Ah het is dus een "kijk mij patsen dat ik veel geld heb" reply.quote:Op donderdag 9 november 2006 19:18 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Een nee voor de bijdehande mensen dit is geen kijk ik ben in nw pats reply of weet ik veel wat het is gewoon een tip voor als je nog eens op zoek bent naar een mooi (fake) horloge. Zelf koop ik trouwens liever een echte... maar ja das een ander verhaal...
HELD !!!!!quote:Op donderdag 9 november 2006 19:21 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Ah het is dus een "kijk mij patsen dat ik veel geld heb" reply.
tegenwoordig lopen die nepperts ook vloeiend hoorquote:Op donderdag 9 november 2006 12:22 schreef HeatWave het volgende:
Een rolex seconden wijzer tikt niet, die loopt vloeiend zonder schokken.
Ik heb in lange tijd niet meer zo hard gelachen.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:18 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
De vraag is niet zo dom. Het is namelijk zo dat veel van de onderdelen van o.a. Rolex en Patek gewoon in China geproduceerd worden en soms dus ook gebruikt worden voor de goede fake horloges. Het is zelfs zo dat de goede fakes in nederland op een kleine markt verkocht worden voor bedragen van honderd tot tweehondervijftig euro. Ik heb zelf een aantal Patek's, Rolexen en Breitlings waarvan veel werkende kinetische modellen. Het verschil tussen een goede fake en een originele ziet alleen de juwelier.
Het klopt inderdaad dat een Patek in Geneve in elkaar gezet wordt... denk jij nou echt nog dat zwitserland realistisch gezien kan concurreren qua productie met bijvoorbeeld Guangzhou of Shanghai. Ga er maar vanuit dat als die geneva seal ook gezet zou mogen worden als de laatste handelingen niet in zwitserland verricht worden dat alle merken morgen nog vertrekken uit zwitserland. De productie van onderdelen van bijna alle bedrijven ligt ondertussen in China, zelfs van bedrijven zoals Patek.quote:Op zaterdag 11 november 2006 12:21 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
Ik heb in lange tijd niet meer zo hard gelachen.
Patek in China geproduceerdHoe denk je dat ze aan het geneva seal komen, juist alles is zelf in Geneve gemaakt. Ik weet niet waar jij je wijsheid vandaan hebt maar het slaat werkelijk helemaal nergens op.
Ook Rolex produceerd alles in Zwitserland. Dit wordt alleen door die handelaren verteld zodat iedereen denkt dat ie een goed horloge in handen heeft.
er is ook een tijd geweest dat men zei dat men replica's etalagemodellen noemt. In etalages liggen gewoon echte hoor en geen replica's
En het is niet kinetisch, maar een automaat. Een kinetisch horloge slaat energie op in een soort accu. Systeem wat Seiko heeft.
Het is dus een fabeltje dat er neppers zijn die gemaakt zijn van originele onderdelen maar alleen een ander uurwerk inzit.
En wat betreft de secondewijzer. Bij een quartz (batterij) springt de secondewijzer.
Bij een automaat of handopwinder loopt de secondewijzer vloeiend. Hoe hoger het tikgetal hoe vloeiender het uurwerk loopt.
Goedkope nep-rolexen hebben dus ook een automatisch uurwerk, dus die wijzer beweegt gewoon hetzelfde.....
Er zijn 10000 kenmerken waaraan je kunt zien dat een Rolex nep is, maar je weet in sommige gevallen alleen zeker als je hem openmaakt.
Schiet u maar....
Ik heb meerdere nep 'automaten' die het perfect doen en kwalitatief zeker te vergelijken zijn met de normale nederlandse horloge's, maar ik heb er ook een paar gehad die er snel mee ophielden. Als je in Azië een klokje koopt zou ik er nooit meer als ¤ 20 - ¤ 30 voor uitgeven en dan moet het al een verrekte mooi klokje zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:46 schreef CoolGuy het volgende:
Wat ik me nou afvraag he. Stel dat je zo'n nep-breitling koopt ofzo. Ik snap heel goed dat je dan qua kwaliteit iets koopt wat nog niet in de schaduw kan staan van het origineel. Stel dat die dingen 100 euro kosten ofzo. Er zijn genoeg horloges die maximaal 100 euro kosten, en die gewoon overal in winkels worden verkocht. Dat imitatiehorloge, kun je dat qua kwaliteit dan daarmee vergelijken, of is het echt gewoon rotzooi wat er inzit?
En nou bedoel ik niet rotzooi vanuit een Uurwerkmakers-oogpunt, maar vanuit een consumenten oogpunt. Ik kan voor 50 euro een horloge kopen in de winkel waar ik jaren mee kan doen, omdat het niet kapot gaat. Sure, het zal niet geweldig zijn vergeleken met andere merken, maar heb ik dan een miskoop gedaan, dat bedoel ik eigenlijk? Ik zie bv dat J_O zegt dat er in die nep horloges ook automaten kunnen zitten. Maar is dat dan een prul-automaat die je te duur betaald?
Zucht, moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel. Stel je koopt een nep-breitling voor 100 euro. Betaal je dan 100 euro voor iets dat kwalitatief gezien nog niet 10 euro waard is, of heb je dan een horloge dat zich kan meten met elk willekeurig 100-euro-kostend klokje?
Ja maar, ik zou er dan geen in Azië kopen, maar hier in Nederland, waar ze rond de 100 euro moeten kosten. Die zouden volledig op gewicht zijn, en dus ook automaten zijn, maar ik heb geen verstand van horloges, vandaar mijn vraag. Ik heb het dus over een klok hier in NL, niet in Aziëquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:58 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Ik heb meerdere nep 'automaten' die het perfect doen en kwalitatief zeker te vergelijken zijn met de normale nederlandse horloge's, maar ik heb er ook een paar gehad die er snel mee ophielden. Als je in Azië een klokje koopt zou ik er nooit meer als ¤ 20 - ¤ 30 voor uitgeven en dan moet het al een verrekte mooi klokje zijn.
Of je hebt een behoorlijk aantal mooie horloges zonder dat je duizenden euro's aan hoeft uit te gevenquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:02 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij is er weinig mis met de (technische) kwaliteit van de betere replicas.
Je loopt er alleen oneindig mee voor lul
De neppers die je in NL koopt komen ook uit chinaquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:06 schreef CoolGuy het volgende:
Ik heb het dus over een klok hier in NL, niet in Azië
Nou nou, een 2e hands auto is wel een grotere schadepost dan 100 euro hoor. Nee maar ik heb horloges gezien die van plastic leken, en als je aan een kroon kwam bewoog het hele uurwerk meequote:Op dinsdag 14 november 2006 14:10 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Of je hebt een behoorlijk aantal mooie horloges zonder dat je duizenden euro's aan hoeft uit te geven
@ coolguy... het blijft altijd een risico, maar dat is voor de meeste mensen een tweede hands auto kopen ook
Zucht......quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:06 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Het klopt inderdaad dat een Patek in Geneve in elkaar gezet wordt... denk jij nou echt nog dat zwitserland realistisch gezien kan concurreren qua productie met bijvoorbeeld Guangzhou of Shanghai. Ga er maar vanuit dat als die geneva seal ook gezet zou mogen worden als de laatste handelingen niet in zwitserland verricht worden dat alle merken morgen nog vertrekken uit zwitserland. De productie van onderdelen van bijna alle bedrijven ligt ondertussen in China, zelfs van bedrijven zoals Patek.
Sinds de invoer van de free trade zones kunnen we qua productie niet meer concurreren met deze regio's. Denk daar maar eens aan als je je Hugo Boss riem omdoet of je Calvin Klein onderbroek aantrekt, want die komen ook niet uit China![]()
![]()
Qua kwantiteit zullen ze misschien niet kunnen concurreren maar daar zijn de topmerken ook niet op uit.quote:As you all probably know...Patek Philippe and a few other brands are very proud to state that their watches contain the Geneva Seal. In case you were wondering, the following 12 conditions must be met in order for a watch to contain the seal:
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER ONE (A)
The workmanship of all the caliber's components, including those of additional mechanisms, must meet the requirements of the office for optional inspection of Geneva watches.
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER ONE (B)
Steel parts must have polished angles and their visible surfaces smoothed down. Screw heads have to be polished, with their slots and rims chamfered.
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER TWO
All movements must be provided on the train and escapement with ruby jewels having polished holes. On the bridge side, the jewels must be half frosted with polished sinks. The end stone for the center wheel on the base plate is not required.
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER THREE
The balance spring should be pinned up in a grooved plate with a stud having a rounded collar and cap. Mobile studs are allowed.
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER FOUR
Split or fitted indexes are allowed with a holding system except in extra-thin calibers where the holding system is not required.
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER FIVE
Regulating systems (balances) with variable radius of gyration are allowed provided they comply with criteria ONE (A) and ONE (B).
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER SIX
The wheels of the going train have to be chamfered above an below and have a polished sink. In wheels 0.15mm thick or less, a single chamfer is allowed on the bridge side.
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER SEVEN
In wheel assemblies, the pivot shanks and the faces of the pinion leaves have to be polished.
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER EIGHT
The escape wheel has to be light, not more than 0.16mm thick in large calibers and 0.13mm in calibers under 18mm, and its locking-faces have to be polished.
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER NINE
The angle traversed by the lever is to be limited by fixed banking walls to the exclusion of pins or studs.
GENEVA SEAL CRITERIA NUMBER TEN
Movements fitted with shock proofing are accepted.
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER ELEVEN
The ratchet wheel and the crown wheel should be finished according to registered patterns.
GENEVA SEAL CRITERION NUMBER TWELVE
Wire springs are not accepted.
Dat komt volgens mij door het niet gebruiken van een Quartz-mechanisme.quote:Op donderdag 9 november 2006 12:22 schreef HeatWave het volgende:
Een rolex seconden wijzer tikt niet, die loopt vloeiend zonder schokken.
In een quartz zit een quartz-kristal in een oscilattor. Het kristal trilt onder druk 36000 keer per minuut.quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:55 schreef PAA-053 het volgende:
[..]
Dat komt volgens mij door het niet gebruiken van een Quartz-mechanisme.
quote:Patek Philippe is among the very few watchmaking companies in Switzerland that master all manufacturing steps from development to final assembly, including the in-house production of movements, cases, and bracelets.
Tof!quote:Op dinsdag 14 november 2006 20:59 schreef Jackal_Omega het volgende:
[..]
In een quartz zit een quartz-kristal in een oscilattor. Het kristal trilt onder druk 36000 keer per minuut.
Dit wordt door de oscilattor omgezet in de bekende tik.
Een automaat of handopwinder heeft een uurwerk wat aangedreven door een veer die kracht afgeeft.
Door middel van de ankergang wordt het tikken bepaald.
En dan blijkt't een Kinetic te zijnquote:Op donderdag 9 november 2006 12:04 schreef Jikpunth het volgende:
[..]
Hey het is geen patek philippe...
een echte rolex heb je ook voor onder de ¤ 5000![]()
De simpelste manier om het te checken is een goede juwelier binnen te stappen en vragen of hij even het batterijtje wil vervangen.
Dit is overtuigend, maar in dat Geneva Seal lijstje zie ik nergens staan dat er geen onderdelen in het buitenland geproduceerd mogen worden. Ik zie zelfs niks staan over dingen die niet letterlijk het uurwerk beslaan.quote:
Dat was de hele insteek... als je met een nep horloge (Rolex, Patek, Breitling) ook maar een beetje juwelier binnen loopt zal hij je haarfijn uitleggen dat het een nep horloge is en dat dit illegaal is in nederland.quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:24 schreef SilentChaos het volgende:
Mocht je trouwens met je nep rolex een juwelier inlopen voor reparatie, dan geven ze je geen garantie of ze repareren hem uberhaupt niet...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |