abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43400551
Van die OV chipkaartfiguren, met van die paars blauwe jasjes aan, tegenwoordig te vinden op elk treinstation in Amsterdam.

Waarom staan er op elk station minimaal zes van die lui, vaak van die 18 jarige melkertfiguren die alleen maar naar vrouwen aan het kijken zijn . Ik heb ze nooit betrapt op het doen van iets zinnigs, maar er staat tegenwoordig altijd een legertje van die paupers als ik om 7:30 naar m'n werk ga en als ik rond half 17:30 terugkom.
Het enige wat ze doen is hangen en kletsen, een soort van werkeloosheid op contractbasis dus. Ga iets nuttigs doen .

En als ik een OV chipkaart wil dan zoek ik zelf wel uit hoe dat moet. Deze lui zullen vast wel weer door de OV reiziger betaald worden.

Oja, en hetzelfde geldt voor van die beveiligers die alleen maar stil staan en je brutaal aankijken .

OV chipkaartfiguren
Beveiligers
OV chipkaart

[ Bericht 4% gewijzigd door The_Terminator op 09-11-2006 17:44:21 (Dat laaste was niet nodig.) ]
pi_43400603
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:10 schreef Theodoric het volgende:
Deze lui zullen vast wel weer door de OV reiziger betaald worden.
Whehee ik heb een OV studentenkaart dus ik denk het niet .
  Moderator donderdag 9 november 2006 @ 17:13:16 #3
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_43400698
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:13 schreef jitzzzze het volgende:
Koop een auto
Ben ook maar een arme student, die z'n OV moest opgeven ivm te veel bijverdienen .. en met de trein ben ik in 10 minuten op m'n werkplek terwijl er enorme files staan die kant op (schiphol). Dus voor de rest is het OV wel okay, alleen die paupers... .
  Moderator donderdag 9 november 2006 @ 17:17:12 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_43400751
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:15 schreef Theodoric het volgende:

[..]

Ben ook maar een arme student, die z'n OV moest opgeven ivm te veel bijverdienen .. en met de trein ben ik in 10 minuten op m'n werkplek terwijl er enorme files staan die kant op (schiphol). Dus voor de rest is het OV wel okay, alleen die paupers... .
Oogkleppen een idee?
  donderdag 9 november 2006 @ 17:30:12 #6
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_43401206
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:15 schreef Theodoric het volgende:

[..]

Hm
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
pi_43401386
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:30 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Hm
Ja je mag maar 10.000 op jaarbasis bijverdienen, naast de zeer schrale studiefinanciering is het geen vetpot nee. Maar als je daar overheen gaat en je stufi nog ontvangt dan zijn de rapen gaar natuurlijk.
pi_43401717
Maar even OT, is dan niemand het met me eens?
pi_43402325
ja max 833 euro per maand is echt veel te weinig als bijbaan voor een student
pi_43402722
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:45 schreef Theodoric het volgende:
Maar even OT, is dan niemand het met me eens?
Nee ik heb liever dat ze zo hun 'werk'dag doorbrengen dan dat ze op hun knieën met hun hand op zitten te bedelen. Of dat ze thuis zitten en af en toe een sollicitatiebrief produceren á la:
quote:
Beste baas,

Ik schrijf deze sollicitatiebrief omdat het van het CWI moet. Ik zie uw afwijzing graag tegemoet.

Groeten!

W. Erkloos
en vervolgens thuis op de bank een uitkering blijven trekken.

Die gastjes die de achterlijke OV-dipkaart moeten promoten hebben tenminste *iets* van een baan. Dat ze niets doen... nou jah... als ze maar aanwezig zijn. Dat is 1000x beter dan dat ze de hele dag naar Talpa zitten te gluren.
Don't hurry, be crappy!
pi_43409243
quote:
Van die OV chipkaartfiguren, met van die paars blauwe jasjes aan, tegenwoordig te vinden op elk treinstation in Amsterdam.

Waarom staan er op elk station minimaal zes van die lui, vaak van die 18 jarige melkertfiguren die alleen maar naar vrouwen aan het kijken zijn . Ik heb ze nooit betrapt op het doen van iets zinnigs, maar er staat tegenwoordig altijd een legertje van die paupers als ik om 7:30 naar m'n werk ga en als ik rond half 17:30 terugkom.
Het enige wat ze doen is hangen en kletsen, een soort van werkeloosheid op contractbasis dus. Ga iets nuttigs doen .

En als ik een OV chipkaart wil dan zoek ik zelf wel uit hoe dat moet. Deze lui zullen vast wel weer door de OV reiziger betaald worden.

Oja, en hetzelfde geldt voor van die beveiligers die alleen maar stil staan en je brutaal aankijken .

OV chipkaartfiguren
Beveiligers
OV chipkaart
Hahah, ja ik maak ze ook elke dag mee. Die zogenaamde controleurs hebben sinds een tijdje ook een mooie tekst achterop 'mogen wij uw kaartje even zien'? Slaat natuurlijk nergens op, want ze controleren nooit, als ik een zwartrijder was zoi ik er zo langs kunnen lopen elke dag.

Vandaag ook een controleur voor de tram die tegen mij zei 'welcome onboard', alsof ik nooit eerder met de tram ben gereden.
Tok.
  donderdag 9 november 2006 @ 21:11:18 #12
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43409532
quote:
[..]
OV chipkaart
Precies!
OV-chip
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_43409977
quote:
Op donderdag 9 november 2006 18:16 schreef RiDo78 het volgende:

[..]

Nee ik heb liever dat ze zo hun 'werk'dag doorbrengen dan dat ze op hun knieën met hun hand op zitten te bedelen. Of dat ze thuis zitten en af en toe een sollicitatiebrief produceren á la:
[..]
pi_43410044
Ja ik zet ook vraagtekens bij die figuren. Volgens mij voeren ze echt geen reet uit.
hehehehehehehehehehhaeaheaehaehheahaehahaeheheheheheheheh :D;D:D::D;d:D:d;d;d
  donderdag 9 november 2006 @ 22:06:26 #15
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_43412029
quote:
Op donderdag 9 november 2006 21:03 schreef kip_zonder-kop het volgende:

Vandaag ook een controleur voor de tram die tegen mij zei 'welcome onboard', alsof ik nooit eerder met de tram ben gereden.
Zei hij ook "Thank you for flying GVB Airways"? .
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:47:30 #16
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_43418749
Ik haat het. Krijg je straks een OV studentenkaart EN een ov chipkaart. Vorig jaar moest ik 2 pasfoto s inleveren ivm ov chipkaart. Nu weer... Hallooow. Moet ik weeer een extra pasfoto aan die eikels geven. Maar goed. Straks heb ik ook nog een vrij vervoer kaart van NS. Loop ik alleen al voor het OV met 3 kaarten rond. Want die NS kaart is gelijk weer een ov chipkaart. Dus heb ik 2 ov chipkaarten. Maar ja de OV studenten chipkaart is weer geldig in de bus en die van de NS niet enz enz. Mocht ik perongeluk de verkeerde scannen dan kan ik gaan betalen... zucht. Kunnen ze niet gewoon 1 pas maken, waar je ook mee kan pinnen, waar je id op staat en je ov kaart etc. Gewoon EEN systeem ipv voor elke scheet die je laat een pasje.

De score:

Ov jaarkaart
Bromfiets certificaat
schoolpas met chip
pinpas x2
chip pas
videotheek pas
bieb pas
Werk pas
Zorgverzekeraar pas
bonuskaart
Identiteitskaart

En er komen overal passen voor bij. Straks dus nog een ov chipkaart en een NS pas. Maarjah. Ik moet toch wat te zeiken hebben.....
Don't drink the water... Fish fuck in it!
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:48:11 #17
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_43418771
wat he bje er eigelijk aan ?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:52:28 #18
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43418882
Gewoon alle passen als RFID-chipje onderhuids aanbrengen .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_43418960
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 09:52 schreef JDude het volgende:
Gewoon alle passen als RFID-chipje onderhuids aanbrengen .
Het zou wel een oplossing zijn!
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:09:38 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43419288
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 09:48 schreef boem-dikkie het volgende:
wat he bje er eigelijk aan ?
Dan hoef je voor het OV minder in je portomonnee mee te nemen!

Zeggen ze Serieus, dat is dé reden.

Voor NS is het natuurlijk de reden dat je zo gerichtte reclame kunt geven, omdat je precies weet wie waarheen reist. De natte droom van elke marketeer.
pi_43419373
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:09 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dan hoef je voor het OV minder in je portomonnee mee te nemen!

Zeggen ze Serieus, dat is dé reden.
maar wat is nou het idee, want ik krijg volgens die folder dit jaar naast mn normale ov ook zon chipkaart, maar als ik de trein in wil ga ik toch de trein in, daar heb ik die chip toch niet voor nodig? Als er dan een conducteur komt laat ik toch gewoon mn OV zien, idem bij bus
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:22:41 #22
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_43419585
Ik zou gewoon es wat minder op andere mensen letten en meer op jezelf TS.
Grote kans dat je je niet zo zou ergeren.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:24:06 #23
121300 Goldfishie
life is what you make of it
pi_43419613
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

maar wat is nou het idee, want ik krijg volgens die folder dit jaar naast mn normale ov ook zon chipkaart, maar als ik de trein in wil ga ik toch de trein in, daar heb ik die chip toch niet voor nodig? Als er dan een conducteur komt laat ik toch gewoon mn OV zien, idem bij bus
Tja als je geen chip hebt krijg je die vertiefte poortjes niet open op Rotterdam CS... grmbl
Don't drink the water... Fish fuck in it!
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:29:33 #24
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_43419740
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

Nee, zoals je in Rotterdam al op sommige plekken heb, gaan ze straks op meerdere plekken stations afsluiten. Daar kom je dus niet meer in zonder OV-chip. Daar heb je die chipkaart voor nodig.
Wél weer laten zien hier of daar als je de trein uitstapt, want anders gaat dat ding etteren, en mogelijk zelfs tijdelijk blokkeren. Bij OV-chips waar je voor betaald, met een krediet, is dat zeker zo.
Dus, niet vergeten om je OV-chip te laten scannen bij in- én uitstappen. Bussen worden binnenkort ook allemaal ingericht met een OV-chip-lezer. Sommigen hebben nu al alvast zo'n poortje.

De 'normale' reiziger had vroeger buskaartjes en treinkaartjes. De NS heeft met de overheid besloten dat je daar als consument héél veel last van hebt, en vandaar dat de OV-chip ingevoerd wordt.
Of de reisgegevens niet voor gerichtte marketing gebruikt gaat worden, daar kan de NS -voor zover ik weet- geen permanente garantie op geven. Nou, dan voelt iedereen de bui wel hangen, denk ik.

Dat de NS absoluut niet geeft om je privacy, blijkt wel uit een waarschuwing van het CBP.
quote:
[..] De bezwaren van het CBP spitsen zich toe op twee punten: het gebruik van reisgegevens bij op naam gestelde OV-chipkaarten voor serviceverlening en voor marketingdoeleinden.[..]
Verder is deze zin 'leuk':
quote:
[..]"Uitgangspunt moet zijn dat men van het openbaar vervoer gebruik maakt zonder dat daarbij persoonsgegevens worden geregistreerd." Het CBP vind dat anonieme OV-chipkaarten "onder faire
voorwaarden" aangeboden moeten worden. "Er mag geen situatie ontstaan waarin reizigers zich, bijvoorbeeld door prijsdruk, gedwongen zien om met gepersonaliseerde kaarten te reizen waar zij dit niet willen."[..]
Gecombineerd met: http://www.9292ov.nl/9292OV562.asp

Lees je dan deze korte 'verklaring' door, dan snap ik niet waarom de anonieme duurder moet zijn bij de introductie. Mij lijkt juist dat een op naam gerigistreerde duurder is.
En wees eerlijk, hoeveel mensen weten nu wat de NS, en andere vervoersbedrijven, met deze gegevens kunnen?
pi_43419763
Oh kut ik heb die kaart nog niet en ben ook de brief kwijt

o ik heb em al

[ Bericht 30% gewijzigd door tonks op 10-11-2006 10:31:30 (edit) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')