Bedoel jij dat je de waterverdeling tussen badkamer en keuken kan instellen?quote:Op woensdag 8 november 2006 16:44 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik douche met een keukengeiser (fasto 1200).
Aan de zijkant bij mij zit een draaiknop om de warmwater straal te verdelen over de keuken of de douche. Als ik in de keuken veel warm water wil dan heb ik in de douche amper warm water en vice versa dus wellicht is dat bij jouw geiser ook zo.
yup. veel water in de keuken of 'veel' water in de badkamer.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:46 schreef Stephan152 het volgende:
[..]
Bedoel jij dat je de waterverdeling tussen badkamer en keuken kan instellen?
Grappig, ik heb nog zo'n kut geiser waarop twee draaiknoppen zitten, voor warm en koud water. Dit is 1 dramatisch dicht bij de muur twee ziet zo'n geiser er niet uit. Ik heb hem dus weggewerkt in een kasje toen ik mijn keuken ging verbouwen. Om een normale kraan aan te kunnen sluiten heb ik de warm water leiding naar de douche moeten onderbreken om zo een vertakking te kunnen maken naar mijn keuken kraan. Beide staan dus op dezelfde leiding.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:50 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
yup. veel water in de keuken of 'veel' water in de badkamer.
Waarschijnlijk bepaalt die alleen de hoeveelheid koud water maar hoe meer koud water hoe kouder je douche natuurlijkom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
wij dus maar wij hebben een gesloten vailiant geiser ( 18 jaar oud) hangen van 19 KW en die stookt beter dan een gemidelde cv ketel heerlijk douchen en het bad is ook zo vol ( tis dus een bad geiser)quote:Op woensdag 8 november 2006 16:14 schreef opacohen het volgende:
[..]
Er bestaan nog meer mensen die douchen met een geiser. Ik niet, maar ze bestaan wel.
Een geiser geeft nou eenmaal een lullige straal, helemaal als de geiser beneden staat en de douche boven. Maar het hoort geen zeikstraaltje te zijn en al helemaal niet lauw. Een thermostaatkraan houdt wat druk tegen en een waterbesparende douchekop al helemaal. Daar zit gewoon een soort ring in waardoor de doorlaat kleiner wordt.
Dus: thermostaatkraan vervangen door een conventionele en de douchekop vervangen, of het ringetje eruit halen als het er los in zit.
Er zijn 3 typen van geisers, de gewone standaard keukengeiser, de douchegeiser of de badgeiser.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:58 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik woon ook in een flat, zelfde situatie: cv in combinatie met een moederhaard en mijn douchewater wordt ook verwarmd via de geiser in m'n keuken. Maar ik heb absoluut geen problemen met het warme water, het water is hartstikke heet bij mij en het is ook niet zo dat er een lullig klein straaltje uitkomt.
dat zou de stelling van de waakvlam kunnen zijnquote:Op woensdag 8 november 2006 21:30 schreef mrfatmen het volgende:
Ik heb het zelfde probleem als de tp.
In de zomer viel het nog wel mee, maar niet ga je het toch echt wel merken.
Nu heb ik een fasto F1500 en heb geen handleiding.
Misschien is er iemand die mij kan vertellen welke knop wat doet.
Het ding heeft 4 knoppen.
- Links voor en rechts voor warm en koud water voor de keuken.
- 1 aan de rechterkant genummert van 0 to 9 hoeveelheid water lijkt het.
- en 1 links achteraan, wat deze doet vraag ik me nog steeds af.
Iemand die mij kan helpen.
Fasto F1500 is bedoeld als keukengeiser en niet als douche geiser.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:30 schreef mrfatmen het volgende:
Ik heb het zelfde probleem als de tp.
In de zomer viel het nog wel mee, maar niet ga je het toch echt wel merken.
Nu heb ik een fasto F1500 en heb geen handleiding.
Misschien is er iemand die mij kan vertellen welke knop wat doet.
Het ding heeft 4 knoppen.
- Links voor en rechts voor warm en koud water voor de keuken.
- 1 aan de rechterkant genummert van 0 to 9 hoeveelheid water lijkt het.
- en 1 links achteraan, wat deze doet vraag ik me nog steeds af.
Iemand die mij kan helpen.
Waarschijnlijk geeft hij op 1 het minste warme water en op 9 het warmste. Kijk eens waar hij nu op staat en zet hem indien mogelijk wat lager.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:14 schreef Daiha het volgende:
[..]
Hoe zou ik dat moeten regelen dan?
Er zit aan de zijkant van de geiser nog een draaiknop, van 1 t/m 9 ofzo.
Wat wil dat zeggen, regel je daarmee de hoeveelheid water dat verwarmt afgegeven wordt, of....
Is al een wat ouder ding, en men heeft geen gebruiksaanwijzing oid achtergelaten...
Geiser mod! xD!quote:Op woensdag 8 november 2006 16:57 schreef -chefke- het volgende:
[..]
wat je nog kan doen als laatste optie met deze geiser is een goede onderhoudsman dat ding even goed laten schoonmaken ( branders / gas/ waterblok) en deze weten vaak ook wel hoe je met een paar kunst grepen net effe die paar extra KW`s los te maken in je geiserom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
Anders ben je toch toe aan een andere zwaardere geiser.
Dat geldt toch echt niet altijd, ik woon op vier hoog, de afstand tussen mijn keukengeiser en mijn badkamer is zo'n meter of 4-5 en ik heb hartstikke heet water en het is ook een flinke straal. Misschien kan het ook aan het type geiser liggen ofzo. Die van mij wordt trouwens ieder jaar nagekeken en schoongemaakt.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:22 schreef gfx het volgende:
Met een keukengeiser douchen is niet fijn, veels te weinig warm water.
Als je appartementje op een hogere verdieping (3de) ligt dan is de waterdruk ook nog lager,
gevolg een zielig straaltje
sommige flats hebben een drukpomp in de kelder om de druk nog eens extra te verhogen voor de bovenste etagesquote:Op dinsdag 5 december 2006 23:03 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Dat geldt toch echt niet altijd, ik woon op vier hoog, de afstand tussen mijn keukengeiser en mijn badkamer is zo'n meter of 4-5 en ik heb hartstikke heet water en het is ook een flinke straal. Misschien kan het ook aan het type geiser liggen ofzo. Die van mij wordt trouwens ieder jaar nagekeken en schoongemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop