Whehee ik heb een OV studentenkaart dus ik denk het nietquote:Op donderdag 9 november 2006 17:10 schreef Theodoric het volgende:
Deze lui zullen vast wel weer door de OV reiziger betaald worden.
Ben ook maar een arme student, die z'n OV moest opgeven ivm te veel bijverdienenquote:
Oogkleppen een idee?quote:Op donderdag 9 november 2006 17:15 schreef Theodoric het volgende:
[..]
Ben ook maar een arme student, die z'n OV moest opgeven ivm te veel bijverdienen.. en met de trein ben ik in 10 minuten op m'n werkplek terwijl er enorme files staan die kant op (schiphol). Dus voor de rest is het OV wel okay, alleen die paupers...
.
Hmquote:Op donderdag 9 november 2006 17:15 schreef Theodoric het volgende:
[..]
Ben ook maar een arme student, die z'n OV moest opgeven ivm te veel bijverdienen.. en met de trein ben ik in 10 minuten op m'n werkplek terwijl er enorme files staan die kant op (schiphol). Dus voor de rest is het OV wel okay, alleen die paupers...
.
Ja je mag maar 10.000 op jaarbasis bijverdienen, naast de zeer schrale studiefinanciering is het geen vetpot nee. Maar als je daar overheen gaat en je stufi nog ontvangt dan zijn de rapen gaar natuurlijk.quote:
Nee ik heb liever dat ze zo hun 'werk'dag doorbrengen dan dat ze op hun knieën met hun hand op zitten te bedelen. Of dat ze thuis zitten en af en toe een sollicitatiebrief produceren á la:quote:Op donderdag 9 november 2006 17:45 schreef Theodoric het volgende:
Maar even OT, is dan niemand het met me eens?
en vervolgens thuis op de bank een uitkering blijven trekken.quote:Beste baas,
Ik schrijf deze sollicitatiebrief omdat het van het CWI moet. Ik zie uw afwijzing graag tegemoet.
Groeten!
W. Erkloos
Hahah, ja ik maak ze ook elke dag mee. Die zogenaamde controleurs hebben sinds een tijdje ook een mooie tekst achterop 'mogen wij uw kaartje even zien'? Slaat natuurlijk nergens op, want ze controleren nooit, als ik een zwartrijder was zoi ik er zo langs kunnen lopen elke dag.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:10 schreef Theodoric het volgende:
Van die OV chipkaartfiguren, met van die paars blauwe jasjes aan, tegenwoordig te vinden op elk treinstation in Amsterdam.![]()
Waarom staan er op elk station minimaal zes van die lui, vaak van die 18 jarige melkertfiguren die alleen maar naar vrouwen aan het kijken zijn. Ik heb ze nooit betrapt op het doen van iets zinnigs, maar er staat tegenwoordig altijd een legertje van die paupers als ik om 7:30 naar m'n werk ga en als ik rond half 17:30 terugkom.
Het enige wat ze doen is hangen en kletsen, een soort van werkeloosheid op contractbasis dus. Ga iets nuttigs doen.
En als ik een OV chipkaart wil dan zoek ik zelf wel uit hoe dat moet.Deze lui zullen vast wel weer door de OV reiziger betaald worden.
Oja, en hetzelfde geldt voor van die beveiligers die alleen maar stil staan en je brutaal aankijken.
OV chipkaartfiguren
Beveiligers
OV chipkaart
quote:Op donderdag 9 november 2006 18:16 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Nee ik heb liever dat ze zo hun 'werk'dag doorbrengen dan dat ze op hun knieën met hun hand op zitten te bedelen. Of dat ze thuis zitten en af en toe een sollicitatiebrief produceren á la:
[..]
Zei hij ook "Thank you for flying GVB Airways"?quote:Op donderdag 9 november 2006 21:03 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Vandaag ook een controleur voor de tram die tegen mij zei 'welcome onboard', alsof ik nooit eerder met de tram ben gereden.![]()
Het zou wel een oplossing zijn!quote:Op vrijdag 10 november 2006 09:52 schreef JDude het volgende:
Gewoon alle passen als RFID-chipje onderhuids aanbrengen.
Dan hoef je voor het OV minder in je portomonnee mee te nemen!quote:
maar wat is nou het idee, want ik krijg volgens die folder dit jaar naast mn normale ov ook zon chipkaart, maar als ik de trein in wil ga ik toch de trein in, daar heb ik die chip toch niet voor nodig? Als er dan een conducteur komt laat ik toch gewoon mn OV zien, idem bij busquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:09 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dan hoef je voor het OV minder in je portomonnee mee te nemen!
Zeggen zeSerieus, dat is dé reden.
Tja als je geen chip hebt krijg je die vertiefte poortjes niet open op Rotterdam CS... grmblquote:Op vrijdag 10 november 2006 10:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
maar wat is nou het idee, want ik krijg volgens die folder dit jaar naast mn normale ov ook zon chipkaart, maar als ik de trein in wil ga ik toch de trein in, daar heb ik die chip toch niet voor nodig? Als er dan een conducteur komt laat ik toch gewoon mn OV zien, idem bij bus
Nee, zoals je in Rotterdam al op sommige plekken heb, gaan ze straks op meerdere plekken stations afsluiten. Daar kom je dus niet meer in zonder OV-chip. Daar heb je die chipkaart voor nodig.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
maar wat is nou het idee, want ik krijg volgens die folder dit jaar naast mn normale ov ook zon chipkaart, maar als ik de trein in wil ga ik toch de trein in, daar heb ik die chip toch niet voor nodig? Als er dan een conducteur komt laat ik toch gewoon mn OV zien, idem bij bus
Verder is deze zin 'leuk':quote:[..] De bezwaren van het CBP spitsen zich toe op twee punten: het gebruik van reisgegevens bij op naam gestelde OV-chipkaarten voor serviceverlening en voor marketingdoeleinden.[..]
Gecombineerd met: http://www.9292ov.nl/9292OV562.aspquote:[..]"Uitgangspunt moet zijn dat men van het openbaar vervoer gebruik maakt zonder dat daarbij persoonsgegevens worden geregistreerd." Het CBP vind dat anonieme OV-chipkaarten "onder faire
voorwaarden" aangeboden moeten worden. "Er mag geen situatie ontstaan waarin reizigers zich, bijvoorbeeld door prijsdruk, gedwongen zien om met gepersonaliseerde kaarten te reizen waar zij dit niet willen."[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |