Bij mijn weten is er geen sprake van een storing. Wat trouwens ook al blijkt uit het feit dat iemand anders met exact hetzelfde probleem heeft gebeld. Ik denk eigenlijk dat die boiler gewoon een absurd hoog verbruik heeft. Dus die monteur mag morgen óf gaan zorgen dat ik dat ding in en uit kan schakelen, óf hij sluit 'm voorlopig maar helemaal af.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:51 schreef het_fokschaap het volgende:
je had dan ook gewoon moeten zeggen dat je een storing had...en geen klacht
Hmm ja. Je voorschotplan wordt gebaseerd op verbruik van het vorige jaar jaar. Dat plan wordt voor een heel jaar ineens aangemaakt. Het is mogelijk om de voorschotten handmatig allemaal aan te passen, maar het probleem is dan dat gegevens op je voorschotfacturen niet meer kloppen.quote:Op donderdag 9 november 2006 18:59 schreef JimDavis het volgende:
Heb ik afgelopen jaar ook gehad (met een nieuwe ketel)
Ik moest 750 euro bijbetalen na mijn afrekening, met gevolg dat mijn maand bedrag werd verhoogt van 150 euro naar 291 euro.
Gebeld met essent, bosch en cv monteur. Alles na gekeken en ok bevonden.
Gebeld met essent, bedrag verlaagt van 291 naar 240![]()
2e afschrijving weer gewoon 291 euro![]()
Ik dacht laat maar![]()
Krijg ik laatst de nieuwe afrekening, krijg ik 1741 euro terug![]()
Maandbedrag nu 168 euro
Nah ik denk dat ie moet betalen omdat hij een voorschotplan heeft. Dat betaal je dus hoe dan ook. Maar 1300 euro, is meer dan 100 euro per maand, ik weet niet, das niet weinig. Punt voor VSP's is wel dat je t moet betalen, en dan krijg je daarna je geld terug. In dit geval is het dus zo dat hij 1300 euro moet betalen, maar als hij echt geen verbruik heeft gehad, dan krijgt hij het ook weer allemaal terug.quote:Op donderdag 9 november 2006 20:20 schreef Isegrim het volgende:
Net iemand aan de telefoon gehad die een jaar lang niet in zijn huis heeft gewoond en toen toch 1300 euro aan warmte moest betalen.
Hier is echt iets grondig mis.
Kan iemand misschien de titel wijzigen naar "Essent - problemen stadsverwarming"? Het schijnt namelijk veel meer voor te komen (in Almere is een speciale stichting opgericht), dus misschien dat dit topic dan nog nuttige info oplevert.
Hij heeft niets teruggekregen... Was 2004 of 2005.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nah ik denk dat ie moet betalen omdat hij een voorschotplan heeft. Dat betaal je dus hoe dan ook. Maar 1300 euro, is meer dan 100 euro per maand, ik weet niet, das niet weinig. Punt voor VSP's is wel dat je t moet betalen, en dan krijg je daarna je geld terug. In dit geval is het dus zo dat hij 1300 euro moet betalen, maar als hij echt geen verbruik heeft gehad, dan krijgt hij het ook weer allemaal terug.
Aan de andere kant, als die ketel ofzo gewoon wel verbruik heeft, dan is dat kut, en is het denk ik het probleem van Essent.
Dan zou de hele straat wietplanten moeten hebben, want het lijkt erop dat iedereen dit probleem heeft.quote:Op donderdag 9 november 2006 22:01 schreef Teunebeun het volgende:
Moet je ff kijken als iemand wiet planten heeft. Altijd raak
ONZ is verderopquote:Op donderdag 9 november 2006 22:05 schreef Teunebeun het volgende:
De meeste wiet gebruikers zeggen niks het is maar dat je het weet![]()
Als de stroom vóór de meter wordt afgetapt valt er niets te merken hoorquote:Op donderdag 9 november 2006 22:01 schreef Teunebeun het volgende:
Moet je ff kijken als iemand wiet planten heeft. Altijd raak
Ja, en iedere gebruiker is ook teler natuurlijk.quote:Op donderdag 9 november 2006 22:05 schreef Teunebeun het volgende:
De meeste wiet gebruikers zeggen niks het is maar dat je het weet![]()
En dit gaat niet eens over een hoog stroomverbruik.quote:Op donderdag 9 november 2006 22:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als de stroom vóór de meter wordt afgetapt valt er niets te merken hoor![]()
Als er geen stekker aan zit, dan gaat dat niet. De stroomaansluiting zit achter het apparaat rechtstreeks in de muur ofzo. Kan ik niet bij.quote:Op donderdag 9 november 2006 22:18 schreef Renesite het volgende:
Maar een schakelaartje is toch zo te maken? Wij hebben een grote raketmotorvat () en hebben er een 'lamp aan en uit' schakelaartje tussen de stekker en het apparaat. Werkt perfect! Voor t douchen ff 10 minuutjes aan, en na het douchen weer uit.
quote:Op vrijdag 10 november 2006 05:58 schreef Isegrim het volgende:
Even mijn historisch gebruik (had ik nog niet eens naar gekeken):
2003/2004: 18,60 GigaJoule
2004/2005: 18,80 GJ
2005/2006: 47,94 GJ
Thanks.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:08 schreef Nosh het volgende:
Schop naar WGR, op verzoek van de TS.
Isegrim, succes nog, ook met de nasleep die waarschijnlijk gaat komen. [afbeelding]
quote:Essent Retail Energie BV
T.a.v. de heer ***
Troelstraweg
Leeuwarden
Leeuwarden, 10 november 2006
Betreft: verbruiksproblematiek stadsverwarming Camminghaburen
Geachte heer ***,
Op woensdag 8 november jongstleden ontving ik mijn jaarafrekening van Essent. Omdat ik de afgelopen twaalf maanden vrijwel ieder weekend van huis ben geweest, verwachtte ik dat mijn verbruik dit jaar een stuk lager zou uitvallen dan in voorgaande jaren. Niets bleek minder waar. Mijn verbruik was enorm gestegen en ik moest 631,45 bijbetalen. Hier schrok ik behoorlijk van.
Vorig jaar (ik weet niet meer precies wanneer, maar het moet ongeveer een jaar geleden zijn geweest, u kunt dat vast nakijken) is er bij mij een nieuwe boiler geplaatst. Of althans, het werd door Essent een boiler genoemd, maar inmiddels weet ik dat het een doorstroomapparaat is. Ik vertrouwde dit apparaat vanaf het begin al niet. De boiler die ik eerst had, werkte op een tijdklok en stond twee uurtjes per dag aan. Dan had ik voldoende warm water voor de hele dag. Ik kon dit apparaat ook uitschakelen als ik een paar dagen of weken van huis ging. Het nieuwe apparaat staat vierentwintig uur per dag aan en uitzetten is niet mogelijk (bij de installatie is de thermostaatknop van het apparaat vastgezet).
Ik heb op 8 november meteen gebeld met Essent Klantenservice en mijn probleem uitgelegd. De telefoniste was het met mij eens dat het verbruik wel erg hoog was voor een eenpersoonshuishouden. Ze verwees mij door naar Gaswacht Friesland. Bij de Gaswacht heb ik het probleem nogmaals uitgelegd aan de storingsdienst (na overigens op ronduit schofterige wijze te zijn behandeld door degene die de telefoon aannam) en gevraagd om een monteur.
[verslag bezoek monteur]
Ik was nieuwsgierig of andere mensen in mijn buurt ditzelfde probleem hadden en daarom heb ik in de hele Aggemastate en een klein stukje van de Bongastate (ongeveer 300 huishoudens) een briefje rondgebracht met mijn verhaal en de vraag of mensen die ook een erg hoge rekening hadden, contact met me wilden opnemen. Dat heb ik geweten! Mijn telefoon staat sinds het uitdelen van de briefjes roodgloeiend. Zo kwam ik in contact met de heer [Piet] (woonachtig op de Aggemastate **), u als het goed is welbekend. Van hem kreeg ik uw naam. Mijnheer [Piet] heeft mij uitgelegd wat er allemaal aan de hand is. Hij wist me o.a. te vertellen dat het doorstroomapparaat dat ik heb (merk: agpa KVM) niet goed is. Ik heb begrepen dat Essent dit al schriftelijk heeft toegegeven en dat de apparaten niet meer mogen worden geplaatst. Ook vertelde de heer [Piet] dat er problemen zijn met de te hoge druk vanaf het aanjaagstation bij het Kalverdijkje, waardoor er bij mensen thuis kleppen kapot gaan, met als gevolg een veel te hoog verbruik.
Dit alles wordt bevestigd door de verhalen die ik te horen kreeg van de vele buurtbewoners die mij belden. Zo sprak ik een stel dat net als ik in een bovenwoning woont en dat het maandelijkse voorschot zag stijgen van 110,- naar 300,-. En net als bij mij zat de stijging bij hen vrijwel volledig in de warmte. Beiden werken fulltime en zijn dus niet veel thuis. Iemand anders die ik sprak had een nog absurder verhaal: hij had een jaar niet in zijn huis gewoond en moest aan het einde van dat jaar tóch ongeveer 1300,- aan warmtekosten betalen!
Mijn eigen verbruik is sinds de installatie van het doorstroomapparaat explosief gestegen. Mijn verbruiksgeschiedenis:
2003/2004 18,60 GJ
2004/2005 18,80 GJ
2005/2006 47,94 GJ
Ik neem aan dat u het met mij eens bent dat dit een absurde stijging is. Ik ben weinig thuis, ik douche vier tot vijf keer per week vijf minuten, ik was tweemaal in de week af en ik heb de verwarming zelden tot nooit aan. Ik heb via internet uitgezocht wat het verbruik van een gemiddeld huishouden op stadsverwarming is. Uit de verschillende bronnen blijkt dat dit rond de 35 GJ ligt. Mijn verbruik is eenderde hoger dan dat!
Ik ben niet van plan om de kosten voor het extra verbruik die Essent mij in rekening brengt, te betalen. Ook ga ik niet akkoord met de verhoging van mijn termijnbedrag van 97,- (wat ook al erg hoog is voor een eenpersoonshuishouden!) naar 161,-. Als er verkeerde bedragen worden afgeschreven, zal ik ze storneren.
Hier kom nog bij dat mijn huis op dit moment te koop staat. U begrijpt dat mensen niet erg geïnteresseerd zijn in een woning met zulke exorbitant hoge stookkosten. Ook dit kost mij dus geld.
Waarover ik nog het meest verbolgen ben in dit hele verhaal, is dat Essent zijn klanten totaal niet op de hoogte gehouden heeft van de bestaande problemen. Ik heb mensen aan de telefoon gehad die bij navraag over het veel te hoge verbruik het advies kregen 'om maar wat zuiniger aan te doen', terwijl Essent dus gewoon op de hoogte was van de werkelijke oorzaak! Iedereen die me belde had hetzelfde soort probleem en niemand wist wat er nou eigenlijk aan de hand was. Mensen die er achteraan geweest waren, kregen niet de informatie die ik nu wel heb verkregen via mijnheer [Piet]. Ik ben van mening dat u als bedrijf ernstig in gebreke bent gebleven, vooral gezien het feit dat mensen afhankelijk van u zijn. Een andere leverancier kiezen voor stadsverwarming is immers niet mogelijk.
Ik zou graag zien dat u met een oplossing voor dit probleem komt. Niet alleen voor mij, maar ook voor mijn buurtgenoten, die door mij op de hoogte worden gehouden van de voortgang van deze zaak. Ik denk dan ook niet dat het bij mijn brief zal blijven. Misschien kunt u andere boze klanten vóór zijn door met een bevredigende oplossing te komen voor alle mensen die door toedoen van uw bedrijf te kampen hebben met een verbruik dat buiten hun schuld veel te hoog is.
In afwachting van uw antwoord, met vriendelijke groet,
***
Nooit van Google gehoord?quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:49 schreef Henny_Huisman het volgende:
wtf is stadsverwarming nou weer.
Ben blij dat ik die moeite heb genomen, want ik denk niet dat Essent me ooit de juiste informatie had gegeven.quote:
Stoere briefquote:Op vrijdag 10 november 2006 12:59 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ben blij dat ik die moeite heb genomen, want ik denk niet dat Essent me ooit de juiste informatie had gegeven.
Ik denk, ik zet hoog in.quote:
Goeie briefquote:Op vrijdag 10 november 2006 12:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Thanks.
De bellers blijven komen. Het is een algemeen probleem en de mensen zijn erg boos als ik ze vertel wat er aan de hand is. En terecht. Ik heb vanmorgen op mijn werk een brief getypt. Die gaat naar een man bij Essent van wie ik de naam kreeg van die man die er al sinds '99 mee bezig is (laten we hem even Piet noemen, dan hoef ik dat hele verhaal er niet steeds bij te zetten). De brief is nog niet af, want er moet nog een verslag bij komen van wat ik vandaag met de monteur bespreek, maar dit heb ik tot nog toe op papier (met excuus voor de lengte...):
[..]
Prima idee, bedankt.quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:53 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Goeie brief. To the point, goed leesbaar, zakelijk en je draait niet om de zaak heen zonder in gescheld te vallen. Ik vind hem (exclusief verslag monteur) ook niet te lang want de paragrafering is verder prima. Hier kunnen ze wel wat mee denk ik
.
Misschien is het handig om een soort termijn toe te voegen waarbinnen je een reactie van hen wil?
Heb je in het huis waar je nu zit misschien ook een andere boiler / doorstroomapparaat / unit / whatever? Vraag na of het kan zijn dat er kleppen zijn gesprongen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:28 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik houd dit topic even goed in de gaten. Ik woon in Nieuwegein en maak ook gebruik van stadsverwarming. Sinds ik 1 woning ben opgeschoven is onze rekening ook flink verhoogd terwijl er weinig veranderd is aan onze leefwijze. De woning is wel groter geworden, maar de verwarming staat eigenlijk weinig aan.
Het probleem is alleen dat ik te laks ben geweest met het bijhouden van de standen. Ik kan alleen maar afgaan op de rekening.
Wij hebben ook nog meters op de verwarming zitten. Deze zijn ook zeer storingsgevoelig. Ik heb zelf het idee dat het daaraan kan liggen. Van die kleppen ga ik ook zeker even navragen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:29 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Heb je in het huis waar je nu zit misschien ook een andere boiler / doorstroomapparaat / unit / whatever? Vraag na of het kan zijn dat er kleppen zijn gesprongen.
Thanks.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:33 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Wij hebben ook nog meters op de verwarming zitten. Deze zijn ook zeer storingsgevoelig. Ik heb zelf het idee dat het daaraan kan liggen. Van die kleppen ga ik ook zeker even navragen.
Sterkte in ieder geval met jouw zaak!
Niet helemaal waar. Sinds kort bestaat er een aparte afdeling Essent Warmte en hij is verantwoordelijk voor o.a. onze wijk. En daarmee ook voor het oplossen van de bestaande problemen. Hij is dus niet speciaal vanwege die problemen aangesteld.quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:45 schreef Isegrim het volgende:
De hoge pief die vandaag bij 'Piet' is geweest, is speciaal aangesteld wegens de problemen met de stadsverwarming.
Nou ja, die hoge pief zou mij voor het verstrijken van de betaaldatum bellen met een advies / voorstel. We wachten het af.quote:Op zaterdag 11 november 2006 18:00 schreef Alicey het volgende:
Energieboeren zetten geen BKR coderingen, maar ik meen wel dat energiebedrijven gegevens over wanbetalers met elkaar delen. In je nieuwe woning zou het dus evt. wel problemen kunnen opleveren als je wordt afgesloten.
Er is ook geen enkele reactie waar je dat niet post he?quote:Op zondag 12 november 2006 20:51 schreef StefanP het volgende:
Nu ik in de VS woon, is het oneindig beter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |