Behalve dan dat ze hem al die tijd een heel ander beeld van zichzelf heeft gegeven, zodat hij tijdenlang emotioneel heeft zitten investeren in iemand die bij nader inzien niet bestaat. Hun hele relatie was dan blijkbaar een leugen. Ik kan me Arokh's frustratie en onluistering levendig voorstellen. Het is heel begrijpelijk dat hij haar daar nog even over wil onderhouden, maar het zal geen enkel nut hebben.quote:Op donderdag 21 december 2006 12:11 schreef milagro het volgende:
En trouwens, ms is je ex nu juist wel zichzelf, sinds ze van jou af is.
Dat jij haar zo niet kent, zegt niets verder dus.
mensen veranderen, ontwikkelen zich, krijgen andere inzichten, andere behoeftes, andere interesses, andere opvattingen, en soms gebeurt dat tijdens/in een relatie, door die relatie ms zelfs.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:23 schreef dvr het volgende:
[..]
Behalve dan dat ze hem al die tijd een heel ander beeld van zichzelf heeft gegeven, zodat hij tijdenlang emotioneel heeft zitten investeren in iemand die bij nader inzien niet bestaat. Hun hele relatie was dan blijkbaar een leugen. Ik kan me Arokh's frustratie en onluistering levendig voorstellen. Het is heel begrijpelijk dat hij haar daar nog even over wil onderhouden, maar het zal geen enkel nut hebben.
Ooooooooooooooooooooooh. Jij verwoordt het geniaal. Chapeau.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:23 schreef dvr het volgende:
[..]
Behalve dan dat ze hem al die tijd een heel ander beeld van zichzelf heeft gegeven, zodat hij tijdenlang emotioneel heeft zitten investeren in iemand die bij nader inzien niet bestaat. Hun hele relatie was dan blijkbaar een leugen. Ik kan me Arokh's frustratie en onluistering levendig voorstellen. Het is heel begrijpelijk dat hij haar daar nog even over wil onderhouden, maar het zal geen enkel nut hebben.
Maar ik ben op zoek naar de reden van die verandering. Er is altijd een reden, altijd een context waardóór die verandering is opgetreden.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:31 schreef milagro het volgende:
[..]
mensen veranderen, ontwikkelen zich, krijgen andere inzichten, andere behoeftes, andere interesses, andere opvattingen, en soms gebeurt dat tijdens/in een relatie, door die relatie ms zelfs.
heeft niets te maken met je anders voorgedaan hebben, je was toen gewoon in een andere fase, in een andere context.
Zit wel wat in ja. Het is overigens de ik die iedereen graag zag, dus niemand begrijpt de verandering. Ze zat ook lekker in d'r vel en beredeneerde alles ook altijd heel redelijk en oprecht. Ze was al enorm volwassen wat dat betreft. Nu lijkt het wel of ze begint met puberen.quote:wat meneer hier doet is voor een ander bepalen wat 'haar ware ik' is, en laat dat nu toevallig de ik zijn die hij graag ziet en de ik die hem graag zag.
puur eigenbelang dus, vermomd als "voor haar bestwil".
Tuurlijk, daarom ga ik dat ook niet meer doen. Maar het is precies zoals hier gezegd werd: direct nadat het uit was en ze besloot ineens niet meer met me om te kunnen gaan, veranderde ze echt 100%. Het is typisch dat ze ook haar haarkleur en kapsel heeft veranderd overigens.quote:als je om iemand geeft, laat je die persoon los als die persoon dat wil, en ga je niet maanden na dato nog jezelf opdringen.
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar hoe was die verandering bij je? Mijn ex was echt al ontzettend... volgroeid, volwassen. Het is bij haar een omgekeerd proces; waar je normaal gaat puberen als je 13 wordt ofzo werd zij juist steeds verstandiger. En juist nu begint ze met puberen, met haar ouders tegenwerken in alles wat ze doen en zeggen. Ik begrijp dat jij volwassener bent geworden. Bij mijn ex is het precies het omgekeerde. Ik herken mezelf er van een aantal jaren terug wel in.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:16 schreef As_33 het volgende:
Je doet me een beetje denken aan mijne eerste vriendje. Zo'n 8 maandjes een knipperlicht relatie mee gehad, daarna had ik er echt genoeg van, maar we besloten wel vrienden te blijven. En toen ging ik een friends with benefits relatie aan met de jongen die me de dag na de break-up had getroost. Vervolgens was ik zo stom om dat te vertellen aan mijn ex, en o wat was ik een slet, als ik niet op zou passen zou iedereen op de opleiding me als een hoer gaan zien (zowel ex als friend with benefits zaten op mijn opleiding), maar goed, toch nog een paar keer afgesproken daarna, want ik wilde echt graag vrienden blijven. Uiteindelijk begon hij ook te zeiken dat ik zo aan het veranderen was, dat ik niet meer dat leuke meisje van het begin was en ik had geen idee waar ie het over had.
Je snapt al wel dat die vriendschap uiteindeljik is doodgebloed. Er op terug kijkend had ie wel gelijk trouwens, ik was wel degelijk aan het veranderen, maar het is moeilijk om dat te zien op het moment zelf. De man waar ik indertijd mijn friend with befits relatie mee aanging is nu al weer bijna 2,5 jaar mijn vriend, en blijft dat hopelijk ook de rest van mijn leven. Ik ben ook blij dat ik toen zo veranderd ben, want ik ben een stuk volwassener geworden, dat gebeurt rond die leeftijd nou eenmaal (was 18 of zo toen) en ben ook blij dat de vriendschap met die ex is doodgebloed, want hij gaf mij niet de kans om mezelf verder te ontwikkelen.
Nee, zo veranderen mensen niet. Ze veranderen hun gedrag, hun houding, maar daaronder zit gewoon dezelfde persoon. Dit meisje heeft zich eerst blijkbaar teveel aan haar omgeving aangepast om gelukkig te kunnen zijn, en nu schiet ze misschien een beetje door in haar nieuwe ik, haar omgeving in verwarring achterlatend. Het is fijn voor haar dat ze meer zichzelf is, maar ze heeft het aangepakt op een manier die anderen veel pijn kan doen en dat valt haar wel degelijk te verwijten.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:31 schreef milagro het volgende:
mensen veranderen, ontwikkelen zich, krijgen andere inzichten, andere behoeftes, andere interesses, andere opvattingen, en soms gebeurt dat tijdens/in een relatie, door die relatie ms zelfs.
heeft niets te maken met je anders voorgedaan hebben, je was toen gewoon in een andere fase, in een andere context.
Ik ben dus eerste helemaal los gegaan, nou ja, voor mijn doen dan, heb een periode van 2 weken flink liggen rotzooien met twee vrienden van me, in die periode ook nog een derde jongen gezoend enz. Ik heb ook nooit echt gepuberd tot mijn 18e, nooit echt heel erg in de knoop gezeten. Pas toen de desillusie van mijn eerste mislukte relatie kwam, wist ik het niet meer en dat heb ik toen opgelost door veel te drinken en veel te rotzooien. En vervolgens door verliefd te worden op een iemand die in het begin nog niet meer met mij wilde dat vriendschap en seks. Pas toen dat uiteindelijk allemaal beter ging en we gewoon een relatie kregen kon ik mezelf ook weer helemaal op orde brengen.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:39 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar hoe was die verandering bij je? Mijn ex was echt al ontzettend... volgroeid, volwassen. Het is bij haar een omgekeerd proces; waar je normaal gaat puberen als je 13 wordt ofzo werd zij juist steeds verstandiger. En juist nu begint ze met puberen, met haar ouders tegenwerken in alles wat ze doen en zeggen. Ik begrijp dat jij volwassener bent geworden. Bij mijn ex is het precies het omgekeerde. Ik herken mezelf er van een aantal jaren terug wel in.
Loslaten die handel! Ik denk dat je haar het lieft kwijt dan rijk kunt zijn...quote:Op donderdag 21 december 2006 13:39 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar hoe was die verandering bij je? Mijn ex was echt al ontzettend... volgroeid, volwassen. Het is bij haar een omgekeerd proces; waar je normaal gaat puberen als je 13 wordt ofzo werd zij juist steeds verstandiger. En juist nu begint ze met puberen, met haar ouders tegenwerken in alles wat ze doen en zeggen. Ik begrijp dat jij volwassener bent geworden. Bij mijn ex is het precies het omgekeerde. Ik herken mezelf er van een aantal jaren terug wel in.
goh, wat ken je haar goed, zegquote:Op donderdag 21 december 2006 13:46 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee, zo veranderen mensen niet. Ze veranderen hun gedrag, hun houding, maar daaronder zit gewoon dezelfde persoon. Dit meisje heeft zich eerst blijkbaar teveel aan haar omgeving aangepast om gelukkig te kunnen zijn, en nu schiet ze misschien een beetje door in haar nieuwe ik, haar omgeving in verwarring achterlatend. Het is fijn voor haar dat ze meer zichzelf is, maar ze heeft het aangepakt op een manier die anderen veel pijn kan doen en dat valt haar wel degelijk te verwijten.
Maar het kan nog erger. Een kennis van mij verleent op dit moment onderdak aan een vrouw waarvan de echtgenoot na 15 jaar huwelijk besloot dat hij eigenlijk een vrouw is die gevangen zit in het lichaam van een man. En die niet alleen zichzelf gaat laten ombouwen, maar van haar hetzelfde verlangde om hun huwelijk niet kapot te laten gaan..![]()
Ze heeft zich anders voorgedaan dan ze is. Zodoende heeft hij gehouden van iemand, en dingen in haar gezien, die er niet zijn. En daarom staat hij nu ineens op voor hem onverklaarbare wijze met lege handen. Dat is lullig voor hem.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:03 schreef milagro het volgende:
Ze heeft hem niet bedrogen, geen streek geleverd tijdens de relatie, en erna ook niet.
Is dat je een raadsel, terwijl de overeenkomst zo duidelijk is? Die betreffende vrouw heeft 15 jaar lang geleefd met een echtgenoot die in extreme mate zichzelf niet was. Die dat altijd voor zich heeft gehouden, om dan ineens patsboem met het verhaal te komen dat hij een compleet andere persoon is dan zij altijd gedacht had. Zij heeft 15 jaar een leugen geleefd, geinvesteerd in een relatie die al bij voorbaat tot mislukken gedoemd was, kinderen op de wereld gezet die nu door een hel gaan, omdat meneer niet het lef of zelfs maar de beleefdheid had om eerlijk te zijn over wie hij is.quote:en waarom je er een transseksuele echtgenoot van een kennis van een kennis bijsleept is me helemaal een raadsel
overeenkomst zo duidelijkquote:Op donderdag 21 december 2006 14:17 schreef dvr het volgende:
[..]
Ze heeft zich anders voorgedaan dan ze is. Zodoende heeft hij gehouden van iemand, en dingen in haar gezien, die er niet zijn. En daarom staat hij nu ineens op voor hem onverklaarbare wijze met lege handen. Dat is lullig voor hem.
[..]
Is dat je een raadsel, terwijl de overeenkomst zo duidelijk is? Die betreffende vrouw heeft 15 jaar lang geleefd met een echtgenoot die in extreme mate zichzelf niet was. Die dat altijd voor zich heeft gehouden, om dan ineens patsboem met het verhaal te komen dat hij een compleet andere persoon is dan zij altijd gedacht had. Zij heeft 15 jaar een leugen geleefd, geinvesteerd in een relatie die al bij voorbaat tot mislukken gedoemd was, kinderen op de wereld gezet die nu door een hel gaan, omdat meneer niet het lef of zelfs maar de beleefdheid had om eerlijk te zijn over wie hij is.
Er zijn gelukkig nog mensen die er begrip voor kunnen opbrengen.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:46 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee, zo veranderen mensen niet. Ze veranderen hun gedrag, hun houding, maar daaronder zit gewoon dezelfde persoon. Dit meisje heeft zich eerst blijkbaar teveel aan haar omgeving aangepast om gelukkig te kunnen zijn, en nu schiet ze misschien een beetje door in haar nieuwe ik, haar omgeving in verwarring achterlatend. Het is fijn voor haar dat ze meer zichzelf is, maar ze heeft het aangepakt op een manier die anderen veel pijn kan doen en dat valt haar wel degelijk te verwijten.
... damn. Dus echt: "Hey, als jij nou eens een man wordt?"quote:Maar het kan nog erger. Een kennis van mij verleent op dit moment onderdak aan een vrouw waarvan de echtgenoot na 15 jaar huwelijk besloot dat hij eigenlijk een vrouw is die gevangen zit in het lichaam van een man. En die niet alleen zichzelf gaat laten ombouwen, maar van haar hetzelfde verlangde om hun huwelijk niet kapot te laten gaan..![]()
Op dit moment, zeker. Ze was eerst echt perfect, ze matchte echt 100%. Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat ik wel verdómd goed moet zoeken om ooit nog iemand als haar tegen te komen. En aangezien ik niet echt van de relaties ben (nu al helemaal niet meer uiteraard) denk ik niet dat ik zo iemand ooit nog tegenkom.quote:Op donderdag 21 december 2006 13:57 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Loslaten die handel! Ik denk dat je haar het lieft kwijt dan rijk kunt zijn...
Dat accepteer ik enorm goed. Ze was niet meer verliefd om dubieuze redenen, fijn. Heb ik geaccepteerd, een lange tijd geleden al.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:03 schreef milagro het volgende:
[..]
goh, wat ken je haar goed, zeg
wat nu 'blijkbaar ', je leest hier de gekleurde versie van een gekrenkte, rancuneuze, jaloerse ex, die niet kan accepteren, na al die tijd nog niet dat het over is.
Klopt. Behalve dat ze dat wél wilde. En hoezeer jij ook teleurgesteld bent met dit soort dingen, er zijn wel degelijk mensen die dit menen.quote:Haar valt niets te verwijten, ze heeft een punt achter de relatie gezet en wil daarna geen kontakt, dat is haar goed recht.
Okee, grijp terug op mijn zwakste post in dit topic ook al heb ik het al honderd keer uitgelegd: ik wil haar alleen wijzen op wat ze doet. Daar gaat ze waarschijnlijk kapot aan. Duidelijk nu? Mooi.quote:Ze heeft hem niet bedrogen, geen streek geleverd tijdens de relatie, en erna ook niet.
Degene die hier streken wil leveren is de TS (haar mentaal kapot maken).
Klopt. Maar het was haar keus eerst om dat wél te doen, al had ik aangeboden dat niet te doen. Bovendien zou ik nooit zomaar iemand in één keer laten vallen. Dat doe je gewoon niet.quote:Wat ze NA haar relatie doet, is niet zijn zaak, zijn welzijn is niet haar zaak meer, zij kan haar leven niet zo inrichten opdat het hem niet kwetst.
En ik ben maar wat blij dat ik dat heb gedaan. Had ik me er niet meer mee bemoeid, dan had ik nooit geweten wat nou precies haar problemen waren en had ik altijd in raadsels gezeten. Nu weet ik tenminste wat er aan scheelt.quote:De reden waarom hij NU na de relatie gekwetst wordt, is omdat hij zich nog steeds met haar bezig houdt, zich met haar zaken bemoeit.
Wat en waar?quote:en waarom je er een transseksuele echtgenoot van een kennis van een kennis bijsleept is me helemaal een raadsel
Daar heb je helemaal gelijk in. Het is ook niet het uit maken waar ik me druk om maak. Het is het vervolg.quote:Op donderdag 21 december 2006 14:28 schreef milagro het volgende:
[..]
relaties gaan over, en hoe jonger je bent, hoe groter de kans is dat je relatie van korte(re) duur is, dat hoort erbij gewoon en dat is wat er hier aan de hand is, een jong meisje dat zich gebonden heeft aan 1 ontdekt dat er meer is dan die 1, en laat los.
Maar waarom kan ze dat met mij dan niet doen in 8 maanden en met hem wel in 1 nacht?quote:Op donderdag 21 december 2006 14:58 schreef JoeyT het volgende:
Damn wat een malloot die TS.
Hoe vaak zie je het niet dat de vrouw even los gaat na een vaste relatie. Jongens trws precies hetzelfde. Nadat het uit was met het meisje waar ik 7 jaar mee heb gehad, neukte ik er ook op los. Mijn ex zei toen ook dat ik zo veranderd was, dat ik in de war was en ze is zelfs naar mn vader gegaan.
Ik was niet in de war, ik genoot gewoon van mn vrijheid. En dat heeft je vriendinnetje misschien ook wel. Miss was ze gewoon heel erg opgewonden en wilde ze heel graag met die jongen naar bed
Waarschijnlijk gaat het dan niet om principes maar om over een drempel heen stappen. Waarschijnlijk het ze zo de behoefte bij hem dat het gebeurde.quote:Op donderdag 21 december 2006 17:28 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
Maar waarom kan ze dat met mij dan niet doen in 8 maanden en met hem wel in 1 nacht?
Sorry hoor, als je principes dusdanig veranderen in één maandje tijd dan is er toch wel iets meer aan de hand dan 'even vrij willen zijn'.
Klopt. Komt bij het redelijk zijn: dingen willen kunnen verklaren. En dat dat niet kan, dat is ontzettend frustrerend. Dat iemand 'zomaar' zoveel kan veranderen in amper 'n maand tijd kan ik niet bevatten.quote:Op donderdag 21 december 2006 17:37 schreef Roquefort het volgende:
Arokh, het verbazende blijft dat jij met allemaal argumenten komt, maar je gaat juist helemaal nat op het punt dat dit soort dingen niet logisch en verklaarbaar zijn. Vrouwen zijn niet altijd logisch, relaties niet altijd logisch, relatiebreuken niet altijd logisch. Je zit je nu al tijden lang druk te maken om een punt te maken naar je vriendin en naar iedereen op dit forum, maar het verandert niets aan het feit dat je relatie af is en jij een huilie die een doodnormale relatiebreuk niet kan verwerken.
Nou, kom waar weer op met je " Ja, maar .... blablabla".
Je kunt er niet mee leven WAAROM de zaken zijn gelopen zoals ze zijn gelopen he? Volwassen worden en je volwassen gedragen, heeft alles te maken met je erbij neerleggen dat niet alles een logische verklaring heeft. Je kunt eindeloos doorgaan, maar je zult het nooit begrijpen, omdat je verstandelijke argumenten en verklaringen zoekt die er domweg niet zijn.
Dat ik haar wil wijzen op waar ze mee bezig is en dat voor het gemak 'mentaal kapot maken' noem? Tja, misschien niet zo handig. Maar daar zou het uiteindelijk wel op neer kunnen komen.quote:Je blijft maar kauwen, niet snappen, je gelijk willen halen.... en van frustratie zeg je de meest verschrikkelijke dingen over je ex. Tsss.....
Vind ik niet. Dit is de eerste keer dat ik ooit zo'n reactie heb. Ik heb altijd de hand boven het hoofd van m'n ex gehouden. M'n vrienden zeiden constant "Ze wil je niet meer en haar reactie is kut, ze is je niet waard". Dan zei ik steeds "Jawel, ze is een prachtmeid, maar ze is in de war". Ik heb haar constant beschermd voor dat soort reacties. Ik had ook meteen kunnen zeggen "Inderdaad, het is een kutwijf. Dat ze maar stikt."quote:Voor de lezer vertelt het vooral veel over jou zelf.
Dat is een vermakelijk grapje. Je snapt dat die termen uitingen van frustratie en onbegrip zijn. En ja, ik vind mijn ex zoals ze nu is best een slet. Maar de ex die ze was nog terwíjl het uit was, was de meest fantastische vrouw die ik ooit heb ontmoet. Maar ze is zó erg veranderd, dat kan niemand bevatten. Alsof de Paus voortaan uit zou gaan en breezersletjes zou gaan playen.quote:Het gemak waarmee je de termen "de enige echte/de enige ware" verhusselt met "hoer/slet" vertelt de lezer dat je mooie verhalen over die echte liefde van je flinterdunne verzinsels zijn, je hebt duidelijk geen benul van vrouwen en de liefde.
En jij begrijpt niet dat er nog mensen zijn met principes in deze wereld. Ik ben iemand met die principes, zij wás iemand met die principes. Dat ze die in één maand overboord gooit is vreemd en daar verbaas ik me over. Lijkt me vrij logisch.quote:Op donderdag 21 december 2006 17:42 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het dan niet om principes maar om over een drempel heen stappen. Waarschijnlijk het ze zo de behoefte bij hem dat het gebeurde.
En wat zeik je eigenlijk. Het is maar sex. Ze heeft een piemel tussen dr benen gekregen en heeft er waarschijnlijk van genoten.
Het zal niet de laatste keer zijn.
Je bent gewoon een raar ventje die een meisje niet kan loslaten en het dan maar erop gooit dat ze zo in de war is. Het is haar leven en ze mag neuken met wie ze wil.
Lijkt me dat ze die principes toch niet zo heel erg had he.quote:Op donderdag 21 december 2006 18:13 schreef Arokh86 het volgende:
[..]
En jij begrijpt niet dat er nog mensen zijn met principes in deze wereld. Ik ben iemand met die principes, zij wás iemand met die principes. Dat ze die in één maand overboord gooit is vreemd en daar verbaas ik me over. Lijkt me vrij logisch.
Die had ze echt heel erg, geloof me.quote:Op donderdag 21 december 2006 18:17 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Lijkt me dat ze die principes toch niet zo heel erg had he.Lullig slap ventje ben je. Ik snap hoe kut het kan zijn, maar ga gewoon door. En ja je ontmoet ooit een ander heel leuk meisje die jou net zo leuk zal vinden
Nouja, het is er een aantal keren net niet van gekomen zeg maar. Ze woonde in een bouwkeet want haar huis werd verbouwd, dus dat was te... lawaaierig.quote:En zoals iemand zei, misschien voelde ze zich gewoon niet seksueel tot je aangetrokken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |