Zo heeee, die nummer 1 en die roos en die aardbei , dat is echt mooiquote:Op maandag 6 november 2006 16:25 schreef fr.oosje het volgende:
Kijk maar eens naar die schoen, daar zit zo'n heel mooi dun licht randje omheen (boevenkant) dat is wat je zoekt bij Low key.
Kijk hier maar eens naar http://www.pbase.com/image/56523971
Zoiets ja, zolang het geheel maar aan de donkerekant zit. En er moet echt een sterk contrast inzitten. Hi Key is exact andersom laag contrast en overwegende aan de lichte (witte) kant.quote:Op maandag 6 november 2006 16:27 schreef Tha_Erik het volgende:
Dus eigenlijk wil je bij low key een donkere foto, maar hetgeen wat wél licht is moet eigenlijk in sterk contrast staan met de omgeving?
Wat voor soort lampje gebruik je dan? Moet het dan erg gespreid licht zijn? He , krijg weer inspiratiequote:Op maandag 6 november 2006 16:30 schreef fr.oosje het volgende:
Die eerste foto is wel behoorlijk door PS gehaald hoor, Maar zoals ik het bekijk. glansende zwarte plaat. Ik lampje gericht van boven. Klaar
Ja he alleen vind ik die nummer 1 niet zo heel erg low key. Wel een wergaloze foto. Zo'n roosje heb ik ooit ook eens gemaakt weet je nog?quote:Op maandag 6 november 2006 16:31 schreef Ymke het volgende:
[..]
Zo heeee, die nummer 1 en die roos en die aardbei , dat is echt mooi
Nee het liefst een beetje hard licht, dan zit je ook wat makkelijker met je contrast verloopquote:Op maandag 6 november 2006 16:33 schreef Ymke het volgende:
[..]
Wat voor soort lampje gebruik je dan? Moet het dan erg gespreid licht zijn? He , krijg weer inspiratie![]()
Het is helemaal niet zo moeilijk hoor, je moet er gewoon even de tijd voornemen.. Wel laten zien hequote:Op maandag 6 november 2006 16:37 schreef Ymke het volgende:
Ja , jouw roos weet ik nog maar deze kleuren zijn zo mooi , en ja nummer 1 is echt geweldig!
Ik ga morgenavond eens wat proberen .
Ja hoor , ik laat mn geploeter wel zienquote:Op maandag 6 november 2006 16:39 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo moeilijk hoor, je moet er gewoon even de tijd voornemen.. Wel laten zien he
Als ik naar jou foto's kijk, lijkt mijn foto op mijn site weer te licht. Ik zelf vind het wel low key, omdat de flinke contrasten wel goed weg lopen in het donker.quote:Op maandag 6 november 2006 16:38 schreef fr.oosje het volgende:
Hier nog een paar oudjes van mijn hand
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met dat in gedachten, dag twee:quote:Op maandag 6 november 2006 16:45 schreef fr.oosje het volgende:
Je hoofd leent zich er goed voor hoor :-)
Dat is het issue niet, alles mag te zien zijnquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:02 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Met dat in gedachten, dag twee:
[afbeelding]
Ik weet het niet... te veel te zien?
neuh, te veel contrast, daardoor uitgebeten witte plekken.quote:Goede contrasten?
Nee, sorry, dat ook weer niet.quote:Waardeloze plaat?
Ik denk dat er te veel licht in zit om echt een low key plaat te zijn. Probeer je licht wat meer te richten, blokkeer het licht met doeken, karton, dat soort dingen om een gerichte straal te krijgen.quote:Of misschien zelfs wel iets wat onder low-key valt?
quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:36 schreef Vliegvrager het volgende:
De simpelste vorm van high low key (denk ik, dus iedere expert mag met terecht wijzen) is het tegenlicht-silhouet tegen een donkere achtergrond. Je blokkeert dan het licht met je lichaam (hoofd), zodat alleen de lijn van je silhouet als licht weergegeven wordt. Probeer dat eerst eens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |