Oh, is dat zo?quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:50 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Mja, alleen een input.
Voor de output moet je nog wel een geluidskaart hebben
Lijkt me stug eigenlijk dat dat niet zo zou zijn, als het goed is kan je de output direct op je boxen aansluiten dacht ik ?quote:Op vrijdag 10 november 2006 22:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oh, is dat zo?
De guitarport is gewoon een volwaardige geluidskaart, is dat bij de toneport niet?
Ow dan heb ik het misquote:Op vrijdag 10 november 2006 22:55 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Oh, is dat zo?
De guitarport is gewoon een volwaardige geluidskaart, is dat bij de toneport niet?![]()
quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:54 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat zijn precies de eigenschappen van een noisegate en een compression sustainer ?
Compressor:quote:
Okee dank jequote:Op vrijdag 10 november 2006 23:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Compressor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Audio_level_compression
Noise gate:
http://en.wikipedia.org/wiki/Noise_gate
Basically: een compressor zorgt dat de dynamiek van een signaal wordt beperkt. Volume uitschieters worden afgezwakt, zachtere signalen worden opgepompt zodat over all een vlakker geluid ontstaat. Sommige gitaristen gebruiken het ook als gain boost, omdat je het totale signaal ook kan oppompen.
Een noise gate is niks anders dan een 'hek' dat het signaal pas doorlaat als het een bepaalde drempelwaarde heeft bereikt. Als je heel veel distortion gebruikt, heb je vaak veel ruis en piep etc in je signaal, zelfs als je niet speelt, soms zelfs ook als je het volume van je gitaar dicht hebt. Een noisegate gooit de hele zooi dicht, zodat je signaal pas door je versterker gaat boven een bepaald inputvolume.
Wel oppassen dat je dat ding niet tot splinters trapt, het blijft een plastic behuizing hequote:Op vrijdag 10 november 2006 23:27 schreef ibaneX het volgende:
effecten: Lekkere chorus met een reverbje wil wel bij accousiche nummers,
een octaver en distortion voor de betere metal (behringer heefd al een octaver van 19¤ die vraag ik voor sinterklaas samen met een distortion
(heb geen geld voor een digitech whammy![]()
) )
Ik heb een PodXT, daar zit alles inquote:Op vrijdag 10 november 2006 21:58 schreef Dribbel_ het volgende:
En wat hebben jullie zoals aan effecten ?![]()
Thnx, kijk dat zijn leuke kleine dingetjes om te vragenquote:Op vrijdag 10 november 2006 23:27 schreef ibaneX het volgende:
effecten: Lekkere chorus met een reverbje wil wel bij accousiche nummers,
een octaver en distortion voor de betere metal (behringer heefd al een octaver van 19¤ die vraag ik voor sinterklaas samen met een distortion
(heb geen geld voor een digitech whammy![]()
) )
Verder ook handig als cheap sinterklaas cadeu:Capo Plectra Kabels (ook korte van 10cm om je effecten te verbinden) BieropenerStemkastjeSleutelhanger of gewooon stemkastje
Snarensetjes Gitaar standaard. Leuke draagband (bijv. koeien print )
Tas voor je gitaar Hygrometer/barrometer (om de luchtvochtigheid in de gaten te houden) Adapter voor effecten (tijdens optredens heb je geheid lege batterijen) Multomap en standaard voor tabs (handig op zondag ochtend ![]()
)
Van die guitar polish en toetsenolie
Okeequote:Op vrijdag 10 november 2006 23:37 schreef ibaneX het volgende:
@dribbel
als het wat is maak ik op school wel een stalen behuizing lijkt duurder en meer metal. het resultaat van het effect dump ik wel in een revieuw of mp3'tje
Het is wel zo makkelijk als je met een band speelt dat duidelijk is wie precies wat speelt en hoe het hele nummer in elkaar zitquote:Op zaterdag 11 november 2006 02:21 schreef Maaark het volgende:
Ik heb sowieso al respect voor mensen die nummertjes gaan zitten invoeren
Serieus man, neem het gewoon op.
Hetzelfde themaatje komt wel erg vaak terug in de eerste. Het is wel aanstekelijk. Doet me denken aan Quit your Dayjobvooral die baslijn!
Meer variatie gewenst, verder steekt het goed in elkaar.
De tweede rockt lekker... voor zover dat gaat in MIDI/RSE...
Ik zou de tweede wel echt ingespeeld willen horen met een rockende strot erbij.
Edit: eindakkoord zit wel een beetje verkeerd hoor ik nu ineens
Maarja, wat weet ík nu, op dit uur.
Ja we hebben er nu 8 helemaal af waarvan we er nu 5 probleemloos kunnen spelen dus het schiet al op, gewoon blijven oefenenquote:Op zaterdag 11 november 2006 02:32 schreef Maaark het volgende:
True, maar om dat nou voor hele nummers te doen...?
Wij deden () het wel eens voor passages die niet iedereen helemaal snapte ofzo.
Deze nummers worden dus al wel gespeeld door jou/band?
anyway...
laat...
snurk................................
EDIT: AAHHH je hebt je post geedit. laat ook maar zitten. ga slapen man! welterusten!
Okee tof maar vergeet niet dat de vocals er nog bij komen hequote:Op zaterdag 11 november 2006 02:44 schreef -Beer- het volgende:
Tof Dribbel, maar ik vind er soms wel wat saaie stukken tussen zitten, misschien kunnen de nummers nog een beetje meer aangekleed en versierd worden.Maar tof hoor!
Ja dat is zeker waar, als het opgenomen is enzo ben ik zeer benieuwd. Dus post het dan maarquote:Op zaterdag 11 november 2006 02:46 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Okee tof maar vergeet niet dat de vocals er nog bij komen he
Zal ik een keer doenquote:Op zaterdag 11 november 2006 02:49 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ja dat is zeker waar, als het opgenomen is enzo ben ik zeer benieuwd. Dus post het dan maar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |