abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43363171
quote:
Op woensdag 8 november 2006 16:44 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik douche met een keukengeiser (fasto 1200).
Aan de zijkant bij mij zit een draaiknop om de warmwater straal te verdelen over de keuken of de douche. Als ik in de keuken veel warm water wil dan heb ik in de douche amper warm water en vice versa dus wellicht is dat bij jouw geiser ook zo.
Bedoel jij dat je de waterverdeling tussen badkamer en keuken kan instellen?
Van voor naar achter, van links naar rechts!
pi_43363287
quote:
Op woensdag 8 november 2006 16:46 schreef Stephan152 het volgende:

[..]

Bedoel jij dat je de waterverdeling tussen badkamer en keuken kan instellen?
yup. veel water in de keuken of 'veel' water in de badkamer.
Waarschijnlijk bepaalt die alleen de hoeveelheid koud water maar hoe meer koud water hoe kouder je douche natuurlijk
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_43363421
op zich moet een keuken geiser je prima van een hete douche kunnen voorzien hoor. Maat van me heeft een simpel klein geisertje voor een camping douch. Ding had iets van 6kw als capaciteit en draaide op butagas. Lange lange tuineslang eraan ( alles zo'n 20-30 meter) en geloof me je kon je echt verbranden onder dat ding met een prima straal.

moraal? het moet gewoon prima kunnen...trek die douchekop er eens vanaf en kijk of die straal heet kan worden. daarna pas een stap verder kijken naar de douche straal.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_43363446
quote:
Op woensdag 8 november 2006 16:50 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

yup. veel water in de keuken of 'veel' water in de badkamer.
Waarschijnlijk bepaalt die alleen de hoeveelheid koud water maar hoe meer koud water hoe kouder je douche natuurlijk
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Grappig, ik heb nog zo'n kut geiser waarop twee draaiknoppen zitten, voor warm en koud water. Dit is 1 dramatisch dicht bij de muur twee ziet zo'n geiser er niet uit. Ik heb hem dus weggewerkt in een kasje toen ik mijn keuken ging verbouwen. Om een normale kraan aan te kunnen sluiten heb ik de warm water leiding naar de douche moeten onderbreken om zo een vertakking te kunnen maken naar mijn keuken kraan. Beide staan dus op dezelfde leiding.
Van voor naar achter, van links naar rechts!
  woensdag 8 november 2006 @ 16:57:01 #30
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_43363512
quote:
Op woensdag 8 november 2006 16:14 schreef opacohen het volgende:

[..]

Er bestaan nog meer mensen die douchen met een geiser. Ik niet, maar ze bestaan wel.

Een geiser geeft nou eenmaal een lullige straal, helemaal als de geiser beneden staat en de douche boven. Maar het hoort geen zeikstraaltje te zijn en al helemaal niet lauw. Een thermostaatkraan houdt wat druk tegen en een waterbesparende douchekop al helemaal. Daar zit gewoon een soort ring in waardoor de doorlaat kleiner wordt.

Dus: thermostaatkraan vervangen door een conventionele en de douchekop vervangen, of het ringetje eruit halen als het er los in zit.
wij dus maar wij hebben een gesloten vailiant geiser ( 18 jaar oud) hangen van 19 KW en die stookt beter dan een gemidelde cv ketel heerlijk douchen en het bad is ook zo vol ( tis dus een bad geiser)

Het huis wordt verwarmt door een ubbink hettelucht verwarming met warmte terug winning met een rendement van 98 % ofzo tis hier in heel het huis 22 + graden en dat met 1200 m3 gas per jaar met 4 personen en altijd iemand thuis bijna en allemaal lange douchers.

het kan dus wel werken.

Maar met een keuken geiser douchen is een nachtmerie omdat het ding gewoon niet genoeg warm water kan leveren en hoe je het wend of keerd je komt te kort.

hoe je hem ook insteld je hebt waarschijnlijkniet genoeg vermogen.

wat je nog kan doen als laatste optie met deze geiser is een goede onderhoudsman dat ding even goed laten schoonmaken ( branders / gas/ waterblok) en deze weten vaak ook wel hoe je met een paar kunst grepen net effe die paar extra KW`s los te maken in je geiser
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Anders ben je toch toe aan een andere zwaardere geiser.
pi_43365162
Ik vermoed dat er voor de koop een andere thermostaatkraan (Of helemaal geen thermostaatkraan) heeft gehangen.

Door deze kraan kom je ws onder de tapdrempel van de geiser en slaat deze weer dicht. De kraan voelt koud water en vraagt meer warm, de geiser komt boven de tapdrempel en slaat weer aan, warme water bereikt thermostaatkraan en wordt geknepen, en dat de hele tijd opnieuw.

Je kunt dit op een aantal manieren oplossen. Veel geisers hebben een soort temperatuur regelaar voor de warmwater temperatuur, als je die terugdraait dan kom je niet meer onder de tapdrempel. Je aanvoer warmwater is wel meer, maar met een lagere temperatuur.

Ook kun je de spaardouchekop (Als die er eventueel zit) vervangen door een normale douchekop (Of in de slang het bespaarringetje eruit halen.

Als laatste kun je proberen zonder thermostaatkraan, maar met een ordinaire warm/koud kraan te douchen Dit kan natuurlijk wel een 1-greeps kraan zijn.
  woensdag 8 november 2006 @ 17:55:30 #32
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_43365460
Bij mijn schoonzusje is het ook zo. We gaan daar van het weekend kijken wat we eraan kunnen doen. Tips zijn dus welkom.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_43365842
Toen wij nog huurden hadden we ook nog een oude keukengeizer, waar je met douchen een klein zeikstraaltje kreeg. Op zichzelf wel redelijk warm maar gewoon te weinig druk, ook met spaardouchekop. We hebben toen gekeken naar een grotere geizer. Helaas moesten de keuken/douche combies allemaal een afzuig naar buiten hebben en de verhuurder gaf geen toestemming om dergelijke afzuig te laten aanleggen. Noodgedwongen hebben we toen een 80 liter boiler aangeschaft en daar eigelijk geen spijt van gehad. Oke uren onder de douche staan kon niet maar 10 minuten onder een heerlijke grote warme straal per persoon ging prima (en ook nog afwassen). De aanschaf van een boiler is vrij prijzig en het is een groot lomp ding (wij hadden hem in een dode bovenhoek van de badkamer laten plaatsen) maar huren van dit apparaat , wat ook een optie is, was toen 25 cent per maand duurder dan de geizer met het zeikstraaltje, dus onze keuze was snel gemaakt.
pi_43370563
Een spaardouche op een thermostaatkraan in combinatie met een keukengeiser werkt dus niet.
Vervang eerst je spaardouche, als het dan nog problemen blijft geven kun je de thermostaatkraan vervangen.
Waarschijnlijk huur je de geiser via het plaatselijk energiebedrijf ( gebeurt vaak in huurwoningen)
De huur gaat dan automatisch over op de nieuwe bewoners.
Of de geiser moet van de woningbouwstichting zijn, gebeurt ook steeds vaker.
Als deze nog gehuurd word, kun je het huurcontract laten vervallen, dan komen ze hem weghalen.
Dan heb je twee opties, je koopt zelf een badgeiser, of je huurt vervolgens een badgeiser bij dat of een ander bedrijf.

Stand 1 tot 9 bepaalt de hoeveelheid water, en direct dus ook de watertemperatuur hiervan.
De geiser heeft ook een tapdrempel en in combinatie met een spaardouche kan deze dus regelmatig onder zijn tapdrempel komen.
pi_43372783
Ik woon ook in een flat, zelfde situatie: cv in combinatie met een moederhaard en mijn douchewater wordt ook verwarmd via de geiser in m'n keuken. Maar ik heb absoluut geen problemen met het warme water, het water is hartstikke heet bij mij en het is ook niet zo dat er een lullig klein straaltje uitkomt.
pi_43374195
Ik heb het zelfde probleem als de tp.
In de zomer viel het nog wel mee, maar niet ga je het toch echt wel merken.

Nu heb ik een fasto F1500 en heb geen handleiding.
Misschien is er iemand die mij kan vertellen welke knop wat doet.

Het ding heeft 4 knoppen.
- Links voor en rechts voor warm en koud water voor de keuken.
- 1 aan de rechterkant genummert van 0 to 9 hoeveelheid water lijkt het.
- en 1 links achteraan, wat deze doet vraag ik me nog steeds af.

Iemand die mij kan helpen.
pi_43374332
quote:
Op woensdag 8 november 2006 20:58 schreef _Floddertje_ het volgende:
Ik woon ook in een flat, zelfde situatie: cv in combinatie met een moederhaard en mijn douchewater wordt ook verwarmd via de geiser in m'n keuken. Maar ik heb absoluut geen problemen met het warme water, het water is hartstikke heet bij mij en het is ook niet zo dat er een lullig klein straaltje uitkomt.
Er zijn 3 typen van geisers, de gewone standaard keukengeiser, de douchegeiser of de badgeiser.
Afhankelijk van het model heb je dus meer of minder warmwater.
Deze zijn ook onderverdeeld in CW-klasse, keuken CW-1, douche CW-2, bad CW-3 of CW-4.
CW-1 = keuken minimaal 2,5 liter per minuut.
CW-2 = keuken minimaal 3,6 liter per minuut en douche minimaal 6 liter per minuut.
CW-3 = keuken minimaal 6 liter per minuut, douche minimaal 10 liter per minuut en een bad van 100 liter is gevuld in minder dan 12 minuten.
CW-4 = keuken minimaal 7,5 liter per minuut, douche minimaal 12,5 liter per minuut en een bad van 100 liter is gevuld in minder dan 11 minuten.
Daarnaast zijn er ook nog de klasse CW-5 en CW-6
  woensdag 8 november 2006 @ 21:47:02 #38
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_43375002
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:30 schreef mrfatmen het volgende:

dat zou de stelling van de waakvlam kunnen zijn
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_43375084
Ik heb mijn keukengeiser vervangen voor een iets zwaarder type en meteen van de gelegenheid gebruikgemaakt om de leidingen te isoleren.
Het bleek dat een leiding tegen de muur aanliep en zo het waterenorm afkoelde in de winter.
Dit had als gevolg dat het water nu zo heet is dat ik op zijn laagste stand douche of zowat onder de straal vandaan gespoten wordt als ik op zijn heetst en veel koud water toevoeg.
De grotere geiser was nieuw in de uitverkoop, de bouwmarkt stopte met geisers verkopen en zo kreeg ik hem voor een heel zacht prijsje mee, 100 euro
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_43377222
quote:
Op woensdag 8 november 2006 21:30 schreef mrfatmen het volgende:

Fasto F1500 is bedoeld als keukengeiser en niet als douche geiser.
De ene knop aan de zijkant is voor de instelling van de hoeveelheid water en de andere voor de gasinstelling.
Hoe meer water, des te kouder zal dit zijn, zelfs de gasinstelling kan dit op een gegeven moment niet compenseren, dan zal je toch echt de branderdruk opnieuw moeten afstellen.
pi_43379061
Douchen met een geiser kan prima, als je al je spullen basic houdt, dus je kraan, je kop, etc. etc. En inderdaad die knop van 1/9 even op 6 zetten.. Meer druk.
  donderdag 9 november 2006 @ 03:26:05 #42
129586 klara12
fly with the wind
pi_43384161
Bij mij hangt een Valliant keukengeiser. Zit in het midden een draaiknop. Geen cijfers op. Even uitzoeken welke stand het lekkerste douchewater geeft, qua temperatuur. In de douche dan gewoon alleen de warmwater kraan opendraaien. Niks gaan prutsen met bijmengen. En voor afwassen weer terug naar heetste stand. Voor de zomer stand aanpassen. Uitproberen. Ik heb er een simpele spaardouche-kop op en die zorgt voor lekkere douche-straal. Bij mij moet door onmogelijke en onlogische constructies het water tientallen meters afleggen van de keuken naar de douche.
pi_43385854
quote:
Op woensdag 8 november 2006 16:14 schreef Daiha het volgende:

[..]

Hoe zou ik dat moeten regelen dan?

Er zit aan de zijkant van de geiser nog een draaiknop, van 1 t/m 9 ofzo.
Wat wil dat zeggen, regel je daarmee de hoeveelheid water dat verwarmt afgegeven wordt, of....

Is al een wat ouder ding, en men heeft geen gebruiksaanwijzing oid achtergelaten...
Waarschijnlijk geeft hij op 1 het minste warme water en op 9 het warmste. Kijk eens waar hij nu op staat en zet hem indien mogelijk wat lager.

@longinus De geiser vervangen is natuurlijk ook een goed idee, maar je mag niet zomaar een zwaardere geiser in een ruimte hangen. Aangezien deze frisse lucht ontluchting nodig heeft.
Zou je die in je woonkamer/keuken hangen en je lucht niet genoeg dan kan dit problemen opleveren voor je gezondheid.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_43400904
Met een keukengeiser douchen is niet fijn, veels te weinig warm water.
Als je appartementje op een hogere verdieping (3de) ligt dan is de waterdruk ook nog lager,
gevolg een zielig straaltje, helemaal in combinatie met een spaardouchekop.
En de kop kan ook nog dicht zitten met kalk...

Met een 10 liter emmer en een horloge kan je meten hoeveel warm water je per minuut krijgt
en hoeveel koud, om een indruk te krijgen of het aan de capaciteit van de geiser ligt of aan de
water toevoer...
  vrijdag 10 november 2006 @ 11:47:44 #45
114341 Gerjo
ME!!!! :) V1.2
pi_43421861
Hoor hier vooral hele slechte berichten. Ff mijn ervaringen dan maar. Ik ben net in mijn nieuwe gehuurde huisje getrokken. Ook douchen met geiser. Douche zit naast de keuken, denk dat de leiding naar de douche 3 meter is ongeveer. Er komt een enorm harde straal uit de douche kop, te hard om ff je gezicht mee af te spoelen. Ook is het water echt heet, als ik er geen koud bij doe mag je me afvoeren na t douchen. In de keuken heb ik een niet zo heel erg enthousiaste straal uit de kraan maar wel te heet om je fikjes in te kunnen houden. Ben hier wel erg tevreden met het setje. Viel me alles mee. Merk en type geiser weet ik niet, geen stickers er meer op. Weet alleen dat t best een oud ding is.
When dawn breaks,
and the sun is about to rise.
The time has come to open your eyes,
and let the world get in.
pi_43423415
quote:
Op woensdag 8 november 2006 16:57 schreef -chefke- het volgende:

[..]

wat je nog kan doen als laatste optie met deze geiser is een goede onderhoudsman dat ding even goed laten schoonmaken ( branders / gas/ waterblok) en deze weten vaak ook wel hoe je met een paar kunst grepen net effe die paar extra KW`s los te maken in je geiser
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Anders ben je toch toe aan een andere zwaardere geiser.
Geiser mod! xD!

als ik bij mn vriendin in de douche kijk, standaart keukengeiser, en standaard douchekop ( antikal reclame idee! zo`n metalen ding ) daar komt best wel water uit hoor? en ook een lekker temperatuurtje,

wel weinig als je een combi gewend bent die wat meer liters per minuut weet te draaien
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:53:39 #47
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_44164909
Even een update: ik heb een gewone mengkraan erop gezet, en het douchen gaat nu heerlijk!
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Lekker warm en nog een beste straal ook!

Dus douchen met een keukengeiser gaat idd prima
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
Tranendal
pi_44179599
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:22 schreef gfx het volgende:
Met een keukengeiser douchen is niet fijn, veels te weinig warm water.
Als je appartementje op een hogere verdieping (3de) ligt dan is de waterdruk ook nog lager,
gevolg een zielig straaltje
Dat geldt toch echt niet altijd, ik woon op vier hoog, de afstand tussen mijn keukengeiser en mijn badkamer is zo'n meter of 4-5 en ik heb hartstikke heet water en het is ook een flinke straal. Misschien kan het ook aan het type geiser liggen ofzo. Die van mij wordt trouwens ieder jaar nagekeken en schoongemaakt.
  dinsdag 5 december 2006 @ 23:06:35 #49
3185 Adelante
To let it go now
pi_44179708
ook leuk aan een geiser: vriendin die wil afwassen als jij onder de douche staat
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_44180155
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 23:03 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Dat geldt toch echt niet altijd, ik woon op vier hoog, de afstand tussen mijn keukengeiser en mijn badkamer is zo'n meter of 4-5 en ik heb hartstikke heet water en het is ook een flinke straal. Misschien kan het ook aan het type geiser liggen ofzo. Die van mij wordt trouwens ieder jaar nagekeken en schoongemaakt.
sommige flats hebben een drukpomp in de kelder om de druk nog eens extra te verhogen voor de bovenste etages
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop