan kan liggen. Van die kleppen ga ik ook zeker even navragen.

Sterkte in ieder geval met jouw zaak!
Thanks.
pi_43429081
Er zit schot in de zaak.

De hoge pief die vandaag bij 'Piet' is geweest, is speciaal aangesteld wegens de problemen met de stadsverwarming. Hij is verantwoordelijk voor het zoeken naar een oplossing. Piet heeft hem mijn brief laten zien en verteld wat ik heb gedaan met die 300 briefjes. Daar schrok onze pief een beetje van, want nu zou het misschien gaan escaleren. De pief gaat contact met mij opnemen voor een oplossing. Dit zal hij vandaag of morgen doen. Volgens Piet is deze pief zeer welwillend en gemotiveerd om tot een oplossing te komen. Dat is dan ook zijn taak.

Ik wacht nu nog op het telefoontje van ES&T. Dan zal ik de naam van mijnheer pief ook noemen, want die kennen ze wel bij ES&T.

Ik ben benieuwd. Eigenlijk vind ik dit best interessant allemaal.
pi_43430097
De pief heeft gebeld. Hij werkt druk aan een oplossing voor de problemen. Hij heeft me hetzelfde verteld wat Piet me eigenlijk ook al had verteld. Hij wil graag gebruik maken van de info die ik heb over de bewoners die contact met mij hebben opgenomen. Wat betreft mijn concrete situatie kon hij nog geen toezeggingen doen. Hij kon mij ook niet adviseren over wel of niet betalen, maar hij belt mij terug (in zijn vakantie!) vóór het verstrijken van de betalingstermijn.
pi_43431723
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:45 schreef Isegrim het volgende:
De hoge pief die vandaag bij 'Piet' is geweest, is speciaal aangesteld wegens de problemen met de stadsverwarming.
Niet helemaal waar. Sinds kort bestaat er een aparte afdeling Essent Warmte en hij is verantwoordelijk voor o.a. onze wijk. En daarmee ook voor het oplossen van de bestaande problemen. Hij is dus niet speciaal vanwege die problemen aangesteld.
pi_43457576
Energieboeren zetten geen BKR coderingen, maar ik meen wel dat energiebedrijven gegevens over wanbetalers met elkaar delen. In je nieuwe woning zou het dus evt. wel problemen kunnen opleveren als je wordt afgesloten.
pi_43470230
quote:
Op zaterdag 11 november 2006 18:00 schreef Alicey het volgende:
Energieboeren zetten geen BKR coderingen, maar ik meen wel dat energiebedrijven gegevens over wanbetalers met elkaar delen. In je nieuwe woning zou het dus evt. wel problemen kunnen opleveren als je wordt afgesloten.
Nou ja, die hoge pief zou mij voor het verstrijken van de betaaldatum bellen met een advies / voorstel. We wachten het af.
pi_43487835
TS: ik had ook Essent in mijn laatste appartemetn. Ook -helaas- stadsverwarming. Ook ik woonde alleen en douchte 5 minuten per dag. Mijn maandelijkse voorschot: 210 euro. Volkomen absurd. Mijn energierekening was zogenaamd ook hoger dan van een gemiddeld gezin. Onmogelijk, natuurlijk. Maar wat doe je er aan? Ik heb ook hoog en laag gebeld, maar zonder resultaat. Tenzij het een storing is, komen ze niet. Het zal hen een rotzorg zijn dat jij belachelijk veel betaalt.

Weet je, 's winters was het bij mij 8 graden binnen want ik vertikte het te stoken. En NOG was mijn rekening hoger dan dat van een voltallig gezin...

Nu ik in de VS woon, is het oneindig beter. Ik krijg per maand een rekening (niks achterlijke voorschotten voor een heel jaar) met staafdiagrammen die het verbruik per maand van het afgelopen jaar tonen, betaal maar +- 80 dollar en heb zowel een airco als verwarming.

Stadsverwarming, voorschotten en Essent:
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 12 november 2006 @ 21:03:01 #50
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_43488355
quote:
Op zondag 12 november 2006 20:51 schreef StefanP het volgende:

Nu ik in de VS woon, is het oneindig beter.
Er is ook geen enkele reactie waar je dat niet post he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')