abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43343685
De bedoeling is dus dat ik een bosje bloemen langsbreng bij een bejaarden/ verpleegtehuis.
Ik ga naar een bejaardentehuis, want die zit hier een paar straatjes vandaan en ik zwaai altijd naar die lieve oudjes die zitten te bridgen voor het raam.

De opdracht is eigenlijk vrij simpel. Lever een bosje bloemen af, en klaar. Maar dat is natuurlijk veuls te makkelijk
Mijn plan is dat ik dit weekend met een bloemstuk (gaat toch net ff wat langer mee enzo) en misschien nog een kleinigheidje (* hier kom ik later op terug) naar het tehuis ga, en ga vragen of er een bewoner is die het echt zou waarderen. Bijvoorbeeld iemand die nooit meer bezoek krijgt, alleen woont, of gewoon graag een praatje wil maken.

Maar alleen een bloemetje is ook zo saai. Ik zou er graag nog iets leuks bij doen, maar heb geen flauw idee wat Fruit dacht ik al aan, een leuk kaartje, misschien snoepjes ofzo?
Heeft iemand wat tips?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  Boks-Chick dinsdag 7 november 2006 @ 23:08:33 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_43343911
neem die persoon mee voor een bakkie koffie ergens?
lolwut
pi_43344153
een kaars met een leuke boodschap er aan ofzo...dat de kaars symbool staat voor iets...
pi_43345628
Als je dan al niet tegengehouden word door de receptie van het huis. Zouden de mensen waar je op bezoek wilt gaan het waarderen als je gewoon oprecht tijd met hen spendeerd.
En het misschien wel op een reguliere basis willen doen.

M.a.w. word vrijwilliger daar.
Do you know the difference between commitment and involved?
Think of bacon and eggs, the chicken is involved, the pig was committed.
pi_43345847
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 23:52 schreef FamFarmerFan het volgende:
Als je dan al niet tegengehouden word door de receptie van het huis. Zouden de mensen waar je op bezoek wilt gaan het waarderen als je gewoon oprecht tijd met hen spendeerd.
En het misschien wel op een reguliere basis willen doen.

M.a.w. word vrijwilliger daar.
Daar dacht ik net ook al aan. Dus ik ga morgenmiddag even vragen of ik wel zomaar bij oudjes op bezoek mag enzo.

Vrijwilliger worden zou mij best leuk lijken, maar ik help in het weekend ook al een gehandicapte kennis van mij. Misschien ooit in de vakantie ofzo.
pi_43346476
Het zou vrij bijzonder zijn als ze het toelaten dat je "zomaar" binnen komt wandelen. Ik heb 8 jaar gewerkt in een verzorgingshuis bij de receptie. En als je met zo'n verzoek binnen komt wandelen zullen ze je niet gauw geneigd zijn om te helpen.
Het enige wat je vol moet houden in het gesprek (wat je onherroepelijk krijgt) is dat als je kwaad in de zin zou hebben dat jij je niet eerst meld bij de receptie.

Maar bereid je voor op het feit dat de verpleging erbij gehaald word en dat die jouw "cadeautjes" uit handen nemen en er zorg voor dragen.

Om daar op voorbereid te zijn kun je misschien wel een brief bijvoegen (groot lettertype, met extra postzegel, papier en envelop erbij gevoegd) zodat je een schrijfcontact kan opbouwen.
Daarmee zorg je voor 2 dingen, regelmatig contact met 1 iemand en dus tegen vereenzaming en een contact waar je als je een vrij moment hebt gewoon weer aan kan beginnen (met schrijven)

En waarom die postzegel envelop en papier? Omdat niet iedereen even mobiel is en makkelijk aan postzegel, papier en envelop kan komen (misschien had je daar zelf ook allang aan gedacht maar better safe than sorry)
Do you know the difference between commitment and involved?
Think of bacon and eggs, the chicken is involved, the pig was committed.
pi_43387800
Bloemstukken maken met de bewoners, dat zal je wel in dank worden afgenomen
Succes!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43411011
Mja, mijn fantastische ideeën werden even bruut de grond in gestampt door een norse dame bij de receptie. Nadat ik mijn verhaal vrolijk had verteld, had de receptioniste slechts een " " voor mij.
"Mevrouw, weet u wel hoeveel mensen hier wonen?!"
Ik: "naja, zo ongeveer"
"Dan snapt u natuurlijk best dat wij het verplegend personeel niet zomaar even lastig kunnen vallen met de vraag of er nog eenzame ouderen te vinden zijn !"
Ik "Oh. Ehm. Nouja. Zo had ik het niet bekeken?"
"Maar U kunt uw bloemstukje natuurlijk hier afgeven, dan zorg ik persoonlijk dat het een goed tehuis krijgt hoor. "

Ik heb zo'n idee dat dat bloemetje dan gewoon in de eetzaal komt te staan ofzo. Maar goed, ik denk dat ik dat inderdaad maar gewoon doe, het is beter dan niets.

Trouwens, nog bedankt voor de tips en de hulp iedereen.
  Moderator donderdag 9 november 2006 @ 23:03:37 #9
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_43414221
Er zijn vast meer tehuizen! Blijf het proberen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zondag 12 november 2006 @ 23:25:25 #10
19194 Oversight
◢◤
pi_43493832
Stap eens de dichtstbjizijnde kerk/moskee/dinges binnen, en vraag het de beheerders...

Die kennen altijd wel zo iemand....
◢◤
pi_43494096
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:25 schreef Oversight het volgende:
Stap eens de dichtstbjizijnde kerk/moskee/dinges binnen, en vraag het de beheerders...

Die kennen altijd wel zo iemand....
Gisterenmiddag heb ik een bloemetje bij het bejaardentehuis gebracht. Dit keer zat er een vriendelijke receptioniste, en van haar mocht ik het bloemstukje in de eet/recreatiezaal zetten. Nog even gekletst met de oudjes, die het toch wel een leuk projectje vonden, dat mochten meer mensen doen.

Maar ik wil mijn RAOK wel even helemaal goed doen, dus ik heb vanmorgen mijn oma in Hoogeveen gebeld (waar ik volgende week heen ga) om te vragen of zij nog kennissen heeft, van de kerk (IDD Oversight) ofzo, die wel eens een bezoekje mogen krijgen. Ze wist er wel een, dus daar ga ik volgende week even langs.
  zondag 12 november 2006 @ 23:33:59 #12
19194 Oversight
◢◤
pi_43494152
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:32 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

Gisterenmiddag heb ik een bloemetje bij het bejaardentehuis gebracht. Dit keer zat er een vriendelijke receptioniste, en van haar mocht ik het bloemstukje in de eet/recreatiezaal zetten. Nog even gekletst met de oudjes, die het toch wel een leuk projectje vonden, dat mochten meer mensen doen.

Maar ik wil mijn RAOK wel even helemaal goed doen, dus ik heb vanmorgen mijn oma in Hoogeveen gebeld (waar ik volgende week heen ga) om te vragen of zij nog kennissen heeft, van de kerk (IDD Oversight) ofzo, die wel eens een bezoekje mogen krijgen. Ze wist er wel een, dus daar ga ik volgende week even langs.
Voelt GOED he, zo'n RAOK?

En volgende week uiteraard foto's van jou MET je oma die je verwijst naar een kennis...
◢◤
pi_43494484
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:33 schreef Oversight het volgende:

[..]

Voelt GOED he, zo'n RAOK?

En volgende week uiteraard foto's van jou MET je oma die je verwijst naar een kennis...
Nou, valt mee hoor. Ik werd door het meerendeel van de oudjes een beetje raar aangekeken, er waren er maar 3 die echt de moeite deden voor een gesprek. Het is niet iets wat ik 1,2,3 nog eens zou doen, maar goed.

Als ik er ben geweest, komen er foto's. Maar pin me niet vast op volgende week, het zou ook zomaar over drie weekjes kunnen zijn.
  Moderator maandag 13 november 2006 @ 18:45:02 #14
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_43516009
Gaat goed dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_43542062
Goeie actie schat!

Je mag wel eens langs komen als ik aan het werk ben in de avond!
pi_43543433
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:15 schreef super-muffin het volgende:
Goeie actie schat!

Je mag wel eens langs komen als ik aan het werk ben in de avond!
Nou, dankjewel hoor!

En nee, eerst ga ik naar een eenzaam ex-boerinnetje in Hoogeveen.
pi_44177288
De bedoeling was dat ik dit weekend naar mijn oma zou gaan, maar ze is deze avond helaas overleden.

Neemt niet weg dat ik vroeger of later toch deze RAOK goed af zal ronden hoor, maar de komende tijd niet.
pi_44192947
Ah echt, jeetje, gecondoleerd hoor gekkehoedenmaker.
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')