abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43329648
2 maanden geleden ben ik door een auto van mijn fiets gereden.
Gevolg: gekneusde enkel, schaafwonden, 2 weken op krukken lopen, viel mee dus.
Spreek ik gister zijn verzekeraar, die mij vertelde dat de schade vergoed wordt, maar dat ik ook
smartengeld vanwege het letsel krijg.

Nu ben ik natuurlijk erg nieuwsgierig, weet dat het geen astronomisch bedrag zal zijn, maar is er iemand die hier
ervaring mee heeft? Wat had je, en wat kreeg je?
i am the diamond in the dirt that ain't been found.....
pi_43329802
genoeg om een ijsje te kunnen kopen
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_43330426
Maar dan wel zonder chocostrooisel of slagroom
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 7 november 2006 @ 17:53:30 #4
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_43330716
3 maanden geleden hebben een aantal kinderen een bank die achtergelaten was door een bewoner uit
de flat (deze stond net onder mijn flat) in de brand gestoken waardoor de flat in brand vloog...

Ik werd gewaarschuwd door mijn buurvrouw, waarna ik naar buiten ben gerend en de vlammen
tegen mijn voorgevel aan zag slaan... Mijn schuurtje/kelder zit recht onder mijn flat en had ook al
vlam gevat...

De bank wegtrappen ging niet, dus heb ik hem weg moeten schuiven om de vlammen niet meer
tegen de voorgevel aan te laten komen... Daarbij heb ik mijn hand flink verbrand, en heb ik daarna
nog staan blussen met emmers water buiten, en later in de schuur, waarbij ik flink wat rook heb
binnen gekregen...

Het gevolg was 3 dagen ziekenhuis (ivm koolmonoxide vergiftiging) en 2 maanden met mijn hand in t
verband... De schade is vergoed door de verzekering van de brandstichters, maar alleen aan de
woningbouw, en niet aan mij... Volgens mij zijn mijn ziektekosten gedekt door mijn eigen verzekering...

Van smartegeld heb ik al helemaal niets gehoord?

Hoe is dat bij jou precies gegaan? Heb je zelf met hun verzekeringsmaatschappij contact opgenomen of
deed jouw verzekeringsmaatschappij dat?
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_43335029
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:53 schreef B-FliP het volgende:

woningbouw, en niet aan mij... Volgens mij zijn mijn ziektekosten gedekt door mijn eigen verzekering...
Kan ik hieruit opmaken dat jij aan het einde van het jaar niet de vergoeding van ¤250? krijgt? Zoja; zou ik het erg lullig vinden
World Wrestling Entertainment
pi_43340274
Degene die mij heeft aangereden is verzekerd bij Interpolis. Zij hebben contact met mij opgenomen, de fiets wordt geheel vergoed, (is total loss) mijn broek die gescheurd is, de 2 dagen die ik niet heb kunnen werken worden vergoed, en zij gaven zelf aan dat ik smartengeld ivm letsel krijg...
Heb dit nog nooit eerder aan de hand gehad, maar was blij verrast.
Natuurlijk vergoed mijn verzekering de ziekenhuiskosten, maar smartengeld is daar ook niet voor, dat is voor "aangedaan leed" .... Ik zou als ik jou was een letselschade advocaat om advies vragen, maar weet niet zeker of dat alleen voor verkeersongevallen geldt of niet...
  dinsdag 7 november 2006 @ 22:01:32 #7
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_43340583
Je kan, als je niet tevreden bent met de afhandeling door de verzekeraar, zelf het heft in handen nemen. Je bent als fietser erg goed beschermt. De eigenaar van de auto dient minimaal 50% van jouw schade te vergoeden. Dat je verzekert bent zal zeer zeker meespelen. Een verzekeraar, ofwel regresnemer, mag namelijk geen gebruik maken van deze 50% regeling.

Dat smartengeld zal waarschijnlijk niet al teveel bedragen. Het is maar net tot welk uit te keren bedrag de wederpartij, wat vrijwel altijd een verzekeraar is, veroordeeld wordt. Jouw eigen schuld speelt daarbij ook een rol.

Maar wat ik persoonlijk denk is dat het smartengeld door de verzekeraar wordt uitgekeerd en dat dit bedrag niet afhankelijk is van de uitkomst van een eventuele rechtszaak. Misschien een idee om je verzekeringspolis eens door te lezen.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_43340748
ik ben tevreden over de afwikkeling, bedoelde dit advies dan ook voor B-flip.
Het was niet mijn schuld, en dit zal niet door de rechter behandeld worden, denk dat de verzekeraar me een voorstel zal doen, en dat ik dan kies of ik er akkoord mee ga. Daarom wil ik ook weten wat het ongeveer kan zijn, zodat ik weet of ik belazerd word of niet.
pi_43340805
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:01 schreef Ludwig het volgende:
Je kan, als je niet tevreden bent met de afhandeling door de verzekeraar, zelf het heft in handen nemen. Je bent als fietser erg goed beschermt. De eigenaar van de auto dient minimaal 50% van jouw schade te vergoeden. Dat je verzekert bent zal zeer zeker meespelen. Een verzekeraar, ofwel regresnemer, mag namelijk geen gebruik maken van deze 50% regeling.

Dat smartengeld zal waarschijnlijk niet al teveel bedragen. Het is maar net tot welk uit te keren bedrag de wederpartij, wat vrijwel altijd een verzekeraar is, veroordeeld wordt. Jouw eigen schuld speelt daarbij ook een rol.
Als ik mij niet vergis is een fietser beschermd verkeersdeelnemer dus is het nooit 'jouw schuld'
quote:
Maar wat ik persoonlijk denk is dat het smartengeld door de verzekeraar wordt uitgekeerd en dat dit bedrag niet afhankelijk is van de uitkomst van een eventuele rechtszaak. Misschien een idee om je verzekeringspolis eens door te lezen.
Verwacht niet veel van smartegeld in NL.
Er wordt bijna nooit iets uitgekeert en wordt dat wel worden het vaak ontzettend langdurige zaken die jaren duren voordat je een cent ziet.

Een goede letselschade advocaat vind je trouwens hier
ijs_beer fan!
pi_43342823
en hoeveel is het geworden?
off the wall
pi_43344644
Ik ben ook wel nieuwsgierig.
  woensdag 8 november 2006 @ 07:11:13 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_43349206
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 17:53 schreef B-FliP het volgende:
3 maanden geleden hebben een aantal kinderen een bank die achtergelaten was door een bewoner uit
de flat (deze stond net onder mijn flat) in de brand gestoken waardoor de flat in brand vloog...

Ik werd gewaarschuwd door mijn buurvrouw, waarna ik naar buiten ben gerend en de vlammen
tegen mijn voorgevel aan zag slaan... Mijn schuurtje/kelder zit recht onder mijn flat en had ook al
vlam gevat...

De bank wegtrappen ging niet, dus heb ik hem weg moeten schuiven om de vlammen niet meer
tegen de voorgevel aan te laten komen... Daarbij heb ik mijn hand flink verbrand, en heb ik daarna
nog staan blussen met emmers water buiten, en later in de schuur, waarbij ik flink wat rook heb
binnen gekregen...

Het gevolg was 3 dagen ziekenhuis (ivm koolmonoxide vergiftiging) en 2 maanden met mijn hand in t
verband... De schade is vergoed door de verzekering van de brandstichters, maar alleen aan de

Van smartegeld heb ik al helemaal niets gehoord?

Hoe is dat bij jou precies gegaan? Heb je zelf met hun verzekeringsmaatschappij contact opgenomen of
deed jouw verzekeringsmaatschappij dat?
dan zou ik toch eens informeren bij de rechtsbijstand. Het lijkt me dat de dagen die je niet hebt kunnen werken ook vergoed dienen te worden.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  woensdag 8 november 2006 @ 07:11:31 #13
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_43349209
---> WGR
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_43349606
Iemand die ik ken heeft ook schadevergoeding gehad omdat een vrachtwagenchauffeur niet oplette en haar bij een stoplicht van achter ramde --> Whiplash
Zij kreeg 30.000 euro (maar weet niet in hoeverre zij geïnvalideerd is door de whiplash, misschien kan ze niet meer 100% werken ofzo en is daarom het bedrag hoger)

Wel na 3 jaar procederen overigens...
  woensdag 8 november 2006 @ 08:23:38 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_43349640
Zo goed ken je die blijkbaar nou ook weer niet anders weet je dat toch een beetje
pi_43349680
Ik heb ook smartengeld gehad iets in de orde van 20.000 gulden (wel 13 jaar geleden) werd van de motor gereden door mijn instructeur tijden rijles.
Heeft ongeveer een half jaar geduurd moest naar een (letsel)schade arts toe i.v.m. mijn knie die totall loss was, bij mij regelde een letselschade bureau alles.
Ze bekijken eerst of er smartengeld te halen valt en dan gaan ze aan het werk voor je ( ze verdienen er natuurlijk zelf ook aan)
pi_43350773
Als kind ben ik een keer op de grond gegooid door een vriend van mij. Daarbij heb ik een miniscuul scheurtje in mijn elleboog gekregen, en moest ik in het gips voor zes weken.
De verzekeraar van die vriend van mij betaalde alles (behandeling, fysio en zelfs busabbonement (tja ik kon niet meer fietsen). Daarnaast kreeg ik 1.000,- gulden smartegeld maar dan mocht ik in mijn verder leven geen aanspraak meer maken op die verzekering als ik er weer last van zou krijgen.
Das best leuk als jochie van 15 1.000,- gulden krijgen...
  woensdag 8 november 2006 @ 10:44:26 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43352038
Mijn man kreeg 100 euro (dacht ik) nadat hij een motor ongeluk kreeg door de schuld van een ander.
Een auto schoot in een slip en daardoor moest hij vol in de remmen en gleed onderuit. Schade aan de motor en pak etc. en zelf een gekneusde duim en knie. Na een paar maanden nam de verzekeringsmeneer contact op om te vragen hoe het ging en toen kwam ook die 100 eur ter sprake.

Verwacht dus geen enorme bedragen.
pi_43359094
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, maar dat doe ik ook absoluut niet, het gaat meer om het idee natuurlijk, maar ben gewoon nieuwsgierig...
  woensdag 8 november 2006 @ 23:37:23 #20
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_43380357
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 22:06 schreef NanKing het volgende:

[..]

Als ik mij niet vergis is een fietser beschermd verkeersdeelnemer dus is het nooit 'jouw schuld'
[..]

Verwacht niet veel van smartegeld in NL.
Er wordt bijna nooit iets uitgekeert en wordt dat wel worden het vaak ontzettend langdurige zaken die jaren duren voordat je een cent ziet.

Een goede letselschade advocaat vind je trouwens hier
Je bent beschermd maar jouw aandeel wordt wel degelijk bekeken bij het toepassen van de redelijkheid en billijkheid.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_43380490
quote:
Op woensdag 8 november 2006 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn man kreeg 100 euro (dacht ik) nadat hij een motor ongeluk kreeg door de schuld van een ander.
Een auto schoot in een slip en daardoor moest hij vol in de remmen en gleed onderuit. Schade aan de motor en pak etc. en zelf een gekneusde duim en knie. Na een paar maanden nam de verzekeringsmeneer contact op om te vragen hoe het ging en toen kwam ook die 100 eur ter sprake.

Jeetje dat is wel een erg zuur bedrag. Voor 100 euro heb je niet eens een nieuwe helm of wat .
ijs_beer fan!
pi_43380509
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:37 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Je bent beschermd maar jouw aandeel wordt wel degelijk bekeken bij het toepassen van de redelijkheid en billijkheid.
Ah ok .
ijs_beer fan!
pi_43397439
quote:
Op woensdag 8 november 2006 23:40 schreef NanKing het volgende:

[..]

Jeetje dat is wel een erg zuur bedrag. Voor 100 euro heb je niet eens een nieuwe helm of wat .
ik neem aan dat die ¤ 100,- náást vergoeding van de schade uitgekeerd is Gaat immers om smartegeld..
pi_43413327
Mijn broertje kreeg 900.000 gulden, hij is nu geestelijk 2 a 4 jaar oud (hij is 26). Als hij aan het eind van zijn leven geestelijk 5 a 10 jaar oud is noem ik dat vooruitgang.

Dat is mijn ervaring, ik wens het niemand toe.
pi_43417563
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:41 schreef V.en.A het volgende:
Mijn broertje kreeg 900.000 gulden, hij is nu geestelijk 2 a 4 jaar oud (hij is 26). Als hij aan het eind van zijn leven geestelijk 5 a 10 jaar oud is noem ik dat vooruitgang.

Dat is mijn ervaring, ik wens het niemand toe.
Van wie kreeg hij dat geld dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')