abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43408081
i snap what you mean
pi_43408702
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:38 schreef Gitarist het volgende:
Fuck wat gaat dit topic snel... tvp

===

'k Heb trouwens zondag een nieuwe gitaar gekocht bij Feedback Rotterdam! De Epiphone Sheraton II. Zie Epiphone en mijn collectie

Wat heeft die gitaar een ontzettend vet jazz-soundje zeg!
Dat is grappig... zo'n gitaar heb ik een paar maanden geleden nog bij het vuilnis gevonden. Het ding is bijna helemaal in orde
Spelen trouwens super, maar voor opnemen (via Hi-Z) vind ik ze iets minder
pi_43409033
En uhm...
Semi-electrisch is een akoestische gitaar met een beetje electriek erin.
Semi-akoestisch is een electrische gitaar met een beetje holle bolle
  donderdag 9 november 2006 @ 21:05:52 #204
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_43409317
doorzoek jij vuilnis van anderen?

en is het niet electro akoestisch
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_43410040
Stond gewoon naast de container, paste er niet meer in. Als ik vaker dit soort dingen zou vinden, dan zou ik het zeker eens moeten doen met serieuse intenties

Zoek het ook maar uit
http://en.wikipedia.org/wiki/Guitar#Acoustic_guitars
  donderdag 9 november 2006 @ 21:57:04 #206
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_43411638
Zo ik zoek nog een mooi chorus pedaaltje, iemand nog tips ?
pi_43413559
Eens in de vuilnisbak kijken?
pi_43413642
gitaren bij het vuil zetten
pi_43413889
Seks.
Don't stop moving baby *wiggle* *wiggle*
pi_43413954
quote:
Op donderdag 9 november 2006 22:56 schreef Bizznitch het volgende:
Seks.
pi_43414989
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:29 schreef imported_sphinx het volgende:
wat vinden jullie? akoestisch met mic, of semi akoestisch?
Dat hangt een beetje van de gitaar af... maar zelf heb ik liever de gitaar versterkt d.m.v. microfoon dan dat ik er een kabeltje inplug... 'k Vind het geluid via een microfoon "echter".. klinkt levender ofzo
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_43415576
@denzingded: Het schema waar ik het laatst over had.

hier komt die
verkleinen heb ik ngo niet kunnen doen
http://www.aman-nai.be/CO/12ax7.jpg

tis vrij simpel eigenlijk
2 gain stages waar tussen dan een tonsestack zit (optioneel) en een gain potmeter.
voor de eerste trap staan een 68k weerstand tegen het oscileren geloof ik en dat is historisch gegroeit en kom je in bijna elke gitaarversterker tegen.
dan een 1m weerstand van rooster naar ground.
kathodebias met 1k2. heb ook al andere waardes gezien maar dit zou normaal moeten werken.
die 220k lijkt miss veel maar zorgt voor veel gain van de eerste trap. hier kun je ook mee spelen. de tweede trap heeft hier minder en gaat daan vooral een grotere spanningszwaai kunnen leveren. bij orange versterker heb je bijvoorbeeld in elke trap 220k als anodeweerstand en dit is vooral kwa smaak. 120k zou ik wel als minimum nemen. beetje experimenteren dus.
de tonestack moet je een sgooglen dat ken je wel denk ik
dan de gain pot spreken voor zich.
tweede trap spreekt ook voor zich. dan heb je de koppelc's vrij standaard. het is allemaal een beetje natte vinger ze ; aan de uitgang heb je dan een volumepot. vele zouden zeggen niet echt ideaal en ze hebben idd een punt. een 12ax7 kan normaal gezien niet echt een line input driven van pakweg 10k ofzo
echter ga je die volumepot ook niet helemaal opendraaien.
hetgeen je krijgt als resultaat is dat bij hogere standen de bas niet zo goed meer door komt enzo. voor een gitaar miss wel gewenst.
je kan ook een weerstandje van pakweg 470k ofzo nemen en dat in serie met een pot van 100 a 50k ofzo.
je spanning na de potmeter wordt minder maar je zwaai zal wrsch toch hoog genoeg zijn. tevens is dit dan weer veiliger voor je apparatuur aangezien de spanning niet echt hoog kan oplopen. beetje experimenteren. ik heb dit al zo doodgewoon gedaan en je gebruikt het dan om je klank te maken en dan als je je klank hebt kan je op je mixer desnood wat meer of minder "clean" gain geven.

de voeding dan. als je geen HUMMMMM wilt raad ik je aan om zowiezo een smoorspoel te gebruiken. iets rond 10-20H
de rest van de elco's zou ongeveer goed moeten zijn ben alleen snubbers op de diodebrug nog vergeten.
je zou een 250-300vdc moeten bekomen. niet al te kritisch maar het bepaald wel je klank een beetje.
as said before tubes have guidelines
als je gaat kijken ga je zien dat deze preamp veel weg heeft van elke standaard preamp in een gitaaramp.
je kan dan nog je tonestack in plaat svan het midden achter je volledige preamp zetten en dergelijke. experiment
maar wees voorzichtig 300v prikt wel weet ik uit eigen ervaring.

edit: vergeet ook geen grid stoppers )
pi_43418481
Gaat er nog iemand dit weekend naar de Musik Produktive Messe?

Ik ga waarschijnlijk morgen... volgens de folder en de site moet het een nogal groot spektakel worden....

Zozo, een kleine 10 uur geen post in dit topic!
  vrijdag 10 november 2006 @ 10:40:31 #214
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_43420032
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 09:35 schreef Gitarist het volgende:
Gaat er nog iemand dit weekend naar de Musik Produktive Messe?

Ik ga waarschijnlijk morgen... volgens de folder en de site moet het een nogal groot spektakel worden....

Zozo, een kleine 10 uur geen post in dit topic!
Nope, denk het niet.

He, ik zie in je collectie die Squier Standard Tele, ben je daar een beetje tevreden over? Ik ben in het koopproces van ook zo één, alleen dan een sunburst. Maar wel dezelfde hals etc. Ik heb er nog niet op gespeeld, tot nu toe allemaal via Marktplaats, ben wel benieuwd naar je ervaringen. Ik verwacht natuurlijk geen wereldgitaar, maar als het echt brandhout is, dan weet ik dat ook weer.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_43420619
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 10:40 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Nope, denk het niet.

He, ik zie in je collectie die Squier Standard Tele, ben je daar een beetje tevreden over? Ik ben in het koopproces van ook zo één, alleen dan een sunburst. Maar wel dezelfde hals etc. Ik heb er nog niet op gespeeld, tot nu toe allemaal via Marktplaats, ben wel benieuwd naar je ervaringen. Ik verwacht natuurlijk geen wereldgitaar, maar als het echt brandhout is, dan weet ik dat ook weer.
Voor die prijs is het absoluut een goede gitaar! Hij klinkt en voelt als een echte Tele.
Het is geen gitaar waar je géén bijl aan kunt vallen.

Enige puntje van kritiek was dat de brug bij de snaargeleiders nogal krap was uitgesneden, waardoor de G-snaar een beetje bleef hangen als je probeerde te stemmen. Een druppeltje olie heeft dit opgelost.
  vrijdag 10 november 2006 @ 11:07:23 #216
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_43420707
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 11:04 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Voor die prijs is het absoluut een goede gitaar! Hij klinkt en voelt als een echte Tele.
Het is geen gitaar waar je géén bijl aan kunt vallen.

Enige puntje van kritiek was dat de brug bij de snaargeleiders nogal krap was uitgesneden, waardoor de G-snaar een beetje bleef hangen als je probeerde te stemmen. Een druppeltje olie heeft dit opgelost.
Ok bedankt, ik kan er nl eentje kopen inc. hardcase, band, snoer, stemapparaat en capo voor 200 euro. Lijkt me wel een goeie deal.
Check mijn band Glorybox
pi_43423240
Klinkt als een goede deal... tenzij die gitaar natuurlijk helemaal afgeragd is...

Een tip is natuurlijk dat je nooit ongzien moet kopen (maar dat wist je waarschijnlijk al)...
  vrijdag 10 november 2006 @ 12:46:32 #218
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_43423391
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 12:41 schreef Gitarist het volgende:
Klinkt als een goede deal... tenzij die gitaar natuurlijk helemaal afgeragd is...

Een tip is natuurlijk dat je nooit ongzien moet kopen (maar dat wist je waarschijnlijk al)...
Nee, weet ik inderdaad. Ik ga volgende week even kijken. Maar deze jongen heeft het hele setje nieuw gekocht in maart 2006 en er nauwelijks op gespeeld, dus met dat afraggen zal het wel goed zitten. En alleen een hardcase is al zo'n beetje de helft waard.
Check mijn band Glorybox
pi_43424722
cheap ik kreeg vandaag een capo van een kennis, had ie gevonden
pi_43426020
En ik heb mijn Carvin gitaren binnen .

De gitaren waren in een niet al te beste staat, ik vermoed dat ze gedurende een lange tijd in een stoffige loods hebben gelegen. Ze speelden niet al te fijn, en de klank was niet echt goed. Verder was de toets stroef en voelde uitgedroogd aan. Ik heb toen eerst de body helemaal schoon gemaakt, de roestige snaren vervangen door een fatsoenlijke setje en de toets en hals helemaal schoongemaakt en in de olie gezet.

En hij speelt nu fijn ! Super soepel, echt een geweldige gitaar. Mooie ebben-houten toets, neck-through-body constructie voor een geweldige sustain, mooie esdoorn top van zo'n anderhalve centimeter, tuners met locking mechanisme, goede elementen etc etc

Plaatjes

Dit weekend ga ik die andere gitaar eens onder handen nemen .
  vrijdag 10 november 2006 @ 14:16:23 #221
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_43426276
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:08 schreef Hammet het volgende:

De gitaren waren in een niet al te beste staat, ik vermoed dat ze gedurende een lange tijd in een stoffige loods hebben gelegen. Ze speelden niet al te fijn, en de klank was niet echt goed. Verder was de toets stroef en voelde uitgedroogd aan. Ik heb toen eerst de body helemaal schoon gemaakt, de roestige snaren vervangen door een fatsoenlijke setje en de toets en hals helemaal schoongemaakt en in de olie gezet.

En hij speelt nu fijn ! Super soepel, echt een geweldige gitaar. Mooie ebben-houten toets, neck-through-body constructie voor een geweldige sustain, mooie esdoorn top van zo'n anderhalve centimeter, tuners met locking mechanisme, goede elementen etc etc

Plaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]

Het blijft een prachtig verhaal, dit. Maar je hebt ze dus niet gekocht voor de handel, maar echt om zelf te bespelen?
Check mijn band Glorybox
  FOK!fotograaf vrijdag 10 november 2006 @ 14:20:38 #222
159915 -Menn0-
MNO
pi_43426433
quote:

Plaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]

* Menno jaloers is
,,/
pi_43427982
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 14:16 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Het blijft een prachtig verhaal, dit. Maar je hebt ze dus niet gekocht voor de handel, maar echt om zelf te bespelen?
Ja, ik houd ze voorlopig nog wel. Ik had al een LP en een Strat, dus vooral dit Ibanez-achtige model is een leuke toevoeging. Ik weet nog niet wat ik met die andere ga doen, aangezien ik nog niet weet hoe die zal gaan klinken en spelen na de opknapbeurt. Er schijnen wel klankkamers in de body te zitten dus ik ben benieuwd .

Bovendien zijn dit betere gitaren dan die ik al had .
pi_43428027
quote:
Op donderdag 9 november 2006 23:49 schreef ibaneX het volgende:
@denzingded: Het schema waar ik het laatst over had.

hier komt die
verkleinen heb ik ngo niet kunnen doen
http://www.aman-nai.be/CO/12ax7.jpg

tis vrij simpel eigenlijk
2 gain stages waar tussen dan een tonsestack zit (optioneel) en een gain potmeter.
voor de eerste trap staan een 68k weerstand tegen het oscileren geloof ik en dat is historisch gegroeit en kom je in bijna elke gitaarversterker tegen.
dan een 1m weerstand van rooster naar ground.
kathodebias met 1k2. heb ook al andere waardes gezien maar dit zou normaal moeten werken.
die 220k lijkt miss veel maar zorgt voor veel gain van de eerste trap. hier kun je ook mee spelen. de tweede trap heeft hier minder en gaat daan vooral een grotere spanningszwaai kunnen leveren. bij orange versterker heb je bijvoorbeeld in elke trap 220k als anodeweerstand en dit is vooral kwa smaak. 120k zou ik wel als minimum nemen. beetje experimenteren dus.
de tonestack moet je een sgooglen dat ken je wel denk ik
dan de gain pot spreken voor zich.
tweede trap spreekt ook voor zich. dan heb je de koppelc's vrij standaard. het is allemaal een beetje natte vinger ze ; aan de uitgang heb je dan een volumepot. vele zouden zeggen niet echt ideaal en ze hebben idd een punt. een 12ax7 kan normaal gezien niet echt een line input driven van pakweg 10k ofzo
echter ga je die volumepot ook niet helemaal opendraaien.
hetgeen je krijgt als resultaat is dat bij hogere standen de bas niet zo goed meer door komt enzo. voor een gitaar miss wel gewenst.
je kan ook een weerstandje van pakweg 470k ofzo nemen en dat in serie met een pot van 100 a 50k ofzo.
je spanning na de potmeter wordt minder maar je zwaai zal wrsch toch hoog genoeg zijn. tevens is dit dan weer veiliger voor je apparatuur aangezien de spanning niet echt hoog kan oplopen. beetje experimenteren. ik heb dit al zo doodgewoon gedaan en je gebruikt het dan om je klank te maken en dan als je je klank hebt kan je op je mixer desnood wat meer of minder "clean" gain geven.

de voeding dan. als je geen HUMMMMM wilt raad ik je aan om zowiezo een smoorspoel te gebruiken. iets rond 10-20H
de rest van de elco's zou ongeveer goed moeten zijn ben alleen snubbers op de diodebrug nog vergeten.
je zou een 250-300vdc moeten bekomen. niet al te kritisch maar het bepaald wel je klank een beetje.
as said before tubes have guidelines
als je gaat kijken ga je zien dat deze preamp veel weg heeft van elke standaard preamp in een gitaaramp.
je kan dan nog je tonestack in plaat svan het midden achter je volledige preamp zetten en dergelijke. experiment
maar wees voorzichtig 300v prikt wel weet ik uit eigen ervaring.

edit: vergeet ook geen grid stoppers )
Kijk, vette shit dude!!

Ga er eens mee aan het klooien, misschien wel mooi project voor school [dan betalen ze ook ]
I will not mention Dean in this topic.
I Will not mention Dean in this topic.
....
pi_43428211
quote:
Seks.
Ben ik er een dagje niet, meteen weer wat gemist
....
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:18:28 #226
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_43428223
quote:

Plaatjes
[afbeelding]
[afbeelding]

Vet man...
één vraagje; hoe en waarmee zet je de toets in de olie, en wanneer zou je dit moeten doen?
Een paar van mijn gitaren zouden hier namelijk wel van profiteren, heb ik zo het idee.
pi_43428249
GHS Fastfret?
pi_43428345
Ja, dat schijnt goed spul te zijn, wil ik zelf ook nog eens proberen.
....
  vrijdag 10 november 2006 @ 15:36:33 #229
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_43428803
En hoe werkt dat dan?
pi_43429012
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 15:36 schreef Maaark het volgende:
En hoe werkt dat dan?
Je smeert het op een schoon doekje, en wrijft het dan gelijkmatig over je toets .
pi_43430612

De Crafter JM250, is dat wat ?
Voorheen Prep2Fight
pi_43433075
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:58 schreef DylanYoung het volgende:
En uhm...
Semi-Akoestisch s een akoestische gitaar met een beetje electriek erin.
Semi-hollow is een electrische gitaar met een beetje holle bolle
precies

p.s ik gebruik Gibson Luthier's Choice Fretboard Conditioner en dat werkt echt super om je hals weer wat soepeler te laten worden!
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:39:06 #233
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_43433886
Shit, prachtige vangsten Hammet. Ik wil ook een neckthrough, dat lijkt me echt heerlijk!

Nu het over toetsen gaat, hoe maken jullie de "meuk" op je toets schoon? Ik kan me haast niet voorstellen dat dat met fastfret gaat. Of het moet bijtend zuur bevatten ofzo.
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_43434189
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Shit, prachtige vangsten Hammet. Ik wil ook een neckthrough, dat lijkt me echt heerlijk!

Nu het over toetsen gaat, hoe maken jullie de "meuk" op je toets schoon? Ik kan me haast niet voorstellen dat dat met fastfret gaat. Of het moet bijtend zuur bevatten ofzo.
als je telkens als je je snaren vervangt eroverheen gaat met een katoenen doek scheelt het al heel veel, en fast fret maakt volgens mij ook schoon.
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:34:57 #236
125915 Dribbel_
pi_43439520
Zo sinterklaas en m'n verjaardag staan weer voor de deur, equalizer pedaaltje en chorus komen eraan, wat zijn nog meer een beetje leuke bruikbare effecten, naast overdrive/distortion
pi_43439761
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo sinterklaas en m'n verjaardag staan weer voor de deur, equalizer pedaaltje en chorus komen eraan, wat zijn nog meer een beetje leuke bruikbare effecten, naast overdrive/distortion
Een mooie delay
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:52:28 #238
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_43440001
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:34 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik ben bij tijd en wijle ook wel fan van een mooie phaser, icm volumepedaal (of knop op je gitaar).
En tremolo is ook bijna altijd tof.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:54:13 #239
125915 Dribbel_
pi_43440042
Wat zijn precies de eigenschappen van een noisegate en een compression sustainer ?

Ja phaser zat ik ook al aan te denken, volumepedaal hoeft niet perse wat mij betreft maar een booster is misschien wel weer handig
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:55:02 #240
125915 Dribbel_
pi_43440068
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:43 schreef Elmo1608 het volgende:

[..]

Een mooie delay
Muwoa muwoa ik weet niet of ik die echt zal gebruiken, is wel leuk natuurlijk, hebbe hebbe hebbe
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:58:42 #241
125915 Dribbel_
pi_43440182
En wat hebben jullie zoals aan effecten ?
pi_43441104
Marshall Jackhammer - Distortion
Warp Factor - Distortion
Ibanez SP5 - Distortion
VOX Wah - Wah [te koop]
MXR Phase 90 - Phaser [te koop]
MXR Blue Box - Geen idee, kapot [nog] [te koop]

Gebruik alleen maar de Warp en de Jackhammer
....
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:36:46 #243
95512 Maaark
kaploink kaploink
pi_43441188
Wat is er mis met je VOX Wah? Klinkt interresant
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:37:24 #244
125915 Dribbel_
pi_43441209
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 22:33 schreef Desensitized het volgende:
Marshall Jackhammer - Distortion
Warp Factor - Distortion
Ibanez SP5 - Distortion
VOX Wah - Wah [te koop]
MXR Phase 90 - Phaser [te koop]
MXR Blue Box - Geen idee, kapot [nog] [te koop]

Gebruik alleen maar de Warp en de Jackhammer
Kom zo eens online
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:41:50 #245
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_43441318
Boss stage Tuner
Boss Fuzz
Boss DS-1
Boss Chorus
Danelectro DaddyO
En voor de rest een X-amp

Ik wil hier snel nog een goed volumepedaal en een Holy Grail aan toevoegen...
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:42:33 #246
125915 Dribbel_
pi_43441333
wat is die Danelectro DaddyO voor ding ?
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:44:17 #247
98135 TeleluvR
pi_43441387
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 22:42 schreef Dribbel_ het volgende:
wat is die Danelectro DaddyO voor ding ?
Overdrive, een goede naar mijn idee, erg vintage!
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:47:46 #248
125915 Dribbel_
pi_43441473
Heb je voor de toneport een goeie geluidskaart nodig eigenlijk ?
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:48:35 #249
98135 TeleluvR
pi_43441493
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 22:47 schreef Dribbel_ het volgende:
Heb je voor de toneport een goeie geluidskaart nodig eigenlijk ?
Nee, integendeel, een toneport ís een geluidskaart... Geluidskaart is dus helemaal niet nodig!
pi_43441551
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 22:48 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Nee, integendeel, een toneport ís een geluidskaart... Geluidskaart is dus helemaal niet nodig!
Mja, alleen een input.
Voor de output moet je nog wel een geluidskaart hebben
PS4 online: micro_nl
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:55:20 #251
98135 TeleluvR
pi_43441673
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 22:50 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

Mja, alleen een input.
Voor de output moet je nog wel een geluidskaart hebben
Oh, is dat zo?
De guitarport is gewoon een volwaardige geluidskaart, is dat bij de toneport niet?
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:55:55 #252
125915 Dribbel_
pi_43441683
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 22:55 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Oh, is dat zo?
De guitarport is gewoon een volwaardige geluidskaart, is dat bij de toneport niet?
Lijkt me stug eigenlijk dat dat niet zo zou zijn, als het goed is kan je de output direct op je boxen aansluiten dacht ik ?
pi_43441721
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 22:55 schreef TeleluvR het volgende:

[..]

Oh, is dat zo?
Ow dan heb ik het mis
pi_43441746
Ik heb die Boss stage tuner [TU-2] ook, maar dat is niet echt een effect hé
Maar wel fokking handig!
....
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:04:54 #255
125915 Dribbel_
pi_43441925
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 21:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat zijn precies de eigenschappen van een noisegate en een compression sustainer ?
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:14:32 #256
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_43442184
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:04 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]
Compressor:

http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_level_compression

Noise gate:

http://en.wikipedia.org/wiki/Noise_gate

Basically: een compressor zorgt dat de dynamiek van een signaal wordt beperkt. Volume uitschieters worden afgezwakt, zachtere signalen worden opgepompt zodat over all een vlakker geluid ontstaat. Sommige gitaristen gebruiken het ook als gain boost, omdat je het totale signaal ook kan oppompen.

Een noise gate is niks anders dan een 'hek' dat het signaal pas doorlaat als het een bepaalde drempelwaarde heeft bereikt. Als je heel veel distortion gebruikt, heb je vaak veel ruis en piep etc in je signaal, zelfs als je niet speelt, soms zelfs ook als je het volume van je gitaar dicht hebt. Een noisegate gooit de hele zooi dicht, zodat je signaal pas door je versterker gaat boven een bepaald inputvolume.
Check mijn band Glorybox
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:15:51 #257
125915 Dribbel_
pi_43442221
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:14 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Compressor:

http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_level_compression

Noise gate:

http://en.wikipedia.org/wiki/Noise_gate

Basically: een compressor zorgt dat de dynamiek van een signaal wordt beperkt. Volume uitschieters worden afgezwakt, zachtere signalen worden opgepompt zodat over all een vlakker geluid ontstaat. Sommige gitaristen gebruiken het ook als gain boost, omdat je het totale signaal ook kan oppompen.

Een noise gate is niks anders dan een 'hek' dat het signaal pas doorlaat als het een bepaalde drempelwaarde heeft bereikt. Als je heel veel distortion gebruikt, heb je vaak veel ruis en piep etc in je signaal, zelfs als je niet speelt, soms zelfs ook als je het volume van je gitaar dicht hebt. Een noisegate gooit de hele zooi dicht, zodat je signaal pas door je versterker gaat boven een bepaald inputvolume.
Okee dank je best handig spul dus
pi_43442257
Ja, klinkt goed. Ook maar eens om me heen kijken
....
pi_43442502
effecten: Lekkere chorus met een reverbje wil wel bij accousiche nummers,
een octaver en distortion voor de betere metal (behringer heefd al een octaver van 19¤ die vraag ik voor sinterklaas samen met een distortion

(heb geen geld voor een digitech whammy ) )

Verder ook handig als cheap sinterklaas cadeu:

• Capo
  • Plectra
  • Kabels (ook korte van 10cm om je effecten te verbinden)
  • BieropenerStemkastjeSleutelhanger of gewooon stemkastje
  • Snarensetjes
  • Gitaar standaard.
  • Leuke draagband (bijv. koeien print )
  • Tas voor je gitaar
  • Hygrometer/barrometer (om de luchtvochtigheid in de gaten te houden)
  • Adapter voor effecten (tijdens optredens heb je geheid lege batterijen)
  • Multomap en standaard voor tabs (handig op zondag ochtend )
  • Van die guitar polish en toetsenolie

[ Bericht 53% gewijzigd door ibaneX op 10-11-2006 23:36:08 ]
  •   vrijdag 10 november 2006 @ 23:36:06 #260
    125915 Dribbel_
    pi_43442724
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 23:27 schreef ibaneX het volgende:
    een octaver en distortion voor de betere metal (behringer heefd al een octaver van 19¤ die vraag ik voor sinterklaas samen met een distortion

Wel oppassen dat je dat ding niet tot splinters trapt, het blijft een plastic behuizing he Laat maar weten hoe die klinkt ben wel benieuwd wat ze voor die prijs neer kunnen zetten
      vrijdag 10 november 2006 @ 23:37:16 #261
    44602 Svyatagor
    A great face for radio
    pi_43442754
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 21:58 schreef Dribbel_ het volgende:
    En wat hebben jullie zoals aan effecten ?
    Ik heb een PodXT, daar zit alles in

Verder wel een rits stompboxes die ik niet zo vaak gebruik:

Boss Chorus CH1
    Boss Delay DD3
    Boss Phaser PH2
    Dod FX25b Envelope Filter (autowah, zeg maar)
    Digitech Whammy II
    Dod Tuna stemapparaatje.
    Check mijn band Glorybox
    pi_43442764
    @dribbel
    als het wat is maak ik op school wel een stalen behuizing lijkt duurder en meer metal. het resultaat van het effect dump ik wel in een revieuw of mp3'tje
      vrijdag 10 november 2006 @ 23:39:39 #263
    125915 Dribbel_
    pi_43442822
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 23:27 schreef ibaneX het volgende:

Verder ook handig als cheap sinterklaas cadeu:

• Capo
  • Plectra
  • Kabels (ook korte van 10cm om je effecten te verbinden)
  • BieropenerStemkastjeSleutelhanger of gewooon stemkastje
  • Snarensetjes
  • Gitaar standaard.
  • Leuke draagband (bijv. koeien print )
  • Tas voor je gitaar
  • Hygrometer/barrometer (om de luchtvochtigheid in de gaten te houden)
  • Adapter voor effecten (tijdens optredens heb je geheid lege batterijen)
  • Multomap en standaard voor tabs (handig op zondag ochtend )
  • Van die guitar polish en toetsenolie
  • Thnx, kijk dat zijn leuke kleine dingetjes om te vragen
      vrijdag 10 november 2006 @ 23:41:43 #264
    125915 Dribbel_
    pi_43442867
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 23:37 schreef ibaneX het volgende:
    @dribbel
    als het wat is maak ik op school wel een stalen behuizing lijkt duurder en meer metal. het resultaat van het effect dump ik wel in een revieuw of mp3'tje
    Okee tof
    pi_43442902
    oja en een stringwinder reuze handig
      vrijdag 10 november 2006 @ 23:50:50 #266
    125915 Dribbel_
    pi_43443157
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 23:43 schreef ibaneX het volgende:
    oja en een stringwinder reuze handig
    Dat zijn weer van die typische hebbedingetjes
      zaterdag 11 november 2006 @ 00:00:26 #267
    125915 Dribbel_
    pi_43443485
    FF een tab tussen het effecten gepraat door
    klikklikkerdeklikklikklik

en

klikklikklikkerdeklikklikklik 2
    wat vinden jullie ervan ?
      zaterdag 11 november 2006 @ 02:21:55 #268
    95512 Maaark
    kaploink kaploink
    pi_43446012
    Ik heb sowieso al respect voor mensen die nummertjes gaan zitten invoeren
    Serieus man, neem het gewoon op.

Hetzelfde themaatje komt wel erg vaak terug in de eerste. Het is wel aanstekelijk. Doet me denken aan Quit your Dayjob vooral die baslijn!
    Meer variatie gewenst, verder steekt het goed in elkaar.

De tweede rockt lekker... voor zover dat gaat in MIDI/RSE...
    Ik zou de tweede wel echt ingespeeld willen horen met een rockende strot erbij.
    Edit: eindakkoord zit wel een beetje verkeerd hoor ik nu ineens

Maarja, wat weet ík nu, op dit uur.
      zaterdag 11 november 2006 @ 02:27:24 #269
    125915 Dribbel_
    pi_43446097
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 02:21 schreef Maaark het volgende:
    Ik heb sowieso al respect voor mensen die nummertjes gaan zitten invoeren
    Serieus man, neem het gewoon op.

Hetzelfde themaatje komt wel erg vaak terug in de eerste. Het is wel aanstekelijk. Doet me denken aan Quit your Dayjob vooral die baslijn!
    Meer variatie gewenst, verder steekt het goed in elkaar.

De tweede rockt lekker... voor zover dat gaat in MIDI/RSE...
    Ik zou de tweede wel echt ingespeeld willen horen met een rockende strot erbij.
    Edit: eindakkoord zit wel een beetje verkeerd hoor ik nu ineens

Maarja, wat weet ík nu, op dit uur.
    Het is wel zo makkelijk als je met een band speelt dat duidelijk is wie precies wat speelt en hoe het hele nummer in elkaar zit
    De hele zanglijn erin zitten is dan weer wel wat te veel van het goeie
    Maar je krijgt zo in ieder geval een beetje een indruk hoehet als geheel klinkt.
      zaterdag 11 november 2006 @ 02:32:44 #270
    95512 Maaark
    kaploink kaploink
    pi_43446162
    True, maar om dat nou voor hele nummers te doen...?
    Wij deden ( ) het wel eens voor passages die niet iedereen helemaal snapte ofzo.
    Deze nummers worden dus al wel gespeeld door jou/band?

anyway...

laat...

snurk................................

EDIT: AAHHH je hebt je post geedit. laat ook maar zitten. ga slapen man! welterusten!
      zaterdag 11 november 2006 @ 02:34:53 #271
    125915 Dribbel_
    pi_43446189
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 02:32 schreef Maaark het volgende:
    True, maar om dat nou voor hele nummers te doen...?
    Wij deden ( ) het wel eens voor passages die niet iedereen helemaal snapte ofzo.
    Deze nummers worden dus al wel gespeeld door jou/band?

anyway...

laat...

snurk................................

EDIT: AAHHH je hebt je post geedit. laat ook maar zitten. ga slapen man! welterusten!
    Ja we hebben er nu 8 helemaal af waarvan we er nu 5 probleemloos kunnen spelen dus het schiet al op, gewoon blijven oefenen
    ja slape nja goed idee
    pi_43446289
    Tof Dribbel, maar ik vind er soms wel wat saaie stukken tussen zitten, misschien kunnen de nummers nog een beetje meer aangekleed en versierd worden. Maar tof hoor!
      zaterdag 11 november 2006 @ 02:46:11 #273
    125915 Dribbel_
    pi_43446300
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 02:44 schreef -Beer- het volgende:
    Tof Dribbel, maar ik vind er soms wel wat saaie stukken tussen zitten, misschien kunnen de nummers nog een beetje meer aangekleed en versierd worden. Maar tof hoor!
    Okee tof maar vergeet niet dat de vocals er nog bij komen he
    pi_43446327
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 02:46 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Okee tof maar vergeet niet dat de vocals er nog bij komen he
    Ja dat is zeker waar, als het opgenomen is enzo ben ik zeer benieuwd. Dus post het dan maar
      zaterdag 11 november 2006 @ 02:50:26 #275
    125915 Dribbel_
    pi_43446338
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 02:49 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Ja dat is zeker waar, als het opgenomen is enzo ben ik zeer benieuwd. Dus post het dan maar
    Zal ik een keer doen
      zaterdag 11 november 2006 @ 10:06:40 #276
    126098 VaderJacob
    Ik krijg nog geld van je!!
    pi_43447973
    Ochtendfipo

Me wedstrijd is afgelast

Dan maar bassen
    Jarig
    Maar jongens ik heb geen geld... tis echt waar!!
    pi_43448004
    Guitarpro5 bestand?

waarom niet gewoon even opnemen?
      zaterdag 11 november 2006 @ 10:18:59 #278
    47781 Jorikjet
    Brother from another mother
    pi_43448086
    quote:
    Seks.
    Hoer.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
      zaterdag 11 november 2006 @ 10:29:03 #279
    126098 VaderJacob
    pi_43448175
    Ow nu had ik vorige week 4 pedaaltjes gepost die ik mocht testen van mijn gitaar/basleraar.

En deze zijn het geworden

Let vooral niet op de kwaliteit van mijn camera

pi_43448212
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 10:06 schreef VaderJacob het volgende:
    Ochtendfipo

Me wedstrijd is afgelast

Dan maar bassen
    Jarig
    Van harte gefeliciteerd!!

En Martijn, klinkt vet dude!

Hoor steeds meer over die GLX pedalen. Klinkt het wat, en zijn ze wat degelijk?
    Klinkt allemaal best aantrekkelijk namelijk.
    ....
      zaterdag 11 november 2006 @ 10:37:21 #281
    126098 VaderJacob
    pi_43448273
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 10:32 schreef Desensitized het volgende:

[..]

Van harte gefeliciteerd!!

En Martijn, klinkt vet dude!

Hoor steeds meer over die GLX pedalen. Klinkt het wat, en zijn ze wat degelijk?
    Klinkt allemaal best aantrekkelijk namelijk.
    Danku

Ja ik ben er erg tevreden over, ze klinken goed en zijn erg degelijk. Wat ik er over heb gehoort is dat het een tegenhanger van de boss pedaaltjes is. En de prijs is natuurlijk ook weer een stukje aantrekkelijker, 37 euro het pedaal. (ik kreeg ze voor 35 )
    pi_43448297
    Ja daarom, daar heb je met veel mazzel een 2ehands Boss voor.
    ....
      zaterdag 11 november 2006 @ 10:40:25 #283
    126098 VaderJacob
    pi_43448308
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 10:39 schreef Desensitized het volgende:
    Ja daarom, daar heb je met veel mazzel een 2ehands Boss voor.
    Dan zou ik voor een nieuwe GLX gaan
    pi_43448328
    Haha, nu wel ja. Ben sinds gisteravond namelijk wel geinteresseerd in hun compression sustainer en noisegate
    Volgende week maar eens even bij de gitaarboer kijken.
    En uitzoeken of hij ook Dean acoustics kan leveren. Want uit Amerika laten komen is wel stoer, maar ook duur denk ik...
    ....
      zaterdag 11 november 2006 @ 10:46:20 #285
    126098 VaderJacob
    pi_43448369
    Agh ik heb voorlopig geen pedaaltjes meer nodig (bas he ).

Of iemand moet nog tips hebben. wat ik wel ga kopen op korte termijn is zo'n adapter waar je meerdere pedaaltjes op kan aansluiten, want batterijen is niks heb ik al gemerkt en ik heb maar 1 adapter
    pi_43448409
    Dat probleem heb ik ook. Waar vind je die dingen?? Zit er zelfs aan te denken een pedalboard te maken...
    Moet toch nog patch kabeltjes halen.
    Was eerst tegen effecten, maar krijg er nu steeds meer...
    ....
      zaterdag 11 november 2006 @ 10:53:29 #287
    126098 VaderJacob
    pi_43448462
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 10:49 schreef Desensitized het volgende:
    Dat probleem heb ik ook. Waar vind je die dingen?? Zit er zelfs aan te denken een pedalboard te maken...
    Moet toch nog patch kabeltjes halen.
    Was eerst tegen effecten, maar krijg er nu steeds meer...
    Feedback

One spot ( 1 spot) adapter, kost je 20 euro. En daar kunnen er 6 aan geloof ik.

Moet je anders even aan Dribbel vragen die heb ook zo'n adapter .

Patch kabeltjes
    Ik moet alleen nog een klein kabeltje hebben voor tussen mijn versterker en effecten.
    Ligt nu voor zo'n 12 meter kabel door mijn kamertje, dat loopt niet echt fijn
    pi_43448527
    Heb een goeie tussen de laatste stompbox en de versterker, en een goeie in de eerste box, maar tussen de rest liggen ook 6 meters nu, en dat levert een dikke bende op.
    Zoek eerst wel even in de buurt
    En moet nog een paar "om de hoek" jack-pluggen hebben.
    ....
      zaterdag 11 november 2006 @ 11:05:27 #289
    126098 VaderJacob
    pi_43448634
    Even zoeken op internet zal ook wel wat opleveren.
    Ik heb hem via mijn gitaarleraar bestelt dus ik hoef alleen maar op me luie reet te wachten tot hij binnen is
    pi_43448673
    Haha, dat is wel ideaal dan ja

Moet alleen wachten tot mijn loon binnen is
    ....
      zaterdag 11 november 2006 @ 11:08:46 #291
    126098 VaderJacob
    pi_43448683
    haha, ben uitzenkracht ik krijg per week betaalt
    pi_43448767
    Ik normaal ook. Nu alleen niet, had er vorige week donderdag al moeten zijn
    ....
      zaterdag 11 november 2006 @ 11:18:51 #293
    126098 VaderJacob
    pi_43448804
    quote:
    Op zaterdag 11 november 2006 11:15 schreef Desensitized het volgende:
    Ik normaal ook. Nu alleen niet, had er vorige week donderdag al moeten zijn
    Dan zou ik eens opbellen als ik jou was
    pi_43448862
    Al gedaan. Ze moeten een mijn nieuwe ID gegevens hebben. Moet dus een nieuw paspoort, tot die tijd mogen ze niet uitbetalen. Maar hoe kan ik een halen zonder geld?? Maar dat snappen ze daar niet. En moet ook opschieten, anders krijgen we beide een boete van de belasting...
    En dat betekend weer 65 euro minder gitaargeld
    ....
      zaterdag 11 november 2006 @ 11:24:31 #295
    126098 VaderJacob
    pi_43448881
    gitaar verpatsen

Mja even wat geld lenen van paps en mams tot je je salaris binnen hebt dunkt me zo
    pi_43448909
    Zal wel moeten ja. Maar eigenlijk al te veel gedaan.

Iemand gitaar kopen??

Vantage 418B-FT/BK... maak straks even foto's. Lekker metal gitaartje.
    100 euro.
    ....
      zaterdag 11 november 2006 @ 11:31:34 #297
    126098 VaderJacob
    pi_43448991
    agh ja

Al gedacht aan een nieuwe TT?
    pi_43448994
    Ja Hopen dat ik weer aan de beurt ben

En nee, niet weer zo zogenaamd gay.
    ....
      zaterdag 11 november 2006 @ 11:33:15 #299
    126098 VaderJacob
    pi_43449021
    Ik heb uitgerekend dat als jij nu 2 x post je een nieuwe mag openen
    pi_43449029
    Ja?
    ....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')