abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43955687
tuurlijk, smaken verschillen he
pi_43957041
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:34 schreef Repeat het volgende:
wetenschappelijk onderzoek dus. lijkt me nou helemaal niks

als ik onderzoek zou willen doen was ik wel biomedische wetenschappen oid gaan doen
Mooi vak hoor dat biomed

Vandaag nog iemand bijna over haar nek laten gaan toen ik het oog van mij ouwe trouwe haai eruit gesneden had, ik vond het wel grappig, zij niet zo
  woensdag 29 november 2006 @ 13:08:09 #178
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_43988909
Wie ging er vanavond nog naar de HvA voor die info over stages und dergelijke in de VS?

Ik wil wel, maar moet zaalvoetballen en heb geen zin om te gaan eigenlijk .
pi_43988929
Hmm, vanavond praktijk examen ehbo
pi_43994838
Ik probeer ook geneeskunde te gaan doen. Omdat Rotterdam zo'n grote hoeveelheid plekken decentraal weggeeft wil ik graag daar studeren. Om me te ori๋nteren wilde ik daar eerst nog eens even langsgaan, blijkt dat je zelfs voor het proefstuderen wordt geselecteerd. Dus ik heb alvast een voorproefje gehad van de eerste ronde van de decentrale selectie, brief is op de bus naar Rotterdam. Ben benieuwd!
  woensdag 29 november 2006 @ 18:35:52 #181
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_43999280
quote:
Beste student,

Het doet me groot genoegen te bevestigen dat je geplaatst bent voor het Honoursprogramma Geneeskunde (HP) ...
.
pi_44000173
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:35 schreef Kang-He het volgende:

[..]

.
Gefeliciteerd man
pi_44001655

Volgens mij ben ik gezakt voor mijn praktijk examen ehbo. Reanimatie ging echt niet goed
pi_44002124
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:45 schreef Nuna het volgende:

Volgens mij ben ik gezakt voor mijn praktijk examen ehbo. Reanimatie ging echt niet goed
Hmm is de pop dood gegaan? :p

Naja volgende keer beter
pi_44002756
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:57 schreef Spyronius het volgende:

[..]

Hmm is de pop dood gegaan? :p

Naja volgende keer beter
Volgens mij heb ik ongeveer al zijn ribben gebroken

Maar de situatie en handelingsdeel ging wel redelijk, dus met een beetje geluk hoef ik alleen de reanimatie over te doen..
pi_44003911
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:16 schreef Nuna het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik ongeveer al zijn ribben gebroken

Maar de situatie en handelingsdeel ging wel redelijk, dus met een beetje geluk hoef ik alleen de reanimatie over te doen..
Dat is ook obligaat he Een reanimatie zonder gebroken ribben is geen (goede) reanimatie.
  woensdag 29 november 2006 @ 22:29:57 #187
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_44007914
quote:
Op woensdag 29 november 2006 20:44 schreef DDM het volgende:

[..]

Dat is ook obligaat he Een reanimatie zonder gebroken ribben is geen (goede) reanimatie.
Een reanimatie zonder pneumothorax is geen reanimatie!
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_44008676
En ook ik zit weer in het derde jaar.. .

Ik weet niet in hoeverre het buiten de VU in de publiciteit is geweest, maar door een kromme overgangsregeling van het oude curriculum naar de Ba/Ma structuur waren 70 studenten teruggeplaatst in het eerste jaar van het nieuwe curriculum. Waaronder dus ook ik. Dit is logischerwijs aangevochten en is nu eindelijk gewonnen. Het is allemaal een lang verhaal en heeft heel wat bloed, zweet en tranen gekost. Maar het belangrijkste is dat deze studenten nu gewoon hun studie kunnen vervolgen in het systeem waarin zij begonnen zijn... een pak van mijn hart. Scheelt mij iig weer twee jaar en voor sommigen wel vier jaar.
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_44011079
quote:
Op woensdag 29 november 2006 22:48 schreef DJ-Maurits het volgende:
En ook ik zit weer in het derde jaar.. .

Ik weet niet in hoeverre het buiten de VU in de publiciteit is geweest, maar door een kromme overgangsregeling van het oude curriculum naar de Ba/Ma structuur waren 70 studenten teruggeplaatst in het eerste jaar van het nieuwe curriculum. Waaronder dus ook ik. Dit is logischerwijs aangevochten en is nu eindelijk gewonnen. Het is allemaal een lang verhaal en heeft heel wat bloed, zweet en tranen gekost. Maar het belangrijkste is dat deze studenten nu gewoon hun studie kunnen vervolgen in het systeem waarin zij begonnen zijn... een pak van mijn hart. Scheelt mij iig weer twee jaar en voor sommigen wel vier jaar.
heel bizar verhaal, nooit iets over gehoord
Maar lekker dat je door mag gaan, maar ze kunnen het toch ook niet verkopen dat je opnieuw moet beginnen
pi_44014873
Zow, ik ben gister met nog iemand naar de info-avond over de VS geweest. Wie nog meer?

Overigens was het vooral een heleboel praktische informatie over hoe je er binnen komt, en niet zoveel van 'wat ga je er nou inhoudelijk allemaal doen'. Maar al met al wel de moeite waard
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_44025442
Loting gehad.
Ik ben geloot voor juli en ik ga met iemand ruilen voor juni.
Ik wou graag in mei, dus das op zich wel positief .

edit: loting voor startdatum coschappen dus
pi_44028036
Pfieuw, mijn eerste stagedag op Verloskunde zit erop! 't Was trouwens erg leuk .
  donderdag 30 november 2006 @ 17:14:43 #193
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_44028501
quote:
Op donderdag 30 november 2006 15:41 schreef fee-tje het volgende:
Loting gehad.
Ik ben geloot voor juli en ik ga met iemand ruilen voor juni.
Ik wou graag in mei, dus das op zich wel positief .

edit: loting voor startdatum coschappen dus
ik ook, begin in maart
  donderdag 30 november 2006 @ 18:32:49 #194
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_44030789
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:53 schreef intoxicated het volgende:
Zow, ik ben gister met nog iemand naar de info-avond over de VS geweest. Wie nog meer?

Overigens was het vooral een heleboel praktische informatie over hoe je er binnen komt, en niet zoveel van 'wat ga je er nou inhoudelijk allemaal doen'. Maar al met al wel de moeite waard
Nog mooie opties gehoord? Zelf nu al aan het brainstormen over eigen plannen ?
pi_44032306
quote:
Op donderdag 30 november 2006 17:14 schreef ralfie het volgende:

[..]

ik ook, begin in maart
Doe je goed man . Ik zat met mn lotnummer laag in de 100, dus ik vond dat ik met juni al mooi gescoord had .

Nja, anders had ik in mei gewild, lekker boeiend.
pi_44032941
quote:
Op donderdag 30 november 2006 08:53 schreef intoxicated het volgende:

ja ik.

Ben er wel achter dat het dus veel te veel gedoe is. Jezus al die usmle, ecfmg testen, ongelofelijk. Wist ik wel, maar toch, klinkt wel extra erg zo
pi_44033489
Indeed

Ohjee, nou heb je me gespot
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_44034261
Maar eigenlijk is dus het niveau van de artsen in de VS veel hoger, wordt ook veel meer van ze gevraagd. Raar eigenlijk dat grote verschil met hier.
  vrijdag 1 december 2006 @ 12:27:23 #199
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_44050850
In welk opzicht is het niveau hoger?
pi_44059409
quote:
Op vrijdag 1 december 2006 12:27 schreef Kang-He het volgende:
In welk opzicht is het niveau hoger?
als je ziet wat een examens die moeten afleggen. Wij (lees Nederlanders/Europeanen) hoeven dat helemaal niet, niet ้้n test. Zij krijgen echt honderden vragen, ook over biochemie, echt celniveau ed. Dan ook nog eens klinische vragen + praktijkonderdeel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')