1. Amok
2. Down
3. North From Here
quote:ugh... songs om bij in slaap te vallen ja..
Amok en Down niet in ieder geval. Onder het mom van ondergewaardeerde albums "CRIMSON". een album met Songs tenminste
quote:Juist. Meer heb ik niet te zeggen.
Op woensdag 09 januari 2002 23:42 schreef Arr het volgende:
North from Here..de rest is poep
quote:North From Here is hun tweede album en Amok het derde, beide albums heb ik op de dag van uitkomen gekocht. Die andere albums zijn allemaal later uitgekomen.....nu snap ik het niet meer, leg mee eens uit wat je bedoeld!
Op donderdag 10 januari 2002 21:02 schreef Schuldige_Omstander het volgende:En zonder Frozen, Down en Crimson zouden jullie misschien nooit naar North from here of Amok hadden kunnen luisteren, omdat de band al lang op hun gat lag.
quote:Oké, nu snap ik je!
Op donderdag 10 januari 2002 21:36 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
ja, crook ik gokte erop dat je te jong was om ooit het verschijnen van die albums bewust te hebben meegemaakt. Doet niks van mijn mening af overigens. Crimson kicks ass en ik ben gelukkig de enige merk ik net zoals jij toen North from here uit kwam....
Zeker met ex-deathmetal bands... Muzikanten maken deathmetal als nog in de puberteit zitten en naar mate ze ouder worden zien ze in dat je daar niet ver mee komt [je moet toch godverdomme ergens je brood mee verdienen] en merken ze het genre ontgroeit zijn. Zo ook met Sentenced.
En als een zanger dan niet goed 'clean' kan zingen heeft ie pech gehad. [maar dat was niet de eigenlijke oorzaak van het vertrek van de oude zanger van Sentenced]
Amok was een goed album met mooie nummers [nepenthe, phenix] maar werd veel te vaak verstoord door de soms irritante zang.
Vanaf Down ging sentenced het ook veel beter doen. volwassen nummers in het verlengde van paradise lost en amorhis. Frozen en Crimson gingen nog eens overheen met kwalitatief veel betere nummers [refreinen!!! bij deathmetal natuurlijk onmogelijk]
Heb niks tegen deathmetal of zo... maar het is allemaal zo'n conservatief zooitje.. je mag geen keyboards gebruiken en die shit.
Geef mij maar de bands die volwaardig vanuit de deathmetal naar een heel eigen geluid zijn evalueerd: Therion ,Amorphis,Anathema [death/doom,scheidingslijnen zijn soms dun] Paradise Lost,Fear Factory,Tiamat...
maar ja als je alleen maar van Death Metal houd ben je naar mijn mening bekrompen...
quote:Ben het helemaal met je eens.....maar bij de bands die je hierboven noemt kon je natuurlijk in hun death metal periode al horen dat ze inventief en muzikaal zéér bekwaam waren / zijn......niet alleen maar bruut er op los hakken, ook aandacht voor melodie en songopbouw.
Op donderdag 10 januari 2002 22:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:Vanaf Down ging sentenced het ook veel beter doen. volwassen nummers in het verlengde van paradise lost en amorhis. Frozen en Crimson gingen nog eens overheen met kwalitatief veel betere nummers [refreinen!!! bij deathmetal natuurlijk onmogelijk]
Heb niks tegen deathmetal of zo... maar het is allemaal zo'n conservatief zooitje.. je mag geen keyboards gebruiken en die shit.
Geef mij maar de bands die volwaardig vanuit de deathmetal naar een heel eigen geluid zijn evalueerd: Therion ,Amorphis,Anathema [death/doom,scheidingslijnen zijn soms dun] Paradise Lost,Fear Factory,Tiamat...maar ja als je alleen maar van Death Metal houd ben je naar mijn mening bekrompen...
Alleen bij Sentenced hield dit verhaal voor mij persoonlijk na Amok helaas op! Het zelfde geldt bij mij trouwens ook voor Tiamat.....na Wildhoney heb ik het opgegeven.
tiamat vond ik naar mijn mening na wildhoney nog goed... maar bij zo'n verandering qua stijl is het te verwachten dat je veel fans van het eerste uur verliest.
Overigens is een band als My Dying Bride erg goed in hun fans terug te winnen... ongelooflijk!
quote:Een zeldzaam voorbeeld van constante kwaliteit in mijn ogen
Op donderdag 10 januari 2002 22:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:Overigens is een band als My Dying Bride erg goed in hun fans terug te winnen...
ongelooflijk!
Ironisch is het, dat uit een van de conservatiefste metal genres de meest avantgarde bands in de wereld zijn gekomen...
quote:Absoluut niet... Ik vind alleen alles na Down nogal een saaie boel. Het klinkt allemaal zo futloos en ongeinspireerd bij Sentenced de laatste jaren. En dan de produktie van de Tico Tico studio... pfff, als er één studio is waar je niet moet opnemen is het die wel en de Woodhouse studio (okay, vroeger ging het nog wel, maar nadat iedereen er kwam opnemen.....).
Ah ik snap het al jullie zijn echte evil death/black metallers die melodie schuwen als die engelse ziekte.
Ik vind dat een band moet groeien ja.. Sentenced heeft het talent, alleen nog niet alles laten zien wat ze kunnen. Amorphis heeft het tot nu toe altijd wel goed gedaan, kep al hun cds en ze zijn allemaal erg goed (behalve de eerste misschien, maar die heb ik net). Van death-metal tot wat ze nu doen, het klinkt allemaal erg geslaagd...
quote:Oke, mijn reactie dat de rest poep is was misschien een beetje overtrokken
Op donderdag 10 januari 2002 21:02 schreef Schuldige_Omstander het volgende:
Ah ik snap het al jullie zijn echte evil death/black metallers die melodie schuwen als die engelse ziekte. Ja maaar ik vind(dat doet ter zake, want aan mij werd de vraag gesteld"wat is het beste Sentenced album?")een band progressie moet maken en niet eeuwen lang inspiratieloze, a-melodieuze takkeherrie in de underground moet maken waar een stelletje alternatievelingen die-hards alleen aan bhun trekken komen. En zonder Frozen, down en crimson zouden jullie misschien nooit naar North from here of amok hadden kunnen luisteren, omdat de band al lang op hun gat lag.
North from Here is dus absoluut geen underground takkeherrie, dat album zit zo vreselijk goed in elkaar..vooral voor de tijd dat die uitkwam (93) was het een superalbum.
Maar ik vind wel dat het vergeleken met North from Here een saaie boel is geworden. En North from Here was het eerste album wat ik van ze hoordde (ja ik ben een ouwe lul).
Ik ben het wel met je eens dat bands progressie moeten maken en niet eeuwig dezelfde soort muziek kunnen uitbrengen, maar de latere Sentenced kan mij gewoon een stuk minder boeien dan North from Here, net zoals de latere Paradise Lost (vanaf One Second) mij stukken minder kan boeien dan hun oudere werk. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat ik een evil black/deathmetal mannetje band dat allergisch is voor melodie. Bands als Amorphis en Tiamat kan ik trouwens nog steeds heel erg waarderen.
Binnenkort ga ik Amok proberen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |