abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2793180
quote:
Op vrijdag 11 januari 2002 19:28 schreef ElizabethR het volgende:

Wij reisden per auto, was goed te doen via Duitsland. Als ik me goed herinner hebben we er een uurtje of 8 over gedaan, en wij vonden het erg prettig om een auto ter beschikking te hebben daar. Het is niet zo'n heel druk bevolkt land dus je maakt best afstanden om van alles te gaan bekijken.

In ieder geval veel plezier daar!!

Waarschijnlijk gaan we een auto huren, want mijn auto is uit 1989 en dat risico is ms een beetje groot. Staan plaatsen daar met net zoveel anwb borden aangegeven als in Nederland?

Dank je!

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_2810189
Ondertussen is er geboekt, een 6 persoons huisje (nouwja, huisje!) in Sandager Næs Strand, da's op Fyn, een beetje in het zuidwesten. Aan de kust, met zeezicht en een sauna. Nou, wat wil je nog meer
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_2817409
quote:
Op zaterdag 12 januari 2002 15:51 schreef YPPY het volgende:

[..]

Waarschijnlijk gaan we een auto huren, want mijn auto is uit 1989 en dat risico is ms een beetje groot. Staan plaatsen daar met net zoveel anwb borden aangegeven als in Nederland?

Dank je!

Ja hoor alleen staan de borden na de afslag
Op de snelweg valt het mee maar als je soms binnendoorweggetjes hebt dan staan ze echt op onmogelijke plaatsen. Ik ben in 1999 naar Denemarken geweest en we zijn ze tegengekomen achter bomen, in struikgewassen en op plantsoenen halverwege de afslag, die je dan dus al voorbij bent.

Maar goed dat houdt het wel avontuurlijk

Voetbal?
pi_2978322
Denemarken is wel leuk. Qua landschap lijkt het net Nederland. Net zo vlak Verder heb ik eik niet echt veel zinnigs te zeggen over het land. Ik heb er maar weinig van gezien. Alleen op de doortocht naar Zweden en weer terug. Kopenhagen moet een heel mooie stad zijn.
pi_2982953
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 20:33 schreef Leatherface het volgende:
Denemarken is wel leuk. Qua landschap lijkt het net Nederland. Net zo vlak Verder heb ik eik niet echt veel zinnigs te zeggen over het land. Ik heb er maar weinig van gezien. Alleen op de doortocht naar Zweden en weer terug. Kopenhagen moet een heel mooie stad zijn.
Het is iig positief dat we geen bergen hoeven te beklimmen.

En we moeten dus extra goed letten op verstopte verkeersborden.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  vrijdag 17 mei 2002 @ 11:40:31 #31
1762 YPPY
Yppiaans
pi_4222282
Nog maar een paar uurtjes!
*OUD heilige*
pi_20408482
YPPY, hoe was het? Wat heb je allemaal gedaan? Ikzelf overweeg deze zomer naar Denemarken te gaan, en wil er wel wat meer over horen. Wat er allemaal te doen is bijvoorbeeld. En is Malmö een leuke stad? Ik was van plan toch even die 16-km lange brug te nemen en Malmö te bezoeken.
  zondag 4 juli 2004 @ 16:42:40 #33
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20408725
Denemarken was erg leuk. We hebben Legoland bezocht, Odense en Kopenhagen. Verder nog wat dorpen en kastelen op Fynen. Een paar weken terug zijn we naar Zweden geweest. In de avond dat ik in Malmo was heb ik er wel een positieve indruk van gekregen. We waren duidelijk niet in het hoogseizoen, maar ik vond het wel een leuke stad. De brug is wel duur wanneer je alleen maar op-en-neer wilt. Het kost ruim 30 euro geloof ik (enkele reis).
*OUD heilige*
pi_20410381
Ah bedankt, daar word ik al wijzer van . Ik zit inderdaad ook te twijfelen over die brug, maar dan kan ik wel weer een extra land aanstrepen op mijn lijst (zweden ). Hoeveel kosten de bruggen van de andere Deense eilanden aan tol? Het lijkt me vervelend om honderden euro's tol te betalen alleen maar omdat Denemarken zoveel eilanden heeft...
  zondag 4 juli 2004 @ 18:16:05 #35
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20410640
De 'eerste' brug van het vaste land naar Fynen is gratis. De brug van Fynen naar 'Kopenhagen' kost ook rond de 30 euro. Wij hadden een huisje op Fynen en gingen vanaf Odense met de trein naar Kopenhagen. Dat was goed te doen. Mooie treinen en het station was in het centrum van Kopenhagen. Wij zijn trouwens in Tivoli geweest, maar dat vond ik tegenvallen. We hadden een 24 uur kaart (gratis entree op veel plekken enzo) en bleven niet zo lang, maar ik had er meer van verwacht.
Heb je al een idee of je een rondreis wilt maken of dat je vanaf een vaste plek uitstapjes wilt maken?

Wat dat afstrepen betreft: Malmo vond ik meer Deens dan Zweeds. Veel steden langs de west- en zuidkust waren lang in Deense handen en zien er daardoor niet zo Zweeds uit. Je kunt dan wel wat afstrepen, maar eigenlijk ben je in een verlengstuk van Denemarken geweest.
*OUD heilige*
pi_20414274
Kopenhagen is erg mooi en erg Hip! Als ik jouw was zo ik een boek halen over Kopenhagen oid. Zijn veel winkeltjes die je niet zomaar vind.

Voor de rest wel in de grote steden blijven, alles daarbuiten is zo dood als maar kan.
pi_20418333
Ik wil graag een rondreis met de auto maken. Nadeel van Denemarken is dat je niet een mooi rondje kunt rijden. Je rijdt naar Kopenhagen en moet dan over precies dezelfde weg weer naar huis. De ANWB routeplanner gaf wel een alternatieve route, namelijk dat je bij Kopenhagen naar het zuiden rijdt, daar met je auto op een boot gaat en in noord-Duitsland weer verder rijdt. Wie hebben hier ervaring mee en is dit aan te raden? Misschien is het nog wel goedkoper dan die bruggen. Als ik dan van Fynen naar Kopenhagen moet is het 30 euro, van Kopenhagen naar Malmo 30, dan terug weer 30 en dan via het Fynen eiland weer 30. 120 euro wordt toch wel erg veel van het goede. Maar die lange brug naar Malmo leek mij al een attractie op zich. Het is toch een van de langste bruggen van de wereld?

Misschien zou ik dan misschien helemaal naar Stockholm door moeten rijden. Maarja ik heb maar een weekje of 2 en ben niet zo'n rijke student

Daarnaast had ik nog wat gelezen over het safari park in Givskud, het design centrum in Kopenhagen en 'klein Nederland'? Kennen jullie deze attracties en zijn ze interessant om te bezoeken? Dan kan ik wat makkelijker een route samenstellen.
  zondag 4 juli 2004 @ 23:51:58 #38
81735 tuut84
WWW.TANKMEISTERS.NL
pi_20418370
kruipen
het leven is geen krentebol. anders had je wel een krent in de kont zitten
  maandag 5 juli 2004 @ 11:03:57 #39
4593 Marty
Digi-babe
pi_20423989
Wij gaan deze zomer ook naar denemarken. We gaan de eerste twee weken van Augustus en willen een rondreis door het hele land maken.
Aangezien wij in Italie wonen hebben we een dag nodig om er te komen.
We gaan met de auto en nemen een tent mee zodat we om de paar dagen naar een andere camping kunnen trekken.
We willen eerst een paar dagen in West Jutland staan. Daarna een paar dagen in Skagen om het noorden te bekijken. Daarna een stop in de buurt van Aarhus en daarna gaan we de omgeving van Kopenhagen bekijken. Daarna gaan we naar Rødby om de boot te nemen naar Puttgarden(duitsland) en daarweg rijden we terug naar Milaan.
We hebben een Lonely Planet gekocht over Denemarken waar wel wat leuke dingetjes in staan. Natuurlijk gaan we ook naar Legoland, maar andere tips / ervaringen zijn natuurlijk welkom!

Zijn er ook mensen die tips hebben voor leuke campings?
Forza Juve!
  dinsdag 6 juli 2004 @ 06:37:57 #40
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20432501
Wat je kunt doen als je \'terug\' rijdt vanaf Kopenhagen is via de Fynense kust rijden. In het zuiden en westen zijn iig nog wel wat leuke dorpen om te stoppen. Ook ligt er een ontzettend groot kasteel op die route. Zo voorkom je dat je het hele stuk snelweg rijdt. Die brug naar Zweden vond ik niet echt veel speciale dan de brug tussen de Deense eilanden. Die is ook ontzettend lang.

Wordt met dat \'klein Nederland\', het deel van van legoland bedoeld? Dat was wel grappig om te zien, ns treinen, fietsen, Amsterdamse grachten. Leuk om te gaan kijken als je er toch bent.:)
*OUD heilige*
pi_20436439
Dat klinkt wel leuk ja . Ik wist zelf ook niet wat ermee bedoeld werd, heb het gewoon gelezen ergens op het forum. Weet iemand hoeveel de boot van zuid-Denemarken (Storstroms Amt) naar Puttgarden kost?
  dinsdag 6 juli 2004 @ 12:15:14 #42
1762 YPPY
Yppiaans
pi_20436900
Is dat niet een boot van stena line? Dan staat het online. Ik zit nu op mijn werk, dus ik kan niet gaan zoeken. Ik weet wel dat we alle prijzen op internet konden vinden.
*OUD heilige*
pi_20438018
Ik heb deze site gevonden van Scandilines, en dan zou het op 48 euro uitkomen: http://www.scandlines.dk/(...)0?Display=PriceInfo. Dan weet ik voor nu genoeg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')