quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:11 schreef Forno het volgende:[..]
Zolang de aanvraagprocedure binnen het termijn geschied kan de gemeente niks verweten worden. Het zou wat zijn als ze vanwege een TV-programma mensen gaan voortrekken. Wat dat betreft vond ik de gang met betrekking tot de bouwaanvraag normaal; traag as usual.
Mischien even beter lezen. Nergens staat dat de gemeente nu sneller moet werken, er staat juist dat in dit soort gevallen de gemeente juist op elk detail moet letten en niet zoals nu helemaal los van de werkelijkheid een standaard procedure op uiterst lakse wijze aan het door kruipen is.
quote:
Ze hebben trouwens geluk dat het bouwwerk geen monument is, want dan kan de aanvraagprocedure met maanden worden verlengd.
![]()
Zit je zo mooi een half jaar te niksen.
Een monumenten status is niet bedoelt om mensen dwars te zitten maar voor grote fouten te behoeden. En je zit zeker geen half jaar te niksen. De procedure duurt idd langer omdat er gedegen onderzoek wordt gedaan, subsiedie aanvragen, zoeken naar de juiste mensen, zoeken naar juiste materialen enz enz enz. allemaal om te voorkomen dat 20 jaar later het huis niet alsnog van ellende uit elkaar valt door het vergeten zijn om dingen ook aan te pakken, verkeerde materialen, door roesten van verankeringen omdat ze in beweging zijn gekomen tijdens werkzaamheden enz.
ovg was van dit pand verzuimt om de status aante vragen, maar monumenten status is niet de enige regel. Je hebt ook nog stads monument en beschermt stadsgezicht en gebied. Dan gelden er ook andere regels. Dit pand staat wel in de laatste 2 categorieen aan de locatie te zien.
quote:
Wat ik wel enigzins ongeloofwaardig vind is de enorme voortgang van de verbouwing in Deventer in "Bouwval gezocht" (en andere). Zo staan ze wat te dromen in een bouwval, een moment later is de bouwaanvraag de deur uit, de constructeur klaar met zijn berekeningen en zijn de werktekeningen gereed. Zoef zoef!!!! Normaliter kost dit proces alleen al maanden. Vervolgens staat de aannemer met een paar blikken bouwvakkers klaar, zo even ergens vandaan gehaald. Huppa! En dat kost nauwelijks geld. Iets doet me vermoeden dat de rode draad gescript is en er maanden aan voorbereiding in zitten. Desondanks vind ik het wel een geinig programma.
Inderdaad dat is best wel eigenaardig. Vooral bij deze aflevering. De tekeningen, berekeningen en de aannemer is niet direct geregeld. De bewoners hebben kennelijk hier enkele maanden bezig geweest om van alles te regelen behalve de bouwvergunning. Waarschijnlijk is die pas aangevraagd nadat het programma er bij kwam en bleek dat ze daar totaal nog niets aan gedacht hadden. Kun je je meteen afvragen wat voor aannemer dat is. Waarvoor die aannemer nu precies ingehuurd was is me ook niet helemaal duidelijk. Ik heb eigenlijk alleen maar die mensen zelf zien beunen.