Dat is grappig... zo'n gitaar heb ik een paar maanden geleden nog bij het vuilnis gevonden. Het ding is bijna helemaal in ordequote:Op dinsdag 7 november 2006 18:38 schreef Gitarist het volgende:
Fuck wat gaat dit topic snel... tvp
===
'k Heb trouwens zondag een nieuwe gitaar gekocht bij Feedback Rotterdam! De Epiphone Sheraton II. Zie Epiphone en mijn collectie![]()
Wat heeft die gitaar een ontzettend vet jazz-soundje zeg!
Dat hangt een beetje van de gitaar af... maar zelf heb ik liever de gitaar versterkt d.m.v. microfoon dan dat ik er een kabeltje inplug... 'k Vind het geluid via een microfoon "echter".. klinkt levender ofzoquote:Op donderdag 9 november 2006 20:29 schreef imported_sphinx het volgende:
wat vinden jullie? akoestisch met mic, of semi akoestisch?
Nope, denk het niet.quote:Op vrijdag 10 november 2006 09:35 schreef Gitarist het volgende:
Gaat er nog iemand dit weekend naar de Musik Produktive Messe?
Ik ga waarschijnlijk morgen... volgens de folder en de site moet het een nogal groot spektakel worden....
Zozo, een kleine 10 uur geen post in dit topic!
Voor die prijs is het absoluut een goede gitaar! Hij klinkt en voelt als een echte Tele.quote:Op vrijdag 10 november 2006 10:40 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nope, denk het niet.
He, ik zie in je collectie die Squier Standard Tele, ben je daar een beetje tevreden over? Ik ben in het koopproces van ook zo één, alleen dan een sunburst. Maar wel dezelfde hals etc. Ik heb er nog niet op gespeeld, tot nu toe allemaal via Marktplaats, ben wel benieuwd naar je ervaringen.Ik verwacht natuurlijk geen wereldgitaar, maar als het echt brandhout is, dan weet ik dat ook weer.
![]()
Ok bedankt, ik kan er nl eentje kopen inc. hardcase, band, snoer, stemapparaat en capo voor 200 euro. Lijkt me wel een goeie deal.quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:04 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Voor die prijs is het absoluut een goede gitaar! Hij klinkt en voelt als een echte Tele.
Het is geen gitaar waar je géén bijl aan kunt vallen.
Enige puntje van kritiek was dat de brug bij de snaargeleiders nogal krap was uitgesneden, waardoor de G-snaar een beetje bleef hangen als je probeerde te stemmen. Een druppeltje olie heeft dit opgelost.
Nee, weet ik inderdaad. Ik ga volgende week even kijken. Maar deze jongen heeft het hele setje nieuw gekocht in maart 2006 en er nauwelijks op gespeeld, dus met dat afraggen zal het wel goed zitten.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:41 schreef Gitarist het volgende:
Klinkt als een goede deal... tenzij die gitaar natuurlijk helemaal afgeragd is...
Een tip is natuurlijk dat je nooit ongzien moet kopen (maar dat wist je waarschijnlijk al)...
Het blijft een prachtig verhaal, dit. Maar je hebt ze dus niet gekocht voor de handel, maar echt om zelf te bespelen?quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:08 schreef Hammet het volgende:
En ik heb mijn Carvin gitaren binnen.
De gitaren waren in een niet al te beste staat, ik vermoed dat ze gedurende een lange tijd in een stoffige loods hebben gelegen. Ze speelden niet al te fijn, en de klank was niet echt goed. Verder was de toets stroef en voelde uitgedroogd aan. Ik heb toen eerst de body helemaal schoon gemaakt, de roestige snaren vervangen door een fatsoenlijke setje en de toets en hals helemaal schoongemaakt en in de olie gezet.
En hij speelt nu fijn! Super soepel, echt een geweldige gitaar. Mooie ebben-houten toets, neck-through-body constructie voor een geweldige sustain, mooie esdoorn top van zo'n anderhalve centimeter, tuners met locking mechanisme, goede elementen etc etc
Plaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit weekend ga ik die andere gitaar eens onder handen nemen.
quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:08 schreef Hammet het volgende:
En ik heb mijn Carvin gitaren binnen.
De gitaren waren in een niet al te beste staat, ik vermoed dat ze gedurende een lange tijd in een stoffige loods hebben gelegen. Ze speelden niet al te fijn, en de klank was niet echt goed. Verder was de toets stroef en voelde uitgedroogd aan. Ik heb toen eerst de body helemaal schoon gemaakt, de roestige snaren vervangen door een fatsoenlijke setje en de toets en hals helemaal schoongemaakt en in de olie gezet.
En hij speelt nu fijn! Super soepel, echt een geweldige gitaar. Mooie ebben-houten toets, neck-through-body constructie voor een geweldige sustain, mooie esdoorn top van zo'n anderhalve centimeter, tuners met locking mechanisme, goede elementen etc etc
Plaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit weekend ga ik die andere gitaar eens onder handen nemen.
Ja, ik houd ze voorlopig nog wel. Ik had al een LP en een Strat, dus vooral dit Ibanez-achtige model is een leuke toevoeging. Ik weet nog niet wat ik met die andere ga doen, aangezien ik nog niet weet hoe die zal gaan klinken en spelen na de opknapbeurt. Er schijnen wel klankkamers in de body te zitten dus ik ben benieuwdquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:16 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Het blijft een prachtig verhaal, dit. Maar je hebt ze dus niet gekocht voor de handel, maar echt om zelf te bespelen?
Kijk, vette shit dude!!quote:Op donderdag 9 november 2006 23:49 schreef ibaneX het volgende:
@denzingded: Het schema waar ik het laatst over had.
hier komt die
verkleinen heb ik ngo niet kunnen doen
http://www.aman-nai.be/CO/12ax7.jpg
tis vrij simpel eigenlijk
2 gain stages waar tussen dan een tonsestack zit (optioneel) en een gain potmeter.
voor de eerste trap staan een 68k weerstand tegen het oscileren geloof ik en dat is historisch gegroeit en kom je in bijna elke gitaarversterker tegen.
dan een 1m weerstand van rooster naar ground.
kathodebias met 1k2. heb ook al andere waardes gezien maar dit zou normaal moeten werken.
die 220k lijkt miss veel maar zorgt voor veel gain van de eerste trap. hier kun je ook mee spelen. de tweede trap heeft hier minder en gaat daan vooral een grotere spanningszwaai kunnen leveren. bij orange versterker heb je bijvoorbeeld in elke trap 220k als anodeweerstand en dit is vooral kwa smaak. 120k zou ik wel als minimum nemen. beetje experimenteren dus.
de tonestack moet je een sgooglen dat ken je wel denk ik
dan de gain pot spreken voor zich.
tweede trap spreekt ook voor zich. dan heb je de koppelc's vrij standaard. het is allemaal een beetje natte vinger ze ; aan de uitgang heb je dan een volumepot. vele zouden zeggen niet echt ideaal en ze hebben idd een punt. een 12ax7 kan normaal gezien niet echt een line input driven van pakweg 10k ofzo
echter ga je die volumepot ook niet helemaal opendraaien.
hetgeen je krijgt als resultaat is dat bij hogere standen de bas niet zo goed meer door komt enzo. voor een gitaar miss wel gewenst.
je kan ook een weerstandje van pakweg 470k ofzo nemen en dat in serie met een pot van 100 a 50k ofzo.
je spanning na de potmeter wordt minder maar je zwaai zal wrsch toch hoog genoeg zijn. tevens is dit dan weer veiliger voor je apparatuur aangezien de spanning niet echt hoog kan oplopen. beetje experimenteren. ik heb dit al zo doodgewoon gedaan en je gebruikt het dan om je klank te maken en dan als je je klank hebt kan je op je mixer desnood wat meer of minder "clean" gain geven.
de voeding dan. als je geen HUMMMMM wilt raad ik je aan om zowiezo een smoorspoel te gebruiken. iets rond 10-20H
de rest van de elco's zou ongeveer goed moeten zijn ben alleen snubbers op de diodebrug nog vergeten.
je zou een 250-300vdc moeten bekomen. niet al te kritisch maar het bepaald wel je klank een beetje.
as said before tubes have guidelines
als je gaat kijken ga je zien dat deze preamp veel weg heeft van elke standaard preamp in een gitaaramp.
je kan dan nog je tonestack in plaat svan het midden achter je volledige preamp zetten en dergelijke. experiment
maar wees voorzichtig 300v prikt wel weet ik uit eigen ervaring.
edit: vergeet ook geen grid stoppers )
Ben ik er een dagje niet, meteen weer wat gemistquote:Op donderdag 9 november 2006 22:56 schreef Bizznitch het volgende:
Seks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |