abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43948209
Ik kan bijna niet wachten op wat 'ze' heeft bedacht!
  maandag 27 november 2006 @ 23:55:19 #152
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43950079
quote:
Op maandag 27 november 2006 22:40 schreef eRrrrJeee het volgende:

[..]

opmdat die geen tegels heeft
Begrijp ik maar waarom heeft hij ze nog niet ? Ligt dat aan de leverancier dan ?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_43951116
die projector is echt een huge ding maar is idd heel stil
pi_43951172
nu nog een huge PC beeld er uit toveren

dan kan je 1:1 ontwerpen zo wat
pi_43951184
dat zou pas een design keuken zijn, projecteer hem gewoon, dan kan je heel gemakkelijk de kleurtjes veranderen als ze tegensteken.
pi_43951217
alleen minder praktish

dan overal maar LCD panels op plakken?
pi_43951309
Stil is zo'n projector zeker, geen uge warmte ontwikkeling omdat er geen super felle lamp door een hele dikke en donkere TFT schermpje hoeft te schijnenen bij een RGB buizen systeem. Dat scheelt ook erg veel in het opgenome vermogen van het ding.

Je keuken projecteren is ook een leuk idee maar wel erg lastig te realiseren of heel erg duur (de TFT deurtjes van Ou-Tannu ) Als is een volledig geprojecteerde keuken voor somigen wel beter, geldt zeker niet voor MMach. *did i say that out loud?*
  dinsdag 28 november 2006 @ 01:52:20 #158
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43951668
quote:
Op maandag 27 november 2006 23:55 schreef Blue-eyes het volgende:

[..]

Begrijp ik maar waarom heeft hij ze nog niet ? Ligt dat aan de leverancier dan ?
Jeps. Nu ja, dan ziet die geen geld en een klant minder. C'est la vie.
  dinsdag 28 november 2006 @ 10:54:42 #159
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43955483
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 01:52 schreef MMach het volgende:

[..]

Jeps. Nu ja, dan ziet die geen geld en een klant minder. C'est la vie.
Die kan die vloer vast niet leveren voor 8 euro per m2... zijn vast lokkertjes zodat je dan een duurdere vloer uitzoekt.
Ik vond het ook al too good to be true.

Misschien is dit iets voor je ? Kost maar 7 euro per m2 (NOG goedkoper dus)
http://www.2dehands.be/lot-prachtige-keramische-vloer-34x34-17605888.html?afdeling=doehetzelf&bouw_mat=8&rubriek=bouw_mat
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:12:32 #160
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43962209
Dat had idd ook niet slecht geweest, maar dit heb ik daarnet gekocht.

+wat egalisatiemortel.
Ik zag het liggen in de winkel, en ik was verkocht

Het is op de foto's niet echt kleurecht, maar tis dus gewoon wit hout met een wit/grijze schijn.
Op foto ist niet zo duidelijk wegens de combinatie tl/gloeilamp/daglicht.
pi_43962435
Wie die wil die niet zal zullen we maar zeggen

Het is vast heel mooi vinyl maar idd op de foto niet erg goed te zien.
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:22:24 #162
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43966481
De egalisatielaag is net aangebracht. Eerst doe je zo'n primer en dan moet je in 20 minuten de hele vloer bedekken onder de egalisatiemortel. Er zijn stukken niet gedaan daar aan de waterleidingen omdat het daar omhoog loopt met beton dat mn broer er vroeger heeft gegoten. Maakt mij niet veel uit want daar komen toch kastjes. Dit is nu trouwens een goede ondervloer voor tegels. Als er later veel geld te spenderen is en ik ben het vinyl moegezien, kan er zo een tegelvloer in.
Egalisatiemortel mag niet te vloeibaar zijn, maar wel vloeibaar genoeg om zelf te nivelleren. Ik ben benieuwd.

Nu nog 3uur niet naar de wc

En deze keer laat ik alle lichten express branden , kzou niet willen dat er iemand naar de wc gaat zonder dat ik de kans krijg om te zeggen dat je je voeten daar beter niet neerzet.
pi_43966779
Er staat geen kruis voor de deur links. Maak aub een bordje VERBODEN TOEGANG
  dinsdag 28 november 2006 @ 17:33:01 #164
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43966850
Die deur naar de tuin? Die kan je alleen maar gebruiken nadat je over de mortel hebt gelopen
pi_43967038
ziet er weer veel belovend uit
pi_43967196
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:33 schreef MMach het volgende:
Die deur naar de tuin? Die kan je alleen maar gebruiken nadat je over de mortel hebt gelopen
Die rechter dan??
Ze krijgen alles voor mekaar

Ziet er trouwens mooi uit. Idd prettig voor dadelijk als je tegels gaat leggen.

Volkgens mij is de keuken nog nooit zo mooi opgeruimd geweest
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 november 2006 @ 18:33:38 #167
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43968712
Mooi strak vloertje voor het vinyl Ga je daar nog iets van vloerplaten onderleggen (die groene dingen bedoel ik) of komt het gewoon hierbovenop?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 november 2006 @ 18:34:45 #168
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43968741
Dat mag er gewoon op als ie is uitgedroogd. Nog een week drogen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 november 2006 @ 18:40:26 #169
13151 crew  Rewimo
pi_43968918
Ja, ik snap dat het er zo op kan, maar die onderplaten maken het een stuk comfortabeler aan de voetjes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:06:19 #170
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43969807
Mja, met vinyl heb je dat sowieso al niet snel (je bedoelt lawaai en of koude vloer neem ik aan), dus dat skip ik wel. Mocht er laminaat op moeten, dan is zo'n ondervloer wel aangeraden je pense.
  dinsdag 28 november 2006 @ 19:17:20 #171
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_43970237
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 19:06 schreef MMach het volgende:
Mocht er laminaat op moeten, dan is zo'n ondervloer wel aangeraden je pense.
Dan kan je dat vinyl als ondervloer gebruiken........
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_43971759
Heb je nou het toilet gelijk aan de keuken? In Nederland is het gewoon dat er twee deuren tussen zitten. Bedrijfsmatig zoals horeca of bakkerij is het zelfs verplicht.
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:26:13 #173
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43972558
Dat is de eerste keer dat ik daar iets van hoor. Ik heb dat toch al redelijk veel gezien en ik vind het ook niet echt vreemd. De reden waarom dat in horecazaken zo is zal wel te maken hebben met hygiëne of iets dergelijks zeker? Maar aangezien ik het water uit de wc pot niet gebruik om mijn spaghetti te koken zie ik niet veel hygienische gevaren of problemen.
pi_43972747
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 17:33 schreef MMach het volgende:
Nee op die deur moet een briefje hangen:

Meent ge nu echt dat ge over mijnen pas ge-egaliseerde vloer hebt gelopen? Weet ge hoeveel werk dat kost het weer deftig te maken?
  dinsdag 28 november 2006 @ 20:38:08 #175
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43972950
pi_43973380
Mmach

Blij om te zien dat je de spirit weer hebt gevonden om te klussen. Pas goed op uzelf!
Eeuwig vijfentwintig
pi_43973446
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:31 schreef tnimble het volgende:

[..]

Nee op die deur moet een briefje hangen:

Meent ge nu echt dat ge over mijnen pas ge-egaliseerde vloer hebt gelopen? Weet ge hoeveel werk dat kost het weer deftig te maken?
Eigenlijk als ik dit zo lees moet dit briefje aan beide zijden van de WC pot hangen Wat zal die gauw naar zijn schoenen kijken.
pi_43984352
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 20:26 schreef MMach het volgende:
Dat is de eerste keer dat ik daar iets van hoor. Ik heb dat toch al redelijk veel gezien en ik vind het ook niet echt vreemd. De reden waarom dat in horecazaken zo is zal wel te maken hebben met hygiëne of iets dergelijks zeker? Maar aangezien ik het water uit de wc pot niet gebruik om mijn spaghetti te koken zie ik niet veel hygienische gevaren of problemen.
In nieuwbouwwoningen is dat ook zo idd, daar wordt ge-eist dat je vanuit een verblijfsruimte (woonkamer, slaapkamer, keuken) niet rechtstreeks in een toilet kunt komen, maar dat dit altijd via een verkeersruimte (gang, overloop e.d.) gaat.

Maar ik zou er hier niets aan veranderen hoor, er zijn misschien wel meer dingen die niet voldoen aan het huidige bouwbesluit in je huis (wilde gok ) en dat is ook onzin om te veranderen.
  woensdag 29 november 2006 @ 10:18:56 #179
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43984802
Neuh, voor de rest is het huis conform aan de strengste nieuwbouweisen
Maar nu ben ik mij dus wel aan het afvragen waarom die regel er is? Er schuilt vast een logische reden achter, maar ik zie het toch niet zo direct
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 10:20:31 #180
13151 crew  Rewimo
pi_43984837
Zal wel voornamelijk om de hygiëne draaien, MMach
  woensdag 29 november 2006 @ 10:33:03 #181
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43985145
Uhu, dat moet ook wel, maar waarom is het onhygiënischer om direct vanuit de keuken direct naar de wc te kunnen? Er is een lavabo in de wc waar je je handen wast afterwards.
Als je nu hypotetisch gewijs op je handen zou pissen, n je handen niet wast en dan eten gaat maken, zonder ook weer je handen te wassen, dan zie ik geen verschil of er nu een hal tussen zit of niet. Alleen dat er dan nog een extra klink wordt gecontamineerd.
Misschien ligt het ook aan het feit dat doordat de wc naast de keuken ligt, er meer volk moet passeren in de keuken waardoor die sneller vuil wordt.
Op den duur is je immuunsysteem niks meer gewoon Het is niet voo niks dat allergiën serieuze beschavingsziektes zijn geworden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 10:39:36 #182
13151 crew  Rewimo
pi_43985264
Helemaal mee eens maar vertel dat maar eens aan de Warenwet

Zou wel aardig zijn om die kwestie eens aan de orde te stellen bij de Keuringsdienst van Waarde of zo
pi_43985293
In dit geval sta ik toch achter de regelgeving hoor. Ik moet er zelf neit aan denken dat een toilet uitkomt in een keuken of woonkamer. Al is het alleen maar vanwege de oergeluiden die op zijn klein kamertje geproduceert worden terwijl je net staat te koken.

Een fonteintje in het toilet is natuurlijk handig, maar hoeveel mensen gebruiken dat in hun eigen huis? En kinderen, die zijn zich geen van geen hygiene bewust en lopen met de vuile handen zo de keuken in.

Het imuunsysteem is natuurlijk belangrijk, maar in de donkerbruine afvalstoffen die het lichaam produceert zitten bacterieen die je niet in je keuken en al helemaal niet op je eten wilt hebben. Elke mogelijke bariere die er is is er dan 1.

En dan heb je natuurlijk ook nog de lucht die een toiletbezoek met zich mee kan brengen, dat overstemd elke lekkere kooklucht.

Nee, voor mij geen toilet wat uitkomt in de woonkamer of keuken. Maar ieder zijn eigen keus
  woensdag 29 november 2006 @ 10:59:42 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43985758
Soms kan het niet anders ook lijkt me. Zeker in een bestaande situatie zoals bij Mmach.
Ideaal is het niet, maar een ramp ook niet.

Woonkamer zou ik niet doen, keuken... ach... of het toilet nou in de gang zit en je gelijk doorstiefelt naar de keuken of dat je direct in de keuken staat...
  woensdag 29 november 2006 @ 11:00:17 #185
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43985768
Ja, maar als je (daarmee bedoel ik niet het kindje van Marsepein, maar het hypotetische kindje van de lezer) kindje met donkerbruine handen uit het toilet komt (z'n handen wast ie toch niet), daarna door de hal loopt, met een spoor van druppelende afvalstoffen, om daarna de keukendeur open te doen en de lekkere pladijsfilet voor het avondmaal vastpakt... =toch vozigheid met de goede regels.
Feit is dat als je een proper wezen bent, en je handen wast na het toiletbezoek, en nog veel belangrijker, je handen wast voordat je het eten bereidt (wie doet dat nu niet), dat er mijns inziens niks te vrezen valt.
De lucht, daar kan ik mee inkomen, maar daarvoor bestaat wc verluchting.
En die donkerbruine afvalstoffen horen in de wcpot, niet in de hal niet in de woonkamer, nergens anders
Dat wil zeggen dat het aanvaardbaar is dat je hal ,die nota bene een verkeersruimte is ,een plaats is om de vuiligheid te bufferen tussen de wc en een leefruimte. Maar iedereen moet door de hal om aan gelijk welke leefruimte te raken, door de vuile hal!

Maar soit, die regel is er voor een reden en er hebben waarschijnlijk een aardig aantal commisies over nagedacht dus wie ben ik om het nut in vraag te trekken Als ik ooit nog es een wc moet installeren dan maak ik er een halletje voor. , in the mean time vertrouw ik op de medebewoners die hun handen wassen.
  woensdag 29 november 2006 @ 11:27:20 #186
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43986371
Bij het doorspoelen van het toilet komen er kleine waterdeeltjes (nevel) in de lucht. Deze nevel zou zich door de keuken kunnen verspreiden als je de wc-deur opendoet.
Het beste kun je dan ook de wc doorspoelen met een gesloten toiletbril.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 11:32:10 #187
13151 crew  Rewimo
pi_43986473
Je zult mensen de kost moeten geven die hun handen niet wassen na toiletbezoek Ik heb zelf niet anders geleerd en ik heb het als vanzelfsprekend mijn zoontje ook geleerd maar ik zie toch een hoop mensen die zo van het toilet afwandelen zonder maar een kraan aan te raken. Brrrrr...
pi_43986622
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:32 schreef Rewimo het volgende:
Je zult mensen de kost moeten geven die hun handen niet wassen na toiletbezoek Ik heb zelf niet anders geleerd en ik heb het als vanzelfsprekend mijn zoontje ook geleerd maar ik zie toch een hoop mensen die zo van het toilet afwandelen zonder maar een kraan aan te raken. Brrrrr...

Geheel offtopic, maar in openbare gelegenheden hanteer ik nog wel eens de definitie dat mijn eigen werktuig schoner is dan alles wat zich tussen wc deur en tafel bevindt. Of ik draai de kraan dicht met een papieren handdoek en doe de deur(en) open en dicht met mijn elleboog of voet.
  woensdag 29 november 2006 @ 12:00:00 #189
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43987196
Ja, openbare toiletten, daar kom ik ook maar zo weinig mogelijk aan ze

Die vloer hier ziet er intussen nog niet echt helemaal beloopbaar uit.

Ik hoop dat die lijnen die je nog ziet van de tegelvoegen gewoon plaatsen zijn waar het nog niet droog is. Het ziet er op het eerste gezicht wel vrij vlak uit, maar dat zie je niet echt op de foto.

En dat staat nu voor het deurgat:
pi_43988493
Ik zie ook geen reden dat dat een wc 2 deuren voor zich zou moeten hebben al vorens je in de keuken staat Al moet je tien deuren door de handen blijven vies zolang ze niet gewassen zijn, als de luchtjes onder de 1ste deur heen komen dan komen ze dat ook door de 2de, water nevel van het doortrekken hebt je de wc bril klap voor die zit er niet op omdat je dan altijd een handig neer te klappen zetel of trapje in je WC hebt.

Een WC die direct op een woonkamer uitkomt daarin tegen lijkt me niets. Niet omdat het onhigienisch zou zijn, maar je wilt niet op zitten voor de visitie die er is als je een behoefde moet doen. Dan wil jij en je gasten gewoon wat gehoor afscherming en privacy hebben en dan kan de WC beter een eind verderop in het huis zitten.
  woensdag 29 november 2006 @ 13:30:17 #191
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_43989456
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:51 schreef tnimble het volgende:
,water nevel van het doortrekken hebt je de wc bril klap voor die zit er niet op omdat je dan altijd een handig neer te klappen zetel of trapje in je WC hebt.
say what
  woensdag 29 november 2006 @ 13:31:45 #192
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43989495
quote:
Op woensdag 29 november 2006 12:51 schreef tnimble het volgende:
Een WC die direct op een woonkamer uitkomt daarin tegen lijkt me niets. Niet omdat het onhigienisch zou zijn, maar je wilt niet op zitten voor de visitie die er is als je een behoefde moet doen. Dan wil jij en je gasten gewoon wat gehoor afscherming en privacy hebben en dan kan de WC beter een eind verderop in het huis zitten.
Whehehe helemaal eens. Dat geruft en gekletter van een ander hoef ik niet te horen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_43992631
Mmach mocht je niet helemaal tevreden zijn over het gietsel. Smeer de oneffenheden dan een beetje bij met cement en zilverzand 1 op 1. Dan krijg je dadelijk ook geen putjes in de vloer. En dat is zonde van je parket
En mss loop je het dan vanwege de ongelijkheden kapot.
  woensdag 29 november 2006 @ 18:14:55 #194
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43998695
Een offtopic mededeling:
Morgen is het exact 7 jaar geleden dat mn vader is overleden, en iets minder dan 15 jaar geleden dat mn moeder is overleden. Dit jaar, en zeker de laatste maanden ben ik me nooit bewuster geweest van dat feit. Niet alleen heb ik mezelf beter leren kennen, ik snap nu ook dingen van mn vader. Zoals waarom hij de moed heeft opgegeven nadat mn moeder is overleden. Dit is ook een jaar geweest van de grootste vooruitgangen en zwaarste tegenslagen. Iets wat ik nooit zal vergeten. Daarom komt er morgen dit op mn arm te staan in het klein:

Ik doe dit voor mezelf omdat ik er grote symbolische waarde aan hecht.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 29 november 2006 @ 18:23:56 #195
13151 crew  Rewimo
pi_43998940
Mooi

Al zou ik die punt er niet laten zetten
pi_43999012
héle kleine lettertjes , hé lieve MMach ?

En je weet het toch en doet het toch : remember.
Dan vraag ik mij af, waarom je het op je lijf moet (laten) zetten.

* geen fan van piercings en tattoo's - oud wijf !
  woensdag 29 november 2006 @ 18:28:42 #197
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_43999066
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:14 schreef MMach het volgende:
Een offtopic mededeling:
Morgen is het exact 7 jaar geleden dat mn vader is overleden, en iets minder dan 15 jaar geleden dat mn moeder is overleden. Dit jaar, en zeker de laatste maanden ben ik me nooit bewuster geweest van dat feit. Niet alleen heb ik mezelf beter leren kennen, ik snap nu ook dingen van mn vader. Zoals waarom hij de moed heeft opgegeven nadat mn moeder is overleden. Dit is ook een jaar geweest van de grootste vooruitgangen en zwaarste tegenslagen. Iets wat ik nooit zal vergeten. Daarom komt er morgen dit op mn arm te staan in het klein:
[afbeelding]
Ik doe dit voor mezelf omdat ik er grote symbolische waarde aan hecht.
Mooi gebaar
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 29 november 2006 @ 18:36:03 #198
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_43999285
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:26 schreef AnneX het volgende:

En je weet het toch en doet het toch : remember.
Dan vraag ik mij af, waarom je het op je lijf moet (laten) zetten.

* geen fan van piercings en tattoo's - oud wijf !
Om dezelfde reden waarom het nodig is om in de keuken gekleurde lichtkoven te hebben: omdat ik er mijn zinnen heb opgezet (ik heb hier al veel langer over nagedacht, een tattoo is immers voor het leven) en ik er belang aan hecht
Maar wees gerust, het komt op de zij/bovenkant van mn schouder/arm. Een meestal onzichtbare plaats dus, behalve als ik geen tshirt zou aanhebben. In totaal maar een cm of 7 groot, dus niet overheersend.
Een onzichtbare plaats omdat ik mij ook bewust ben van het feit dat veel mensen geen tattoo's kunnen hebben en ik niet zou willen dat mijn eventuele carriere er later onder zou lijden. Het is een weetje voor de intiemere vrienden (en een heleboel fokkers nu )
pi_44000749
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:26 schreef AnneX het volgende:
En niet liever een sierlijk bloemetje, een vergeet-me-nietje, met dezelfde betekenis?

(=ouwelul)
  woensdag 29 november 2006 @ 19:21:52 #200
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_44000816
Arme MMach! Je bent een beetje bezit van de FOK!kers geworden. Iedereen bemoeit zich óveral mee, zelfs met je tattoeage

Jongens, laat hem zijn gang gaan zeg
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')