abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46042514
vertel eens?
pi_46042787
De zuurstofdoorlatendheid van (sowieso alle non-siliconen) lenzen is slecht, incl. SofLens van B&L. Als je nu toch begint met lenzen dragen cq gaat overstappen naar een ander type, kan je het beste kiezen voor een silicone hydrogel lens (Ciba Night&Day/Air Optix, Acuvue Advance/Oasys of B&L PureVision). Of natuurlijk harde lenzen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:03:33 #43
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_46043044
Laatst een testsetje besteld op mylenses.nl, de acuvue oasys. Best lekker opzich na de drek die ik altijd heb voorgeschoteld gekregen van Hans Anders. Daarna ben ik ook direct naar Eye Wish gegaan omdat ze bij Hans niet zulke lenzen hebben. Ik vind Eye Wish een leuke tent met mensen met kennis. Wel een stuk duurder dan Hans Anders maar de kwaliteit is ook een stuk beter.
Bij de oogcontrole bij Hans Anders worden maar een paar tests uitgevoerd terwijl ze bij Eye Wish een stuk verder gaan. Ze meten daadwerkelijk alles, niet alleen je sterkte.
Ik ben lelijk.
pi_46043925
quote:
Op maandag 5 februari 2007 12:32 schreef lucky_birdie het volgende:

[..]

Ik heb al jaren Biomedics 55, voorgeschreven door de opticien, en mylenses heeft toch echt geen oude types lensen hoor.. (of ze moeten die bij "Het huis" ook verkopen..)
De verpakking van Biomedics is laatst veranderd.. en ze hebben die nieuwste verpakking ook bij mylenses..
De verbeterde versies van de lenzen (zoals de Accuvue Oasys...die kwam pas later bij hen) zijn niet per direct ook op mylenses te krijgen, dit komt omdat deze vaak ook een paar euro duurder zijn.
quote:
en als iemand slordig met zijn / haar lenzen om gaat kan de opticien daar ook weinig aan doen, hooguit waarschuwen..
Inderdaad en uitleggen hoe het wel moet
pi_46044002
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:03 schreef PICHT het volgende:
Laatst een testsetje besteld op mylenses.nl, de acuvue oasys. Best lekker opzich na de drek die ik altijd heb voorgeschoteld gekregen van Hans Anders. Daarna ben ik ook direct naar Eye Wish gegaan omdat ze bij Hans niet zulke lenzen hebben. Ik vind Eye Wish een leuke tent met mensen met kennis. Wel een stuk duurder dan Hans Anders maar de kwaliteit is ook een stuk beter.
Bij de oogcontrole bij Hans Anders worden maar een paar tests uitgevoerd terwijl ze bij Eye Wish een stuk verder gaan. Ze meten daadwerkelijk alles, niet alleen je sterkte.
Hans anders heeft ook alleen opticiens in dienst en geen optometristen, die veel meer kunnen en mogen meten

Kort door de bocht, mag een normale opticien(persoon met die opleiding) niet eens lenzen aanmeten, wel als ze der een lenzen opleiding bij hebben gedaan. Maar dan nog tippen ze niet aan het niveau van een optometrist.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 16:35:17 #46
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_46044077
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:32 schreef optifree het volgende:

[..]

Hans anders heeft ook alleen opticiens in dienst en geen optometristen, die veel meer kunnen en mogen meten

Kort door de bocht, mag een normale opticien(persoon met die opleiding) niet eens lenzen aanmeten, wel als ze der een lenzen opleiding bij hebben gedaan. Maar dan nog tippen ze niet aan het niveau van een optometrist.
Daaarmee heb je dus ook het prijsverschil tussen Eye Wish en Hans Anders te pakken.
Ik ben lelijk.
pi_46044212
quote:
Op woensdag 8 november 2006 19:23 schreef Gunner het volgende:

[..]

Lijkt me onzin. De lenzen zijn hetzelfde als van de Pearle. allemaal topmerken op lens gebied. Pearle verpakt ze gewoon in hun eigen kleurtje en doosje.
Dat is niet helemaal waar. Er zijn verschillende soorten stoffen die een verschillende lucht door laat baarheid hebben. Hoe meer lucht ze doorlaten, hoe beter de lens is voor het oog, maar ook hoe duurder deze is. HA en Pearle ed. zullen alleen daarom al niet de nieuwste lenzen hebben.

Het is net zoiets als dat ze de brillen collectie van een jaar of twee jaar terug verkopen (en/of kwaliteitief minder merken) om kosten te besparen. Deze brillen worden voorzien van het simpelste glas wat er te krijgen is, met een gouden ontspiegeling (iets wat je liever niet hebt). En ja ik ken de inkoop prijzen van de HA en pearle etc..en ook van de betere opticien (die ook groot inkoopt, want dat kan ook een groot verschil maken )
quote:
Via Mylenses krijg je bijvoorbeeld ook korting op controles bij Eyewish
Ik zou zelf persoonlijk het niet eens bij hen wagen, ook al zitten daar wel goede tussen
pi_46044319
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:35 schreef PICHT het volgende:

[..]

Daaarmee heb je dus ook het prijsverschil tussen Eye Wish en Hans Anders te pakken.
Klopt

Ik zal zo ook even voorrekenen dat mylensen helemaal niet zo duur is in vergelijking met een degelijke opticien (die een optometrist in dienst heeft), waar je vaak veel meer service krijgt
pi_46044532
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 10:47 schreef Gunner het volgende:

[..]

Met andere woorden, de lenzen die men jaren geleden verkocht waren slecht? Ik kan me echt niet voorstellen dat lenzen van vorig jaar zo significant veel slechter zijn.

Ik vind 'oud' dan ook zo relatief begrip in deze.

Net zoals wasmiddelen reclames, wast NOG schoner. M.a.w; het vorige product waste toch niet zo goed

Begrijp je wat ik probeer te zeggen?
[..]

Ik zal nog eens op lenzendoosjes kijken, maar staat daar ook geen houdbaarheids datum op?
Er staat inderdaad een houdbaarheids datum op etc...

Het gaat om de stof waaruit ze geproduceerd zijn en hoe dat gebeurd. Je hebt dan ook drie catogorieen in lenzen, namelijk: goed, beter en best. Alles onder goed mag niet meer verkocht worden.

Zelf kun je het verschil al testen, door een setje lenzen (maand of 2 weeks) te halen bij de HA oid en een setje bij een goede opticien. Alleen al aan het draagcomfort zul je het verschil merken. Tevens kun je het aan de dikte van de lens voelen, een goede lens is namelijk zo dun mogelijk, terwijl die van de HA etc nog behoorlijk dik zijn.

Tevens zullen de lenzen van de HA etc, minder lucht doorlaten dan de lenzen van een goede opticien. En hoe minder lucht ze doorlaten hoe slechter ze zijn voor het oog
pi_46044546
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 15:56 schreef intoxicated het volgende:
De zuurstofdoorlatendheid van (sowieso alle non-siliconen) lenzen is slecht, incl. SofLens van B&L. Als je nu toch begint met lenzen dragen cq gaat overstappen naar een ander type, kan je het beste kiezen voor een silicone hydrogel lens (Ciba Night&Day/Air Optix, Acuvue Advance/Oasys of B&L PureVision). Of natuurlijk harde lenzen.
En jij hebt er volgens mij verstand van
pi_46046368
ik heb ooit lenzen gekocht bij t kruidvat., een lens was gescheurd, twee dagen later pas een afspraak bij de opticien, en de sterkte van mijn bril was ook niet goed meer.. dus toen toch maar eens geprobeerd. Naaahhh wat n aanfluiting.. mijn arme oogjes!

dat was dus eens.. maar NOOIT meer..
[Water from the Supermarket - Buy it and it’s yours!]
  dinsdag 6 februari 2007 @ 17:52:31 #52
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_46046748
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 16:41 schreef optifree het volgende:

[..]

Klopt

Ik zal zo ook even voorrekenen dat mylensen helemaal niet zo duur is in vergelijking met een degelijke opticien (die een optometrist in dienst heeft), waar je vaak veel meer service krijgt
Ja? Ik ben anders zeer te spreken over de service van Mylenses. daar kunenn veel, ook normale, winkels nog wat van leren.

Verkeerde lenzen? Omruilen en gratis terugsturen
Andere type lenzen? Lenzen die je over hebt terug sturen als een proefpaar lenzen bevalt.

Snel email antwoord? Ja, geen klachten over.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_46050929
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 17:52 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ja? Ik ben anders zeer te spreken over de service van Mylenses. daar kunenn veel, ook normale, winkels nog wat van leren.

Verkeerde lenzen? Omruilen en gratis terugsturen
Andere type lenzen? Lenzen die je over hebt terug sturen als een proefpaar lenzen bevalt.

Snel email antwoord? Ja, geen klachten over.
Ja dat is de basis service, maar wat als je last van je ogen krijgt? Ga jij dan voor een gratis consult naar de opticien? Of als er precies 1 lens kapot gaat..dan krijg je direct een nieuwe (meeste hebben ze wel 1 of 2 van in voorraad).

Oke en dan nu de rekensom. Ik ga uit van de nieuwe Acuvue Advanced (for asstigmatism, want er zijn zat mensen die een cylinder hebben) lens en Optifree vloeistof (dit is de beste "no rub" vloeistof)

Voor mylenses:
- Vier doosjes(half jaar) Lenzen a 34,75 per 6, totaal 139
- 6x 250ml (brievenbusfles) Optifree Express inclusief lens houder, totaal 39,95
- 1 oogcontrole a 14,95 bij Eyewish
Totaal: ¤193,90

Opticien
- Vier doosjes(half jaar) Lenzen a 45 per 6, totaal 180
- 3x 360ml + 1x 180ml Optifree Express inclusief lens houder, totaal 35
- Gratis oogcontrole
Totaal: ¤215,-

De vloeistof verschilt omdat de 3x360ml + 1x180ml het standaard optifree express halfjaar pakket is. Dus 1260ml voor de opticien en 1500 voor mylenses. Respectievelijk 0,0278 cent per ml en 0,0267 cent per ml.

De lenzen zijn iets duurder, maar hier staat wel tegenover dat je 6 dagen in de week kunt binnenlopen met vragen cq problemen en dezen door gekwalificeerd personeel wordt behandeld. Heeft u irritatie, de optometrist controleert of er geen infectie oid aanzit. Lens kapot? U krijgt een vervangende lens.

Dus voor een 25 euro meer heb je meer service van gekwalificeerd personeel, dat veel meer kosten heeft doordat het ook nog een pand moet onderhouden

Daarbij is het bij zachte lenzen van belang dat je bij irritatie altijd een controle laat uitvoeren omdat ze gevoeliger zijn voor infecties die je in eerste instantie niet voelt. Probeer dat maar eens bij mylenses.nl. Tevens vinden winkels het niet leuk als je regelmatig gebruikt maakt van hen service (die hen geld kost) terwijl je er niks koop...logisch lijkt mij, zij hebben ook omzet nodig om die service te kunnen bieden.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 20:32:01 #54
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_46052783
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 19:52 schreef optifree het volgende:
Tevens vinden winkels het niet leuk als je regelmatig gebruikt maakt van hen service (die hen geld kost) terwijl je er niks koop...logisch lijkt mij, zij hebben ook omzet nodig om die service te kunnen bieden.
Ach, dan hebben ze altijd nog een duur 0900 nummer

Maar goed, voor maandlenzen heb ik het berekend bij de Pearle, en op jaarbasis voor 2 personen in mijn huishouding kan het toch aardig oplopen, meer iig dan bij jouw berekening

En die oogmeting kan ik ook nog wel gratis krijgen bij de Pearle waar ik jaren klant ben nog steeds voor m'n normale bril, dus zo'n vaart zal het niet lopen;.
pi_46053449
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:32 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ach, dan hebben ze altijd nog een duur 0900 nummer
Gelukkig kunnen ze tegenwoordig via de telefoon ook al je ogen controleren
quote:
Maar goed, voor maandlenzen heb ik het berekend bij de Pearle, en op jaarbasis voor 2 personen in mijn huishouding kan het toch aardig oplopen, meer iig dan bij jouw berekening
Mag ik jou berekening eens zien? En op tweejaarbasis zal het inderdaad meer oplopen , logisch opzich ook wel he . Verlijk jij trouwens Pearle met Mylenses?
quote:
En die oogmeting kan ik ook nog wel gratis krijgen bij de Pearle waar ik jaren klant ben nog steeds voor m'n normale bril, dus zo'n vaart zal het niet lopen;.
Alleen jammer dat de pearle bijna geen optometristen in dienst heeft die een juiste controle van het oog kunnen doen. Voor een simpele meting zonder complicaties (mijn cylinder kunnen zij al niet meer meten), is het goed te doen, maar voor andere dingen? nee....
  dinsdag 6 februari 2007 @ 21:00:28 #56
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_46053940
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 20:47 schreef optifree het volgende:
Mag ik jou berekening eens zien? En op tweejaarbasis zal het inderdaad meer oplopen , logisch opzich ook wel he . Verlijk jij trouwens Pearle met Mylenses?
Sorry die heb ik niet meer, maar ik kan je garanderen dat het best om een flink bedrag ging. En mijn prijs vergelijking kan ik alleen met Peale doen, aangezien ik daar als enige ooit lenzen heb gekocht voordat ik naar mylenses ging.

Ik ben niet iemand die altijd voor de laagste prijs ga, maar ik ben van de kwaltieit van de lenzen van Mylenses verkoopt overtuigd dus waarom zou ik dan meer betalen?
pi_46069663
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 21:00 schreef Gunner het volgende:

[..]

Sorry die heb ik niet meer, maar ik kan je garanderen dat het best om een flink bedrag ging. En mijn prijs vergelijking kan ik alleen met Peale doen, aangezien ik daar als enige ooit lenzen heb gekocht voordat ik naar mylenses ging.
Jammer aangezien mylenses wel de "beste" lenzen verkoopt, zoals de Acuvue Oasys, maar geen service erbij levert (in de zin van goede oogcontroles, tenzij je de controle bon voor eyewish neemt ). Bij pearle daarintegen verkopen ze lenzen van mindere kwaliteit, hebben ze geen optometrist en dan zijn ze alsnog duurder? Tja dan weet je dus dat je opgelicht word Zeker als je hen inkoop prijzen ziet...
quote:
Ik ben niet iemand die altijd voor de laagste prijs ga, maar ik ben van de kwaltieit van de lenzen van Mylenses verkoopt overtuigd dus waarom zou ik dan meer betalen?
De kwaliteit van de lenzen van mylenses zijn inderdaad goed, mits je de juiste kiest, want ze verkopen inderdaad de kwaliteitief goede merken. Echter voor 25 euro per half jaar extra, kun je ook gecontroleerd worden door een optometrist en ten alle tijden geholpen worden door gekwalificeerd personeel.
Het is dus een stukje extra veiligheid voor je ogen en service waarvoor je betaald, tevens is 25 euro het half jaar niet duur. Vergelijk de prijzen maar eens met Groot Britannie, dan zul je een hart verzakking krijgen voor alleen de prijzen die ze rekenen voor een meting Daar zijn metingen door Opticiens goedkoper dan door Optometristen, want kennis en vaardigheden kosten nou eenmaal geld...maar goed, ik neem aan dat je niet daar heen gaat voor een meting
pi_46071567
quote:
Op maandag 5 februari 2007 16:45 schreef Nijna het volgende:
Helaas willen veel mensen wel lenzen dragen maar mag het eigenlijk niks (of zo weinig mogelijk) kosten. Dus worden er allemaal fratsen uitgehaald om te besparen. Lenzen langer dragen, vloeistof meerdere dagen gebruiken en ik weet niet wat al meer.
Zolang het goed gaat, lijkt het allemaal zo onschuldig. Maar je hebt maar 1 paar ogen...
Dus volgens jou vallen je ogen uit als je lenzen ipv 1 maand 5 weken draagt? Je kan hooguit irritatie krijgen of een infectie op je ogen hoor.

Maarja, infectie op je ogen is op zijn minst een oogartsbezoek, en dat kost idd meer dan die 10 euro per jaar die je bespaard door je lenzen langer in te houden
pi_46071980
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:00 schreef Emu het volgende:

[..]

Dus volgens jou vallen je ogen uit als je lenzen ipv 1 maand 5 weken draagt? Je kan hooguit irritatie krijgen of een infectie op je ogen hoor.
Volgens mij heb ik dat nergens gezegd. Een infectie kan behoorlijk wat schade aanrichten.
Maar wees lekker eigenwijs en ga je eigen gang, ik hou je niet tegen hoor.
Fake it till you make it...
pi_46072619
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:16 schreef Nijna het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik dat nergens gezegd. Een infectie kan behoorlijk wat schade aanrichten.
Maar wees lekker eigenwijs en ga je eigen gang, ik hou je niet tegen hoor.
Oke en waar lees jij nu dat IK mijn lenzen langer inhoud dan 1 maand. Ik probeerde gewoon te zeggen, dat er idd veel mensen zijn die het doen dus

Ik weet de prijzen niet zo in Nederland maar ik België betaal ik 45 euro per 6 pack (Boimedics 55) bij de optieker (het enige wat die voor mij doet is meten). Terwijl ik hetzelfde pack op internet koop tegen 23 euro per 6 pack.

Dat is dus per jaar:

Optieker 4 x 6 pack x 45 = 180 euro
Online 4 x 6 pack x 23 +3.5 verzendkosten = 95.5 euro

Ik ga 1 keer per jaar op controle bij de oogarts die dan ook ineens mijn sterkte meet. Om de 6 maanden gaan om op te meten is TOTAAL overbodig (als je ouder bent dan 22-23). Precies of je hebt elke 6 maanden een andere cilinder en -1.00 sterkte extra 1 keer per jaar is heus voldoende.

Je kan wel een beetje voorzichting zijn, maar je moet ook niet liggen overdrijven. Als gezonde persoon van 25 jaar laat je ook bv niet elke 2 weken een bloedstaal nemen
pi_46077210
quote:
Op woensdag 7 februari 2007 13:36 schreef Emu het volgende:

[..]

Oke en waar lees jij nu dat IK mijn lenzen langer inhoud dan 1 maand. Ik probeerde gewoon te zeggen, dat er idd veel mensen zijn die het doen dus
Ja er zijn veel mensen die het doen, ik snap dat niet maar goed.
quote:
Ik ga 1 keer per jaar op controle bij de oogarts die dan ook ineens mijn sterkte meet. Om de 6 maanden gaan om op te meten is TOTAAL overbodig (als je ouder bent dan 22-23). Precies of je hebt elke 6 maanden een andere cilinder en -1.00 sterkte extra 1 keer per jaar is heus voldoende.

Je kan wel een beetje voorzichting zijn, maar je moet ook niet liggen overdrijven. Als gezonde persoon van 25 jaar laat je ook bv niet elke 2 weken een bloedstaal nemen
Ik denk dat je hier niet eens bij de oogarts terecht kunt voor een contactlenscontrole. Door optometristen op te leiden proberen ze juist de oogartsen te ontlasten van oogmetingen enzo.
Ik laat 2 keer per jaar mijn ogen controleren bij de optometrist. Niet om te kijken of de sterkte is veranderd, maar om te laten zien of mn ogen er nog gezond uitzien en zonodig de sterkte na te meten.
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')