abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 oktober 2004 @ 09:38:36 #151
18772 pos
@@sweet@@
pi_22390302
Zou ook zooo weer terug willen.
But maybe I'm crazy?
Maybe you're crazy?
Maybe we're crazy?
Probably!
pi_22390305
Wij zijn in September op Fuerteventura geweest en ook een dagje op Lanzarote geweest. Ik vond het erg mooi, warmer als op Fuerteventura, maar ook al een stuk toeristischer!
pi_23071517
Ik ben net terug van Lanzarote, ik ben er een week geweest. Het eiland is zeker niet slecht, maar wat er te zien is kan je op een paar dagen wel gezien hebben. Wat betreft de discussie tussen de believers en onze Rietwaerder, de brandweerszoon het volgende. Ik heb het namelijk nagevraagd ter plekke en beide partijen hebben hier een beetje gelijk.

Er zijn in het hele nationale park/vulkaangebied nog een 5-tal plekken waar de grond warm is op een diepte van enkele meters. De meeste plekken hebben een temperatuur van rond de 300°C, de plek waar het restaurant gelegen is is iets warmer nog. Alles wat je er ziet, het spontaan ontbranden van takken, het stoomwater, de hete steentjes en de barbecue put zijn wel degelijk het gevolg van de hitte die uit de aarde komt.
Waarom is niet het hele gebied warm maar enkel een paar plekken? Dat komt omdat de hitte geen echte stralingshitte is van een lavastroom een paar meter onder je voeten, maar omdat de hitte enkel naar boven kan uit een magmakamer op een diepte van 3000 meter via scheuren en spleten in de aarde, die hitte kan geen 3000 meter overbruggen door solid rock. Deze magmakamer staan niet meer in verbinding met het magmasysteem dieper in de planeet.
Waarom is dan niet de hele omgeving van het resaurant warm, wat toch zou moeten? Aha en hier komt de aap uit de mouw en hier komt het gelijk van Rietvaerder. De plaats waar het restaurant gebouwd is, is metershoog opgehoogd door de mens. Tegelijk met het ophogen hebben ze een buizensysteem aangelegd om de hitte die uit de grond komt te kanaliseren naar een paar punten. Als je goed kijkt en tegen de hitte kunt, zie je in de barbecueput de buizen toekomen lands de wanden van die put. De geisers? Echte aardwarmte, maar de natuur is er wel een beetje geholpen. De plaats waar de warme steentjes liggen? Buizen eronder met aardwarmte.

Dus: wat je ziet is wel degelijk 'echte' vulkaanhitte, maar de natuur is toch een beetje geholpen door de mens. Ik heb ook tankwagen zien rijden. Maar er zat water in
  zaterdag 6 november 2004 @ 09:47:44 #154
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23116139
Hmmm toch een beetje een domper dat we Rietvaerder nu allemaal een (gedeeltelijk!) excuses moeten aanbieden...

Ik wacht er nog even mee...
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_23117070
Nounou, zijn stookbunker idee was toch wel hilarisch hoor. Het blijft vulkaanhitte he. Alleen een beetje gestuurd in de eerste plaats voor de veiligheid he. Stel je voor dat je gaat zitten uitrusten op een rots en je vliegt plots in brand!
pi_23124509

Voor watertransport is het echt niet noodzakelijk om een EURAL-code (in dit geval brandbare stoffen) op je oplegger te voeren hoor....

[ Bericht 58% gewijzigd door Rietvaerder op 06-11-2004 18:07:52 ]
  maandag 29 november 2004 @ 23:06:04 #157
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23657366
Sprinkhanenplaag op Lanzarote
Uitgegeven op 27 november 2004 om 20:40 uur

Lanzarote wordt geteisterd door minstens twee miljoen sprinkhanen die uit Afrika op het Canarische eiland zijn neergestreken. Ook op andere eilanden in de archipel zijn sprinkhanen gezien, maar nog niet zoveel dat er sprake is van een plaag. Pedro Rodriguez Zaragoza, de minister van landbouw van de Canarische eilanden, gaf zaterdag opdracht tot een campagne om de insecten actief te bestrijden.

Lanzarote ligt maar honderd kilometer van de Afrikaanse kust, de helft van de afstand die sprinkhanen in één dag kunnen afleggen. In El Ayoun, de hoofdstad van de Westelijke Sahara, moest donderdag het vliegveld worden gesloten omdat er zoveel sprinkhanen waren dat er nauwelijks zicht meer was.

bron
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
  maandag 29 november 2004 @ 23:08:16 #158
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23657429
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:06 schreef J.A.N.A. het volgende:
Sprinkhanenplaag op Lanzarote
Uitgegeven op 27 november 2004 om 20:40 uur

Lanzarote wordt geteisterd door minstens twee miljoen sprinkhanen die uit Afrika op het Canarische eiland zijn neergestreken. Ook op andere eilanden in de archipel zijn sprinkhanen gezien, maar nog niet zoveel dat er sprake is van een plaag. Pedro Rodriguez Zaragoza, de minister van landbouw van de Canarische eilanden, gaf zaterdag opdracht tot een campagne om de insecten actief te bestrijden.

Lanzarote ligt maar honderd kilometer van de Afrikaanse kust, de helft van de afstand die sprinkhanen in één dag kunnen afleggen. In El Ayoun, de hoofdstad van de Westelijke Sahara, moest donderdag het vliegveld worden gesloten omdat er zoveel sprinkhanen waren dat er nauwelijks zicht meer was.

bron
Ik vlieg over 4 weken er naar toe
pi_23667032
quote:
Op maandag 29 november 2004 23:08 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Ik vlieg over 4 weken er naar toe
Ik kom er net vandaan, tenminste, van Fuerteventura dan.

De plaag was behoorlijk heftig, zeker afgelopen zaterdag en zondag. Heb er nog wel foto's van, zal eens kijken of ik die vanavond of anders morgen kan plaatsen
Tomdiedom!
  dinsdag 30 november 2004 @ 21:21:54 #160
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23679050
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 13:18 schreef Cliffie het volgende:

[..]

Ik kom er net vandaan, tenminste, van Fuerteventura dan.

De plaag was behoorlijk heftig, zeker afgelopen zaterdag en zondag. Heb er nog wel foto's van, zal eens kijken of ik die vanavond of anders morgen kan plaatsen
Doe dat ik ben benieuwd!
pi_23691514
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 21:21 schreef J.A.N.A. het volgende:

[..]

Doe dat ik ben benieuwd!
Voorproefje:
Tomdiedom!
  woensdag 1 december 2004 @ 20:54:06 #162
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_23702211
Jezus christus! Dat is niet mis!
Gelukkig heb i een heerlijk recept!

Ingrediënten

40 venusschelpen
80 sprinkhanen
12 okra's
280 gr. honing-maanzaadsaus ( zie recept)
8 goudsbloemen
8 takjes shisso-blad
10 gr. notenolie
peper uit de molen
zout

Honing-maanzaadsaus
Ingrediënten

250 gr. droge wittewijn
125 gr. appel-honingazijn
100 gr gesnipperde ui
1,5 dl room
60 gr. bijenhoning
5 gr. blauwmaanzaad
60 gr. boter
peper uit de molen
zout

Bereiding:

- De boter aan dobbelsteentjes snijden en in de koelkast zetten
- Het uitje met de wijn en de azijn op een zacht vuurtje zetten en zachtjes
laten inkoken.
- De honing en de room toevoegen. De saus aan de kook brengen en door een
zeefje gieten.

De sprinkhaantjes

Levende sprinkhanen moeten voor een korte tijd in de diepvries gezet worden.
- de sprinkhanen goed wassen en laten uitlekken
- de lange sterke achterpoten met een pincet uit het lijfje nemen.
- de notenolie in een pan verhitten. De sprinkhanen toevoegen en drie min.
in de olie bakken.
- De sprinkhanen met peper en zout op smaak brengen.

De venusschelpen wassen. de gebroken en geopende schelpen weggooien. Daarna
de schelpen koken zoals je een mossel kookt. (weinig vocht en beetje
gesneden groenten)
Een gedeelte van het vocht in de saus verwerken.

De goudsbloemen 15 min. in koud water zetten. De bloemen wassen en laten
uitlekken.

- De okra's wassen en de ondereinden verwijderen.
- De okra's 4 min. stomen in een stoompan en met peper en zout op smaak
brengen.

De saus afmaken.

- Wat kookvocht van de venusschelpen aan het honingmaanzaadsaus toevoegen en
het geheel iets laten inkoken.
- De blokjes koude boter, één voor één met de garde snel door de saus
kloppen.
- De saus op smaak brengen met peper zout, en het maanzaad op het laatste
moment bij de saus voegen.

Presentatie

- De honing mosterdsaus op het bord gieten.
- De okra's schuin doorsnijden en op de saus leggen. De warme venusschelpen
in de saus leggen
- De goudsbloem en de shissoblaadjes voorzichtig wassen.
- De sprinkhanen over de venusschelpen scheppen en het gerecht met de
goudsbloemen en de takjes shisso afgarneren.

Algemene informatie

Het eiwitrijke achterlijfje, de delicatesse van de sprinkhaan, moet worden
uitgezogen. De overige delen van de sprinkhaan zijn slecht verteerbaar.

Je hebt nog meer foto's?
pi_23710452
quote:
Op woensdag 1 december 2004 20:54 schreef J.A.N.A. het volgende:
receptje

Ja ik heb nog meer foto's, alleen beetje tijdgebrek om ze te plaatsen. Maarrrr, ze komen nog echt wel, even geduld nog!
Tomdiedom!
pi_23711861
Jezus, ben ik blij dat die er niet waren, toen ik er was....
  Moderator donderdag 2 december 2004 @ 13:14:32 #165
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23712279
quote:
Op donderdag 2 december 2004 11:49 schreef Cliffie het volgende:
Ja ik heb nog meer foto's, alleen beetje tijdgebrek om ze te plaatsen. Maarrrr, ze komen nog echt wel, even geduld nog!

Zou je ze dan wel eerst willen verkleinen. Het laden van de foto's in dit topic kost nu redelijk veel tijd.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23732173
quote:
Op donderdag 2 december 2004 13:14 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Zou je ze dan wel eerst willen verkleinen. Het laden van de foto's in dit topic kost nu redelijk veel tijd.

Ja dat zal ik zeker doen, ik had nu even niet een andere online staan Zal dan meteen deze eerste foto opnieuw uploaden
Tomdiedom!
pi_23732188
quote:
Op donderdag 2 december 2004 12:51 schreef Koningin het volgende:
Jezus, ben ik blij dat die er niet waren, toen ik er was....

Je had er weinig last van hoor, meeste vliegen toch behoorlijk hoog in de lucht
Tomdiedom!
pi_25242590
Ik vlieg zondag naar Lanzarote toe om een weekje te luieren en wat bezienswaardigheden te bezoeken.

Zijn er nog meer mensen die dan op Lanzarote zitten voor een minimeet?
pi_25246500
Weinig kans
pi_25247896
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 10:13 schreef Rietvaerder het volgende:
Weinig kans
t was te proberen
  vrijdag 25 februari 2005 @ 11:56:55 #171
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_25247956
Lanzarote is leuk voor mensen die nergens van houden.
zzz
pi_25252321
??? Waar slaat dat nou weer op?!
Ik ben enkele jaren terug op Lanzarote geweest en ik heb me prima vermaakt!
pi_25270441
Veel plezier amokjeeh! Lanzarote is best leuk hoor
amokaapjeeh O+
pi_25276367
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:34 schreef Coconut het volgende:
Veel plezier amokjeeh! Lanzarote is best leuk hoor
Dankjewel Over 3 kwartier moet ik inchecken
pi_36410972
Hey allemaal!
Mijn vriend en ik willen van de zomer naar Lanzarote! We hebben daar een supermooi appartement gezien maar nu vroeg ik me af is Lanzarote zelf wel wat?!
We hoeven echt niet tussen de hossende pubers te staan maar ik heb ook echt geen zin in een spaanse Urk!
En hoe zit het met het weer in augustus?! Ik zie alleen maar wolken op de foto's!
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
pi_36411742
quote:
Op maandag 27 maart 2006 18:10 schreef Debs het volgende:
Hey allemaal!
Mijn vriend en ik willen van de zomer naar Lanzarote! We hebben daar een supermooi appartement gezien maar nu vroeg ik me af is Lanzarote zelf wel wat?!
We hoeven echt niet tussen de hossende pubers te staan maar ik heb ook echt geen zin in een spaanse Urk!
En hoe zit het met het weer in augustus?! Ik zie alleen maar wolken op de foto's!
Hossende pubers zal je er niet echt tegenkomen, wel veel (luidruchtige) Engelsen.
Wat betreft het weer is mijn ervaring dat er in de loop van de middag steeds meer (grote) wolken voor de zon langs trekken. Terwijl het 's avonds vaak weer onbewolkt was. Door de wind, die er bijna elke dag staat, kon het dan soms best even fris aanvoelen als je bij het zwembad lag te zonnen.
amokaapjeeh O+
pi_36412674
Ik heb er goede herinneringen aan, zeer mooi eilandje.
pi_36439983
Op Gran Canaria en Tenerife is meer te zien. Maar de luchthaven van Lanzarote is wel een "poor mans St-Maarten"

pi_36466995
Ik ben in 2003 15 dagen naar Lanzarote geweest. Wij zaten toen in Puerto del Carmen in een mooi appartementencomplex vlakbij de McDonalds's. Ik heb me er prima vermaakt. De ene dag gingen we het eiland verkennen en de andere dag luieren aan het strand of bij het zwembad. Ik vond dat er best veel te zien was. Heb denk ik alle toeristische plekken wel gezien. Het was toen wij er waren elke dag zo rond de 27 graden. Tot 11 a 12 uur was het bewolkt en dan begon de zon door te breken. Ik heb weinig van de hossende pubers gemerkt. Inderdaad veel Engelsen, maar de jongeren gaan meer naar Gran Canaria en Tenerife.

Ik had wel zoiets van; 15 dagen en zeker niet meer. Ik denk ook niet dat ik nog een keer naar Lanzarote zou gaan. Het was leuk toen ik er was, maar ik heb alles op 't eiland wel gezien!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 00:06:58 #180
92413 Pardoes-
Wit konijn
pi_38493632
Lanzarote is top! Touristisch genoeg om je er als tourist ook daadwerkelijk te kunnen vermaken, maar de binnenlanden zijn nog behoorlijk oorspronkelijk. Nou is het wel zo dat Lanzarote leeft van het tourisme. Het eiland heeft geen enkele andere inkomstenbron. Echter, op bijvoorbeeld Tenerife krijg je echt het gevoel dat je in een soort über-centerparcs-eiland zit, en dat is op Lanzarote veel minder. Puerto del Carmen is het oude touristencentrum van het eiland. Zeker touristisch, maar wel oorspronkelijk. Een ander verhaal is bijvoorbeeld Costa Tequise (niet Tequise stad dus), een puur voor het tourisme uit de grond gestampte nieuwbouwwijk, zonder historie. En natuur is er wel degelijk, namelijk het lavalandschap. En inderdaad, daar vind je geen grote groene vlaktes en bossen. Ideaal eiland voor een kijk-en-strand-vakantie. Bruisender dan een resortvakantie in Turkije, maar kalmer dan het Engelse touristengeweld op Tenerife.
pi_45736161
Weet iemand hoe het zit met scooter verhuur? Ik las op een aantal sites (Exact) dezelfde tekst dat er een brombewijs voor nodig is, of de bestuurder moet ouder dan X jaar + autorijbewijs zijn ivm verzekering...

Maar dat lijkt wel de nederlandse regeling

Zit er aan te denken om misschien in juli naar lanzarote te gaan. Ik had juist begrepen dat costa Tequise minder feestbeest was, en meer origineel?
  zondag 11 februari 2007 @ 19:54:41 #182
593 sjak
Juffie Bloem
pi_46214414
Wij gaan in de meivakante
Leuk om hier al die aanraders te lezen. Ik ga ze maar eens ergens noteren.
Lekker douchen!
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:28:57 #183
186123 citroensjap
Just squeeze it!
pi_51550324
quote:
Op zondag 17 februari 2002 21:27 schreef VincentB het volgende:
Volgens mij heb je de juiste plek gekozen, ik en mijn vriendin dachten precies hetzelde als jij, mooi natuur, niet te veel toerisme, lekker ontspannen. We hebben Lanzarote bezocht en het was het perfecte plek om lekker te ontspannen en te relaxe. Als je meer van feesten en uitgaan houd kun je beter Gran Canaria bezoeke.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')