abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43352366
Wie is er gisteren ook naar de 013 geweest? Was e cht zwaar relax voroal de pit tijdens Gogol Bordello.

Bands:
Eerste band weet ik de naam niet
Disco Ensemble (ofzo) (waren wel goed)
Gogol Bordello
Danko Jones
Xbox Live: koenpijl
  woensdag 8 november 2006 @ 11:28:52 #2
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43353045
Eerste twee bands gemist omdat we pas wat laat aankwamen.
Gogol Bordello was erg gaaf!
Danko Jones is muzikaal wel aardig maar vind ik verder nog steeds een irritante zeikerd .

Grootste minpunt van de avond: ik kreeg al de hele tijd halfvolle glazen bier over me heen, nou is dat normaal (te verwachten zelfs) bij dit soort concerten, maar toen ik zelf één (1) lege beker een stukje naar voren wierp, werd dat blijkbaar gezien door het personeel en mocht ik naar buiten. Wat een zeiktent.

Nou was Danko toch al bijna afgelopen dus we (m'n vrienden waren zo aardig om solidair mee te gaan) waren mooi de rij voor de garderobe voor.

Én! Op weg naar het station kwamen we eerst de violist, één van die dansende meiden en nog twee bandleden tegen en vervolgens in de stationshal nog die gast met dat Bob Marley shirt (gitarist/bassist).
Wát een helden zijn het ook .

Al met al. Tof concert. 013 sucks .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_43353341
Hey jij was die gast die naast mij stond! en tege me benen aan viel Of niet? door de bewaking geduwd.
  woensdag 8 november 2006 @ 11:41:00 #4
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43353409
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:38 schreef koen_pijl het volgende:
Hey jij was die gast die naast mij stond! en tege me benen aan viel Of niet? door de bewaking geduwd.
Ik donderde inderdaad omver ja .
Mocht dus uiteindelijk naar buiten. Ik denk dat ze een zondebok zochten voor al die volle glazen die tegen Danko Jones en de apparatuur vlogen. Daar heb ik dus niets mee te maken gehad, maar goed.
pi_43353446
Ja man ik stond naast je, echt precies naast je . Wat een toeval. (lange gast met anti-flag t-shirt aan)
  woensdag 8 november 2006 @ 11:46:28 #6
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43353548
Dat kan inderdaad niet missen dan .

pi_43353753
Was toh zo meisje bij jullie groepje die al dat bier liet vallen ofzo.Heel de vloer eronder... Was zonde
  woensdag 8 november 2006 @ 12:05:35 #8
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43354082
quote:
Op woensdag 8 november 2006 11:53 schreef koen_pijl het volgende:
Was toh zo meisje bij jullie groepje die al dat bier liet vallen ofzo.Heel de vloer eronder... Was zonde
Ja schandalig he!
En dáár word je niet eens voor buiten gekickt .
  woensdag 8 november 2006 @ 12:10:56 #9
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_43354231
Wat, een feest! Eerste band was Bedouin Sound Clash. Niet gezien, alleen gehoord... maar waren vooral covers op een reggae-manier. Disco Ensemble was mede door het enthousiasme wel tof om te zien. Goede opwarmer. Gogol Bordello was een compleet losgeslagen (in de goede zin) feest. Wat een gave live-band. De danseres op de trommel in de pit was hét voorbeeld van de sfeer. Danko Jones was aardig, maar niet bijzonder. Zeker niet als je eerst GB achter je kiezen hebt gehad.
Love will be my strongest weapon
pi_43354299
In BN de Stem stond gisteren ook een interview met Eugenen Hutz (zanger GB) en die zie ook van ja het is dom dat wij niet de hoofdact zijn! Als je ons hebt gehad valt de rest alleen maar tegen.

Ik vond bij Danko Jones, dat die gast zoveel ouwehoerden... En zichzelf zo geweldig vond.
  woensdag 8 november 2006 @ 12:18:26 #11
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_43354457
Danko Jones heb ik al 3x gezien. De aardigheid is er dan ook echt af. Sommige nummers blijven echt gaaf om te horen, maar hij flikt elke keer hetzelfde kunstje. De vorige drummer vond ik ook beter bij DJ passen qua geluid. Dj heeft altijd last van (gespeelde?) arrogantie. Op de een of andere vreemde manier kan ik het wel hebben van hem. Nu hoef ik hem een paar jaar niet meer te zien.

Staat dat interview online toevallig?

http://www.bndestem.nl/cultuur/article806171.ece

[ Bericht 14% gewijzigd door Acathla op 08-11-2006 12:19:29 (Interview) ]
Love will be my strongest weapon
pi_43354490
Ik zal eens zoeken .
pi_43354572
Explosieve zigeunerrock met een boodschap
Door Dieter van den Bergh

Dinsdag 7 november 2006 - TILBURG – In korte tijd bouwde de Amerikaanse 'gipsypunkers' Gogol Bordello een enorme live-reputatie op. Vandaag staat de groep in 013 in Tilburg voor een eenmalig Nederlands optreden. Een gesprek met frontman/feestbeest Eugene Hütz (34).
„Festival Mundial? Ja, dat weet ik nog. Gek genoeg wel. We speelden in een enorme tent van het ministerie van Buitenlandse Zaken. We zijn daarna extreem gaan feesten. Ben die avond alles kwijt geraakt, m'n geld, m'n geheugen. En mijn vriendin ook, geloof ik“, grijnst Eugene Hütz.

‘Dress like a gypsy gangster, screw as much as possible’, het is slechts één van de opmerkelijke levensmotto's van de rauwe frontman van Gogol Bordello, een 'party animal' pur sang. Ook op het podium, waar de hevig besnorde Amerikaan van Oekraïnse (zigeuner)afkomst de blikvanger is.

Met een explosieve mix van Russische folk, hoempa, dub en stevige punkrock bouwde Gogol Bordello in Amerika en West-Europa in korte tijd een grote populariteit op. In Amerika bespeelt het stel enkel nog de grote zalen. Ook in Nederland gaat het goed, met dank aan spraakmakende optredens op Mundial, Oerol en Lowlands, en aan het internationale debuut 'Gypsy Punks', geproduceerd door Steve Albini (Pixies, Nirvana). „We komen voor veel mensen compleet uit het niets vallen", zegt Hütz, „maar ons succes is niet over één nacht ijs gegaan. We zijn al zes jaar keihard bezig, hebben vier albums gemaakt.“

‘Immigrantpunk’

Eugene Hütz, geboren in Kiev, Oekraïne, met zigeunerbloed van moederskant, ontvluchtte - samen met zijn familie - zijn land na de kernramp in Tsjernobyl, om via allerlei Europese vluchtelingenkampen uiteindelijk in de 'melting pot' New York te belanden.

Zijn afkomst en vluchtelingervaringen hebben een grote weerslag op zijn muziek gehad. Zanger/gitarist Hütz, zelfbenoemd 'immigrantpunk', begon in Oost-Europese barretjes op te treden, en ontmoette hier de leden van het huidige Gogol Bordello. Muzikanten met roots in Oekraïne, Bulgarije, Israël en Ierland. „We wilden niet zomaar fuckin' folklore gaan spelen, maar muziek met ballen en cultureel bewustzijn. Europese muziek, want in wezen zijn we een Europese band." Dat werd 'bastard gypsy rock-'n'-roll' of een 'New Yorkse reïncarnatie van Oost-Europese muziek', zoals Hütz het noemt. Gespeeld met accordeon, viool, trommels en een flinke dosis humor. En voorzien van een boodschap, grotendeels in het teken van de 'zigeunerzaak'.

Hütz: „Zigeuners hebben nog steeds een fuckin' stigma. Iedereen vindt de muziek leuk, maar niemand wil ons om zich heen hebben. Ik heb nog geluk, ik kom uit een gemixte familie.“ Zijn groep doet goed werk voor de emancipatie van Roma, denkt Hütz.

„Gipsyjongeren hebben door ons weer interesse in hun eigen cultuur. Mensen denken dat zigeuners achterlijk zijn, maar veel gipsykids zijn erg bij de tijd. Ze lopen weg met onze band en delen hun meningen op chatrooms op internet. We hebben laatst als statement tijdens een optreden op de Amerikaanse televisie een liedje in de Roma-taal gezongen. Dat was nog nooit vertoond."

Gogol Bordello is niet alleen hip in New York, ook in Hollywood. Hütz is naast zanger namelijk ook acteur. Hij speelde een hoofdrol in het succesvolle 'Everything is illuminated', een verfilming van Jonathan Safran Foers roman, met muziek van Gogol Bordello. Sinds het succes van zijn band staat Hütz' acteercarrière op een laag pitje. „Het plan was om het druk te krijgen met de band. Dat is gelukt. Volgend jaar zal ik weer een paar filmrollen doen, nu zijn we 'ready to rock'."

Gogol Bordello begon de Europese Eastpak-tournee als voorprogramma van de populaire Canadese machorocker Danko Jones. Volgens Hütz zijn op veel plekken de rollen nu omgedraaid en is zíjn band afsluiter. In 013 vooralsnog niet. Dom, heel dom, vindt de eigengereide Amerikaanse Oekraïner: „Het is volstrekt onmogelijk om ons op te volgen."

Gogol Bordello

– en Danko Jones, Disco Ensemble, Bedouin Soundclash. Vanavond in

013 Tilburg, vanaf 19.00 uur

(Link)
  woensdag 8 november 2006 @ 12:25:37 #14
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43354679
Ik moet zeggen dat ik een paar keer keihard "GOGOL BORDELLO" door dat geouwehoer van D.J. heen heb gebruld .
pi_43354725
Ja, dat was lachen .

Ook allemaal gasten die riepen dat hij niet terug hoefde te komen. Toen hij zo zei van nu ga ik weg maar dan roepen jullie dat ik terug moet komen.
  woensdag 8 november 2006 @ 13:00:06 #16
17750 alkaholic63
Geniet, maar FOK met mate
pi_43355697
Gogol Bordello

Ik vond Gogol helemaal top.
Wat een zelfbevrekking vij die danko jones.
Z'n laatste cd vind ik goed, maar live is het echt niks.
Ik heb de cd's van gogol ook, maar die zijn live veel beter dan op cd.
Heb ze nu 2x gezien en er volgen er meer dat weet ik zeker.
Wat een entertainment en nog geweldige muziek ook!
Dip me in chocolate and throw me to the lesbians
  woensdag 8 november 2006 @ 13:03:40 #17
17750 alkaholic63
Geniet, maar FOK met mate
pi_43355805
quote:
Op woensdag 8 november 2006 12:25 schreef JDude het volgende:
Ik moet zeggen dat ik een paar keer keihard "GOGOL BORDELLO" door dat geouwehoer van D.J. heen heb gebruld .
Wij ook

Wij kwamen die violist met die baard tegen links vooraan in de zaal en we hebben ook gevraagd of ze op ll07 komen,
maar ja, geen volmondig ja gehoord :-( We zijn dan ook van plan een actie op te zetten : GOGOL BORDELLO OP LL07.

Die mannen kijken nergens naar en doen waar ze zelf zin in hebben, geen grootheidswaanzin (zoals de podium act van Danko jones)

[ Bericht 29% gewijzigd door alkaholic63 op 08-11-2006 13:09:45 ]
Dip me in chocolate and throw me to the lesbians
  woensdag 8 november 2006 @ 15:27:23 #18
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_43360385

Euj, psst, volgend jaar weer Lowlands, he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')