abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43438516
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 20:07 schreef klipper het volgende:
Ik zou i.p.v. houten balkjes weer kiezen voor de metalen staanders.
Ga je je rookgaskanaal brandwerend afwerken, dan moet je niet beginnen met brandbaar materiaal nummer 1 en dat is hout.
Dan heeft de verdere afwerking ook weinig nut.
UIteraard. Maar volgens de leverancier kun je je hand aan de pijp houden. Hij is dubbelwandig.
En als die isolatie er tussen zit komt er al helemaal geen warmte aan het hout.
pi_43459985
Wij hebben datzelfde probleem en hebben daar geluidsisolatie voor gekocht (via marktplaats )
Isofix heet het en het doet het perfect.

en ja, de wijn smaakt er echt beter door
pi_43867564
NEEEEEEE!!!!! géén glaswol of rockwool gebruiken voor het isoleren van een haard. Dit gaat stinken.
Hou maar eens een aansteker aan dit isolatiemateriaal, dan weet je wat ik bedoel.
Bij een kachelzaak krijg je witte keramische isolatiewol. deze is vrij duur, maar kan hele hoge temperaturen verdragen
pi_43874066
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 23:29 schreef Joachim240277 het volgende:
NEEEEEEE!!!!! géén glaswol of rockwool gebruiken voor het isoleren van een haard. Dit gaat stinken.
Hou maar eens een aansteker aan dit isolatiemateriaal, dan weet je wat ik bedoel.
Bij een kachelzaak krijg je witte keramische isolatiewol. deze is vrij duur, maar kan hele hoge temperaturen verdragen
Het eerste ging over de haardpijp deze wordt bijna niet warm aan de buiten kant. Er komt dus geen vuur aan te pas.
En bij het laaste is de vraag over het isoleren van geluid.Daar gebruiken ze weer andre isolatie voor welke Aritha beschreef.
Trouwens mijn inbouwhaard is ingepakt in glaswol. Heb nog nooit iets geroken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')